![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3921 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nee, serieus, uiteraard zijn ze in hetzelfde bedje ziek. Dat heb ik o.a. in deze draad nog recentelijk aangekaart: http://forum.politics.be/showthread.php?t=153131 Laatst gewijzigd door SDG : 15 april 2011 om 09:29. |
|
|
|
|
|
|
#3922 |
|
Banneling
|
Supe®Staaf , één van de weinig Belgicisten die we hier missen.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat die periode voorbij is. |
|
|
|
|
|
#3923 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3924 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door robert t : 15 april 2011 om 11:41. |
||
|
|
|
|
|
#3925 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3926 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar goed, het ergert mij ook. Mateloos zelfs, maar het kruipt er gewoon in. Het valt niet meer tegen te houden. Over vijftig jaar is het Nederlands verdwenen als algemene voertaal vervangen door het Engels. Dat zal veel minder erg zijn dan dat mengtaaltje doorspekt met Engels. Voor mijn pensioen moet ik mij naar www.mypension.be wenden, ergerlijk. Officiële diensten vallen een na een voor het Engels. |
|
|
|
|
|
|
#3927 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3928 |
|
Banneling
|
ingsdruk. Maar nee, dat is nu eenmaal een onweerstaanbare omgevingsdruk, het is in de lucht en je moet het in- en uitademen, of je nu wilt of niet, het internaliseert als vanzelf, dat gaat zich op een onbewust niveau afspelen.
Hoopgevend is, dat er recente wetenschappelijke rapporten bestaan over het onverwacht goed standhouden van locale talen, veel beter dan verwacht onder de de druk van de mondialisering. Ik weet dus ook niet zeker, of mijn mening over de totale overwinning van het Engels zich wel ofniet zal doorzetten. Ik zou het eindresultaat geen slechte zaak vinden, maar de overgangsperiode, die een eeuw kan duren, vind ik zeer pijnlijk. Ik sta er dus erg ambivalent tegenover. |
|
|
|
|
|
#3929 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb ze evenmin kunnen oppeuzelen als dat anderen de N-Va konden verkwanselen aan het Vlaams belang. Ik constateer dat diegene(n) die zulks probeerden nu weer voluit bij N-Va aanschurken. Vorm een zin met: Smeer, kat, omwille, kandeleer, van? Citaat:
Als je er niet tegen kunt blijf dan weg uit mijn topic. Gezeik over de vorm waarin ik iets schrijf, betekent evenmin een meerwaarde. Meerwaarde is imho niks voor een politiek forum. Nog eentje om het af te leren en u misschien te verjagen: GOOD MORNING BELGIUM!!!!
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 april 2011 om 17:18. |
||
|
|
|
|
|
#3930 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Welkom terug, Staaf! Long time no see!
![]() |
|
|
|
|
|
#3931 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nope eno2. Ik parafraseerde enkel iemand die insinueerde dat Belgicisten enkel in het Engels hun land konden bezingen.
Nu is er de grap natuurlijk af. Citaat:
|
|
|
|
|
#3932 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoi Zeno!
Old soldiers never die! Of het voor lang is weet ik niet. We zien wel of ik terug op dreef raak....
|
|
|
|
#3933 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Deze topic is geen eigendom van jou, ook al beweer je dit. Mij verjagen kan je dus niet. Ik zal er berichten blijven op plaatsen, wanneer het me past. |
|
|
|
|
|
|
#3934 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dat laatste vind ik logisch wanneer inhoud of stijl u ergeren. Uw opmerking over sloganesk taalgebruik vind ik hier totaal naast de kwestie, maar ik kan je inderdaad niet verbieden om hier lulligheden te posten. Ik zoek wel ff op hoe ik uw postings kan onzichtbaar maken als je volhardt in de boosheid. Vive La Belgique!!!!
|
|
|
|
|
#3935 |
|
Banneling
|
Voor vrijheid en voor recht doe ik het maar niet meer voor vorst.
|
|
|
|
|
|
#3936 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik heb zoiets eigenlijk nog nooit uit de mond van een Franstalige gehoord. Blijkbaar geven die in tegenstelling tot veel Vlamingen wél nog om hun eigen taal? |
|
|
|
|
|
|
#3937 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geef ze eens ongelijk...
|
|
|
|
#3938 |
|
Banneling
|
Verklaar dit eens bende royalisten!
http://www.youtube.com/watch?v=HmlZl...eature=related De moord is na 57 jaar onduidelijk! Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 15 april 2011 om 18:56. |
|
|
|
|
|
#3939 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3940 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eventjes een serieus vraagske aan serieuze N-VA'ers
Serieuze N-VA'ers betekent dus niet: postjesjagers die om toch maar aan de bak te komen desnoods kartel met de CD&V smeedden. Ook niet de doodgravers van de partij die alle ethiek opzijzetten en de N-Va probeerden te liëren met het VB. Neen. Serieuze N-Va'ers, zuiveren in de leer, bijna oud-VU'ers, en liefst mensen die dicht bij partijbestuur of denktank staan, en op de hoogte zijn van de ware drijfveren van N-Va en De Wever. Mijn vraag heel algemeen: "Quid N-Va, quid De Wever?" Ik preciseer: Wil de N-Va nog steeds zoals in haar programma staat België splitsen en Vlaanderen onafhankelijk? Of wil de N-Va een confederatie met verregaande bevoegdheden en transparante financiën met responsabele gewesten? Of veinst de N-Va een confederaal België te willen, en laat het de boel tactisch verrotten? Zelfde vraagjes i.v.m. De Wever: Wil De Wever nog steeds zoals in het N-Va programma staat België splitsen en Vlaanderen onafhankelijk? Of wil De Wever een confederatie met verregaande bevoegdheden en transparante financiën met responsabele gewesten, en een persoonlijke (1e)ministerbonus boven hola? Of veinst De Wever een confederaal België te willen, en laat hij de boel tactisch verrotten door nauwelijks te onderhandelen? Legt iemand mij eens uit wie hier wie in het ootje neemt: De N-Va, de kiezers, De Wever,...........?
|
|