![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Discriminatie zou willen zeggen dat ze u flitsen aan 41 in Brussel en een Brusselaar aan 51. Dan hebt ge een punt vind ik. Nu wordt iedereen op alle plaatsen gelijk behandeld. Ik vindt dat ge uitvluchten zoekt om niet te moeten betalen.
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
De hoofdwegen zijn er allemaal 50 of 70, de woonkernen en schoolomgevingen inderdaad 30. Woonerven zijn 20 dacht ik, maar die ben ik er nog niet tegen gekomen.
![]() |
![]() |
#83 | |||
|
![]() Citaat:
Ik heb een site gevonden waar ge uw boete kunt berekenen Citaat:
Die 160 moet ge dus aanvechten als ge werkelijk 41 gereden hebt. Ik heb even wat geprobeerd, en ik kom op 57 km/h voor die 160€ Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Komt aardig in de buurt van 'doelbewust'
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge zit heel rap over die dertig en da's niet altijd uit kwade wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ongetwijfeld wél, maar dan alleen onbewust, wanneer ik het bord niet heb gezien. Ook in mijn wijk geldt de 30, en daar zou ik nooit of nimmer harder rijden. Evenmin in andere straten waar ik van weet dat ze zone-30 zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor 56 per uur is dat dus op die basis vijftig plus 260 is 310. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook: spijtig, maar te snel is te snel, en dan word je beboet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En 41 per uur is niet heel veel te snel. Zonder op je snelheidsmeter te kijken voel je niet eens het verschil met 30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Ach wat, al dat zone 30-gezever. Net zoals al dat ander snelheidsgezever enkel goed om wat fetishisten wijs te maken dat ze goed bezig zijn. Elke ietwat deftig chauffeur rijdt zoals de toestand het toelaat, zonder zich te bekommeren om al die domme borden en snelheidsbeperkingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Op de fiets wel ja met een dertigtonner moet je al de teergevoeligheid van een erwtenprinses hebben.. ![]() Zoals ik al vermoedde hebben we weer te maken met de typische egocentrische stadsmus die de buitenstaanders in haar straat wil betuttelen...de kneuterige dorpsmentaliteit van de grootstad.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() in Turnhout hebben ze het door dat het flitsen eigenlijk gepest is van de burger ...
http://www.gva.be/antwerpen/turnhout...n-zone-30.aspx maar de meeste korpsen geven toe dat er bijna nooit controles worden gehouden in zones 30. “Wij flitsen daar in principe niet”, zegt officier Verkeer Rudy Remijsen van de politiezone Turnhout. “Wij hanteren al jaren het principe dat we enkel snelheidscontroles doen op plaatsen met veel ongevallen en overdreven snelheid. We willen gewonden vermijden en geen controles gaan doen om burgers te pesten. De praktijk leert dat er in zones 30 geen of zeer weinig ongevallen gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, staat dat bedrag niet gewoon op de overschrijving die ge gekregen hebt? Dat lijkt me niet te kloppen.
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lach er maar mee, maar ik voel/hoor dat toerenverschil.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Ik heb het even voor u opgezocht:
Citaat:
http://wegcode.be/boetetarieven dus 41 km/h -6km correctie = 35km/h Dat valt dus onder 'snelheidsoverschrijding tot 10 km/u' en dus 50€. Ge komt er dus een pak goedkoper van af als wat ge dacht.
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik betaal nooit mijn boetes....want ik heb er nog nooit één gekregen. Ik heb mijn rijbewijs 22j terug behaald nochtans. Ik houd mij keurig aan de opgelegde snelheid en vooral: ik denk aan mijne portemonee. Ok: iedereen kan eens te snel rijden uit verstrooidheid. Dat is gewoon menselijk. Maar ik ken personen die maandelijks 2,3,4 boetes moeten betalen en die daardoor nog niet geleerd zijn. Vind ik toch wel van: eigen schuld, dikke bult.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |