![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3721 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 april 2011 om 09:42. |
||
|
|
|
|
|
#3722 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3723 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sedert 2001 zijn er vijf miljoen Zuidafrikanen bij gekomen !!! |
|
|
|
|
|
|
#3724 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over de kerncentrale van Onagawa horen we niets meer.
Is het daar allemaal koek en ei ? |
|
|
|
|
|
#3725 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U vraagt, Ik geef U de zoektermen
Conrad geigerteller
|
|
|
#3726 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Koek en ei, niet echt, Tepco is er klauwen vol geld aan't verliezen omdat de centrale geen electriciteit aan't net leverd.
|
|
|
|
#3727 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nucleaire energie is een concept van een concern. Indien er een probleem opduikt zal men niet het systeem aanpassen maar een handigheidje zoeken om verder te doen zoals ze bezig zijn. Kwestie van kostenbesparend te werken en de keten niet te onderbreken. Zowel ik als u als Patrick als Paul en andere pro's of contra's spelen geen enkele rol indien het mis gaat. U en ik en al de rest zijn enkel een verwaarloosbaar cijfer in hun statistiek. En je hoeft geen greenpeace lover te zijn om enig respect voor mens en natuur op te brengen. Dat er geen goed alternatief mag zijn momenteel mag niet beletten dat er maar een goed alternatief moet gezocht worden. Het gaat hier momenteel in verschillende zaken mis in de wereld. In de voeding In energie In genetische manipulatie van voeding enfin...al ontsproten uit breinen die industrieel denken zonder zich rekenschap te geven van waar het naartoe gaat op langere duur.
|
|
|
|
#3728 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maw, mijn voorbeeldje was eigenlijk te gemakkelijk. Maar het principe is hetzelfde. Citaat:
2013: de oudste kolencentrales in Belgie gaan dicht. Moratorium om er nieuwe te bouwen. 2015: de oudste kerncentrales gaan dicht in Belgie. 2020: de laatste kolencentrale gaat dicht in Belgie. 2025: laatste kerncentrales gaan dicht in Belgie. Waar ik gascentrales moet plaatsen, weet ik niet, het hangt af of je het CO2 probleem ernstig neemt of niet. Duidelijk zijn gascentrales veel beter dan kolencentrales, maar als je ergens rekening wil houden met het klimaatsprobleem, dan zijn ze waarschijnlijk erger dan kerncentrales. Maar ik ben heel GUL en stel ze op gelijke voet. Dus wordt het: Onmiddellijk moratorium op het bouwen van kolencentrales, gascentrales en kerncentrales. 2013: oudste steenkoolcentrales gaan dicht. 2015: oudste kerncentrales en gascentrales gaan dicht. 2020: alle steenkoolcentrales gaan dicht. 2025: alle kerncentrales en gascentrales gaan dicht in Belgie. DAT zou een coherent ecologisch voorstel zijn. Elke afwijking daarvan is absurd. Dat is mijn argument, mijn enige argument. Eerst alle kolencentrales sluiten, dan alle gascentrales, en tenslotte alle kerncentrales. En als 't niet lukt, moet je in de omgekeerde volgorde toelaten, en bijbouwen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 april 2011 om 11:46. |
||
|
|
|
|
|
#3729 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De definitie van een passief huis is een huis met een minimale energiebehoefte dat zichzelf voorziet in die minimale energiebehoefte. Met ander woorden: hernieuwbare energie. Gecentraliseerde energievoorziening voor individuele distributie zal omslaan in gedecentraliseerde lokale energievoorziening met centrale opslag. Zowel kolencentrales, gascentrales en nucleaire centrales passen dan niet meer in het plaatje.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 april 2011 om 11:47. |
|
|
|
|
|
|
#3730 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie niet goed in hoe men al die oude stadsgebouwen zal willen behouden (toeristische bezienswaardigheid immers) en tegelijk ze passief zal kunnen maken.
|
|
|
#3731 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#3732 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is de grote vergissing van mensen die denken "het voorbeeld te geven": het is niet omdat ze gedeeltelijk op warm water van de zon (als die schijnt), en op stroom van zon en wind THUIS genoeg hebben (gemiddeld gezien) dat dat veel te maken heeft met de maatschappelijke energiebehoeften die door die vieze centrales gedekt worden. Maar bon: de dag dat men EERST kolencentrales, DAN gascentrales, en tenslotte kerncentrales uitfaseert en verbiedt, in die volgorde, dan zal het "groene discours" terug coherent worden. Zoniet is het incoherent, contraproduktief, en dus schadelijk en nefast.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 april 2011 om 13:32. |
|
|
|
|
|
|
#3733 | |
|
|
Conrad bv.
Verschiet wel niet als ge dat ding aanzet he, er is namelijk op dit exacte moment straling rondom u (en dat elke dag van je leven)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#3734 | |
|
|
Daar was er niet echt een probleem, 3 van 4 stroomlijnen uitgevallen, wat gecontamineerd water die uit koelbaden geklutst werd door de aardbeving (er was sprake van 3.8 liter), er was wat schade in de turbinekamer van reactor 3 en ze vonden hier en daar water (al dan niet gecontamineerd, dit was niet gespecificeerd in het artikel) waarvan ze nog niet zeker waren vanwaar het kwam.
|
|
|
|
|
|
|
#3735 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 10 april 2011 om 13:49. |
|
|
|
|
|
|
#3736 | |
|
|
Good point
|
|
|
|
|
|
|
#3737 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Hangt van gebouw tot gebouw af. Soit dat is niet echt de discussie hier.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
#3738 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 april 2011 om 14:25. |
|
|
|
|
|
|
#3739 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enige conclusie die je kunt trekken is dat het "groene" gedachtengoed zodanig veel interne inconsequenties vertoont dat het proberen toe te passen automatisch tot gigantische milieucatastrofes leidt. |
|
|
|
|
|
|
#3740 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) we hier elk jaar >70.000 immigranten binnenhalen waarvan de voortplantingssnelheid meer dan het dubbele is van dat van de autochtone bevolking. |
|
|
|
|