![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4081 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4082 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 dat belgie redden een doel voor DiRupo is, dat kan ik nog begrijpen, maar waarin zou de winst daarvan liggen voor Bart ? 2 zou het niet eervoller én democratischer zijn om te besluiten dat de noord en zuid Belgische democratieën niet meer compatibel zijn ? (en wiens schuld is dat ? alle partijen hebben de laatste dertig jaar de middelen en wettelijke mogelijkheden gehad om zich te organiseren in heel het land kieslijsten in te dienen, maar niemand deed dit (ook pro Belgische partijen niet) ... wil dit in se niet zeggen dat er geen partijen geinteresseerd zijn in het voortbestaan van B ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4083 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grote posten (hypotheeklening, gas en elektriciteit, telefonie, verzekeringen, ...) zijn gekend, en voor de rest zien we wel dat ons braaf uitgavenpatroon ons geen problemen aan het einde van de maand oplevert. Veel zin om precies bij te houden hoeveel we aan allerlei items uitgeven lijkt me dan ook saai en zinloos. Grotere bestedingen worden zoals gezegd samen besproken, met investeringen hou vooral ik me bezig. Citaat:
Of dat in jouw geval terecht is kan ik niet weten. In mijn geval is dat wel terecht in de zin dat ik wellicht meer Frans spreek en lees dan de meeste Vlamingen. Politiek beschouw ik me niet als deel van de "Francofonie". Citaat:
Als ik me beperk tot dit forum, zie ik toch duidelijk Vlaamsgezinden die de "staatstkundige" definitie hanteren. Ik heb geen enkele reden aan hun eerlijkheid te twijfelen. Er zijn echter ook een aantal Vlaamsgezinden die een eng concept hanteren (sommigen gaan zover dat ze zelfs de CD&V niet als Vlaams erkennen). Extremisten heb je uiteraard overal, en veel zorgen maak ik me om deze onnozelaars niet. Ik vind het wel spijtig dat de normale Vlaamsgezinden zowat elke idiotie van (bv) system pagina's aan reacties waard vinden, maar meestal stil blijven wanneer Vlamsgezinden met hun bekrompen begrip van Vlaming afkomen.
![]() |
![]() |
#4084 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n akkoord zal wellicht het Brussels gewest versterken en de geldstromen tussen de verschillende niveau's rationaliseren. Het eerste punt vereist moed van Bart De Wever, het tweede van Elio Di Rupo.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 2 april 2011 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4085 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Chapeau... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4086 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doen ze de laatste jaren nauwelijks, omdat ze (allen) bang zijn voor hun eigen schaduw, en zich dan maar verschuilen achter hun idiote dogma's. Citaat:
De N-VA en de PS hebben de verkiezingen gewonnen door hun kiezers van alles wijs te maken. Blijkt voorlopig dat ze het niet kunnen waarmaken (net als de andere partijen in de jaren ervoor trouwens). De Vlaamsgezinden kunnen nog duizend keer herhalen dat België weg moet, eens het over Brussel gaat blijkt dat ze toch een "Belgische" structuur nodig hebben. Dit eindelijk eens onder ogen zien, deze realiteit aanvaarden, en dat aan zijn kiezers uitleggen, d�*t is wat De Wever imho zou moeten doen. Dat de partijen geen lijsten in heel het land indienden lijkt me met ons huidig kiesstelsel vrij logisch. Stel dat de VLD in de provincie Luik een lijst indient, dan is de kans klein dat ze zetels haalt, maar de stemmen die ze haalt zullen voornamelijk MR stemmen zijn, waardoor de Liberalen in Luik misschien een zetel zullen verliezen (mutatis mutandis hetzelfde voor de andere politieke families). Een politieke familie zou het ook kunnen proberen met gemeenschappelijke lijsten, maar daarvoor moet je kandidaten "parachuteren". Een federale kieskring voor (een deel van) de kamerleden zou wel een nuttige politieke test zijn.
![]() |
![]() |
#4087 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog altijd geen telefoontje uit Laken ...
![]()
![]() |
#4088 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je lijkt te suggereren dat of "behoud van federaal B" of "confederaal B" een niet legitime politieke eis zou zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4089 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de goodwillronde van BDW in Wallonië ontlokte tal positieve respons in MR kringen ... zie je het gebeuren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4090 |
Banneling
|
![]() ah ja, en vooral, goeiemiddag en wb, hoe was't ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4091 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik aan mijn baas zeg dat ik voortaan een loon van 2.000.000 euro per maand wens, dan is dat een legitieme eis. Ik maak me echter blaaskes wijs als ik denk dat deze eis ook ingewilligd zal worden. De huidige financieringswet is niet houdbaar, een confederaal België waarbij Brussel niet een gewest vormt onrealistisch.
![]() |
![]() |
#4092 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je lijkt aan te nemen dat een wijziging aan die financieringswet nog wel politiek-realistisch is ? waarom zou iemand d�*t instrument nog uit handen geven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4093 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je hoort soms dat er nogal wat Vlamingen in Wallonië wonen. Misschien kunnen ze daar een senaatszetel mee halen.
![]() |
![]() |
#4094 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeie middag.Bedankt.
Het viel uiteindelijk nog mee. Vermoeiend (zeker in de huidige omstandigheden), en nogal saai. Maar door het ietwat gewijzigd team was de sfeer alvast veel beter dan vorige jaren. Het succes van de iPadisering was voor mij natuurlijk ook wel leuk.
![]() |
#4095 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat die iemand ook niet in Griekse of Ierse toestanden wil verzeilen?
![]() |
#4096 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mja, die zijn met andere zaken bezig op het moment hé.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4097 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ook daarover mogen ze bellen. Ik wil gerust de dotatie van Laurent overnemen. Ik beloof plechtig dat ik me heel braaf zal gedragen.
![]() |
#4098 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is Anna echt weg?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4099 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou je naar Congo willen reizen?
![]() |
![]() |
![]() |
#4100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() was heb je nu echt de laatste 2 weken gedaan? heb je, als NWO'er uiteraard, in Egypte de boel wat georganiseerd of heb je in Libia de rebellen gaan helpen?
![]() |
![]() |