![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niet eens sprake van een maatregel. Het gaat om een bestaande toestand. Overal ter wereld en door alle tijden heen. Bovendien: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1506 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2011 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1663 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1664 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bericht 1589, Paulus. Ik weet zeker dat u voldoende op de hoogte bent van de geplogenheden van dit forum om dat bericht op eigen kracht terug te vinden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bericht 1589 staat er niet? Da's vreemd... Misschien moet u dat probleem dan eens aankaarten bij de beheerder van het forum.
Bij staat bericht 1589 er nochtans wel hoor...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1666 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een bestaande toestand kan evengoed discriminerend zijn. Citaat:
Je moet die traditie eerst verantwoorden, om aan te tonen dat die traditie een gegronde reden is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kopieer ze even naar hier zelfs: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...ondiging#texte Kunt u dan nu even citeren voor ons waar uw bewering staat? Ik weet zeker dat u het zelf eerst gelezen hebt, want anders zou u deze link toch niet geven. ![]() De wettekst(en) die uw bewering dat er gediscrimineerd werd op grond van seksuele geaardheid bewijst graag. Mijn aanbod blijft. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1587 U wil toch niet doorgaan voor een leugenaar zekers? ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2011 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1668 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2011 om 11:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1669 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 6 april 2011 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1670 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1671 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gevraagd wordt is/zijn de wettekst(en) die uw bewering dat er gediscrimineerd werd op grond van seksuele geaardheid bewijzen. Maar dat hebt u niet. Dat is nu wel heel duidelijk. Citaat:
Die wet kan er evengoed gekomen zijn omwille van de veranderde maatschappelijke visie op homoseksualiteit zonder dat er sprake was van discriminatie. Zoals ik beweer. Men wou homosekuele relaties dezelfde erkenning geven. Net zoals bijvoorbeeld de meerderjarigheid van 22j naar 18j werd gebracht zonder dar er sprake was van discriminatie van 19- & 20-jarigen. Uw link bevestigt meer mijn visie dan de uwe. De waarheid is dat u liegt Raf. Seksuele geaardheid was nooit een criterium om te mogen huwen. Nooit. Er wordt zelfs niet eens naar gevraagd als men huwen wil. U hangt gewoon de Calimero uit om anderen van homofobie te kunnen beschuldigen. U spreekt dat gegeven zelfs niet tegen. Zeer laag, als je het mij vraagt. Maar veelzeggend ook. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2011 om 11:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een verantwoorde traditie is of kan dus een gegronde reden zijn.
Akkoord of niet? Ja of neen?! Na drie weken zou je het nu toch moeten weten hé zeg?! Wat is uw probleem eigenlijk?! Amai, amai, amai toch.... Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1673 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wacht nu al 3 weken op die verantwoording; op die gegronde reden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1674 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had u gevraagd, Paulus, om uw persoonlijke aanvallen te staken. Aangezien u dat niet nodig vindt, heb ik de moderatie ingeschakeld.
![]() |
![]() |
![]() |
#1675 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bericht 1589, Paulus. Ik weet ondertussen dat u erin slaagde dat bericht terug te vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#1676 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat homoseksualiteit en heteroseksualiteit wezenlijk verschillen, kan de weigering om het burgerlijke huwelijk open te stellen voor homoseksuelen, niet beschouwd worden als discriminatie. Anderzijds, omdat homoseksualiteit enigszins problematisch is en het daarom aan de samenleving toekomt zorg-initiatieven te ontwikkelen, kan het homohuwelijk beschouwd worden als een humanitair verantwoorde uitzondering, als een voorkeursbehandeling, als een vorm van terechte positieve discriminatie. Omdat de weigering van discriminatie, ook die van “positieve” , geen discriminatie kan zijn, is het verkeerd de afwezigheid van het homohuwelijk in een wetgeving als “discriminatie” te omschrijven. Of kort: het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden, maar de weigering van een voorkeursbehandeling is geen discriminatie. Van een behoorlijke samenleving kan verwacht worden dat ze een treffende homo-wetgeving en homorechten heeft, maar niets bewijst dat dit noodzakelijk behoeft onder de vorm van het homohuwelijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het woordje "discriminatie" staat er inderdaad niet. Dat heb ik dan ook op geen enkel moment beweerd, zoals u nu probeert te laten uitschijnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies! En die veranderde maatschappelijke visie is dat het discrimineren van homoseksuelen niet langer door de beugel kan.
![]() |
![]() |
![]() |
#1679 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk wel. Twee mannen of twee vrouwen mochten immers niet met elkaar huwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1680 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nu wel voor iedereen duidelijk dat die verantwoording er nooit zal komen... Niet dat iemand dat verwacht had...
![]() |
![]() |