![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2061 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, Paulus, die werd nergens weerlegd. Veel geblaat, maar weinig wol. Wat zeg ik? Helemaal geen wol!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2062 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik speel nergens op de man, Paulus. Dat is meer uw specialiteit.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2063 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Raf?
Waarom negeert u eigenlijk dit? Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2064 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb dat niet genegeerd. Ik heb daar eerder al eens op geantwoord.
|
|
|
|
|
#2065 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=661 Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2066 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2067 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is geen beschuldiging, maar een vaststelling. Een degelijk onderbouwde vaststelling dan nog.
|
|
|
|
|
#2068 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In dit topic.
|
|
|
|
|
#2069 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat houdt u trouwens tegen om tussen al die honderden postings van mij over dit onderwerp eens 1 uitspraak te vinden, waarvan je kan zeggen: Omdat je dit zegt, ben je homofoob. Mijn uitdaging niet gelezen? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=661 Ik heb mij nog nooit negatief uitgesproken over homoseksuelen omwille van hun geaardheid. Ik daag je uit het tegendeel te bewijzen. De geaardheid zelf vind ik inderdaad minderwaardig omdat ze niet procreatief is. Ik voldoe op geen enkele wijze aan het begrip homofoob volgens geen enkele woordenboek encyclopedia of wat dan ook. U gebruikt het woord als stopwoord in een discussie omdat u geen argumentatie hebt om mijn visie te weerleggen. En dat hoef ik niet te nemen. Paulus Laatst gewijzigd door Paulus : 12 april 2011 om 14:37. |
|
|
|
|
|
|
#2070 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2071 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik verwees al meermaals naar het topic waarin u ongegeneerd pleitte voor afzonderlijke douches voor homoseksuelen.
|
|
|
|
|
#2072 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, zelfs daar staat uw weerlegging niet.
|
|
|
|
|
#2073 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En in zei u al meermaals dat ik daarvoor pleit om dezelfde reden als mannen en vrouwen appart moeten douchen. Ik weet zeker dat u dat ook gelezen hebt. Misschien kunt u eens uitleggen wat daar homofobistisch aan is? Ik pleit daar jandorie voor een gelijke behandeling! Als je dat niet wil/kan uitleggen Raf. Ondanks dat dit reds herhaalde malen gezegd en gevraagd werd. Dan heb je geen poot om op te staan om mij van homofobie te beschuldigen. Tenzij uw aloude reden, dat u geen argumentatie meer heb. Ik herneem dus: Wat houdt u trouwens tegen om tussen al die honderden postings van mij over dit onderwerp eens 1 uitspraak te vinden, waarvan je kan zeggen: Omdat je dit zegt, ben je homofoob. Mijn uitdaging niet gelezen? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=661 Ik heb mij nog nooit negatief uitgesproken over homoseksuelen omwille van hun geaardheid. Ik daag je uit het tegendeel te bewijzen. De geaardheid zelf vind ik inderdaad minderwaardig omdat ze niet procreatief is. Ik voldoe op geen enkele wijze aan het begrip homofoob volgens geen enkele woordenboek encyclopedia of wat dan ook. U gebruikt het woord als stopwoord in een discussie omdat u geen argumentatie hebt om mijn visie te weerleggen. En dat hoef ik niet te nemen. Paulus |
|
|
|
|
|
|
#2074 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is gewoon overduidelijk dat u niet wenst te reageren op dit:
Citaat:
Paulus |
|
|
|
|
|
|
#2075 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat klopt, slachtoffertje spelen en op de man spelen.
|
|
|
|
|
#2076 | |||||||||||||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Natuurlijk zijn alle voorwaarden voor alle mensen gelijk, maar daar gaat het gelijkheidsprincipe niet over. Hoeveel keer moet ik dat nog herhalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zeg dat je waardeoordeel geen argument is. Citaat:
Citaat:
Ik beweer dat je wat ik schrijf negeer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je waardeoordeel is geen argument. De wet spreekt zich niet uit over waardes. Ik wil je visie toetsen aan het gelijkheidsprincipe; niet aan het gelijkwaardigheidsprincipe. Hoe lang nog voor het begint te dagen? Citaat:
Begrijp je dat niet? Of doe je alsof? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar men mag bepaalde mensen niet uitsluiten zonder gegronde reden; zonder wettelijk doel. Want dat is discriminatie. Citaat:
Dat veranderd niets aan de zaak. Citaat:
En als je mensen in een gelijkaardige situatie anders behandeld zonder gegronde reden, zonder wettelijk doel; dan discrimineer je. Citaat:
Citaat:
Ik bedoel : hoofdreden. Citaat:
Niet bij scheiding; niet voor een overlevingspensioen, niet voor de kinderen,.... |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#2077 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2078 | ||||||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gelijkheidheidsprincipe zegt dat: Wel.1. Het verbiedt dat personen die zich in eenzelfde situatie bevinden, op verschillende wijze behandeld worden; Er wordt niemand op verschillende wijze behandeld. Iedereen wordt hetzelfde behandeld. Maar niet iedereen handelt hetzelfde. Het ene koppel wil iets wat binnen het huwelijk wettelijk is en het andere koppel iets wat binnen het huwelijk niet wettelijk is. Maar de behandeling is net hetzelfde. Ook hetero' s mochten niet huwen met iemand van hetzelfde geslacht. Citaat:
Citaat:
Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat als het huwelijk zich niet mag onderscheiden van andere samenlevingsmodellen door zich te beperken in toegestane relatievormen, zij zichzelf overbodig maakt toch? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom reageer je daarom met "Mijn probleem is dat je geen doel kan geven"? Is d�*t constructief discuteren? Denk je dat ik nu wél begrijp waar je een probleem hebt om toe te geven dat het homohuwelijk er niet kwam om een juridisch vastgestelde discriminatie weg te werken? Citaat:
Wat moet ik dan met je antwoord dat dit geen argument is? Wat wil je me eigenlijk zeggen met "het is geen argument"? Citaat:
Komaan zeg. Herhaal nog eens je punt dan waarin ik blok zou staan volgens jou. Ik doe ook moeite voor jou. Ik ben er zeker van dat ik daar wel inhoudelijk op geantwoord heb. Citaat:
Ik beweer dat ik jou niet negeer. Herhaal nog eens je punt dan waarin ik blok zou staan volgens jou. Ik doe ook moeite voor jou. Ik ben er zeker van dat ik daar wel inhoudelijk op geantwoord heb. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik mag dat wel om aan te tonen om welke verschillen het gaat. Want jij vraagt waarom ik dit onderscheid wil maken om hen anders te behandelen bij het huwelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar laat dat een punt zijn. Ik heb geen bezwaar dat wetten worden aangepast opdat zij alle bescherming zouden krijgen die ze nodig hebben. Het is dus absolut geen argument om het huwelijk open te stellen voor gelijkslachtige koppels omwille van die bescherming. Paulus. |
||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#2079 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2080 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat over het hebben van een andere mening dan de heren.
|
|
|