![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ophouden met de zweep te weven die ons al 180 jaar slaat
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 6 april 2011 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Afschaffen hoeft wmb niet. Wel is de geprivilegieerde status van het Frans in het Nederlandstalig onderwijs als verplicht opgelegde tweede taal absoluut voor herziening vatbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou in elk geval ten zeerste aangewezen zijn het taalonderwijs in Vlaanderen ernstig te evalueren. Er is geen enkele reden om de positie van het Frans de prioriteit te geven die het in Vlaanderen tot op heden had. Het minste wat we horen te doen is de vakken Engelse en Franse taal een gelijk aantal uren en een gelijk aantal studiepunten toekennen. We kunnen ook een stap verder gaan en overal het Engels verplicht als eerste vreemde taal opleggen en het Frans terugbrengen tot een tweede positie. Uiteindelijk kunnen we van het Frans ook gewoon een keuzevak maken.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van Aelst is zo'n persoon die ik echt niet mag. En zo zijn er maar weinigen. Een rabiate flamingant, onverdraagzaam, dictatoriaal en volgens mij zelfs een anti-democraat. Eigenlijk hoort die man thuis bij het Vlaams Belang. En dus, als ik vroeger stelde dat de VNA = VB-light, mag men nu gewoon meer en meer stellen dat NVA = VB. De twee partijen worden meer en meer identiek. En die mensen ,die nog altijd de illusie koesteren dat met de NVA een akkoord af te sluiten is, doen er beter aan een boek te lezen over de recente ontdekking van de Eenhoorn. Laatst gewijzigd door system : 6 april 2011 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() 3rde topic over zelfde onderwerp ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Voor mij niet gelaten. Maar je ziet meer en meer Engels evolueren als dé wereld standaardtaal. Uiteindelijk zal dat mogelijk als gevolg hebben dat dit de enige standaardtaal wordt voor gans Europa. Met als gevolg dat AN veel, zo niet alle waarde als standaardtaal zal verliezen. En dat mensen voor hun verdere contacten en beroepscontacten Engels gaan gebruiken maar voor hun communicatie met familie en vrienden streektalen gaan gebruiken.
Ps gisteren nog gehoord dat in steden als Parijs de jongeren meer en meer Engels beheersen en gebruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() We hebben zeker een revaluatie nodig van het Vlaamse taalonderwijs. Van Aelst heeft gelijk dat Engels belangrijker moet worden dan Frans, terwijl het Duits (de taal van Europa's economische grootmacht) volgens mij ook geherwaardeerd moet worden. Dit lijkt mij niet meer dan logisch, maar ik hou persoonlijk niet zo van de toon van Van Aelst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Vlamingen kunnen behoorlijk engels en frans, en vaak ook nog duits.
Waarom dit in gods naam veranderen. Willen we onszelf in de voet schieten omwille van wat enkele vlaams nationalisten menen ? Als ik een kind naar school stuur verwacht ik geen "vlaamse" opleiding, maar een opleiding waardoor hij of zij meer kansen krijgt in het leven. En talenonderwijs is, in tegenstelling tot wiskunde en wetenschappen, nog steeds goed in vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Laat die zweep maar knallen.
Eerder vroeg dan laat zal dit onland erdoor vallen.
![]() |
#14 |
|
![]() zwijg en buig, vlaam.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het probleem is dat het voorstel van Van Aelst zodanig radicaal is voor de geesten in dit land dat hij het hele debat meteen volledig naar de knoppen geholpen heeft en iedere rationele discussie over het onderwerp quasi onmogelijk maakt. Dus ook over het eventueel herzien van de prioriteiten in het talenonderwijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar Cunning Linguist heeft gelijk. Het gaat hier over het talenonderricht in Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op dit moment is tweetaligheid voor vele jobs nog steeds een eis in dit land. De meertaligheid van de vlaming is een plus op de internationale arbeidsmarkt. Laat ons dat zo houden. De zweep afleggen kan je enkel doen door groter, sterker en slimmer te worden als je baas.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar frans eruit smijten zou echt dom zijn. Laten we gewoon naast frans ook engels als evenwaardige taal geven ? Maar doe het niet uit nationalistische overwegingen aub. Doe het omdat u het beste wenst voor uw jeugd. Ik pleit trouwens al lang voor VERPLICHTE nederlandse lessen voor buitenlanders die hier komen werken aan de unief, maar dat geraakt er blijkbaar niet door.... |
|
![]() |
![]() |