![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4141 | |
|
Minister-President
|
Sorry Patrick
Citaat:
Jammer genoeg niet opgenomen (video he). Alle cijfers kloppen Patrick, het is het gebruik ervan. Het ging over een "bestelling" van een politieker en op drie weken tijd werden de zaken totaal omgekeerd bewezen. Lees het boek he |
|
|
|
|
|
|
#4142 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De cijfers zijn ALTIJD juist maar het gebruik ervan? Met dezelfde cijfers kan je twee tegengestelde resultaten krijgen. Lees het boek |
|
|
|
|
|
|
#4143 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Niet alleen uit eigenbelang. Kijk, voor mij is het vrij simpel:
We vereisen energie om onze maatschappij draaiend te houden. De hoeveelheid energie is enorm (en veel meer dan het zou mogen zijn), er zijn verschillende methodes om energie op te wekken. De meest courante methodes in onze contreien zijn: - Zonne Energie - Wind energie - Koolcentrales - Gascentrales - Kerncentrales De contra's: Zonne- en wind energie alleen kunnen niet voldoende energie aanleveren Koolcentrales spuwen tonnen vergif én CO2 (sommige centrales verslinden 25 ton kool per minuut) Gascentrales spuwen CO2 Kerncentrales spuwen minder CO2 maar je zit met afval dat een lange beheerskost heeft. Wat als het verkeerd gaat? Bij zonne panelen heb je bij een panne relatief weinig risico, de installaties zijn kleinschalig en het zal zich hoogstwaarschijnlijk beperken tot een brand veroorzaakt door kortsluiting. Bij wind energie kan je evengoed een kortsluiting hebben, maar gezien deze dingen niet op woningen staan is dat risico beperkt. Koolcentrales en gascentrales: Hier kunnen verschillende dingen falen, maar de relatieve schade blijft beperkt tot de centrale Kerncentrales: Tot nu toe minder incidenten dan andere industrieën, maar wel een potentieel voor ernstige problemen. Als ik nu de vergelijking maak van de risico's als er iets verkeerd gaat, en de contra's, dan kom ik tot de conclusie dat kerncentrales beter zijn op lange termijn. Ideaal zou zijn moest men geen kerncentrales nodig hebben, maar dat is vandaag niet realiseerbaar.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#4144 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Rampen zoals nu bewegen de maatschappij, de mensen. (behalve de Belgen) En de maatschappij zoals die vandaag de dag draait is niet vol te houden. Mijn (onze) enige hoop is de jeugd: anders denkend, andere doelen enz. enz. Als de rijken, de aandeelhouders, de machthebbers géén uitwijkplaats meer hebben dan pas zal er gedacht worden aan veranderen. Zij bepalen dat en niet het volk. Ik zie ze ook nooit ten onder gaan met het gewone volk. Laatst gewijzigd door Tejokus : 13 april 2011 om 10:55. |
|
|
|
|
|
|
#4145 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 13 april 2011 om 11:59. |
|||
|
|
|
|
|
#4146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
... zolang de getallen kloppen.
|
|
|
#4147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zit hier geen conclusies te trekken die je niet moet trekken. Als je die schromelijke overdrijving nodig hebt om tegen kernenergie te zijn, dan kan ik u zeggen dat uw overdrijving zodanig erop ligt dat je sowieso op voorhand weet dat je eigenlijk niet tegen kernenergie bent. |
|
|
|
|
|
|
#4148 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#4149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
nee hoor 3 keer gevaarlijker is het ongeveer, heb daar eenstatistiek van gepost |
|
|
|
|
|
|
#4150 |
|
Minister-President
|
Kijk naar Ter Zake.
Luister wat Joery Andrejev zegt en die vrouwelijke dokter. Ik kan het niet meer uitstaan hoe hier sommigen de zaken minimaliseren. Daar wordt ik zelf niet goed van. |
|
|
|
|
|
#4151 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
dat is het probleem van kernenergie en die slachtoffers MOET je meetellen. en dat soort slachtoffers heb je niet als er een mijn instort of een windmolen op iemands kop valt |
|
|
|
|
|
|
#4152 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
||
|
|
|
|
|
#4153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zonnepanelen zijn vrijgesteld van de ROHS richtlijn, je mag er dus eender welke gevaarlijke stoffen insteken. Vooral lood-solduur. En dan hebben we het nog niet over de kleine cadmium-telluride celletjes die nog altijd verkocht worden. Dat gaat over 20 jaar een gigantische hoop vervuiling opleveren.
|
|
|
|
|
|
#4155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en die groene zei dat het niet gevaarlijk wasdaar in Japan, maar wel op lange termijn gevaarlijk... dus dat de Japanse overheid tot nog toe alles korrekt doet. en dan een oekrainse dokter die uiteraard zijn werk doet zoals ze moet doen, en liefst zoveel mogelijk patient behandelt voor 'post chernobyl syndroom' laat maar zeggen. Ze moet inderdaad haar studie eens afwerken. Maar nogmaals de radioactiviteit vrijgegeven in chernobyl is wel een factor 700keer groter dan wat je ziet in fukushima. Dus je moet het METEN en beslissen op basis van METINGEN en KENNIS, en niet op basis van 'groene paniekvoetbal'
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 april 2011 om 20:56. |
|
|
|
|
|
|
#4156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
fonneke ik moet toch ook niet met modder gooien ? Omdat ik alludeer dat je geen statistiek aanhaalt, en jij een anomalie in de chronologie ontdekt heb je nog altijd geen gelijk hoor;
|
|
|
|
|
|
#4157 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
2) Uw uitleg geeft ook niet aan wat de oorzaak is van de bijna perfecte parabool curve na 1986 in Oekraïne. (Iets dat je ziet bij epidemieën zoals de pest of honger in de middeleeuwen). 3) Indien uw uitleg klopt zou het geboortecijfer in Oekraïne blijven dalen in plaats van zich te herstellen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 april 2011 om 21:14. |
|
|
|
|
|
|
#4158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er was gisteren een reportage van nieuwe brandstof ergens ontwikkeld in één of ander land. Jammer genoeg heb ik het grootste deel gemist van de reportage. Maar het kwam er op neer dat ze nog 8 miljard nodig hadden om in productie te gaan en dat men daarna "gratis brandstof kon leveren die volledig co2 vrij was". Alle regeringen proberen het tegen te houden!
De brandstof kon voor alles dienen. Bedoeling is bv de brandstof aan een vaste prijs te verkopen ..30 cent/liter aan de pomp. Begrijpt men het? Geen olie meer nodig. Geen nucs meer nodig. IEDEREEN TEGEN !
|
|
|
#4159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van muggenziften gesproken.
|
|
|
|
#4160 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|