![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4042 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zegt de persoon die anderen uitmaakt voor freaks en naar Aziaten verwijst met "spleetogen". U, mijn beste, bent een leugenaar. Jij beweert er een fusiereactor is die gesmolten is, jij maakt de claims en weigert pertinent enige bewijzen aan te brengen om uw argument te staven.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#4043 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welk feit of gebeurtenis zou denk je de mening van Greenpeace over kernenergie veranderen. Citaat:
Het is jij die systematisch alles wat afkomstig is van iemand die ergens iets over kernenergie weet omdat hij er professioneel mee bezig is verwerpt. Durf je het aan toe te geven dat het UNSCEAR raport over Tsjernobyl mischien toch wel objectief is? Citaat:
|
|
|
|
#4044 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
|
|
|
|
|
#4045 | |
|
|
Citaat:
Voor dingen die heel erg weinig voorkomen kan piek ook gewoon toeval zijn. Het is namelijk wel opvallend dat men enkel in Turkije dus meer anencefalie vaststelt, en in West Berlijn meer downsyndroom. Als het aan de straling gelegen had dan zou je toch verwachten dat je ook in West Berlijn meer anencefalie, en in Turkije meer downsyndroom zou zien.
|
|
|
|
#4046 | ||
|
|
Citaat:
Ik zie veel mensen zeggen dat we een tweede Tsjernobyl hebben, terwijl we er nog steeds ver van zitten.
|
||
|
|
|
|
|
#4047 | ||
|
|
Citaat:
En beide bevatten documenten die ouder zijn dan het internet (je kan trouwens zelf artikels over kernfusie lezen van 1973 als je wil). Nogmaals: Link
|
||
|
|
|
|
|
#4048 | |
|
|
Citaat:
Wat voor mij vooral een " eye opener" was waren twee simpele dingen. - De berekening van Bernard Cohen dat we zonder problemen voor miljoenen jaren onze energiebehoeftes kunnen dekken met Kernenergie. - Het bestaan van gebieden waar de natuurlijke radioactiviteit erg hoog is, en waar mensen wonen die daar blijkbaar weinig last van hebben...
|
|
|
|
#4049 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij zijn de Jappen WEERAL mis, op dezelfde manier toen ze stelden dat het een niveau-4 was, om te minimaliseren. Nu slaan ze de andere kant uit, misschien om "credibiliteit" te winnen en de kritiek op hun eerdere houding te ontdoen ? OFWEL ben ik mis bij mijn appreciatie van de INES schaal. Maar dan is niveau-6 bijna onbestaande, en is het niveau-7 vakje veel te groot. Als je factoren 100 of zelfs 1000 (Chernobyl - zoals Fukushima trouwens - had nog een factor 10 "onder de voet" he, ten opzichte van wat er daar echt is gebeurd, hoewel het in Chernobyl niet duidelijk is hoeveel er nog in de sarcofaag ligt) verschil in vrijgave en verspreiding in een en hetzelfde vakje kan onderbrengen, dan is dat niets-zeggend op den duur.
|
|
|
|
#4050 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn parcours ook. Hoewel er geen kat mij gaat geloven natuurlijk...
|
|
|
#4051 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ok, en dan moet men Chernobyl direct herklasseren als niveau-8.
Maar dan heeft niveau-6 zijn functie verloren.
|
|
|
#4052 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Men gaat nu ook afkomen met de afgrijnselijke gevolgen van Fukushima, en de miljoenen misvormde kinderen in Taiwan en zo. De enige hoop die ik heb, is dat men nu de "experimentele condities" veel beter in handen heeft, en men dus een heel goeie cohort van mensen gaat hebben met verschillende besmettingsniveaus. Bovendien is Japan een goed ontwikkeld land met goeie medische opvolging, we gaan hier dus veel meer uit kunnen halen dan uit de twijfelachtige condities in Chernobyl. Maar zelfs dan gaat het onderzoek heel moeilijk zijn, wegens de kleine effecten (veel kleinere effecten dan bij Chernobyl wegens trager en eerder ontruimd, en 100 keer minder spul...) Tenzij het ginder echt helemaal uit de hand loopt en hun niveau-7 uiteindelijk zal kloppen natuurlijk. Maar al dat gaat niks veranderen: het is denk ik gedaan met kernenergie nu. Je krijgt het nooit meer verkocht. En DAT gaat zware gevolgen hebben. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#4053 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#4054 |
|
Banneling
|
Nucleaire catastrophe in Japan:
General Electric USA is de maker in 1970 van de 6 nucleaire reactors en is niet verantwoordelijk, de Japanse staat is verantwoordelijk? Het privaat bedrijf General Electric van de VS voelt zich totaal niet verantwoordelijk. Momenteel noemt de dochter firma GE Hitachi Nuclear Energy. http://www.ge-energy.com/prod_serv/p...y/en/index.htm Tepco krijgt enorme bedragen van de VS om General Electric USA te schonen. Gelukkig geen Russische nucleaire reactors: Gelukkig zijn het geen Russische nucleaire reactors, dan hadden de voorstanders hier hun smoeltje tot achter hun oren open gezet dat dit met onze en VS technologie onmogelijk was. Nu zwijgen ze angstvallig over dit probleem, het is grote broer VS met zijn privaat bedrijf en zijn enorm defensie belijdt, hij duldt geen kritiek en is zeker niet persoonlijk verantwoordelijk, de staat is altijd verantwoordelijk, gemakkelijk dus! |
|
|
|
|
|
#4055 |
|
Banneling
|
Japanse keizer is "zeer bezorgd" over kernramp, vraag aan de wetenschappers?
Moet de blauwbloedige adel ook jodium nemen? Is de adel ook gevoelig voor straling? Is mijn paleis bestand tegen straling? Bij evacuatie naar een ander land, mag ik daar ook keizer spelen? Bij evacuatie naar een ander land, hoeveel wordt ik daar betaald? |
|
|
|
|
|
#4056 |
|
Banneling
|
Evacuatie van het eiland Japan:
128 miljoen inwoners, tijd om te gaan, de luchthavens zitten vol maar waar naartoe? Een ticket Tokio - Hamburg kost momenteel 8.000 Euro. (17 maart 2011) De rijke Japanners verlaten het zinkende schip (Japan) angst voor een totaalcontaminatie van hun land, dit voor de wind draait uiteraard. |
|
|
|
|
|
#4057 |
|
Banneling
|
Zullen de privaat verzekeringen de heropbouw van Japan betalen?
Winst is altijd voor private ondernemingen en hun geprivilegieerde eigenaars en aandeelhouders die zich daardoor ongelimiteerde privaat luxe kunnen permitteren. Verlies en verantwoordelijkheid is altijd voor de overheden, de gemeenschap! Private ondernemingen zijn bedorven pubers die telkens terug aan de borst van “mama overheid” hangen als het fout loopt. De staat is altijd verantwoordelijk zoals overal op onze planeet, ze is altijd last-minute Promotie + all inclusive. |
|
|
|
|
|
#4058 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4059 |
|
|
niet noodzakelijk
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#4060 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|