![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1821 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En homoseksualiteit bij dieren dan? Bestaat dat plots niet meer? Niet los kunnen zien.... De waarheid is dat u homoseksualiteit niet los wil zien van de mens, want anders kunt u mij niet langer van homofobie beschuldigen. Het is je enige grond. Een valse grond dan nog. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 21:33. |
|
|
|
|
|
|
#1822 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Had je nog wat? Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#1823 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1824 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1600 Het is gemakkelijker om weg te lopen en Raf na te apen. Het is je goed recht natuurlijk. Maar ik had je hoger ingeschat. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1825 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1826 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1827 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij is dat een calimero reactie op wat ik Raf zei. Dat staat totaal los van ons gesprek. Maar kom. Ik zou al bij zijn als je deze vraag uit de posting een beantwoorde. Je ben toch wel iemand met een eigen mening neem ik aan. Paulus.Mag ik je vragen,... (ik ben nog geen enkele vraag van jou uit de weg gegaan)... |
|
|
|
|
|
|
#1828 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen Raf. Dat homoseksualiteit weldegelijk los kan gezien worden van de homofiel, maar jij dat niet wil om mij van homofobie te kunnen beschuldigen.
Daarover gaat het. Je blijft in niveau zakken. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 21:50. |
|
|
|
|
|
#1829 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of je ze al dan niet los van elkaar kan zien, Paulus, is niet de reden waarom u homofoob bent. De redenen daarvoor heb ik hierboven al uiteengezet. Bovendien gaat het niet om een beschuldiging, maar om een vaststelling.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1830 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
En wat doe je met het gegeven dat 50% van alle kinderen buiten het huwelijk worden gemaakt en grootgebracht, en dat veel van die kinderen een zeer goede opvoeding krijgen, of die nu van hun natuurlijke verwekkers komt of niet? Geen antwoord. En wat heb je te zeggen op het feit dat de zogenaamde "keuze" van homo's in het verleden om met een persoon van het andere geslacht te trouwen, de geforceerde huwelijken zeg maar, veelal in miserie eindigden, en dat het bestaan van die huwelijken (ook nu nog) eerder een argument is om aan te tonen dat er wel degelijk discriminatie is dan helemaal geen? Geen antwoord.
Laatst gewijzigd door Doki : 7 april 2011 om 22:10. |
||
|
|
|
|
|
#1831 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De reden die u aanhaalde werden volledig weerlegd. Ook hierboven onmiddelijk als tegenreactie op wat u zei. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1809 Daarop hebt u gerepliceert dat men homoseksualiteit niet los kan zioen van de homosekueel om uw valse beschuldiging te kunnen doen standhouden... http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1813 ... waarmee je jezelf andermaal belachelijk hebt gemaakt. Want ook dat is intussen ook weerlegd. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1821 Wat kun jij toch kronkelen en liegen zeg,.... Leuk hemdje overigens Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 22:25. |
|
|
|
|
|
|
#1832 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk is het hebben van kinderen altijd een belangrijke factor geweest. De vraag is hoe jij het bestaan van het huwelijk verklaart overal in alle culturen en door alle tijden heen, als een concept, een verbond tussen man en vrouw en niet tussen mensen van hetzelfde geslacht enkele decadente uitzonderingen daar gelaten? Als jij meent dat procreatie daar niks mee te maken heeft ben ik heel benieuwd naar hoe jij dit antropologisch fenomeen verklaart. Je hebt toch wel een eigen mening mag ik hopen? Waarom kom je nu af met een stukje tekst dat al veel ouder is dan de vraag die ik je stelde en bijgevolg onmogelijk een antwoord daarop kan zijn? Het antwoord op je stukje tekst dat je naar hier kopieerde staat hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1524 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 22:16. |
|
|
|
|
|
|
#1833 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Uiteraard is traditioneel de combinatie man-vrouw sterkst vertegenwoordigd in het huwelijksritueel, dat is een afspiegeling van de maatschappij waarin de meerderheid nog altijd hetero is. Het huwelijk is vooral een uiting naar de buitenwereld toe van een langdurig samenlevingscontract tussen twee mensen. Antropologisch heeft die ritueel de tand des tijds weerstaan omdat zo'n langdurige samenleving zeer voordelig is gebleken voor het welzijn van de partners, en de eventuele kinderen die zijn hebben.
|
|
|
|
|
#1834 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mij omwille van de procreatie van ten voordele van de groep waardoor ze een beschermd statuut kreeg van de groep. Kun je het daarmee eens zijn? Citaat:
Dat kunnen we dus wél zeggen van een huwelijk tussen mensen van verschillend geslacht maar niet voor een huwelijk van mensen tussen hetzelfde geslacht. Een wezenlijk verschil dus. Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#1835 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1836 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De topics op dit forum waarbinnen u het meest actief bent, zijn niet toevallig steeds de topics die homoseksualiteit op één of andere manier als onderwerp hebben. Een paar voorbeeldjes:
In al deze topics werkte u zich uit de naad om aan te tonen dat homoseksualiteit "abnormaal" is en dat homoseksuelen derhalve niet dezelfde rechten mogen genieten als heteroseksuelen. In een door u opgestart topic, Homodouches in bedrijven, pleitte u zelfs ongegeneerd voor segregatie van homoseksuelen en heteroseksuelen. We hernemen nog even de definitie van homofobie: "Homophobia is a range of negative attitudes and feelings towards lesbian, gay, bisexual, and in some cases transgender and intersex people. Definitions refer variably to antipathy, contempt, prejudice, aversion, and irrational fear." U kan nu bij hoog en bij laag blijven beweren dat u geen homofoob bent en dat u die benaming als "beledigend" ervaart, maar uit alles wat u in de loop der jaren omtrent homoseksualiteit op dit forum heeft neergeschreven, blijkt aan de hand van de bovenstaande definitie overduidelijk het tegendeel.
|
|
|
|
|
|
#1837 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is nog maar zowat 20 keer gebeurd denk ik. Het kan ook meer zijn.
Aan jou om te zeggen waarom ze niet gegrond zou zijn. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2011 om 05:34. |
|
|
|
|
|
|
#1838 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is juist dat ik homoseksualiteit een minderwaardige seksualiteitsbeleving vind, omdat ze nu eenmaal minder functioneel is. Met homoseksualiteit is geen voortplanting mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik iets zou hebben tegen de homoseksuele mens toch? Noch angst, nog afkeer, nog van enige haat is hier sprake. Er zijn ook heteroseksuele mensen die in die mate afwijken dat zij geen kinderen kunnen hebben hoor. Ik haat hen evenmin. Kijk: Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets. Maar als je dat zegt aan een homofiel, dan is hij verschrikkelijk diep gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op. maar dat is je reinste bulshit natuurlijk. Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt? Als ik zeg dat homoseksualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homoseksueel te kwetsen. Ik heb het niet over de mens. Ik heb het over homoseksualiteit. Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen. Maar o wee als je dat durft zeggen over homoseksualiteit. Dan ben je homofoob,... ... volgens mij wegens gebrek aan argumentatie. Ik voldoe op geen enkele wijze aan het begrip homofoob volgens geen enkele woordenboek encyclopedia of wat dan ook. U gebruikt het woord als stopwoord in een discussie omdat u geen argumentatie hebt om mijn visie te weerleggen. En dat hoef ik niet te nemen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1839 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Niemand op dit forum slaagt erin om zulke pareltjes van drogredeneringen op de bouwen als u, Paulus. D�*t moet ik u nageven! Het heterohuwelijk is dus "natuurlijk", omdat het algemeen voorkomt en een biologische functie heeft, daar waar het homohuwelijk "onnatuurlijk" is, omdat het niet algemeen voorkomt en geen biologische functie heeft? Is d�*t nu dat wezenlijke verschil waar u al de hele tijd mysterieus over doet? Nog los van het feit dat het huwelijk geen "gedrag" is, hoegenaamd geen biologische functie heeft en per definitie "onnatuurlijk" is, omdat het louter een creatie van de mens is, is het te zot om los te lopen dat u hier met een uitgestreken gezicht komt beweren dat het homohuwelijk "onnatuurlijk" is omdat het "niet algemeen voorkomt", terwijl het net mensen zoals u zijn die het voorkomen ervan al meer dan tweeduizend jaar verhinderen. Uw gekronkel en gespartel begint waarlijk hallucinante proporties aan te nemen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 8 april 2011 om 05:45. |
|
|
|
|
|
|
#1840 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U voldoet daar wel degelijk aan, zoals ik hierboven omstandig heb aangetoond.
|
|
|