![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1841 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Jij kan dus niet vertellen wat het doel is om dit onderscheid te maken bij het huwelijk. Maar dat weet ik al meer dan 3 weken. |
||
|
|
|
|
|
#1842 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het heeft weldegelijk een biologische functie en het is inderdaad volkomen natuurlijk gedrag als we Edina mogen geloven die zich hier als biologe profileert. Citaat:
Het wordt steeds beter. Wat gaan we nog allemaal krijgen. Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#1843 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je doet onnozel en je weet het. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2011 om 06:25. |
|||
|
|
|
|
|
#1844 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, Paulus, dat is niet wat Edina ooi zei. Edina zei dat een gedrag natuurlijk is wanneer het algemeen voorkomt en een biologische functie heeft. Dat u daar het huwelijk aan koppelt, wat geen "gedrag" is, wat hoegenaamd geen "biologische" functie heeft en wat per definitie "onnatuurlijk" is, is geheel voor uw rekening.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1845 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat mag dan wel de "biologische functie" van het huwelijk zijn, Paulus? Enlighten us! U mismeestert de woorden van Edina. Ze zal u dat niet in dank afnemen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1846 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het is steeds een statuut geweest die beschermd werd door de samenleving voor die koppels waarbij men procreatie van die samenleving kon verwachten. Een wisselwerking dus in het voordeel voor bekomen van een gunstige procreatie. Dat soorten -en dus ook de mens- voor de beste mogelijke omstandigheden zorgen voor hun nakomelingen is weldegelijk een biologisch en natuurlijk gegeven. Ik heb het woordje 'onnatuurlijk' niet in de mond genomen. Dat heb jij gedaan. Het is dus voor uw rekening. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2011 om 06:50. |
||
|
|
|
|
|
#1847 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#1848 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1849 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Traditie is geen gegronde reden als je die niet kan verantwoorden. "Er is een verschil" is ook geen gegronde reden om te discrimineren. Citaat:
Citaat:
Maar jij kan niet vertellen wat het doel is om dit onderscheid te maken bij het huwelijk. Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#1850 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We kunnen vrijwel met volle zekerheid zeggen dat als we de dag van vandaag nog ergens een indianenstam zouden ontdekken die nog niet met de beschaving in contact is geweest, dat zij daar ook het huwelijk tussen man en vrouw zullen kennen als beschermd statuut in hun samenleving. Citaat:
Men kan dat niet, in ons geval, als dat onderscheid reeds bestaat. Men kan geen doel geven van een handeling als men die handeling niet doet. Men kan slechts wijzen op de bestaansreden, de kenmerken, het concept enz... en duiden dat het gemaakte onderscheid daaruit voortkomt. En dat werd uitentreure gedaan. Enkel die relatievorm waaruit de samenleving procreatie verwacht, wordt beschermd door het statuut huwelijk. Andere relatie vormen niet. Dat is geen onderscheid dat ik maak, dat is een vaststelling van een onderscheid die er reeds is. De menselijke samenlevingen geven blijkbaar alleen maar dat beschermd statuut aan die relaties waar men iets voor terug mag verwachten. Het heterohuwelijk is een wisselwerking tussen relatie en maatschappij. De maatschappij beschermt die relatie's die voor procreatie van de groep kunnen zorgen door het een statuut te geven, die we kennen onder 'huwelijk'. Dat is overal en door alle tijden heen de werkbare realiteit; zeg maar een antropolgisch gegeven. Het homohuwelijk geeft niks. Daar is geen sprake van een wisselwerking. Het geeft geen meerwaarde aan de groep. En het heeft ook geen meerwaarde voor de groep. Het is enkel van belang voor de homoseksuelen zelf. Dat is de vaststelling van het onderscheid. Omdat homoseksualiteit en heteroseksualiteit wezenlijk verschillen, kan de weigering om het burgerlijke huwelijk open te stellen voor homoseksuelen, niet beschouwd worden als discriminatie. Het homohuwelijk is een voorkeursbehandeling op humanitaire gronden. Homoseksuelen mogen nu huwen en dus dezelfde bescherming genieten zonder dat de samenleving iets terug verwacht. Dat is een gevolg van de veranderde maatschappelijke visie op homosekualiteit. Maar laten we wel wezen. De weigering van een voorkeursbehandeling te geven, is niet gelijk aan een discriminatie. Citaat:
Je hebt wel gelijk dat het iets zegt over "niveau". Paulus. |
|||||
|
|
|
|
|
#1851 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik begrijp wel dat u daar niet op kan antwoorden. U begrijpt immers maar al te goed dat uw drogredenering daardoor ontmaskerd werd.
|
|
|
|
|
|
#1852 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Zie mijn voorbeeld van de parkeerplaatsen voor anders-validen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom kan je dat niet gewoon toegeven? Citaat:
Bij voorbaat dank. |
||||||
|
|
|
|
|
#1853 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gogo Paulus!
|
|
|
|
|
#1854 |
|
Burger
|
Er bestaan allerlei soorten families:
getrouwde man en vrouw met/zonder biologische kinderen niet-getrouwde man en vrouw met/zonder biologische kinderen samengestelde families met/zonder kind(eren) uit eerdere huwelijk(en) allenstaande ouders met kinderen (zowel man als vrouw) getrouwde holebikoppels met/zonder kinder(en) uit eerdere relatie(s) niet-getrouwde holebikoppels met/zonder kind(eren) uit eerdere relatie(s) getrouwde man en vrouw met/zonder geadopteerd(e) kind(eren) als broer(s)/zus(sen) van biologisch(e) kind(eren) niet-getrouwde man en vrouw met/zonder geadopteerd(e) kind(eren) als broer(s)/ zus(sen) van biologisch(e) kind(eren) getrouwde holebi koppel met/zonder geadopteerd(e) kind(eren) uit eerdere relatie(s)/huwelijken als broer(s)/zus(sen) van biologisch(e) kind(eren) niet-getrouwde holebi koppel met/zonder geadopteerd(e) kind(eren) uit eerdere relatie(s)/huwelijken als broer(s)/zus(sen) van biologisch(e) kind(eren) andere samengestelde families met/zonder biologisch(e) en/of geadopteerd(e) kind(eren) uit vorige relaties/huwelijken, al dan niet holebi ... enz... ... wie hier niet gewoon het zinnetje 'holebi-koppels met geadopteerd(e) kind(eren) ' aan kan toevoegen : 1) is blind, 2) is niet meer van deze tijd, 3) houdt zich bezig met andermans zaken. Of een kind nu == goed, slecht of 'middelmatig' wordt opgevoed == goed, slecht of 'middelmatig' wordt behandeld == gelukkig of ongelukkig is, staat totaal los van het al dan niet 'traditionele' van de familiestructuur. Laat de mensen toch eens leven!
Erst denken, dann reden Laatst gewijzigd door VLJ : 8 april 2011 om 14:05. |
|
|
|
|
|
#1855 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is nog niet erg genoeg dat je mij continue valselijk beschuldigt van homofobie, je gaat nu nog eens woorden in mijn mond leggen ook die ik niet eens heb gezegd... Zijt gij niet beschaamd? Heb jij dan geen greintje waardigheid? Heb je dat ook gemeld aan de moderatie? Ik heb het woordje 'onnatuurlijk' niet eens in de mond genomen, laat staan dan ik iets zou beweren daarover. U zakt steeds dieper en diep van niveau. En dat is niet omdat u gelijk heeft notabene. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1856 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er staat: Je kan alleen maar een doel geven om een onderscheid te maken als je ook daadwerkelijk een onderscheid maakt. En dat kan door het nemen van een maatregel bijvoorbeeld. En dan kan men uw toetsing ook perfect gebruiken. Citaat:
Ik zie niet in waarom ik deze opmerking niet zou mogen maken. Je negeert gewoon alles wat ik zeg, ipv alles eerlijk en objectief te evalueren, loopt je vooroordeel er met liters vanaf. Je discuteert oneerlijk Artisjok en dat zou ne niet moeten doen indien je een punt had. En dat weet je best. Paulus. |
|||||
|
|
|
|
|
#1857 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U heeft het woordje "onnatuurlijk" dan misschien wel niet in de mond genomen, maar het volgt rechtstreeks uit de woorden die u hierboven wèl in de mond nam. Als men van het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht niet kan zeggen dat het een natuurlijk gedrag is dat algemeen voorkomt en een biologische functie heeft, dan volgt daar rechtstreeks uit dat het onnatuurlijk gedrag is dat niet algemeen voorkomt en geen biologische functie heeft. Uw idiote gekronkel verandert hoegenaamd niets aan die eenvoudige vaststelling. Citaat:
Over "niveau", Paulus, kan u maar beter zedig zwijgen. Ik hoef geen lesjes in "niveau" van iemand die hier de meest verwerpelijke, homofobe standpunten inneemt en daar dan nog niet eens voor wil uitkomen.
|||
|
|
|
|
|
#1858 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, u heeft daar nog geen antwoord op gegeven. U heeft hier al op welhaast acrobatische wijze rond de pot gedraaid, zoals u dat overigens altijd doet wanneer u zichzelf vastgeluld heeft. U begint dan maar wat op de man te spelen om de aandacht af te leiden van het overduidelijke feit dat u weer maar eens in uw hemd gezet werd. Ik word soms bijna overvallen door plaatsvervangende schaamte als ik uw gekronkel aanschouw. Bijna...
|
|
|
|
|
#1859 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mja, ik kan aannemen dat dat typo'tje voor u een onoverkomelijke hindernis vormde... Is het zo al wat duidelijker voor u?
|
|
|
|
|
|
#1860 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja wat is er?
Citaat:
Want dat is namelijk wat jij onbeschaamd beweert. U noemt het zelfs "de essentie van het bericht". Als even onbeschaamd is uw voortdurende verwijt naar mij toe als zou ik een homofoob zijn. Je ontkent het zelfs niet eens. Citaat:
Citaat:
Blijkbaar voelt u zich weer totaal onnodig op de teen getrapt, vermoedelijk om op de man te kunnen spelen en zo niet langer te hoeven argumenteren. Citaat:
Dat hebben we hier zwart op wit. Citaat:
Citaat:
Jammer. Voor u. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2011 om 19:14. |
||||||
|
|
|