![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2021 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#2022 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit hele topic is één groot voorbeeld, Paulus. Take your pick.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2023 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
W�*t ken ik niet eens?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2024 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat bewijst dat je geen poot hebt om op te staan. Je kunt je eigen beweringen en/of beschuldigingen niet hardmaken. Hoe zou d�*t toch komen? De waarheid is dat uw stellingen werden onderuit gehaald ipv de mijne. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 april 2011 om 17:24. |
|
|
|
|
|
|
#2025 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie denkt u eigenlijk nog voor de gek te houden?
|||
|
|
|
|
|
#2026 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is hier allen tegen Paulus en nog blijft hij verbale ranselingen uitdelen links en rechts.
|
|
|
|
|
#2027 | ||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Je vergeet alweer de bescherming van de gehuwden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vraag naar het waarom om verschillend te behandelen.. Citaat:
Citaat:
Dan mag jij je waardeoordeel achterwege laten in deze discussie. Citaat:
Citaat:
Met alimentatieplicht bij scheiding voor degene die geen inkomen heeft; met een overlevingspensioen voor de langstlevende op basis van de arbeid van de overleden partner...... Het huwelijk moest vooral bescherming geven aan de vrouw, die in den tijde niet uit ging werken en afhankelijk was van haar man. Citaat:
Dit noem ik negeren http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1900 Citaat:
Wat begrijp jij niet aan wat ik er op repliceer? |
||||||||||
|
|
|
|
|
#2028 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar kom, u vraagt, wij draaien.... Citaat:
Citaat:
U bent het het die deze realiteit niet wil smaken omdat ze niet in uw kraam passen voor de rest van uw betoog. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb er geen enkel probleem mee dat die kinderen krijgen wat hen toekomt. Maar daarvoor hoef je het huwelijk niet open te stellen voor gelijkslachtige koppels. Paulus. |
|||||||
|
|
|
|
|
#2029 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat begrijp je niet precies?Als je het hebt over het verschil in behandeling mbt het huwelijk, dan is het mijn doel te leven in een maatschappij die zich in haar wetgeving, op de realiteit baseert en niet op een ideaal, een visie, die niet strookt met de waarheid. Mag dat nog? Citaat:
Citaat:
Citaat:
De waarheid is dat je er niet komt met je gelijkheidsprincipe. Uw gelijkheidheidsprincipe komt meer mijn visie tegemoet dan de jouwe en dat kan je niet teren. Want er staat duidelijk dat het zich verzet tegen ongelijke gevallen die gelijk behandeld worden en dat is bij het homohuwelijk weldegelijk het geval. Citaat:
Paulus. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#2030 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Het gaat dus wel degelijk over mensen, niet over dingen; wat jij er graag van zou maken. Citaat:
Waarom negeer je dat? Citaat:
Ik vraag niet naar het waarom van het verschil. Ik vraag naar het waarom om verschillend te behandelen. Citaat:
Citaat:
Ik vraag naar het waarom om verschillend te behandelen. Citaat:
Je antwoord op alles wat niet gevraagd wordt, maar niet op wat ik al 4 weken vraag. Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1891 en een drogreden aanhalen om niet te moeten antwoorden. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 11 april 2011 om 21:03. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#2031 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En dat kan je ook niet om twee redenen. 1 Omdat het niet gaat om een maatregel die onderscheid maakt. Het gaat om het wegwerken van een voorkeursbehandeling en dat kan nooit een discriminatie zijn. 2 omdat het gelijkheidsprincipe waar jij mee schermt en iets tracht te bewijzen, zelf zegt dat het zich verzet tegen de gelijke behandeling van ongelijke gevallen. En dat is nu precies wat ik beoog. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dit: Paulus.Met als één dan de doelenl te leven in een maatschappij die zich op de realiteit baseert en niet op het ideaal, een visie, die niet strookt met de waarheid. Want een samenleving die zich baseert op vervalsing , kan nooit een juiste regelgeving handhaven. Want akkoord gaan met het homohuwelijk impliceert ook dat we akkoord gaan met de visie dat beide relatievormen gelijkwaardig zijn en dat zijn ze niet. Die vermeende "gelijkheid" tussen homoseksualiteit en heteroseksualiteit is in strijd met de werkelijkheid, en doet dus letterlijk "de waarheid geweld aan" Een samenleving die zich baseert op vervalsing , kan nooit een juiste regelgeving handhaven. En ik verkies te leven in een samenleving die dat wel kan. Ik verkies te leven in een maatschappij die zich op de realiteit baseert en niet op het ideaal een visie die niet strookt met de waarheid. Ik verzet me er tegen dat realties die verschillend zijn, op dezelfde wijze behandeld zouden worden om tegemoet te komen aan een onrealistisch ideaalbeeld. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 april 2011 om 21:25. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#2032 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goed dan .... pas de toets dan toe zonder dát of de andere nep-argumenten.
|
|
|
|
|
|
#2033 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat moet ge dan toch eens dringend uit de doeken gaan doen zonder terug te vallen op traditie, mogelijke verwachting voor kinderen, geaardheid of het al even ontoelaatbare onderscheid van sekse. |
|
|
|
|
|
|
#2034 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2035 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2036 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Arti vraagt hier ( al ettelijke weken lang ) naar het doel om het onderscheid te kunnen/mogen maken in de toetsing van het gelijkheidsprincipe. Paulus antwoord komt zowat neer op het (alweer) totaal negeren van die concrete vraag en het in vraag stellen van de wetgeving ter zake. Besluit : Paulus is het blijkbaar niet eens met dat principe _ wat zijn goed recht is natuurlijk _ maar geeft het niet al te graag toe. Het is volgens hem de wetgever die zich blijkbaar vergist heeft. |
||
|
|
|
|
|
#2037 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2038 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1 Omdat het niet gaat om een maatregel die onderscheid maakt. Het gaat om het wegwerken van een voorkeursbehandeling en dat kan nooit een discriminatie zijn. 2 omdat het gelijkheidsprincipe, zelf zegt dat het zich verzet tegen de gelijke behandeling van ongelijke gevallen. En dat is nu precies wat ik beoog. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2039 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kunt net zo goed vragen wat het verschil is tusen een vierkant en een circel, zonder het te hebben over zijden, omtrek, oppervlakte, diagonalen hoeken, bogen en vorm... Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2040 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Arti vraagt naar het doel om het onderscheid te kunnen/mogen maken in de toetsing van het gelijkheidsprincipe... En ik antwoord daarop: Hoe jij dan concludeert dat ik deze concrete vraag totaal negeer.Het is mijn doel te leven in een maatschappij die zich in haar wetgeving, op de realiteit baseert en niet op een ideaal, een visie, die niet strookt met de waarheid. Mag dat nog? Dat begrijp k niet. Paulus. |
|
|
|
|