![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1761 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1762 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1763 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1764 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1765 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1766 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1767 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Want zwarten, vrouwen en zieken zijn mensen, terwijl homoseksuelen maar "dingen" zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1768 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, een vaststelling. En die is wel degelijk gegrond.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1769 | |
|
Banneling
|
Raf legt het voortreffelijk uit.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1770 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed, zo zet je nog maar eens duidelijk in beeld wat ik je zeg. Namelijk dat je dingen verwart met mensen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 06:21. |
|
|
|
|
|
|
#1771 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1772 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1773 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Raf legt helemaal niks uit. Raf maakt andere dingen van wat ik zeg.
Je hebt dus zelf geen antwoord op mijn vraag. Je weet dus niet waarom mijn reden nl: (Ik gebruik kopie/paste) ....niet als gegronde reden kan beschouwen.Omdat homoseksualiteit en heteroseksualiteit wezenlijk verschillen, kan de weigering om het burgerlijke huwelijk open te stellen voor homoseksuelen, 'N'ooit beschouwd worden als discriminatie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 06:31. |
|
|
|
|
|
#1774 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 06:39. |
|
|
|
|
|
|
#1775 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee hoor. Raf wijst u alleen op de consequentie van uw betoog.
|
|
|
|
|
#1776 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hoef mij niet tot dat soort verdraaingen te verlagen. Rafke. U moet wel heel erg in het nauw zitten. Hoeveel lager durf je nog zakken om toch maar mensen van homofobie te kunnnen beschuldigen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 06:57. |
|
|
|
|
|
|
#1777 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1778 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je verwart opzettelijk dingen met mensen terwijl ik zeker weet dat jij dan onderscheid kan maken. Jammer dat jij je zo moet gaan verlagen. Je maakt opzettelijk van een geaardheid een persoon en van daaruit trek je dan zogezegd mijn redenering door. En dat is oneerlijk discuteren. Ik zei dus: "Omdat homoseksualiteit en heteroseksualiteit wezenlijk verschillen, kan de weigering om het burgerlijke huwelijk open te stellen voor homoseksuelen, niet beschouwd worden als discriminatie." Ik zei dus niet: "Omdat de homofiel....." wat jij daarvan maakt. Omdat homoseksualiteit enigszins problematisch is (geen procreatie) en het daarom aan de samenleving toekomt zorg-initiatieven te ontwikkelen, kan het homohuwelijk beschouwd worden als een humanitair verantwoorde uitzondering, als een voorkeursbehandeling, als een vorm van terechte positieve discriminatie. Omdat de weigering van discriminatie, ook die van “positieve” , geen discriminatie kan zijn, is het verkeerd de afwezigheid van het homohuwelijk in een wetgeving als “discriminatie” te omschrijven. Of kort: het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden, maar de weigering van een voorkeursbehandeling is geen discriminatie. Het heterohuwelijk is een wisselwerking tussen relatie en maatschappij. De maatschappij beschermt die relatie's die voor procreatie van de groep kunnen zorgen door het een statuut te geven, die we kennen onder 'huwelijk'. Dat is overal en door alle tijden heen de werkbare realiteit; zeg maar een antropolgisch gegeven. Het homohuwelijk geeft niks. Daar is geen sprake van een wisselwerking. Het geeft geen meerwaarde aan de groep. En het heeft ook geen meerwaarde voor de groep. Het is enkel van belang voor de homoseksuelen zelf. Dit alles werd al verschillende keren gezegd, zonder dat er werd op ingegaan. Het werd genegeerd, ontweken en nu weer verdraait. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 10:11. |
|
|
|
|
|
|
#1779 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat de blanke huisdkleur en de zwarte huidskleur wezenlijk verschillen, kan de weigering om een discotheek open te stellen voor zwarten nooit beschouwd worden als discriminatie. Omdat mannelijkheid en vrouwelijkheid wezenlijk verschillen, kan de weigering om vrouwen te laten stemmen nooit beschouwd worden als discriminatie. Omdat ziekte en gezondheid wezenlijk verschillen, kan de weigering om zieken toe te laten in mijn café nooit beschouwd worden als discriminatie. ... Dat is de consequentie van uw stelling, Paulus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 7 april 2011 om 11:19. |
|
|
|
|
|
|
#1780 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wil het ook nog eens proberen duidelijk maken. Het enige wat je aanhaalt is "er is een verschil". Maar dat is niet voldoende om een andere behandeling te rechtvaardigen. Je moet ook uitleggen waarom dat verschil een gegronde reden is voor een andere behandeling. |
|
|
|
|