![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet de geaardheid, noch de kinderen of de potentiële mogelijkheid zelf kinderen ter wereld te brengen, noch de relatievorm... want die is krak dezelfde, noch allerlei kwats over dat het altijd zo geweest zou zijn of het in de bedoeling lag dat het tussen man en vrouw was ( met eventueel oog op kinderen ). Blijft dus volgens Paulus over : omdat de situatie nét voor de openstelling nu eenmaal zo was dat er als ( niet expliciet vermelde ) regel was opgenomen dat het tussen verschillende seksen moest en die regel was helemaal niet discriminerend daar ze op iedereen van toepassing was.... en dat alles volgens wat voor Paulus de 'opzet' zou geweest zijn van een huwelijk. Dat geheel negerende : - het feit dat het huwelijk doorheen de geschiedenis al helemaal geen statisch geheel vormt (vormde), het antropolgische argument net het omgekeerde stelt dan wat hij beweert : De huwelijks-vorm scheelt nogal wat naar gelang het culturele aspect en de noodwendigheid.... ook huwelijken tussen gelijke seksen zijn (waren) voorkomend. - Dat het voornaamste doel ( als men er dan toch eentje wilt geven ) ervan in de eerste plaats een juridische en ceremoniële ( outen naar de buitenwereld ) verbintenis was tussen personen : Tijdens de ME zegenden bv de Rooms Katholieke _ en de Grieks Orthodoxe Kerk ‘broederschappen’ (personen van gelijk geslacht) in met officiële ceremonieën ( equivalent van de heteroseksuele huwelijksceremonie dus ) - Dat het huwelijk zoals wij dat kenden vooral gebaseerd is op een samenraapsel van Romeins _ , Canoniek _ en Germaans recht.... en dus slechts één visie ( weliswaar zeer wijd verspreid in de westerse cultuur ) is. - Dat er geen enkele reden te verzinnen valt om een burgerlijk aspect te evalueren naar nieuwe gevestigde waarden. - Dat de openstelling geen enkele inbreuk betekend aan het huwelijk voor personen die er de meer traditionele waarde aan willen hechten. - Dat er wel wat anders is gesleuteld aan het huwelijk dat wél direct invloed , inzake betekenis, heeft voor elke betrokkene ( dus ook diegenen die traditioneel gehuwd zijn ) waar er blijkbaar geen haan naar kraait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen was jouw enige repliek : 'Ja maar die moeten iets extra's doen' ( -> wat natuurlijk niet meer zou zijn dan zich aan de voorwaarden houden ) Wel, dan gold dat voor homoseksuelen die wilden huwen ook... ook zij moesten iets extra doen : huwen met een vrouw Laatst gewijzigd door praha : 4 april 2011 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vertel me eens : wat maakt een man resp. vrouw plots 'meer minderwaardig' als tweede contractant indien de eerste man resp. vrouw zou zijn ipv vrouw resp. man ? Dat is toch hoogst eigenaardig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik, Paulus? U herkauwt immers ook al jarenlang dezelfde zever, die al even vaak weerlegd werd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens benieuwd of u er nu nog overheen kijkt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten heteroseksuelen dan wél trouwen met de partner van hetzelfde geslacht misschien? Eens benieuwd of u er nu nog overheen kijkt..... Ook heteroseksuelen mochten niet trouwen met iemand van hetzelfde geslacht alhoewel dat n bepaalde gevallen politiek of economisch wel eens interessant zou kunnen geweest zijn. Wie kiest voor een relatievorm die niet binnen het juridisch kader van het huwelijk past, sluit zichzelf uit. Zo is dat. Intussen werd dat kader van dat huwelijk aangepast, zodat er meer relatievormen in worden erkend. Dat is juist. Maar het is verkeerd om te zeggen dat dit gedaan werd omwille van het wegwerken van een discrimnatie. Dat is niet zo. Het kader van het huwelijk werd aangepast omwille van de veranderde maatschappelijke visie op homosekualiteit. Niet omdat er gediscrimineerd werd. Je moet eerlijk durven in zijn ipv de Calimero uit te hangen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén linkje maar. Eéntje.... .... en k geef me niet alleen gewonnen, maar geef toe dat ik eigenlijk homofoob was zonder dat ik dat wist... Ik ben zelfs bereid om 1000€ te storten op een rekening nummer van uw keuze als u uw bewering kunt hard maken. Ik ben zelfs bereid voorgoed het forum te verlaten voor dat linkje... Of: stop nu toch eens eindelijk met onzin voor argumentatie te gebruiken...om vervolgens te beweren dat ik homofoob zou zijn omdat ik, het niet aflaat om uw onzin te weerleggen... Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het huwelijk werd aangepast omwille van het gelijkheidsprincipe... niet meer niet minder. Dat holebi's daar uiteraard gretig van gebruik willen maken is nogal evident... Het langer weigeren was dan ook duidelijk discriminatie.... of niet ? ( De rest van je 'retoriek' kunnen we ook lezen op mikpunt ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw € 1.000 mag overgeschreven worden op rekeningnummer 432-6081291-19 van de Vlaamse Vereniging voor Dierenbescherming. En verder: het ga u goed, Paulus. We zullen uw aanwezigheid op dit forum missen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet gevonden zeker? Hoe zou d�*t toch komen? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1591 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn hier twee mogelijke conclusies uit te trekken: ofwel ben je intellectueel niet in staat om de absurditeit van je standpunt in te zien, en dan is het je bij deze vergeven. Ofwel besef je maar al te goed dat wat je schrijft kant noch wal raakt, maar wordt je door je overduidelijke aversie van homoseksuelen bewogen tot een soort blind extremisme waarbij zelfs de meest onzinnige argumenten instrumenteel zijn. Citaat:
"Relaties waaruit geen kinderen kunnen voortkomen zijn van een gans andere aard en hebben diezelfde maatschappelijke bescherming niet nodig." Ergo: hetero's die om medische redenen of doordat ze te oud zijn geen kinderen kunnen krijgen met elkaar hebben de maatschappelijke bescherming van het huwelijk niet nodig, en zouden dus niet moeten kunnen trouwen. Het zou goed zijn mocht je tenminste de consequenties van je extremistische standpunten onder ogen willen zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#1592 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En doe niet voortdurend alsof je dat niet wist. Uw kommaneuken draagt niks wezenlijks of inhoudelijks bij tot de discussie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2011 om 07:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1593 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaan geen wetteksten die discrminatie "bewijzen", Paulus. Het bewijs bestaat erin dat deze wet op de openstelling van het huwelijk er überhaupt gekomen is. Als het niet nodig was geweest een discriminatie weg te werken, was deze wet niet nodig geweest. Capisce?
![]() |
![]() |
![]() |
#1594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat men bijvoorbeeld wel zou kunnen met het stemrecht waarbij vrouwen gediscrimineerd werden en niet het recht hadden om te stemmen, maar nu wel. Iets wat volledig te illustreren valt met wetteksten van toen en nu. En dat kan jij niet doen om jouw bewering hard te maken dat er gediscrimineerd werd op grond van seksuele geaardheid. Blij dat je het toegeeft. Eindelijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2011 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb u 'duizendénéén' redens gegeven om met wetteksten aan te tonen dat er voor 2003, inderdaad gediscrimineerd werd op grond van seksuele geaardheid om te kunnen huwen zoals u steevast blijft beweren. Ik wist dan ook dat u dit niet zou kunnen, want dat is gewoon nooit gebeurd. Je hebt zelf al toegegeven dat homoseksuelen inderdaad ook mochten trouwen. Hoe ondoordacht kan je dan zijn om naar wettekssten te zoeken die het tegendeel zouden zeggen. ![]() Het huwelijk werd opengesteld voor andere relatievormen omdat men die relatievormen een evenwaardige erkenning wou geven als gevolg van de veranderde maatschappelijke visie op homoseksualiteit. Niet omdat homoseksuelen gediscrimineerd werden maar omdat men meer relaties wou erkennen als evenwaardig. Je zou hoogstens kunnen stellen dat sommige relatievormen voor 2003 minder erkend werden. En dat is juist. Net zoals de dag van vandaag polygamische relaties evenzeer niet dezelfde erkenning en statuut krijgen. En het blijft hoe dan ook onnozel om te stellen dat polygamen gediscrimineerd worden op grond van 'de partners van hun keuze'. Even onnozel is het dan ook om te stellen dat homoseksuelen werden gediscrimineerd op grond van 'partnerkeuze'. Zij wilden gewoon iets waar het huwelijk toen niet open voor stond. Net zoals het huwelijk nu ook niet open staat voor polygamie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2011 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1598 |
Minister-President
|
![]() En de moraal van eht verhaal blijft dat homo's kunnen trouwen (jaja het begint hier echt in te korten nu), dat homo's kinderen kunnen adopteren en dat Samuel ondertussen ook aan het opgroeien is bij zijn 2 papa's waar hij alle liefde zal meekrijgen!
![]() |
#1599 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Interessant is dat nu opeens heel dat gezeur over het al of niet kunnen/willen/moeten hebben van kinderen, of althans de mogelijkheid tot het hebben daarvan enzovoort, dat dat hele kinderargument ("het draait allemaal om de kinderen"..) als sneeuw voor de zon verdwijnt. Daar waar je een post geleden nog stellig beweerde dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen ook niet de wettelijke bescherming van het huwelijk nodig hebben, maak je nu zeer duidelijk dat het al of niet (kunnen) hebben van kinderen helemaal niet het criterium is voor jou, maar wel de seksuele geaardheid van de ouders. Het is die seksuele geaardheid, die je niet begrijpt en niet lust, die je dwars zit. Het is voor jou eenvoudigweg ondenkbaar dat homo's een kind toevertrouwd zouden krijgen, omdat het homo's zijn, punt aan de lijn. Het zou je sieren mocht je dat hier rechtuit durven toegeven in plaats van er hypocriet over te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1600 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
U kunt echter niet zeggen dat homoseksuelen bij wet niet mochten huwen. Dat mochten ze wel en heel wat homoseksuelen hebben dat ook gedaan. Dat het concept huwelijk, zoals het was voor 2003, niet echt aan hun verzuchtingen voldoet, is iets helemaal anders dan zeggen dat zij minder mochten omwille van hun geaardheid. Dat is gewoon niet juist en dat is ook niet hard te maken. Citaat:
Mag ik je vragen,... (ik ben nog geen enkele vraag van jou uit de weg gegaan)... Hoe verklaar jij het bestaan van het huwelijk overal in alle culturen en door alle tijden heen, als een concept, een verbond tussen man en vrouw en niet tussen mensen van hetzelfde geslacht enkele decadente uitzonderingen daar gelaten? Als jij meent dat procreatie daar niks mee te maken heeft ben ik heel benieuwd naar hoe jij dit antropologisch fenomeen verklaart. Citaat:
Ik heb dat niet nodig zie je? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2011 om 21:42. |
||||
![]() |
![]() |