![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is hier anders wel politics.be, ik kan daar wel tegen hoor. ![]()
![]() |
![]() |
#4142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vergelijking met de apartheid vind ik erover. Meertaligheid, daar ben ik zeker voor, en met "En laten we het onszelf wat makkelijker maken door ons ingewikkeld koninkrijk om te vormen tot een Belgische Unie met doorzichtige, doeltreffende en simpele structuren. Een Unie met vier volwaardige gewesten zonder gemeenschappen, zoals nu ook door Johan Vande Lanotte (SP.A) wordt bepleit. " ben ik het zoals reeds gezegd eens.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 11 april 2011 om 07:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terzijde, ik weet dat je mijn adres kent en dat je blijkbaar op één of andere manier een obsessie voor mij hebt. De dag dat dit land in een extentiële crisis zou belanden ga ik in ieder geval het zekere voor het onzekere nemen en een paar weken richting buitenland trekken. Mensen als jij boezemen mij namelijk hoe langer hoe meer angst in en jouw posts van de laatste tijd nopen mij ertoe het hele zaakje niet langer te vertrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4145 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij bent gewoon een verre buur van mij (http://ns29032.ovh.net/showpost.php?...6&postcount=52)... maar wees gerust ik ken jouw adres niet hoor ![]() Verder weet ik niet of allochtonen niet stemmen op Vlaamsgezinde partijen... interesseert me eigenlijk ook niet. Dat ik geen racist ben zoals jij dat weet ik wel... dat betekent dat ik mijn wereldbeeld dus niet baseer op basis van rassen hé!
![]() |
![]() |
![]() |
#4146 | |||
|
![]() Dat zal wel de bedoeling geweest zijn neem ik aan.
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat leerlingen in België het middelbaar moeten uitkomen met tenminste een degelijke kennis van Nederlands, Frans, Engels en Duits.
![]() |
![]() |
#4148 | |||||
|
![]() Misschien wel...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Excessif= insignifiant pas en B... ici ils prennent 30%. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4149 | ||
|
![]() Citaat:
"ja maar hij stelt alleen dat het niet meer moet verplicht zijn om Frans te nemen als tweede taal... net zoals in Wallonië waar men al sinds jaar en dag mag kiezen tussen het Engels en het Nederlands als tweede taal..." Dus eigenlijk iedereen vrij laten kiezen welke talen hij neemt. Mijn Duits is zo goed als onbestaande... heb er natuurlijk wel lessen van gehad in het secundair. als ik nu een taal zou moeten aanleren waarom zou ik Duits moeten nemen en niet Spaans of zelf arabisch?
![]() |
![]() |
![]() |
#4150 | ||
|
![]() Sjah... kijk tien maanden niks doen en de hoogdagen van de politiek zijn er wanneer Laurent naar Congo gaat...
![]() Citaat:
Ik vraag me steeds af hoe Zwitserland dat doet met haar referenda die het er toch zeker niet gemakkelijker op maken. De opkomsten van rond de 30% voor de referenda kan natuurlijk een antwoord zijn op mijn vraag... Of denk jij daar anders over?
![]() |
![]() |
![]() |
#4151 | |
|
![]() Het is nu wettelijk verplicht voor beursgenoteerde bedrijven om in hun jaarverslag een "renumeratieverslag" te zetten voor raad van bestuur en bestuursleden (het is ook wettelijk verplicht te schrijven welk deel vast en welk deel variabel is). Is een nieuwe wetgeving die nu pas van kracht is... het gevolg daarvan is dat elke dag in de krant (je zag het misschien al of misschien niet) een artikel staat over "de bonus van die en die managers is...". Wat vind jij daarvan?
Een andere economisch vraag; Firestone wordt aangesteld als algemeen directeur van de NMBS-holding. Ze mag doen wat ze wil; delen verkopen... alles op de beurs zetten... Echt alles. Wat doet Firestone om de 3 miljard euro schulden in de holding aan te zuiveren? Of doet ze niks? (mag ze ook... dan eindigen die 3 miljard on the long run gewoon bij de staatsschulden)
![]() |
![]() |
![]() |
#4152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 12 april 2011 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4153 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de leerlingen op hun 18de maar hun plan kunnen trekken in de vier talen (meer is natuurlijk nog beter). Citaat:
Waarmee ik niet wil zeggen dat Spaans, Arabisch (en vele andere talen) niet belangrijk zijn.
![]() |
![]() |
#4155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard ondervroeg de meneer waar ik logeerde me over de politieke situatie in België. Hij kon goed volgen, totdat hij doorhad dat ik met Wallonië en Franse Gemeenschap wel degelijk iets anders bedoelde (hij keek me toen echt vol twijfels aan, zich kennelijk afvragende of ik of de Belgische structuren zot waren). Maar bij de financiering van en samenwerking tussen de entiteiten is het volgens hem in Zwitserland ook niet altijd koek en ei. De rijke kantons (Basel is een rijk kanton) zagen over de transferts naar de armere kantons, de halfkantons Basel-stad en Baselland ruzieën over allerlei projecten die al dan niet gemeenschappelijk zouden moeten zijn, ... Van ver lijkt het allemaal ideaal, maar in elk land zijn er wel problemen. Van die klok-curve geloof ik weinig. Een valabel alternatief voor democratie (met alle caveats die we kennen) heb ik nog nergens gezien.
![]() |
![]() |
#4156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stoor me soms wel aan het populisme rond de bonussen. De banken hebben geen steun "gekregen", ze zullen alles moeten terugbetalen (of het gaat om aandelen die de staat nu bezit, en waarvoor hij dividenden ontvangt), KBC betaalt op de publieke gelden een forse intrest, voor de staatswaarborg betalen de banken premies, ... De zageventen hadden wellicht liever enkele van de grote banken failliet laten gaan, en tant pis voor de gewone mensen die daar hun spaartegoed hadden (of zijn ze zo hypocriet dat ze dan de ... staatswaarborg voor bankrekeningen dachten in te roepen ![]() Daarmee spreek ik me niet uit over de specifieke bonus van deze of gene bestuurder. Zoals Luc Coene zegt, er zijn regels over de bankbonussen, en desnoods moeten deze aangepast worden. Bonussen kunnen perverse effecten hebben, en dat mag gerust aangepakt worden. Maar prestaties mogen wel degelijk beloond worden. Citaat:
![]() Sorry, ik ken daar echt te weinig over. Intuïtief hou ik het liever in staatseigendom, en ja, dat betekent in feite dat de 3 miljard bij de staatsschuld horen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 12 april 2011 om 14:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4157 |
Banneling
|
![]() Dat er mensen zijn die denken dat diegenen die op Vlaamse partijen stemmen racisten en/of extremisten zijn, die zijn natuurlijk van lotje getikt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er daartussen racisten en/of extremisten zitten wordt op dit forum nochtans elke dag bewezen.
![]() |
#4159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4160 | |
Banneling
|
![]() Citaat: