Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2011, 20:09   #3401
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Te gek om een antwoord op te geven.
Probeer toch eens wat objectieve informatie op te zoeken, dus metingen, dan interpreteren met wetenschappelijke teksten. Het zal u deugd doen uw vijand zo te leren kennen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 20:09   #3402
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee, vertel eens in welke bergen ze die plutonium dan wel gevonden hebben in dergelijke hoeveelheden dat ze er een atoombom mee konden bouwen?
marxmannetje bedoelt waarschijnlijk uranium.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 20:13   #3403
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee, vertel eens in welke bergen ze die plutonium dan wel gevonden hebben in dergelijke hoeveelheden dat ze er een atoombom mee konden bouwen?
Ik had het zo geformuleerd alsof het van mij kwam, maar ik had dit gehoord van een volwassene die ik persoonlijk ken, het is dus cognitief

EDIT: ahn kijk, maddox slaat de hamer op de kop

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 7 april 2011 om 20:15.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 20:22   #3404
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Soit hetgeen men in Japan het beste kan doen nu is bij het heropbouwen van huizen stelselmatig zonnepannelen installeren. Japan heeft genoeg technologische capaciteiten daarvoor. Plus op deze manier vangen ze twee vliegen in 1 klap:
1) Huisvestiging.
2) Energievoorziening verzekeren voor de nieuwe huizen aangezien Japan een deel van zijn netcapaciteit verloren heeft bij de ramp in Fukushima. Nieuwe steenkoolcentrales (hetgeen sommigen hier precies zien als enige andere vorm van energievoorziening) langs de ene kant en 10 jaar wachten op een nieuwe kerncentrale langs de andere is immers te absurd voor woorden.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 april 2011 om 20:25.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 20:27   #3405
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Soit hetgeen men in Japan het beste kan doen nu is bij het heropbouwen van huizen stelselmatig zonnepannelen installeren. Japan heeft genoeg technologische capaciteiten daarvoor. Plus op deze manier vangen ze twee vliegen in 1 klap:
1) Huisvestiging.
2) Energievoorziening verzekeren voor de nieuwe huizen aangezien Japan een deel van zijn netcapaciteit verloren heeft bij de ramp in Fukushima. Nieuwe steenkoolcentrales (hetgeen sommigen hier precies zien als enige andere vorm van energievoorziening) langs de ene kant en 10 jaar wachten op een nieuwe kerncentrale langs de andere is immers te absurd voor woorden.
De streek van Fukishima ligt ongeveer op dezelfde Noordebreedte als N. Spanje: ideaal voor zonnepanelen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 7 april 2011 om 20:28.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 20:28   #3406
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Probeer toch eens wat objectieve informatie op te zoeken, dus metingen, dan interpreteren met wetenschappelijke teksten. Het zal u deugd doen uw vijand zo te leren kennen

Welke metingen?

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...te-meten.dhtml

Citaat:
"Straling te hoog voor toestellen om te meten"

De Japanse staatszender NHK, die gisteren al onthulde dat de Japanse overheid bewust bijzonder hoge stralingscijfers achterhield, komt vandaag opnieuw met een verontrustend verhaal: ze slaagden erin te spreken met een gezondheidsinspecteur die zegt dat arbeiders op de site in Fukushima aan immense hoeveelheden straling worden blootgesteld. "Er hangt daar zoveel straling dat de toestellen gewoon tilt slaan".
Welke stelling?

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 7 april 2011, 20:28   #3407
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En de kerncentrale bij Mol, vrij logische keuze voor de lokatie, tenslotte had men daar al 60 jaar ervaring met nucleaire technologie. De eerste commerciele radiumfabriek was ook in die omgeving.
Alhoewel de allereerste keuze de tuin van het paleis in Laken was, als stunt voor de wereldtentoonstelling van 1958. De republikeinen/antikernmannen (of bestaan die niet) onder ons zullen dan weer zeggen, had men het maar gedaan, dan waren alle problemen misschien ineens opgelost.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 20:31   #3408
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Huisvestiging.
Hopelijk gaan ze dan niet teveel gebruik maken van nachttarief
Oud 7 april 2011, 20:33   #3409
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hopelijk gaan ze dan niet teveel gebruik maken van nachttarief
Nachttarief???

Nachttarief dient alleen maar om overcapaciteit van kerncentrales 's nachts weg te werken.

Oud 7 april 2011, 20:37   #3410
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welke metingen?
met die gloed die jij ziet stralen in fuckyshina zullen de PV's alle records slaan.

ale goed idee eigenlijk, een systeembouw met PV panelen geintegreerd
http://www.greenoptimistic.com/2010/...-house-berlin/
Oud 7 april 2011, 20:43   #3411
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
met die gloed die jij ziet stralen in fuckyshina zullen de PV's alle records slaan.

ale goed idee eigenlijk, een systeembouw met PV panelen geintegreerd
http://www.greenoptimistic.com/2010/...-house-berlin/
Cherenkov straling is daar te gering voor.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 april 2011 om 20:43.
Oud 7 april 2011, 20:46   #3412
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nachttarief???

Nachttarief dient alleen maar om overcapaciteit van kerncentrales 's nachts weg te werken.
Het bestond al voordat er kerncentrales waren. Maar kom, gedeeltelijk hebt ge wel gelijk. Wat niet wegneemt dat niet iedereen slaapt, vanaf het ogenblik dat het donkert, tot het terug licht word.
Oud 7 april 2011, 20:50   #3413
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het bestond al voordat er kerncentrales waren. Maar kom, gedeeltelijk hebt ge wel gelijk. Wat niet wegneemt dat niet iedereen slaapt, vanaf het ogenblik dat het donkert, tot het terug licht word.
De verschillende beschikbare oplossingen voor dat probleem heb ik trouwens al ellenlang besproken op dit forum.

Oud 7 april 2011, 20:59   #3414
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Soit het laatste nieuws laat vermoeden dat de ramp in Fukushima even erg tot erger dan Tsjenobil zal worden.

http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbe...e-slepen.dhtml

Citaat:
Volgens de Amerikanen is er ook wel degelijk al een ontploffing geweest in één van de baden met gebruikte splijtstof. Stukken van de staven werden daarbij volgens het rapport "meer dan een mijl" weggeslingerd. Volgens het rapport is de schade aan die baden met gebruikte splijtstof "groter dan tot nu toe is bekendgemaakt".

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 april 2011 om 20:59.
Oud 7 april 2011, 21:18   #3415
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat u en de andere (weinige) pro's uit de wetenschappelijke studie (??) die jullie claimen te bezitten, tot nu toe toch wel de verkeerde conclusies hebben getrokken.
Oud 7 april 2011, 21:55   #3416
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Soit het laatste nieuws laat vermoeden dat de ramp in Fukushima even erg tot erger dan Tsjenobil zal worden.

http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbe...e-slepen.dhtml
Griezelig nieuws noem ik dit...Mijn ergste vermoedens zijn aan het uitkomen.
En dan ook dit nog :http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...ost-japan.aspx

Laatst gewijzigd door den dinges : 7 april 2011 om 21:59.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 21:58   #3417
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
je doet me stilaan denken aan een religieuze zot. als je hen met hun eigen onzin confronteert is de bijbel ook altijd verkeerd vertaald.
Ik heb ook al enkele keren aangehaald, maar ik had het toen wel niet over PatrickVE. Ik had het over diegenen die vol afkeer bezig zijn tegen kernenergie maar niet de reinste benul hebben waarover ze het hebben of zelfs niet kunnen kwantificeren waarom ze tegen kernenergie zijn.

Wat die Japanner betreft, ik heb eerder al achter de link gevraagd, ik wil dat filmke eens opnieuw bekijken en google (of eerder, mijn zoektermen) laten me in de steek (slaapgebrek zal ook wel niet helpen *zucht*)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 22:03   #3418
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Is Amon Re niet de god van de onnozele kinderen geweest?
Alez..het zou toch gekund hebben als ik u zo soms eens bezig zie.
Bent U niet in staat om een intelligent antwoord te geven? In dat geval wil ik gerust even god over je spelen ze
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 7 april 2011, 22:04   #3419
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat u en de andere (weinige) pro's uit de wetenschappelijke studie (??) die jullie claimen te bezitten, tot nu toe toch wel de verkeerde conclusies hebben getrokken.
Nee wij lezen gewoon grafieken en interpreteren wat we zien

als je die grafieken ziet, en ik kan echt niet veronderstellen dat ze vervalst zijn, dan is het mij een raadsel hoe greenpeace er ooit in geslaagd is om een plasje te vinden met hoge radioactiveit, maar kom, ik trek hun meting niet in twijfel, maar ik vind het een 'random shot'. Als aan de poort van de centrale 'aanvaardbare' resultaten' te zien zijn, dan denk ik niet dat er tot 100km buiten die centrale een dode zone zal ontstaan...

kijk ik ga eens een gemakkelijke vraag stellen:

als je het reactorvat onder STIKSTOFdruk kunt zetten, wat wil dat zeggen over het reactorvat ? Zit er daar een gat in of zit daar geen gat in ?
Dat is ook informatie die je kunt interpreteren...

IK ga nog een vraag stellen:
wat vind je van deze grafiek op wikipedia ?
Oud 7 april 2011, 22:04   #3420
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Iemand al eens gehoord dat men plutonium van uit de bergen van Congo verhandelde aan de Amerikanen om dan vervolgens gebruikt te worden voor het maken van de atoombommen die ze dan gingen droppen op Hirosjima en Nagasaki? En zo is de kerncentrale in Mol ontstaan, omdat de Amerikanen ons bedankten met dat te bouwen.
Is nieuw voor mij, heb je hier meer info over?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be