Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 april 2011, 20:49   #141
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kijk in eigen borst en leer het af om als de schoentjes te nauw worden op anderen te kakken.

Toujours du caca!

Oud 14 april 2011, 20:50   #142
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Vlamingen moeten meer betalen omdat ze met meer zijn maar moet anderzijds wel dulden dat een minderheid de Vlaamse verzuchtingen kan blokkeren.
Ik hoop dat ook jij inziet dat er hier iets niet klopt.
Ik begrijp het heel goed. Hier is een heel leerrijk topic over:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=152594

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 april 2011 om 20:50.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 april 2011, 20:54   #143
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Louiske,Hertog van Leuven, heeft er in het radioprogramma ook op gewezen dat voor hem de "andere partijen" nu desnoods maar een regering moeten vormen,desnoods ZONDER de N-VA.
Dat Louis niks van de N-VA moet hebben is geen geheim en is zijn goed recht...
Maar ook de anderen (en ik neem aan,ook de huidige politieke generatie van de SpA) krijgen een por om er eens mee op te schieten...
Het is een perfecte logica vanuit iemand van zijn generatie,waar stijfkoppigheid niet gewaardeerd werd en zelfs "not-done"...
Wij,een andere generatie, denken zo niet.Ja,Belgie is in gevaar.....maar heus niet meer omdat er al een jaar geen regering gevormd kon worden....voorgaande verkiezingen en de premier-caroussel hadden een REDEN,en het was niet eens de N-VA......

Ondertussen willen de gezamelijke Franstalige Partijvoorzitters een téte a téte met BDW morgen....

Misschien,weten we morgenavond eindelijk meer....
Timing is alles in de politiek. De mensen zijn met vakantie. Eerst de mensen eitjes laten rapen met Pasen. Dan op een mooie regenachtige zondag gaan de politiekers met veel theater op den TV hun grote boodschap komen verkondigen.
Oud 14 april 2011, 20:54   #144
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alle partijen streven momenteel het status quo na behalve misschien MR en Open VLD. Als ze het zelf niet nastreven dan laten ze het aan een andere partij om het na te streven.

De N-VA en de PS zijn nu eenmaal de grote overwinnaars en ze hebben de macht in handen. De N-VA heeft nog meer macht in handen omdat ze minder macht kunnen verspelen door zelf niet in de regering van lopende zaken te zitten.

Je moet er niet altijd zo achterdochtig in zijn waarom de kritiek altijd gericht is op de N-VA. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind zeker als ze zo snel zijn opgeschoten.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 april 2011 om 20:54.
Oud 14 april 2011, 21:00   #145
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Die onderhandelingen zullen 'slagen' omdat het niet anders kan, maar vooral omdat de franstalige non zijn waarde verliest op dat ogenblik; Bovendien als puntje bij paaltje komt heeft nonsens de tendens te verdwijnen. Nu, 12 miljard zijn we in Vlaanderen ook elk jaar 'definitief' kwijt, en als ge denkt dat ze dat in la Belgophonie niet beseffen, dan verstaat ge ook niet waarom ze ze tand en klaauw vechten tegen elke verandering en hervorming van Belgie, behalve als die expliciet in hun agenda past.

Nog een voorspelling: De geschiedenis zal getuigen dat niet Bart De Wever of de N-VA Belgie begraven heeft, maar dat dit het rechtstreekse gevolg was van een bewuste politiek van de franstalige partijen/elites in de periode 1940-2015.
Die 12 miljard blijft toch een cliché-getal dat altijd terug komt.

Besef je eigenlijk wel dat de gezondheidszorg en de pensioenen in de federale pot door de blokkage in gevaar komen vanaf enkele jaren na 2015 ?
Oud 14 april 2011, 21:14   #146
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Besef je eigenlijk wel dat de gezondheidszorg en de pensioenen in de federale pot door de blokkage in gevaar komen vanaf enkele jaren na 2015 ?
Tegen dan willen we die héle federale opgedoekt hebben tesamen met het belziekske....

Zingt nu spontaan "Nog even,nog even,en dan start ons gelukkig leven,zijn wij eindelijk vrij en gezond,en liggen de franstaligen in de stront,du caca,du dada,salut en de kost,eindelijk ervan verlost.... lalalalalala ".....
Svennies is offline  
Oud 14 april 2011, 21:20   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat de kiezer wil. ...
Dat is wel wat de kiezer wil.
Oud 14 april 2011, 21:25   #148
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tegen dan willen we die héle federale opgedoekt hebben tesamen met het belziekske....

Zingt nu spontaan "Nog even,nog even,en dan start ons gelukkig leven,zijn wij eindelijk vrij en gezond,en liggen de franstaligen in de stront,du caca,du dada,salut en de kost,eindelijk ervan verlost.... lalalalalala ".....
Wat je belziekske noemt draait wel op voor de pensioenen en de gezondheidszorg.
Oud 14 april 2011, 21:25   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Den ouden Tobback twijfelt niet of de NVA 'het kan'.

Ik twijfel nog minder: den ouden Tobback heeft het in het verleden niet gekund (de staat behoorlijk besturen; de Vlaming zijn rechten toekennen).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 april 2011, 21:39   #150
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draaien jullie maar op voor jullie pensioenen,gezondheidszorg én de lonen van uw overtal aan ambtenaren,werklozen én de rest van het allochtone zooitje op dat u met het links beleid hebt laten binnenwaaien in uw deel van het land mét het geld dat uw economie genereert,en géne bal meer...

Wij hier in Vlaanderen zullen wél voor onze eigen pensioenen,ambtenaren ,werklozen én het allochtone zooitje zorgen dat jullie hier hebben gedropt eens ze het land waren binnengewaaid ...
Svennies is offline  
Oud 14 april 2011, 21:42   #151
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de groen boek van zuipschuit Daerden tot 2015.
daiwa is offline  
Oud 14 april 2011, 21:47   #152
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Draaien jullie maar op voor jullie pensioenen,gezondheidszorg én de lonen van uw overtal aan ambtenaren,werklozen én de rest van het allochtone zooitje op dat u met het links beleid hebt laten binnenwaaien in uw deel van het land mét het geld dat uw economie genereert,en géne bal meer...

Wij hier in Vlaanderen zullen wél voor onze eigen pensioenen,ambtenaren ,werklozen én het allochtone zooitje zorgen dat jullie hier hebben gedropt eens ze het land waren binnengewaaid ...
Wie is 'jullie' ?

Ik walg nu al dat ik moet afdragen voor de Vlaamse zorgverzekering. Een gedrocht dat reeds verschillende malen is aangepast moeten worden onder druk van Europa. Nu nog hebben ze in Brussel de keuze om aan te sluiten bij de Vlaamse Zorgverzekering. Ik heb die keuze niet !

Allemaal een gedrocht om de ziekenfondsen meer werk te geven en meer administratiepostjes door de Vlaams regering.

Ik heb geen vertrouwen in de Vlaamse pensioenen of de Vlaamse gezondheidszorg dat je me hier voorspiegelt.

Als ze nu zelfs niet hun verantwoordelijkheid willen nemen terwijl zowat iedereen om de lange termijn problemen wijst ( allez, al vanaf 2015) . Dan begrijp je wat je van Vlaanderen kan verwachten. Veel jobcreatie door de Vlaamse regering ( al dan niet via verzelfstandige agentschappen, ziekenfondsen, ....). Veel overhead kosten. En de ballen verantwoordelijkheidszin !

Snap je eigenlijk wel dat de Vlaamse regering het meeste baat heeft bij het zakgeldfederalisme ? Hierdoor kunnen ze verder jobs creëren in de overheidssector.
Oud 14 april 2011, 21:47   #153
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de groen boek van zuipschuit Daerden tot 2015.
Dus....
Oud 14 april 2011, 21:51   #154
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus....
Hoe het nadien verder moet staat niet in de groen boek en zal ook de zorg niet zijn van zuipschuit Daerden.
daiwa is offline  
Oud 14 april 2011, 21:54   #155
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe het nadien verder moet staat niet in de groen boek en zal ook de zorg niet zijn van zuipschuit Daerden.
Dus....
Oud 14 april 2011, 21:54   #156
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is 'jullie' ?

Ik walg nu al dat ik moet afdragen voor de Vlaamse zorgverzekering.
.
Ik betaal dat met plezier.
Als ik zie wat mijn inmiddels overleden moeder van pensioen had en de torenhoge medische kosten was die tegemoetkoming van de zorgkas zeer welkom.
daiwa is offline  
Oud 14 april 2011, 21:55   #157
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niks 'voor de achterban'. Dat zijn uw fantasieën. U bent de boel weer aan het belazeren.

De Wever heeft woordelijk gezegd: 'dat is mijn minimumbod en daar ga ik niet onder'. D�*t heeft hij gezegd. En u weet het maar al te goed! En mocht u het zich niet meer herinneren, dan wil ik het u nog wel eens opnieuw laten horen.
Als je er een fragmentje uit pikt heeft hij dat inderdaad gezegd, maar er volgde nog een hele uitleg achter dat zinnetje waaruit je kon opmaken dat er nog heel wat openingen gelaten werden. Het was trouwens een reactie op de wat kort door de bocht minimum vraag van Mevrouw Cools. Op zijn minst uit de context gerukt en dan maakt het allesbehalve geloofwaardig. Bovendien vond dit gesprek plaats nadat de nota al was afgeschoten. Hij heeft dit helemaal niet verklaard tijdens de persconferentie, de voorstelling van zijn nota. Ik wil het desgevallend nog wel eens laten horen: ik heb het nl. zelf voor jou opgezocht. Daags erna kon de PS zich vinden in 90% van de nota, wat het werk zou geweest zijn van preformateur Di Rupo. Ze hebben dus zelf hun "minimumbod te nemen of te laten" afgeschoten. Erg geloofwaardig dus.

Laatst gewijzigd door Jakko : 14 april 2011 om 22:17.
Jakko is offline  
Oud 14 april 2011, 21:56   #158
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus....
Dat Vlaanderen dus best het heft in eigen handen neemt!
daiwa is offline  
Oud 14 april 2011, 21:58   #159
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Den ouden Tobback twijfelt niet of de NVA 'het kan'.

Ik twijfel nog minder: den ouden Tobback heeft het in het verleden niet gekund (de staat behoorlijk besturen; de Vlaming zijn rechten toekennen).
De vlaming zijn rechten....

U spreekt toch voor uzelf hoop ik ?
Henri1 is offline  
Oud 14 april 2011, 21:58   #160
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allé echt? OK stel dat die 12 miljard een cliché is - goed laat BE dat berekenen - oei dat mag niet. OK stel dat het maar zes is, nu gij...

De pensioenen van alle Belgen, inclusief alle Belgofonen, Belgicysten en die hard idioten van de PS, de meeste Vlamingen, Walen, alsook mijn famillie en de uwe, hangen af van een beleid dat coherent en haalbaar is - leg even uit hoe dit kan binnen het kader van BE zoals het nu is of zoals het zal zijn dixit de Nota VDL. Waanzin, gans waanzin.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be