![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1721 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1722 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
nee, daar wringt het schoentje voor jou, dat het kind door een homokoppel werd geadopteerd.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 6 april 2011 om 15:11. |
|
|
|
|
|
#1723 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In het belang van die kinderen. |
|
|
|
|
|
|
#1724 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat de traditie van het huwelijk een spontane maatschappelijke bescherming is voor relaties die voor procreatie van de groep kunnen zorgen heeft ze meer weg van een een menselijk gedragspatroon, dan wel van een traditie. Net zoals mensen en alleen mensen hun doden begraven, huwen ze ook. Net zoals we overal ter wereld zien dat koeien rond hun jongen gaan staan als er gevaar dreigt, zien we bij mensen dat zij een spontane maatschappelijke bescherming bieden door het statuut huwelijk, voor relaties die voor procreatie van de groep kunnen zorgen. Daarom is de traditie van het huwelijk een gegronde reden en daarom is ze ook altijd een gegronde reden geweest. Het is geen cultureel gegeven, maar een antroplogische. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1725 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1726 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zever.
|
|
|
|
|
#1727 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, de mensenhandel moet stoppen.
|
|
|
|
|
#1728 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1729 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1688 Blijkbaar raakt u niet meer wijs uit uw eigen gekronkel. Bovendien is er hier ook niemand die zegt dat het fsikie verschil wel een gegronde reden zou zijn om een ongelijke behandeling te rechtvaardigen. U kronkelt nog erger dan een paling. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1730 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. En daarom was het concept discriminerend. Nu niet meer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1731 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#1732 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is dan wel het wezenlijke verschil dat tussen de benen zit, als het niet het "fsikie" verschil is, Paulus?
|
|
|
|
|
#1733 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1734 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1735 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1736 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee hoor, Paulus. De iets intelligentere lezer doorziet met één enkele blik de ondraaglijke lichtheid van uw betoog.
|
|
|
|
|
#1737 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kortom: het gaat dus wèl om het "fsikie" verschil. Blijkbaar raakt u door uw onophoudelijke gespartel compleet het noorden kwijt.
|
|
|
|
|
#1738 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet meer nodig. De wetgever heeft het discriminerende concept gewijzigd, zodat de discriminatie ongedaan werd gemaakt.
|
|
|
|
|
#1739 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb je mijn visie op het huwelijk, zoals het huwelijk er nog steeds is in het overgrote deel van de wereld, proberen uit de doeken te doen. Ik heb je uitgelegd dat het een antropologisch gegeven was voor alle mensen ter wereld overal en door alle tijden heen. Een maatschappelijke bescherming van een relatie die voor procreatie van de groep kan zorgen. Mag ik je vragen,... (ik ben nog geen enkele vraag van jou uit de weg gegaan)... Hoe verklaar jij het bestaan van het huwelijk overal in alle culturen en door alle tijden heen, als een concept, een verbond tussen man en vrouw en niet tussen mensen van hetzelfde geslacht enkele decadente uitzonderingen daar gelaten? Als jij meent dat procreatie daar niks mee te maken heeft ben ik heel benieuwd naar hoe jij dit antropologisch fenomeen dan wel verklaart. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1740 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anderzijds, omdat homoseksualiteit enigszins problematisch is en het daarom aan de samenleving toekomt zorg-initiatieven te ontwikkelen, kan het homohuwelijk beschouwd worden als een humanitair verantwoorde uitzondering, als een voorkeursbehandeling, als een vorm van terechte positieve discriminatie. Omdat de weigering van discriminatie, ook die van “positieve” , geen discriminatie kan zijn, is het verkeerd de afwezigheid van het homohuwelijk in een wetgeving als “discriminatie” te omschrijven. Of kort: het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden, maar de weigering van een voorkeursbehandeling is geen discriminatie. Van een behoorlijke samenleving kan verwacht worden dat ze een treffende homo-wetgeving en homorechten heeft, maar niets bewijst dat dit noodzakelijk behoeft onder de vorm van het homohuwelijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2011 om 15:38. |
|
|
|
|