![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3381 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en die mens huilde uit blijdschap?
je doet me stilaan denken aan een religieuze zot. als je hen met hun eigen onzin confronteert is de bijbel ook altijd verkeerd vertaald. de boodschap van die mens is helder, duidelijk en ondubbelzinnig. dat de boodschap je niet aanstaat en heel je betoog vd afgelopen 160 pagina's onderuitschoffelt is natuurlijk een spijtige zaak voor jou. Laatst gewijzigd door 1207 : 7 april 2011 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=patrickve;5400357]
Citaat:
![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 april 2011 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3383 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een ander idee is de Travelling Wave-reactor die eventueel zelfs volledig op afval kan "draaien". Citaat:
Het meeste afval is evenwel tijdelijk opgeslagen en nog niet verglaasd (of geïmmobiliseerd in een inerte matrix). |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk dat zijn allemaal regelkes die ontstaan zijn door de politiek die zich bemoeit heeft met iets... maar wat is de waarde daar nu van , wat is het nut daarvan ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 april 2011 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn allen grootgebracht in de tijd van kolen. Allemaal niks van gezien van wat men hier nu aan het beweren is. Maar wat wel waar is is dat in sommige landen, o.a. ook India waarschijnlijk, kinderen rivierbeddingen nog steeds spoelen met een zeef en "kwik" om een goudkorreltje te vinden. Maar dan met pure kwik. En wat ook waar is is dat tuinders en dergelijke hier bij ons kwik gebruikten (of misschien nog steeds stiekem) om hun plantjes te doen groeien. En wat ook nog steeds waar is is dat in vele landen er nog steeds geen drinkleidingen bestaan en de mensen drinken uit plassen, beken en meertjes of oases als men dat wil, die vol van zware metalen zien....zoals je vaak ook ziet in watertjes in bergen en dergelijke. Zeer helder water daar niet van...maar schadelijk als de pest. En wat ook nog steeds waar is is dat men in vele landen dagelijks hun kacheltje in hun hutjes gebruiken om eten op klaar te maken, zich te warmen en noem maar op...maar dat er geen schoorsteen aan verbonden zit. Tja...zelfs belgen met een goed hart dragen hun dergelijke kacheltjes aan. Made in Belgium...gene zever. Komende uit de intellectuele hoek zelfs...ahum dus. ![]() Kijk eens naar het roet op de muur en bedenk maar dat ze dat alle dagen lustig zitten op te snuiven...en dat is natuurlijk niet gezond! Voor de rest geeft kolen een hoop rommel daar niet van. Maar nogmaals, zet jullie techniek eens op poten zoals het hoort. Kernenergie is te rampzalig voor woorden bij falen en voor de rest is er in de afgelopen 50 �* 60 jaar blijkbaar nog niks uit de bus gekomen. Op een windmolentje na, die al bestond van in de tijd voor al de rest. Dus nieuw kan je het ook niet noemen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 april 2011 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alez..het zou toch gekund hebben als ik u zo soms eens bezig zie.
![]() |
![]() |
#3388 |
Banneling
|
![]() Iemand al eens gehoord dat men plutonium van uit de bergen van Congo verhandelde aan de Amerikanen om dan vervolgens gebruikt te worden voor het maken van de atoombommen die ze dan gingen droppen op Hirosjima en Nagasaki? En zo is de kerncentrale in Mol ontstaan, omdat de Amerikanen ons bedankten met dat te bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3389 |
Banneling
|
![]() [quote=patrickve;5400357]En hoe hoog mag de dosis bij doden zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3390 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moest die gastjes tesamen met hun 18000 ton radioactief water in zee storten, met een radioactief blok aan het been. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3392 |
Staatssecretaris
|
![]() De kogel is door de kerk. Ze gaan een sarcofaag moeten bouwen, zoals Tjernobyl, Chernobyl, Chernobil.
Het is onmogelijk geworden om de gesmolten staven nog te bergen ![]() Een permanente stralingsbron dat voor honderden jaren beheerd moet worden, zonder dat het maar EEN CENT OPLEVERT. Al het financieel voordeel dat men verkreeg op tijdelijke termijn, is omgezet in een langdurig verlies. Tenminste, als men de verantwoordelijkheid zal opnemen. Hoeveel zal het allemaal niet kosten als men de staat weer tot zijn oorspronkelijkheid wilt brengen ? Jaja. Laatst gewijzigd door JurgenD : 7 april 2011 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3393 | |
Banneling
|
![]() Nog maar te zwijgen van die oude machines in Doel die er nog een jaartje mogen draaien. Vroeg of laat gaan ze wel schuilkelders mogen bouwen of een evacuatieplan aan de bevolking meegegeven, want als het in Japan al weer een beetje mee zit, en ze zitten hier nog steeds te profiteren van de kerncentrale in Doel, jah dan zullen wij eens prijs hebben!
Citaat:
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 7 april 2011 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boduo : 7 april 2011 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3395 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat veel Westerse journalisten en waarnemers dit door onbekendheid met deze cultuur verkeerd 'vertalen' en iets anders onder zoeken is nu wel duidelijk, evenwel niet voor iedereen. Zoals ik reeds hiervoor gepost heb, denk ik, dat de lange black-out periode, die zo nefast uitpakte (patrickve) ten dele ook te verklaren is door de Japanse nogal sterk hiërarchische industriële cultuur, welke in deze bedrijfstak blijkbaar zeer hoge toppen scheert. Een schrijnend gebrek aan crisis- of rampbestrijdingsprojectmanagement zowel intern als extern is er een gevolg van. Anderzijds leren de Japanners snel en de situatie lijkt nu eindelijk te verbeteren. In dit opzicht denk ik, dat de Japanners zeer grondig te werk zullen gaan en dat men tot deugdelijke oplossingen gaat komen, die men straks zelfs wereldwijd gaat vermarkten. En de aardbevingen volgen zich op. Verleden week was het prijs met een Richter 6,5 vandaag was het weer een Richter 7,1 nagenoeg in dezelfde Noord-Oostelijke sector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3396 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reactoren van Doel zijn al een stuk moderner en extra beveiligd geweest omwille van de nabijheid van grote populaties. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de kerncentrale bij Mol, vrij logische keuze voor de lokatie, tenslotte had men daar al 60 jaar ervaring met nucleaire technologie. De eerste commerciele radiumfabriek was ook in die omgeving.
![]() |
![]() |
#3400 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gering is een relatieve term natuurlijk. Als je insecten als maatstaf neemt is 10 000 rad en meer een geringe ecologische schade. Voor de mens en de rest van het leven op onze planeet is dat een heel ander verhaal.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 april 2011 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |