![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Een update is niet noodzakelijk en virusscanners zijn gratis. Duidelijk dat je niets van microsoft kent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Om wifi te installeren https://help.ubuntu.com/community/Wi...er/Ndiswrapper Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus geen vervanger voor windows.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij linux ligt het er een beetje aan hoe je je toegangsrechten instelt. Wat wel is dat, hoe populairder linux zal worden hoe meer linux-virussen er zullen komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*werkt enkel met Windows-programmas omdat dat a) op zijn werk is en b) ze hem daarvoor betalen* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ik zit nu toch al geruime tijd met Windows 7 te werken... en tot nu toe geen enkel probleem gehad... Het werkt bovendien als een fluitje van een cent (in tegenstelling met vista) en razendsnel...
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Linux beter is (wel goedkoper wat voor sommigen natuurlijk meegenomen is). |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik heb ooit eens de Ubuntu live-cd op een oude computer geïnstalleerd. Het was in het begin erg vreemd, maar ik wende er snel aan. De app-downloader was erg handig, en (de gratis) wine werkte vaak erg goed. Op mijn huidige pc kreeg ik Linux echter niet geïnstalleerd, het herkende mijn harde schijf niet. Het zal wel liggen aan die rommel van Aldi.
![]() Laatst gewijzigd door Albrecht : 1 april 2011 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De discussie dwaalt een beetje af naar "het beste operating-systeem".Het is een beetje als Godsdienst eigenlijk....de weg naar het grote gelijk..
![]() De thread gaat eigenlijk over de strijd om het internet zelf.Wie de beste toegang organiseert tot gegevens en mensen "bezit" het internet.De tijd is al heel lang voorbij dat mensen in schrijfboekjes zelf hun adressen bijhielden,of boekjes kochten met "interessante internet-adressen"(voor de jongere lezertjes,yep,dat was ooit zo,in de nineties ![]() Google heeft een zware voet verworven,met hun "link"- en "search" algoritmes en hun steeds formidabeler server-infrastrukturen.Firma's als Microsoft,die zich meer op de technische details van het computeren en surfen zelf focusten beseffen ondertussen hoezeer ze gepasseerd zijn.Het "Microsoft-ecosysteem",waarbij je van bij het opstarten,het doen van dingen-,het communiceren met andere gebruikers,tot het opzoeken van gegevens op het net van MS afhankelijk was (de gewone gebruiker dan-) is gedeeltelijk weggeveegd.....Wat heel erg pijn doet is dat Google ondertussen ,na zijn browsertje,ook een volledig operating systeem in de markt aan het duwen is. Bovendien is de PC zelf eigenlijk een dinosaurus.De opkomst van de nieuwe generaties communicatietoestelletjes (waar Apple zo sterk in staat en de Android-generatie opkomt) IS de moderne aard van "computeren".En daar is MS eigenlijk van weinig belang meer,ze worden door de HTC's van deze wereld gewoon maar beschouwd als "een leveranciertje" als al de anderen.De MS-infrastruktuur die nog in de bedrijven staat wordt door jonge gebruikers als ouwbollig ervaren (dat hoor ik van de nieuwelingen die in ons bedrijf binnenkomen,Outlook,om maar iets te zeggen,is precies iets van uit de tijd van de Romeinen voor hen....) De slag om de digitale datastromen brengt de reus aan het wankelen,wat je via vernieuwing en marketing niet meer kunt verwerven,probeert men nu via de rechtszaal te behouden.... Laatst gewijzigd door kelt : 2 april 2011 om 05:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De industrie zal nog een lange tijd desktops hebben. Op gebied van Cloudstructuur staat MS sterker dan Apple op alle gebieden en op gebied van industrie sterker dan google. En zeggen dat MS niet innovatief is? Google heeft youtube gekocht net zoals ze met google earth hebben gedaan. Zelfs met google search heeft google op gebied van advertising gekopieert (was zelfs een rechtzaak). De rechtzaak gaat erover dat Google hun monopolie op bepaalde facetten ivm internet niet willen delen met anderen. MS is daarvoor in de tijd veroordeelt voor geweest (Google steunde opera en het is niet meer dan normaal dat MS nu hetzelfde doet). En zo lang ik weet heeft MS nooit het gebruik van internet beperkt. MSN was gewoon een internetportal zoals andere concurenten er eentje hadden. Yahoo is daar een voorbeeld van. De OS van Google zou ik niet serieus nemen, zonder internettoegang kan je er niets mee doen. En dat is de achilles van Google, goede ideën maar halfafgewerkte producten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Ubuntu+firefox