Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2011, 09:07   #61
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat denk ik toch niet hoor. dat zijn vooral Dewever-stemmers.
Juist, maar ondertussen is De Wever niet langer de enige N-VA-er die in de media komt en dat kan de zaken veranderen.

Om het met een Vlaams-nationalistisch cliché te zeggen: de oogjes zijn aan het opengaan!!!

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 april 2011 om 09:07.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 09:14   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Juist, maar ondertussen is De Wever niet langer de enige N-VA-er die in de media komt en dat kan de zaken veranderen.

Om het met een Vlaams-nationalistisch cliché te zeggen: de oogjes zijn aan het opengaan!!!
ik heb niet echt indicaties die erop wijzen dat er N-VA-stemmers aan het overlopen zijn? jij wel?

denk je niet dat de uitspraken van Demotte, Michel en Di Rupo meer effect hebben, in het voordeel van de N-VA dan uiteraard, dan die van Vic Van Aelst?
Oud 6 april 2011, 09:18   #63
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik denk echt niet dat Vic van Aelst een aanwinst is voor de N-VA. De partij heeft het imago van een eerder rationele partij die verandering en evolutie wil, op korte termijn autonomie, die gaat voor broodnodige hervormingen, enz.

Vic van Aelst lijkt me gewoon een gefrustreerde Walenhater die uit is op revanchisme. Ik denk niet dat hij succes zal hebben bij de 'nieuwe kiezers' van de N-VA

Laatst gewijzigd door eniotna : 6 april 2011 om 09:20.
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:02   #64
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat ik toch vreemd vind aan de N-VA... heeft die geen goeie leden en militanten in huis om te pushen? Altijd maar mensen van buitenaf. Hoe lang gaan de gewone leden en militanten nog slikken dat ze hun kazakken mogen afdraaien en dan opzij moeten gaan staan voor zo'n pippo's als Van Aelst? Die niks gedaan hebben voor de partij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 april 2011 om 10:05.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:14   #65
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Understatement van het jaar.

Bij de traditionele achterban niet, maar van hun nieuwe kiezers zijn ze vandaag toch een deel kwijt hoor. Het is waar wat ze zeggen: elke keer als een andere N-VA-er dan De Wever zijn mond opendoet verliezen ze enkele procenten.

Doe zo voort, Vic!
Het is altijd iets. Mocht alleen De Wever in de media komen is de N-VA een éénmanspartij, als anderen hun mond opendoen verliezen ze telkens enkele %. Aangezien er de laatste weken nogal veel anderen hun mond opengedaan hebben moet de N-VA inmiddels onder de kiesdrempel zitten.

In werkelijkheid blijven de kiesintenties voor de N-VA stabiel of zelfs stijgend.
Je wensdroom dat de N-VA zo vlug als mogelijk een mini-partijtje wordt gaat dus niet onmiddellijk uitkomen, tot spijt van wie het succes van de N-VA benijdt.

Je zit er dus met je bericht glorieus naast. Weet je wat je wel goed kunt? Iedere zin die je plaatst voorzien van een stomme smiley. Ben je toch in iets goed.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:24   #66
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het is altijd iets. Mocht alleen De Wever in de media komen is de N-VA een éénmanspartij, als anderen hun mond opendoen verliezen ze telkens enkele %. Aangezien er de laatste weken nogal veel anderen hun mond opengedaan hebben moet de N-VA inmiddels onder de kiesdrempel zitten.

In werkelijkheid blijven de kiesintenties voor de N-VA stabiel of zelfs stijgend.
Je wensdroom dat de N-VA zo vlug als mogelijk een mini-partijtje wordt gaat dus niet onmiddellijk uitkomen, tot spijt van wie het succes van de N-VA benijdt.

Je zit er dus met je bericht glorieus naast. Weet je wat je wel goed kunt? Iedere zin die je plaatst voorzien van een stomme smiley. Ben je toch in iets goed.
Wacht tot ze moeten beginnen ruzie maken over de plaatsen in 2012.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 6 april 2011, 10:31   #67
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat ik toch vreemd vind aan de N-VA... heeft die geen goeie leden en militanten in huis om te pushen? Altijd maar mensen van buitenaf. Hoe lang gaan de gewone leden en militanten nog slikken dat ze hun kazakken mogen afdraaien en dan opzij moeten gaan staan voor zo'n pippo's als Van Aelst? Die niks gedaan hebben voor de partij.
Er wordt intern ook gekeken hoor. Veel militanten staan ook op lijsten.
Er worden nu niet meer mensen van buitenaf binnengehaald dan vroeger.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:32   #68
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is in elke partij hetzelfde.
Oud 6 april 2011, 10:35   #69
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goed. Ik wacht maar als ik sommige helderzienden moet geloven zal er veel plaats op overschot zijn op de lijsten in 2012. Inmiddels wait and see.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:36   #70
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De sossissen in Antwerpen gaan sputteren in hun vet.
Het zal daar leuk worden.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110402_011

Nog een om de sossissen groen te laten lachen.
http://www.youtube.com/watch?v=e42HM4P3aE0
Citaat:
N-VA zal het nooit leren, nu halen ze er weer eentje binnen die hen stemmen zal kosten elke keer ie zijn mond opendoet.
goed bezig, dat ventje:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110406_005
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110406_035

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:41   #71
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Ge moet dat niet zo serieus opnemen, ik mag jullie toch een beetje jennen met de nieuwe 'aanwinst' zeker?

Citaat:
Ochottekes, gaan we zo beginnen?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:43   #72
Viktor Androv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid van mandatarissen zijn nochtans van eigen kweek. Die komen gewoon minder in de media net omdát ze niet op voorhand bekend waren.

Ruzie in 2012? Zoals in elke partij. Uit eigen ervaring weet ik echter dat het moeilijk zal worden om in elke gemeente lijsten te vullen.
Viktor Androv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:44   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Frans inruilen voor het Engels als tweede taal. Lijkt me een goede zaak.

En je moet dan eens zien wei die negatieve reacties geven. Al die pipo's die de laatste jaren zorgen voor winst bij N-VA.
Iedere keer als Q zijn mond open doet, zijn dat 10 kiezers bij.
En Kruismans doet best zijn mond niet open, want die stinkt uit zijn bek met zijn rotte tanden.
Oud 6 april 2011, 10:45   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Viktor Androv Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van mandatarissen zijn nochtans van eigen kweek. Die komen gewoon minder in de media net omdát ze niet op voorhand bekend waren.

Ruzie in 2012? Zoals in elke partij. Uit eigen ervaring weet ik echter dat het moeilijk zal worden om in elke gemeente lijsten te vullen.
Dat laatste is absoluut waar. Er scheelt toch iets aan dat systeem, vind ik. Ik denk erover een éénmanslijst in te dienen in 2012: Eén Tegen Allen
Oud 6 april 2011, 10:46   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat laatste is absoluut waar. Er scheelt toch iets aan dat systeem, vind ik. Ik denk erover een éénmanslijst in te dienen in 2012: Eén Tegen Allen
Kun je zeggen waar?
Oud 6 april 2011, 10:47   #76
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En je moet dan eens zien wei die negatieve reacties geven. Al die pipo's die de laatste jaren zorgen voor winst bij N-VA.
En Kruismans doet best zijn mond niet open, want die stinkt uit zijn bek met zijn rotte tanden.
Nee, gewoon iedereen de vrije keuze laten wat betreft de volgorde waarin vreemde talen aangeleerd worden. Niks 'verplichte' tweede taal en ook niks 'afschaffen'.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:48   #77
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je zeggen waar?
Uiteraard kan ik zeggen waar.

Maar als je nu van me verwacht dat ik hier de naam van de gemeente ga schrijven, verwacht je iets teveel.
Oud 6 april 2011, 10:49   #78
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dat geen goede zaak. Elke taal is een wereld op zich. Taal mag geen politiek instrument zijn. Het is het natuurlijk al te vaak, dat weet ik ook wel. Maar je eigen ontplooiing daarvan laten afhangen, is uitermate dom.
Oud 6 april 2011, 10:49   #79
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard kan ik zeggen waar.

Maar als je nu van me verwacht dat ik hier de naam van de gemeente ga schrijven, verwacht je iets teveel.
ja zo ga je niet veel stemmen rapen hé
Oud 6 april 2011, 10:51   #80
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja zo ga je niet veel stemmen rapen hé
't Zijn dan ook geen forumverkiezingen, he
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be