Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2011, 12:21   #41
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Alle wegen omvormen naar een zone 30..tegen 30km/u door een put rijden geeft maar 0,0024% kans op een ongeval..voila alles opgelost séh..
Ja, maak er en karikatuur van. Dat is de enige manier om u hieruit te redden.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 12:21   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Volgens mij is uw reactie compleet irrelevant. Tenzij je ons alsnog vertelt waarom een anecdote van een slecht aangegeven zone-30 de topicstarter zou ontslaan van het betalen van een boete.
Niets, maar topicstarter heeft groot gelijk dat hij zich ongerecht behandeld voelt tov van overtreders in Brussel die daar lekker 67 kmh mogen rijden in een zone voor dezelfde boete.

Vooral daar gaat het over in de context van de topicstarter.

Dus uw betutteling, door enkel te snel = betalen uit de context te trekkken, is
eerder irrelevant in deze topic.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Lap ... weeral een uitnodiging te betalen voor overdreven snelheid.

41 ipv 30. Natuurlijk in Oost-Vlaanderen want daar zijn ze, samen met West-Vlaanderen het strengst wat betreft de tolerantie.

In Brussel beginnen ze in de zone 30 maar te flitsen vanaf 57 per uur.

Ik ben van zin ze niet meer te betalen op basis van ongelijkheid.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2011 om 12:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 12:24   #43
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat moeten we dan zeggen van u? U noemt zonder enige schroom ouders die hun kinderen in een zone-30 op straat laten, 'krapuul'? Terwijl u tegelijk het levensgevaarlijke gedrag van de daders zit te verdedigen? Dat is wat precies wat pedo's ook doen: van de slachtoffers proberen ze mededaders te maken. In die zin gaat mijn vergelijking perfect op.
Iedereen die in het verkeer niet anticipeert op de werkelijke situatie en blindelings zijn theoretische voorrang of rechten afdwingt, is een volslagen idioot en als die zijn kinderen daar aan blootstelt zelfs krapuleus ongeschikt als ouder..

Maar ik veronderstel dat u daar geen kaas van gegeten hebt , omdat uit uw hysterisch betoog mag afgeleidt worden dat u zelden of nooit zelf achter het stuur zit..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 12:24   #44
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niets, maar topicstarter heeft groot gelijk dat hij zich ongerecht behandeld voelt tov van overtreders in Brussel die daar lekker 67 kmh mogen rijden in een zone voor dezelfde boete. Daar gaat het in de topicstarter over.
Als hij enig moreel besef heeft, dan zou hij verontwaardigd moeten zijn omdat men daar zo laks is. In plaats daarvan probeert hij die laksheid te misbruiken om die welverdiende boete niet te moeten betalen.

Laatst gewijzigd door drosophila : 15 april 2011 om 12:25.
Oud 15 april 2011, 12:25   #45
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
u bent de karikatuur..ik volg alleen uw theoretische logica..minder is altijd beter..
Oud 15 april 2011, 12:27   #46
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb jij niemand anders voor nodig.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 12:31   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij enig moreel besef heeft, dan zou hij verontwaardigd moeten zijn omdat men daar zo laks is. In plaats daarvan probeert hij die laksheid te misbruiken om die welverdiende boete niet te moeten betalen.
Dat lees ik niet zo. Hij is toch verontwaardigd.

Lees zijn post nog maar eens goed begrijpend en mss uit een ander oogpunt.

Ik ben van zin ... op basis van ongelijkheid =/= proberen te misbruiken.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2011 om 12:33.
Oud 15 april 2011, 12:32   #48
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Iedereen die in het verkeer niet anticipeert op de werkelijke situatie en blindelings zijn theoretische voorrang of rechten afdwingt, is een volslagen idioot
Daar kan ik inkomen. Niemand beweert het tegendeel. Maar u beschouwt alle kinderen als blindelings voorrang en rechtenafdwingende idioten, als ik het goed begrijp? Waarom?

Citaat:
en als die zijn kinderen daar aan blootstelt zelfs krapuleus ongeschikt als ouder..
Blootstelt aan wat precies, want in uw kromme zin is dat niet helemaal duidelijk?
Als u kinderen het recht ontzegt om zelfs in een zone-30 deel te nemen aan het verkeer, waar mogen ze dan nog wel buitenkomen? Op het ommuurde koertje? Of in het afgesloten park, op voorwaarde dat ze er veilig met de SUV naartoe zijn gebracht? En dat allemaal omdat elke automobilist overal helemaal autonoom mag beslissen hoe snel hij mag rijden?

Citaat:
Maar ik veronderstel dat u daar geen kaas van gegeten hebt , omdat uit uw hysterisch betoog mag afgeleidt worden dat u zelden of nooit zelf achter het stuur zit..
U vergist zich deerlijk. Deze week bijvoorbeeld heb ik meer dan 1000 km afgemaald.
Oud 15 april 2011, 12:36   #49

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een botsing tussen auto en voetganger tegen 50 km/u betekent in de helft van de gevallen de dood van de voetganger. Tegen 30 km/u is dat slechts 5 �* 10 procent. Dat zijn droge cijfers uit wetenschappelijk onderzoek. "Hysterisch", "emo", en "irrationeel" zijn integendeel diegenen die ondanks die onmiskenbare cijfers vinden dat zij het recht blijven hebben om zo hard te rijden als ze zelf willen. En als ze betrapt worden, weigeren ze nog eens te boeten ook. Het lijken wel Vangheluwes, op hun manier. Crapuul dus.
Op de plaats waar ze staan is nog nooit een accident gebeurt en het is geen risicozone. Plus het uur ... tien uur in de ochtend ... niet eens een uur dat kinderen buiten komen uit school.

Maar ... de staat van de weg is zo slecht dat men beter zijn ogen daar op houdt ipv op zijn snelheidsmeter. Dan zit men er al rap tien per uur over. En 41 per uur is geen doodrijder hé.
Ik sta trouwens al dertig jaar op de laagste bonus malus bij de verzekering ... dat zegt ook wel iets over mijn rijstijl.

Maar waar het mij om gaat is de ongelijkheid van de ene stad (provincie) buiten de andere.

In zone dertig:

In Brussel flits bij 57
In Antwerpen wordt niet geflitst in zone dertig
In Kortrijk flits bij 50
In Turnhout wordt bijna nooit geflitst in zone dertig tenzij na metingen geconstateerd wordt dat er zware overtredingen zijn. De marge bedraagt dan wel 16 km/uur en enkel in risicozones (scholen, ziekenhuizen).

In Wallonië wordt al bijna helemaal niet geflitst.

Het lijkt wel dat enkel Gent de wet naar de letter hanteert.

EN DAT VIND IK ZWARE DISCRIMINATIE.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 12:38   #50
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Maar waar het mij om gaat is de ongelijkheid van de ene stad (provincie) buiten de andere.

In zone dertig:

In Brussel flits bij 57
In Antwerpen wordt niet geflitst in zone dertig
In Kortrijk flits bij 50
In Turnhout wordt bijna nooit geflitst in zone dertig tenzij na metingen geconstateerd wordt dat er zware overtredingen zijn. De marge bedraagt dan wel 16 km/uur en enkel in risicozones (scholen, ziekenhuizen).

In Wallonië wordt al bijna helemaal niet geflitst.

Het lijkt wel dat enkel Gent de wet naar de letter hanteert.

EN DAT VIND IK ZWARE DISCRIMINATIE.
Ik heb een sluitende en ongelooflijk eenvoudige oplossing voor uw betreurenswaardige probleem: houd u aan de snelheidsbeperkingen.
Voil�*. Zonder dank!

Laatst gewijzigd door drosophila : 15 april 2011 om 12:39.
Oud 15 april 2011, 12:41   #51
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Blootstelt aan wat precies, want in uw kromme zin is dat niet helemaal duidelijk?
Als u kinderen het recht ontzegt om zelfs in een zone-30 deel te nemen aan het verkeer, waar mogen ze dan nog wel buitenkomen? Op het ommuurde koertje? Of in het afgesloten park, op voorwaarde dat ze er veilig met de SUV naartoe zijn gebracht? En dat allemaal omdat elke automobilist overal helemaal autonoom mag beslissen hoe snel hij mag rijden?

.
Ik heb het niet over dorpspleintjes en schoolomgevingen...30 km per uur laten schilderen op een 4-baans doorgangsweg zoals de wetstraat en dan denken dat men dan een veilige buurt heeft gemaakt...wat een wereldvreemd kalf denkt dat
Oud 15 april 2011, 12:47   #52
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over dorpspleintjes en schoolomgevingen...30 km per uur laten schilderen op een 4-baans doorgangsweg zoals de wetstraat en dan denken dat men dan een veilige buurt heeft gemaakt...wat een wereldvreemd kalf denkt dat
U had het over "de zone-30-hysterie" en koos er zélf voor om de wetstraat als voorbeeld te nemen voor zo'n zone-30. Terwijl het overgrote deel van de zones-30 schoolomgevingen, kernen en woonerven zijn. Wist u dat dan niet toen u dat voorbeeld koos? Of bent u gewoon bewust oneerlijk aan het discussiëren?
Oud 15 april 2011, 12:55   #53

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een sluitende en ongelooflijk eenvoudige oplossing voor uw betreurenswaardige probleem: houd u aan de snelheidsbeperkingen.
Voil�*. Zonder dank!
Toch bedankt voor deze enorme wijze raad. Dat ik daar zelf nog niet opgekomen ben ...
Oud 15 april 2011, 12:55   #54
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
U had het over "de zone-30-hysterie" en koos er zélf voor om de wetstraat als voorbeeld te nemen voor zo'n zone-30. Terwijl het overgrote deel van de zones-30 schoolomgevingen, kernen en woonerven zijn. Wist u dat dan niet toen u dat voorbeeld koos? Of bent u gewoon bewust oneerlijk aan het discussiëren?
De TS'er citeerde zelf een artikel over het niet-bestraffen van de zone 30 overtredingen in Brussel, Brussel centrum staat zoals u weet niet direct bekend voor zijn scholen en woonerven..
Oud 15 april 2011, 12:56   #55

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowat heel Gent is zone dertig ... waarschijnlijk dus allemaal schoolomgevingen, kernen en woonerven.

Laatst gewijzigd door Karma : 15 april 2011 om 12:57.
Oud 15 april 2011, 13:00   #56
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zowat heel Gent is zone dertig ... waarschijnlijk dus allemaal schoolomgevingen, kernen en woonerven.
Zelf al tientallen jaren wonende in Gent, moet ik uw eerste zin ontkennen. En uw tweede bevestigen: alle zones-30 die ik ken in Gent behoren inderdaad tot een van die categorieën.
Oud 15 april 2011, 13:06   #57
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch bedankt voor deze enorme wijze raad. Dat ik daar zelf nog niet opgekomen ben ...
Citaat:
Oud 15 april 2011, 13:07   #58

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf al tientallen jaren wonende in Gent, moet ik uw eerste zin ontkennen. En uw tweede bevestigen: alle zones-30 die ik ken in Gent behoren inderdaad tot een van die categorieën.
Je rijdt precies niet veel rond in Gent ...

http://www.gent.be/docs/Departement%...0stadsring.pdf

http://www.gent.be/docs/Departement%..._stadsring.pdf
Oud 15 april 2011, 13:19   #59
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je rijdt precies niet veel rond in Gent ...
Alleen als het moet. Als het enigszins kan, fiets ik.

Die info had ik al hoor, maar toch bedankt. Ik blijf uw eerste zin ontkennen, want dit is bijlange niet "zowat heel Gent". Hoe dan ook: die 1400 straten zijn zone-30 omdat verkeersdeskundigen dat nodig achten. Waarom zou u het beter weten dan zij?
Oud 15 april 2011, 13:25   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een woonerf is max 20 kmh, en kinderen mogen daar naar hartelust op straat spelen, daar moet het wegverkeer zich volledig schikken naar de kwetsbare weggebruikers en is er van voorrang nooit sprake.

Zet woonerven dus nooit in een zin met een zone 30, daar heeft het wegverkeer nog altijd absolute voorrang, ondanks eventuele drempels en verkeersplateaus. Enige (beperkte) uitzondering is een zebrapad.

Ja, ook op "kinderen", maar daar zijn specifieke verkeersartikels voor waar de automobilist "dubbel voorzichtig" moet zijn.
http://wegcode.be/wetteksten/selectie/wegcode/210-art40

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2011 om 13:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be