![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3941 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3942 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is hier reeds verschillende keren gezegd dat men die zone best uitbreidt, onder andere door PatrickVE
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3943 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe verklaar je dit dan ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3944 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de vraag hier blijft, doen ze het omdat er meer gevaar dreigt, of omdat ze beter georganiseerd geraken (en omdat men bij sommige graden van radioactiviteit, er toch ook best geen maanden verblijft). Hoeveel radioactiviteit is er trouwens geloosd, en vooral hoeveel wordt er momenteel nog geloosd. Heb sterk den indruk dat de lozing de allerleerste dagen heeft plaatsgehad (stoom aflaten, stoom vermengd met radioactiviteit uit de beschadigde brandstofstaven, plus dan nog wat waterstof afkomstig van de zr/water reactie). Of tenminste het gros ervan. Of is er weet van scheuren in sommige containments ? Meen wel zojuist ergens gelezen te hebben dat het accident op ines-schaal 7 is geplaatst (zoals ik het kan inzien, was een 6 waarschijnlijk beter geweest, maar ja, wie ben ik). Maar in dien optiek is het wel verwonderlijk dat men gestart is met ne 4, op een moment dat het complete chaos was, een maximum een nakomende warmte, ontploffingen alom, geen beschikking over zoet water... om zo, naargelang de situatie meer onder kontrole kwam, te evolueren naar ne 7. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3946 |
Banneling
|
![]() Iemand heeft me al uitgelegd dat ik mij daarin vergist had. Als ik mij vergis , geef ik het toe. Iets waar Pro Kernenergie Freaks ook eens mee zouden mogen beginnen...Maar ik heb weinig hoop daarin, de wereld loopt vol onwetende , gevaarlijke individuen, die denken dat ze het warm water uitgevonden hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tienpuntenvraag blijft. Hoeveel doden van de meer dan 20000 gaan het gevolg zijn van radioactieve straling ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De internationale pers begint natuurlijk steeds meer zicht te krijgen op de zaak en het wordt moeilijker om zoals in het begin nog steeds vol te houden dat het wel meevalt. Ze hebben hun uiterste best gedaan en nog steeds maar ik denk dat het gewoon hopeloos is. Veel cijfers komen er namelijk niet vrij hé. Hier niet en daar ook niet.
![]() |
![]() |
#3949 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3950 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3951 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk een lange weg. Maar dat er daarom zomaar ernstige andere potentiële bronnen mogen bijkomen? Tenslotte bij een nucleaire reactor is het ook maar goed zolang het niet fout is. Rampen van dergelijke omvang kan men niet meer herstellen.
![]() |
![]() |
#3952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals bij Tsjernobyl: zowel de Russische als de Belgische radio's maakten ons de ene leugen na de andere wijs. Spijtig dat we het alleen maar ACHTERAF zijn te weet gekomen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's iets dat we moeten onthouden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de internationale pers wist dit wel. Waterstof, in die hoeveelheden wordt pas gevormd bij ernstige brandstofschade. Herinner mij zelfs artikels in de Vlaamse pers die van een nieurwe Tsernobyl gewaagden. Maar nu drie weken later lijkt het grootste gevaar toch geweken. Tijd werkt langs alle kanten in hun voordeel (de nakomende warmte die moet afgevoerd worden, wordt met de dag kleiner, en de mogelijkheden om deze af te voeren nemen met de dag toe). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3955 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de staven gesmolten liggen en dat zijn ze voor het grootste deel of misschien al helemaal gaat dat enorm traag. En dat geeft enorm veel radio actieve elementen af die doorlopend in de lucht terecht komen. Er staan daar 6 reactors. Minstens 1 of misschien 2 liggen in meltdown. Telkens men druk aflaat laat men alles vrij dat er aanwezig is. En de druk binnenhouden gaat ook niet want dan springt alles open en komt het ook vrij. Wat ze ook doen het is altijd slecht. Echter ze moeten er natuurlijk zorg voor dragen dat door gecontroleerde lozingen zelf ook nog een beetje kunnen werken want gans de boel moet uiteindelijk in een sarcofaag terecht kunnen. En als het open breekt of ontploft is het niet meer mogelijk daar nog iets verder te doen in afwachting. Maar daar een sarcofaag over leggen is ook nog een huzarenstukje.
![]() |
![]() |
#3957 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3958 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
(Na een zwempartij in de baai kan dat goed deugd doen, nietwaar...) Intussen is de ramp nu OFFICIEEL NIVEAU 7 (= hetzelfde niveau als Tjernobyl) Ik heb het gezegd in deze thread, weken terug, ik ben heel zelden ernaast. ref: http://enenews.com/japan-officially-...yl-translation For a series of accidents happening at TEPCO’s Fukushima Daiichi Nuclear Power Station, Nuclear and Industrial Safety Agency of the Ministry of Economy, which released large amounts of radioactive substances that affect human health and the environment in a wide range As an assessment based on international standards of the accident, the worst “level seven” decided to raise. “Level 7″ is the same as the evaluation occurred in the Soviet Chernobyl disaster. Nuclear Safety Agency, 12, held a press conference with the Nuclear Safety Commission has decided to publish the contents of the evaluation. … Originele tekst: http://www3.nhk.or.jp/news/html/2011...249911000.html Laatst gewijzigd door JurgenD : 11 april 2011 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3959 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dinges, je moet al dat gelul van de pro's niet zo ernstig nemen. Ze zijn erop uit om mensen zoals jij en ik en nog een paar, op stang te jagen
Terug naar ons onderwerp: Nishiyama, v.h. nucleair controle-agentschap zei gisteren niet te weten wat de volgende stap wordt... Ja, als die het al niet meer weet...en hij zit er met z'n neus bijna op. China en Z. Korea zijn "erg ongerust" over het radio-aktief zeewater. Ze vinden dat de Jappen klungelen en niet-transparant zijn. (Is dat een eufemisme voor liegen ?). In Tokio kwamen gisteren ook enkele duizenden mensen op straat om te protesteren tegen het gekungel van de overheden en de Fukushima-direktie. Eigenaardig :niets ervan gezien op onze VRT; of heb ik iets gemist ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3960 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb absoluut geen probleem met het feit dat ze dit overwegen of zelfs doen, ik heb wel een probleem met mensen die dit onmiddellijk zien als een teken alsof de huidige situatie even ernstig is of ernstiger is dan Tsjernobyl. Tsjernobyl is tot nu toe nog steeds de grootste nucleaire ramp in de geschiedenis van de mens, Fukushima de tweede grootste nucleaire ramp. Ik heb een probleem met zwart/wit denken (of gewoon niet denken van sommigen).
|
||
![]() |
![]() |