![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben jij achterlijk???
Als ik een zaak wil opstarten en hiervoor geld ga lenen bij de bank, moet ik rente op die lening betalen. Volg je nog? Dat betekent voor mij een hogere kost. Als een Moslim dat wil doen, moet hij geen rente betalen want dat is niet halal. Die Moslims hebben dus minder kosten. Wat is hier niet duidelijk aan? 2) Moslims EISEN halalproducten. Deze mogen alleen geproduceerd worden door Moslims zoals ik reeds zei. Vlaamse bedrijven komen dus niet in aanmerking. D�*t is concurrentievervalsing. Als ik morgen een sekte opricht en ga verkondigen dat de sekteleden enkel voedsel mogen consumeren dat geproduceerd is door leden van mijn eigen familie, de rest is onrein en het eten hiervan is dus zondig. Doe ik dan aan concurrentievervalsing? Google anders eens de woorden "halal" en "concurrentievervalsing" en u zult leren...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2011 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kom terecht bij jouw topic en bij het Vlaams Belang. Zeer leerzaam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Banneling
|
![]() Ik stelde hierover een vraag bij het CGKR, en kreeg daarop een prachtig naast de kwestie antwoord.
Misschien kan ik nog eens verdere informatie vragen, of anderen mogen dat ook doen. dit was de vraag: Citaat:
Dit was het antwoord: Deze e-mail is vertrouwelijk en voorbehouden aan de bestemmeling. Als u de bestemmeling niet bent, gelieve de e-mail te vernietigen en verwittig ons onmiddellijk telefonisch of stuur een bericht naar de verzender. Maak geen kopie of gebruik ervan voor een ander doel en vertrouw de inhoud niet aan een derde toe. Behoudens uitdrukkelijk tegenbericht, verbindt dit bericht het Centrum niet. Geen antwoord dus. Raar toch dat men vragen over wettelijke toestanden als niet-kopieerbaar beschouwt? Ik neem aan dat een paar zinnetjes de censuur wel zullen doorstaan? Tenslotte gebruik ik het niet om zes maanden bruto loon uit de wacht te slepen of enige andere schadevergoeding omdat mijn kaboem (KAtholiek BOuwen En Metselen) poorten niet mogen worden geinstalleerd. Citaat:
Citaat:
Maar ik vermoed dat ik in bovenstaande gevallen bestraft zal worden. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 april 2011 om 15:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
|
![]() Citaat:
Vind jij dat normaal? Citaat:
Daaruit leid ik af dat niet-Moslims als onrein of haram worden beschouwd ... Kijk ook eens in de praktijk hoeveel niet-Moslims er meewerken aan het bereiden van Moslimvoedsel. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() Je gelooft dat toch niet, dat een moslim die naar de bank trekt en een renteloze lening krijgt; die krijgt!
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() HALAL BANKIEREN:
een artikel van arabist Hans Jansen uit Opinio: http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...114956#p114956 Natuurlijk kan men enkel islamitisch bankieren in islamitische banken, maar ondertussen doet ABN Amro ook al duchtig mee aan de verislamisering. Het is dan een soort huurverkoop: in plaats van zelf een onroerend goed te kopen en een hypothecaire lening aan te gaan die over vb. 20 jaar wordt terugbetaald, koopt de muzelmens diezelfde woning maar het is de bank die eigenaar blijft. Wat wij dan maandelijkse afbetaling noemen, noemt Mohammed maandelijkse huur. Een ander verhaal is dat elke Marokkaanse jongeling bij een Marokkaanse bank een bepaald bedrag renteloos kan lenen om onroerend goed mee te verwerven, slechts een minimaal bedrag maandelijks moet terugbetalen, maar ondertussen wel de huur kan ontvangen. Het grote verschil is wel dat indien ik mijn woning na vb. 10 jaar wil verkopen, ik gewoon het resterende bedrag van de lening moet terugbetalen en de meerwaarde van de woning zelf krijg, maar Mohammed krijgt volgens mij nada (huis is van bank, bank krijgt meerwaarde)... ben echter niet helemaal zeker Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 april 2011 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
![]() Citaat:
Wij zijn domme kloten omdat we ons volledig schikken naar ons systeem en dit niet tot in den treure toe uitzuigen. Concreet, we zijn "domme kloten" omdat we: - niet allen op kosten van het ocmw en de kinderbijslag leven, zodat we niet meer moeten gaan werken maar de hele dag kunnen luieren en dingen bedenken om ons gratis geld nog meer te laten renderen, bv. het investeren in criminaliteit (als het om geld winnen gaat, wordt het onderscheid haram halal plots minder strikt... Kijk daar maar eens de criminaliteitsstatistieken over na. Of neen wacht! Criminaliteit tegen niet-Moslims is niet haram, want die mag je vermoorden. ![]() - niet in opstand komen tegen de hoge belastingen (oh wacht, dan kan het vorige punt niet meer) - niet in opstand komen tegen de hoge criminaliteit (maar dan worden we waarschijnlijk uitgemaakt voor onverdraagzame racisten gezien bepaalde groepen die op die term beroep kunnen doen worden oververtegenwoordigd in de crimi-cijfers) - braaf de gevraagde prijs betalen voor de producten die we kopen - niet beginnen janken en schreeuwen indien ons contract afloopt, we niet worden aangeworven, we worden ontslagen, ... - geen gouden handdruk eisen bij het ontslag - niet alles willen uitvechten - alle wetten die ons slecht uitkomen niet omzeilen of negeren - ... Ga zo maar verder. Waar ligt voor jou het onderscheid Artisjok tussen "domme kloot zijn" en een verschrikkelijk gehaaid burger zijn die bijzonder nefast is voor onze samenleving? Je valt overigens bijzonder hard door de mand in dit topic: - je woont niet in een Moslimbuurt - opnieuw een thema waar je niets over kent. Je dacht blijkbaar dat halal enkel beperkt was tot 'geen varkensvlees eten' en de dierenbeul uithangen... Niets is minder waar dus, onrein meisje. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() De geloofsprincipes worden overigens vrolijk aan de kant geschoven wanneer de heren Moslims (Moslima's hebben allicht geen eigen bankrekening
![]() Of een correctie van hun OCMW-loon of werkloosheidsuitkering krijgen doordat het aangepast wordt aan de inflatie. Als ze een pand verhuren, zullen ze ook moeiteloos de prijzen aanpassen aan de rente ...
![]() |
![]() |
#109 | |||
|
![]() Artisjok, je stopt beter me discussiëren hierover want hoe meer ik dit google, hoe meer ik geshoqueerd raak van de mate waarin de sharia is ingevoerd in onze westerse landen!!
Citaat:
http://www.eurohalal.be/News-Scroll/...nd-sweets.html Kunnen mee op de shame-list: - LUTOSA-producten - http://www.aubledor.com/ Au ble dor, halal-bladerdeeg - GUYLIAN CHOCOLAATJES!!! ![]() Eén van mijn favoriete merken van Belgische chocolade zeevruchten ... - The Body Shop producten - Nestlé, grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld ... - http://www.petitgems.com/ Citaat:
Zie hier meer producten die voldoen aan de sharia-regels http://www.behalal.be/producten En dan beginnen ze ook nog onderling te vechten (tja, een groep mensen die naar hier komt enkel en alleen voor het geld, daar kan je moeilijk iets anders van verwachten) Citaat:
Ik zal anders even helpen: - een groep mensen die hier niet horen eist uitzonderingen - die uitzonderingen kunnen, alvast met zekerheid wanneer het gaat om het slachten van dieren met de slachtvloer richting mekka en het roepen van hun Koranvers bij het afmaken, enkel door Moslims worden uitgevoerd - of ze goed zijn uitgevoerd, moet gekeurd worden door andere Moslims (certificatie-industrie) - dan moet er een gebruiksaanwijzing komen in het Arabisch, ik denk niet dat een niet-Moslim dat zal doen - ... Iets later schikt het grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld zich naar hun normen. Door de halal-markt te betreden, kunnen ze nl. hun marktaandeel vergroten. Aanvankelijk komt er een aparte fabriek, aparte bevoorrading, ... voor haram en halal producten. Bij de volgende besparingsmaatregel blijkt dat toch een beetje kostelijk en tja ... westerlingen zijn stil, braaf en beschaafd ... En of hun producten nu halal of haram zijn, ze merken het toch niet want hey, hoe een koe vermoord is, dat proef je nu eenmaal niet ... dus we schaffen de haramproducten af.... Iedereen eet voortaan enkel halal. Halal is uitsluitend nog verkrijgbaar. En wie controleert de kwaliteit van al dat voedsel en wie werkt voornamelijk in die sector? Juist ja ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2011 om 17:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat het halal systeem ooit een zeer goede maatregel was. Net zoals de huidige maatregelen van het Voedselagentschap onmisbaar zijn. Alleen: het is nu anno 2011 en ONZE voedselwetten moeten de norm zijn, niet de 7de eeuwse halal gebruiken. (het voorbeeld van het niet gekoelde vervoer van schapenkarkassen is een duidelijk voorbeeld). Dat dan nog eens alle stadia moeten gecontroleerd worden door een SS officier --- sorry Moslim controleur is helemaal een grove overtreding van de AD wetten. En gezien het ontwijkende antwoord dat ik kreeg (zie boven) ben ik ervan overtuigd dat ze de gehele voedingsmarkt dus netjes aan de halal-moslims zullen overlaten. Langzaam maar zeker. Binnen twintig jaar is er geen haram lamskotelet meer te vinden. Ik ga op varkensvleesdieet. en als ik halalworst zie liggen, dan gooi ik er de hema varkensworst tussen! Ik krijg het ook ongevraagd tussen mijn boterham. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 april 2011 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Neen, dat kan je niet over alles zeggen.
Maar als banken werkelijk renteloos leningen geven aan moslims, waarom eisen wij niet hetzelfde? Groentje toch, die moslims betalen evenveel af als wij, alleen is het een andere constructie; noemt het niet "rente". Je denkt toch niet dat banken hun winsten zullen laten vallen; of geen kosten zullen aanrekenen aan klanten omdat ze moslim zijn. Banken spreken maar 1 taal; die van het geld. Hoe is het mogelijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Dit is echt rentevrij
http://www.rentevrij.be/nl/index.php...page&Itemid=87 |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() [quote=Sus Iratus;5413218Niet dat dat verder veel zou uitmaken, want er blijft dan nog altijd een pakhuis vol met stokken over.[/QUOTE]
Klopt, het gaat jullie dan ook niet om het halal slachten, dat weet ik. ![]()
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten derde male herhaal ik de woorden die Suqar schrijft : "Een niet-moslim kan geen halal of kosher dier slachten." Denkt u niet dat het klopt dat Suqar beter op de hoogte is van moslim-regels dan u en ik? En zij zegt dus : "Een niet-moslim kan geen halal of kosher dier slachten." En u zegt zelf : het is niet omdat je geen dier kan slachten zonder het aan te raken ... Dus u geeft toe dat men het dier moet aanraken om het te slachten en dus kan een niet-moslim geen halal dier slachten. Leer eindelijk eens lezen!
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je geen dier kan slachten zonder het aan te raken, dat dit betekent dat een niet-moslim geen halal-vlees mag aanraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Sommige islamitische geestelijken zijn de mening toegedaan dat vlees van toegestane dieren die door een niet-moslim zijn geslacht, maar wel op de door de moslims voorgeschreven wijze, ook halal is." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
men moet een dier aanraken om het te kunnen slachten (= quote Artisjok) en een niet-moslim kan geen halal of kosher dier slachten (= quote Suqar). Logisch toch!
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dur de comprenur ? ![]()
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() Halal dit halal dat ... en nu willen ze ook 'halal internet', waarschijnlijk internet zonder tieten. Wanneer gaan ze stoppen? Tot alles halal is? Halal is achterlijk en barbaars.
Bron: http://tweakers.net/nieuws/73906/ira...et-bouwen.html
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad mijn punt. Vandaag concurrentievervalsing, morgen is er geen enkele Vlaming die nog kan werken of overleven in de voedingsindustrie. Halal wordt de norm voor iedereen. Het begint in scholen en organisaties en eindigt uiteindelijk op elkeen zijn bord.
![]() |
![]() |