Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2011, 18:26   #41
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Werktijden binnen het onderwijs ? Maar Plakker toch. Ben je echt zo wereldvreemd ? Leerkrachten hebben al jarenlang verworven rechten. In de meeste middelbare scholen hoeven ze buiten de lestijden niet in de school te zijn, waar ze ook gretig gebruik van maken. In die zin dat regenten en licentiaten proberen hun beprekt aantal lestijden te groeperen zodat ze vier dagen thuis zijn tijdens een voltijdse schoolweek. Nog iets ? Ondertussen maar lullen over een kwartiertje bij een islamleerkracht.
Ik heb het helemaal niet over hogeschool of unief, maar over gewoon leerkrachten in het lager of middelbaar onderwijs.
Daarbovenop gaat het eigenlijk vooral over het principe.
Dit toelaten is een precedent scheppen.
Vreemd dat jij dat niet doorhad, maar goed, ik wil het je bij deze natuurlijk nog eens bijbrengen
Oud 16 april 2011, 18:27   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Het schepencollege van Beringen heeft een islamleraar de toelating gegeven om op het ogenblik dat hij les heeft, toch naar het vrijdaggebed te gaan. “We gaan zijn ontslag vragen”, zegt VB-fractieleider Bert Schoofs. “Ik mag een kwartiertje vroeger vertrekken”, zegt islamleraar Mehmet Üstün.

Lees meer

Groot gelijk als je't mij vraagt, doe je je werk niet zoals het hoort, dan moet je eruit.
Tiens. Ik val uit de lucht. Ik ken meneer Ustun als de voorzitter van de executieven. Ik wist niet dat hij leerkracht was.
Oud 16 april 2011, 18:29   #43
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Tiens. Ik val uit de lucht. Ik ken meneer Ustun als de voorzitter van de executieven. Ik wist niet dat hij leerkracht was.
Tjah, ik ken die mens niet, ik kan het ook maar lezen he
Oud 16 april 2011, 18:31   #44
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Tjah, ik ken die mens niet, ik kan het ook maar lezen he
Ik ken die mens wel. Die heeft mij verdomme nooit verteld dat hij les geeft. Alleszins, ik waan mij in de 7e hemel sinds de val van die corrupte bende.
Oud 16 april 2011, 18:34   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het helemaal niet over hogeschool of unief, maar over gewoon leerkrachten in het lager of middelbaar onderwijs.
Daarbovenop gaat het eigenlijk vooral over het principe.
Dit toelaten is een precedent scheppen.
Vreemd dat jij dat niet doorhad, maar goed, ik wil het je bij deze natuurlijk nog eens bijbrengen
Plakker. Je bent aan het zeveren. Ik had het wel degelijk over regenten of licentiaten. Die geven les in het middelbaar onderwijs. Ik neem aan dat je dit toch weet. Neen je hoeft niet zo schoolmeesterachtig te doen hoor.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 18:35   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit Sugar. Het gaat om de vooroordelen bij de topicstarter. Niet om de kwaliteit van de leerkracht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 18:36   #47
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit Sugar. Het gaat om de vooroordelen bij de topicstarter. Niet om de kwaliteit van de leerkracht.
Oh, ik heb helemaal geen vooroordelen, ik veroordeel wat hier gebeurd, beetje anders
Oud 16 april 2011, 20:54   #48
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Als hij daarentegen een kwartiertje vroeger begint, zie ik geen probleem.
Maar dat kwartier moet hij de gazet niet lezen eh
In het onderwijs is dat niet mogelijk.

Hij voorziet de kinderen van een taak dus ik zie het probleem niet echt. Niemand die zich hier de vraag stelt of hij betaalt word voor dat kwartiertje dat hij niet werkt..
Oud 16 april 2011, 20:55   #49
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ontslag is teveel..
Wel is dit argument 1.794 om religie uit het onderwijs te bannen..zeker die religies die echt moeite hebben met te integreren en zelfs het zomeruur niet eens kunnen naleven..
Wat heeft dat met integratie te maken? Men kan toch evengoed geïntegreerd zijn en godsdienstig?
Oud 16 april 2011, 20:56   #50
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Moest ge weten hoeveel leerkrachten de vrijdag te vroeg vertrekken ....
Daar ben ik nog niet zo zeker van.. In het secundair zou dat heel misschien nog pakken. In de basisschool kun je dat wel vergeten.
Oud 16 april 2011, 21:00   #51
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als men het toelaat, wordt een precedent geschapen.
Dan herhaal ik mijn vraag : wat met islamieten in bedrijven, hospitalen, openbare diensten ... die dan ook mogen vragen om iedere vrijdag vroeger naar huis te mogen?
Waar blijft de eerlijkheid tegenover niet-islamitische werknemers?
Die man is imaam en er wordt verwacht dat die mens dan ook het vrijdagsgebed komt leiden. Ik vind dat de werkgevers rekening moeten houden met de mensen die hun gebed willen uitvoeren in de moskee. Is dat echter niet mogelijk dan kan men nog steeds binnen op het werk (tijdens de pauzes weliswaar).
Oud 16 april 2011, 21:07   #52
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Die man is imaam en er wordt verwacht dat die mens dan ook het vrijdagsgebed komt leiden. Ik vind dat de werkgevers rekening moeten houden met de mensen die hun gebed willen uitvoeren in de moskee. Is dat echter niet mogelijk dan kan men nog steeds binnen op het werk (tijdens de pauzes weliswaar).
Dan moet die vent dus gewoon kiezen. Ofwel voor zijn hobby zodat hij zijn haatpreken in de moskeet op tijd kan gaan afsteken, ofwel voor zijn werk.

Ik krijg ook geen vrij omdat ik me tijdens werktijd met mijn hobby's bezig wil houden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 21:12   #53
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dan moet die vent dus gewoon kiezen. Ofwel voor zijn hobby zodat hij zijn haatpreken in de moskeet op tijd kan gaan afsteken, ofwel voor zijn werk.

Ik krijg ook geen vrij omdat ik me tijdens werktijd met mijn hobby's bezig wil houden.
Imaam zijn is geen hobby. Die man kan gerust het gebed leiden tijdens het vrijdaggebed in combinatie met zijn werk. Van mij zou hij gerust vroeger mogen stoppen, uiteraard moet hij dan ook niet verwachten dat men hem betaalt voor dat kwartiertje.
Oud 16 april 2011, 21:36   #54
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Imaam zijn is geen hobby. Die man kan gerust het gebed leiden tijdens het vrijdaggebed in combinatie met zijn werk. Van mij zou hij gerust vroeger mogen stoppen, uiteraard moet hij dan ook niet verwachten dat men hem betaalt voor dat kwartiertje.
De imam uithangen is wél een hobby. Alle geloof is een hobby.
En van mij zou hij gewoon zijn ontslag hebben gekregen. Vooropgesteld dat ik al zo'n reliclown had aangenomen natuurlijk. Zeer onwaarschijnlijk, maarrrr, het zou in theorie kunnen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 10:48   #55
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plakker. Je bent aan het zeveren. Ik had het wel degelijk over regenten of licentiaten. Die geven les in het middelbaar onderwijs. Ik neem aan dat je dit toch weet. Neen je hoeft niet zo schoolmeesterachtig te doen hoor.
En keurt u het dan goed dat een leraar - om wat voor reden ook - zijn leerlingen een kwartier voor het einde van de les in de steek laat?
Zeker als ze al zo'n magere uurrooster hebben dat ze meer tijd hebben dan welke andere werknemer ook om van alles te doen in hun vrije tijd!
Overigens zou ik nooit als leraar mijn taak als beeindigd beschouwen net op het uur dat de bel gaat. Ik zou wachten tot mijn leerlingen het lokaal verlaten hadden, open staan voor een mogelijke vraag van één van hen en als laatste buitengaan. Geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om hen alleen te laten of een collega voor hen te laten opdraaien.
Oud 17 april 2011, 10:49   #56
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het onderwijs is dat niet mogelijk.

Hij voorziet de kinderen van een taak dus ik zie het probleem niet echt. Niemand die zich hier de vraag stelt of hij betaalt word voor dat kwartiertje dat hij niet werkt..
Er bestaat zoiets als toezicht.
Oud 17 april 2011, 10:52   #57
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet hij een keuze maken wat hij precies wil in zijn leven :
imam of leraar.
Oud 17 april 2011, 10:52   #58
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

2
Oud 17 april 2011, 11:02   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin jij altijd je gesprekken met te zeggen dat de ander zevert?
Als het lijkt op zever, als het klinkt gelijk zever, als het er af loopt gelijk zever (en in sommige omstandigheden, als het smaakt gelijk zever) ....

Citaat:
Gij weet het onvoorwaardelijk weer veel beter.

Ik zou als leerkracht niet naar de les willen gaan zonder degelijke voorbereiding en ja ... die kunnen inderdaad jaar na jaar voor een stuk terug gebruikt worden.
Je vergeet wel dat de moderne manier van lesgeven heel veel differentiatie inhoudt. Leerkrachten die nog les geven op de oude manier (één voorbereiding voor alle leerlingen hetzelfde) hebben in huidige tijden onherroepelijk gedaan.
Ik weet het onvoorwaardelijk beter: de menselijke voortplanting is de laatste 30 jaar niet gewijzigd;
Ik weet het onvoorwaardelijk beter: zeven maal zeven is nog altijd 49;
En zelfs boterham is nog altijd tartine, en dat is vrouwelijk.

Differentieer dus maar - vaak terecht - - maar nog veel vaker intellectuele zelfbevrediging ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 11:14   #60
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Omdat men dan iedere katholieke leerkracht die naar de mis wil gaan ook vrij moet geven.
Ik ken nochtans niet veel katholieke leerkrachten die op zondag moeten lesgeven...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be