![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, Paulus, toch niet.
Precies. En net om die reden was het discriminerend tegenover partners van hetzelfde geslacht. Die discriminatie werd in 2003 weggewerkt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Het is juist in d�*t bericht dat je toegeeft dat homoseksuelen inderdaad konden trouwen.
Niet dat dit een stap vooruit is hoor, want dat weet iedereen natuurlijk. Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooraleer we verder gaan, Paulus, wil ik u bij wijze van waarschuwing één maal vragen om uw persoonlijke aanvallen te staken. Elke volgende aanval zal op gepaste wijze aan de moderatie gerapporteerd worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar niet met de partner van hun keuze. En laat het nu precies d�*�*r zijn dat de discriminatie in schuilde.
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer uw welles-nietes gedoe eens voor de spiegel of zo....
Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat toch ook niet zeggen dat de dansclub de kajakkers discrimineert? Op dat niveau ben je nu weer bezig. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homoseksuelen werden echter op basis van hun geaardheid uitgesloten van het huwelijk: discriminatie dus! Zo klaar als pompwater.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 4 april 2011 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk: Hier zeg je indirect dat homoseksuelen inderdaad mogen huwen: Citaat:
Citaat:
Jij wil gewoon niet eerlijk discuteren. Dat is nu nog maar eens bewezen door uw eigen tegenspraak. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 15:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Zij wilden gewoon, via die draagmoeder aan een kind komen, zij hadden die hele slopende rompslomp nooit gewenst.
![]() |
![]() |
#1570 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*Ze hadden de beste bedoelingen dus alles is ok, het kind krom getraumatiseerd maar ze meenden het goed. Het geluk van de papa's is natuurlijk het belangrijkste. *kijk eens, wij hebben ook een kindje... Ja, wij hebben dat gekocht in Roemeniê.
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je een wettelijk instituut, een burgerrecht, ontzegt aan een bepaalde groep burgers omwille van een kenmerk waarin zijzelf niet de minste keuze hebben, dan heet dat discriminatie Paulus. En dat heeft niets te maken met "het huwelijk dat zichzelf bepaalde toegangsregels mag opleggen". Het huwelijk legt zichzelf helemaal niets op, het is de politiek die bepaalt wie kan huwen en wie niet. En aangezien het huwelijk een burgerlijk instituut is en geen private postzegelclub moet die politiek erop toezien dat dat instituut openlijk toegankelijk is voor alle koppels die willen trouwen. Citaat:
- Alle heterokoppels moeten eerst een medisch onderzoek ondergaan om te bepalen of zij in staat zijn om kinderen te hebben op een natuurlijke manier. Zijn ze dat niet, dan mogen ze niet trouwen. - Geen enkele gemenopauzeerde vrouw mag trouwen of hertrouwen. - Heteroseksuele koppels die verklaren dat zij nooit kinderen willen, en dus steeds contraceptie zullen gebruiken, mogen niet trouwen. - Gesteriliseerde mannen en vrouwen mogen niet trouwen. Akkoord met al deze gevolgen??
Laatst gewijzigd door Doki : 4 april 2011 om 19:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ons geval, het huwelijk van voor 2003, mogen alle mensen huwen. Allemaal onder dezelfde voorwaarden. Dat is in uw geval niet zo. In uw voorbeeld mogen vrouwen iets niet dat mannen wel mogen. En dat is een belangrijk verschil. Bij het huwelijk was dat niet zo. Ze stond open voor iedereen. Ze stond alleen niet open voor alles, maar dat is dan weer wat anders. Het huwelijk kan ook niet open staan voor alles. Anders heeft zij totaal geen zin van bestaan meer. Citaat:
Zij hebben dus wél een keuze. Ook zij kunnen huwen met iemand van het andere geslacht. Maar dat willen ze niet. Allee toch niet allemaal. Ze willen die keuze niet maken omwille van hun seksuele voorkeur. Maar niet willen is niet hetzelfde als niet mogen hé?! Een evengroot verschil als het verschil tussen een keuze en een discriminatie. Citaat:
Citaat:
Blijkbaar heb jij het nogal wat moeilijk om to the point te reageren. Maar dat zegt meer over jou visie, dan over de mijne vrees ik voor u. Maar je doet maar hoor. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 21:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vind je nu zelf niet een beetje dat wat je zegt totaal absurd is? Wakker worden Paulus: homo's kiezen er niet voor om homo te zijn, en ze kunnen er dus ook niet voor kiezen om met iemand van het andere geslacht te trouwen. Mochten ze dat wel doen, dan zouden ze tegen hun geaardheid in trouwen en niet alleen zichzelf maar ook hun partner doodongelukkig maken. Citaat:
Of ga je me nu vertellen dat ook de mogelijkheid om kinderen te hebben voor jou helemaal niet meespeelt in het bepalen of iemand mag trouwen of niet? Want in dat geval kunnen we dat hele gezeur over die kinderen integraal uit de discussie elimineren, want dan heeft het er blijkbaar in het geheel niets mee te maken.
Laatst gewijzigd door Doki : 4 april 2011 om 21:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1577 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar. Citaat:
Citaat:
Dat is één. Twee. Ook heteroseksuelen mochten niet huwen met iemand van hetzelfde geslacht, ook al zou dat misschien wel een politiek of economisch interessant geweest kunnen zijn. Het mocht gewoon niet. En dat mocht niemand. En dat heeft dus niks met discriminatie op grond van geaardheid te maken. Tenzij je Calimero heet. Anders moet je me maar eens een linkje geven naar die voormalige wettekst die het huwelijk verbiedt op grond van seksuele geaardheid. Maar dat zal je niet doen, omdat zo 'n wet nooit bestaan heeft net als zo'n vorm van discriminatie waar je wanhopig mee schermt. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- geen discriminatie wegens dezelfde voorwaarden(regels) voor iedereen. - geen discriminatie op grond van seksuele geaardheid omwille daar het gaat over een keuze tot een welbepaalde 'relatievorm' ( wat er dan zo specifiek anders inzake 'relatievormen' buiten de geaardheid blijft ie in het ijle ) Allemaal nonsens natuurlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1579 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is anders uw verklaring dat het huwelijk overal en door alle tijden heen voorkomt als een maatschappelijk beschermde relatie tussen man en vrouw? Zelfs bij culturen die homosekualiteit als een meerwaarde zagen. Hoe verklaart u dat voor uzelf? Is het niet zo dat het doel van het bestaan van het huwelijk is: relaties maatschappelijk te beschermen met het oog op de kinderen die daar doorgaans uitkomen? Om hen de beste kansen te geven. Niet alleen bij ons, niet alleen in deze tijd, maar overal en door alle tijden heen? Dat is zelfs niet alleen een doel, het is eerder de bestaansreden. Kinderen zijn dan ook de toekomst de samenleving en het is dan ook een natuurlijk instinctief gegeven, dat die samenleving, haar verantwoordelijkheid neemt voor dat soort relaties die hen opvoeden tot volwaardige leden van de groep. Dat is antropologisch gezien de reden waarom het huwelijk ook overal en altijd blijkt voort te komen. En wees maar zeker dat als we morgen ergens nog een indianenstam ontdekken die nog niet met de rest van de mensheid in aanraking kwam, dat zij daar ook het huwelijk als erkende en beschermde relatievorm zullen kennen. Relaties waaruit geen kinderen kunnen voortkomen zijn van een gans andere aard en hebben diezelfde maatschappelijke bescherming niet nodig. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 22:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |