![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zeg me aub dat uw bronnen niet deugen... Van zo'n "nieuws" (en het feit dat dit niet aangehaald wordt in de media) ga ik dus koken ... Ik weet niet hoeveel van die meldingen ik nog met lede ogen aan kan zien. ![]() Hoelang duurt het voordat wij eens massaal in opstand komen tegen het volk dat al onze vrijheden afpakt en verworvenheden waar het mee van mag profiteren tegen ons gebruikt of misbruikt??
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
|
![]() Citaat:
Zo'n omheining kost geld. Wie mag dat betalen? De dieren (kruipenden die te groot zijn om door de omheining te kunnen) zijn er de dupe van, naast de lokale inwoners waarvan allicht een deel zal moeten omlopen om er binnen te geraken. Een omheining om de beesten buiten te sluiten, waarmee je de dieren en inwoners raakt en waarvan ik het kostenplaatje niet eens wil zien... Daarnaast nog extra personeel (beveiliging), wie mag dat betalen? Valt het nog iemand op dat we bereid zijn tot allerhande maatregelen (die nog net binnen het wettelijke vallen) waarbij we collateral damage voor lief nemen, om overlast door een bende wilden (= jongeren die zoiets doen, daarvoor heb ik geen ander woord over, sorry) te beperken? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
AANBEVELINGEN VOOR DE BERICHTGEVING OVER ALLOCHTONEN. 1. VERMELD NATIONALITEIT, GEBOORTELAND, ETNISCHE AFKOMST, HUIDSKLEUR, RELIGIE OF CULTUUR ALLEEN ALS DEZE INFORMATIE RELEVANT IS VOOR HET BERICHT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
En ze willen misschien nog werken tegen een lager loon ook. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Exact die tekst heb ik laatst opgesnord en gequote voor een politicus van de linkse zijde die zijn beklag deed over het feit dat de afkomst te pas en te onpas vermeld zou worden in artikels ............. Ooit kon ik me vinden in die maatregel. Toen dacht ik nog dat wij werkelijk discrimineerden, waardoor zij gefrustreerd raakten en tegenreageerden, wat tot nog meer discriminatie leidde. Mijn ogen zijn echter geopend ... Zij komen hier met de culturele gebruiken van ginder, springen zo ongelofelijk in het oog in onze samenleving in het algemeen (statistieken) en bij ieder Belgisch/Vlaams individu daarvan en bijgevolg ontstaan er stereotypes ... die helaas keer op keer bevestigd worden. ![]() Toen zelfs in het nieuws door een socioloog verkondigd werd dat de criminaliteit was toegenomen maar ook gewelddadiger vormen aannam en dit vermoedelijk was door het feit dat er nieuwe of niet-Belgen uit heel andere culturen waarin geweld een zeer normaal en levensnoodzakelijk gebruik is, viel ik bijna omver ... We weten het nu zo goed als allemaal, het is wetenschappelijk aangetoond, we zien het dagdagelijks, dagdagelijks vallen er slachtoffers, kunnen we ervoor opdraaien, zij het direct door fysieke of materiële (of emotionele ![]() Hoe lang nog voor politici actie ondernemen?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen: ja voor knelpuntberoepen. Dan mogen buitenlanders hier gerust aangeworven worden (dan wel via een procedure in het thuisland), de job komen invullen en een inkomen naar onze normen innen. Maar eens het knelpuntberoep is opgelost, kan men misschien beter elders werk gaan zoeken? Al is het voor een firma allicht verlieslatend om een ervaren werkkracht terug naar huis te sturen. ![]() Het probleem is dat de invulling van de (meeste) beroepen een soort slingerbeweging maakt: is er een tekort, dan stuurt de overheid bij of stuurt de samenleving zichzelf bij (meer studenten kiezen voor het vak, omscholing, bijscholing, betere verloning/werkomstandigheden/... ). Tegen de groep verpleegkundigen die vandaag de schoolbanken weer opgegaan is omdat een job in de zorg zekerheid biedt bijvoorbeeld, kan je moeilijk zeggen: het was allemaal voor niets, morgen komen er pakweg een miljoen Chinese verpleegkundigen aan ... Dat klopt overigens. Ik heb ook die indruk. Maar het verbaast me weinig, gezien de meerprijs voor een universitair diploma tussen werkloosheidsuitkering (alleenstaande) en eerste job bv. iets van een 300 euro per maand bedraagt... Niet iedereen heeft een universitair diploma (waarbij de looncurve snel stijgt en de discrepantie met de uitkering vergroot). Daarnaast is er een heel groot tekort aan technisch, vooral laaggeschoold, personeel. Ook dat verbaast me niet gezien het enorme potentieel aan mensen die deze beroepen zouden moeten uitvoeren (laaggeschoolde mannen waarbij zelfs een kennis van het Nederlands of wat dan ook niet belangrijk is maar die enkel die specifieke handelingen moeten kunnen) zich liever met andere zaken bezighouden... Zie dit topic. Diezelfde groep mannen die zich zelfs niet willen engageren voor een technische opleiding, al past die vaak perfect bij hun profiel, is spijtig genoeg bijna afwezig in zwaardere opleidingen ... Iets wat de Nederlandse Moslima overigens sterk voelt, want er zijn er meer en meer die verder gaan studeren maar geen partner vinden gezien er gewoon bijzonder weinig hoogopgeleide Moslim-mannen zijn... (en indien wel strookt de scholingsgraad van de Moslima en de daarbijhorende zelfstandigheid niet met hun ideeën).
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() zijn er hier eigenlijk mensen die al ooit eens in hofstade geweest zijn? Want hier wordt alweer eens veel geluld over vanalles (omheiningen? De laatste keer dat ik er was, zo'n 3 maand geleden, was het provinciaal domein nog steeds omheind)
Ah. Misschien dat ze het strand willen omheinen? Is het dat? Dan mogen die mij eens uitleggen hoe ze met een omheining (waar geplaatst?) het deel van het strand toegankelijk voor het publiek gaan afsluiten van de rest van vijvers, waar er officieel niet gezwommen mag worden, de wandelwegen omheen die vijvers, en de zeilclub recht tegenover het strand.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() En waar lees je dat dan? Want hier heb ik dat nog niet gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet allemaal. Als men Zwartberg, of in Henegouwen gaat kijken zal men wel wat gastarbeiders tegen komen. Maar u gaat me toch niet zeggen dat heel Brussel af stamt van gastarbeiders?
En zowiezo moet men hard optreden tegen allochtoon en autochtoon crapuul. Als ze zelf geen werk vinden, vinden wij wel werk voor hen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woon in de buurt ervan,en heb het domein waar ooit de mechelse jeugd massaal kwam zwemmen én zonnen zien overnemen door de allochtone jeugd ,voornamelijk uit het brusselse afkomstig... Autochtone meisjes die daar momenteel nog durven naartoe te gaan roepen automatisch problemen over zich af... En het politieke bestel laat maar betijen... Toen camping tip destijds de deuren sloot werd daar al hetgeen er nog op die camping stond kompleet vernield, van caravans en chaletjes tot en met de héle cantine toe in een vandalistische bui ... Tja, de jonkies verveelden zich blijkbaar.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens kijken of u nadien nog dezelfde mening bent toegedaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Antwerpen nemen ze al hun voorzorgen om het gespuis tijdelijk van straat te houden.
Bron: GvA. Samenscholingsverbod in Borgerhout tijdens Barca - Real. http://www.gva.be/antwerpen/borgerho...arca-real.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() Lol, en als ze niet willen werken ? .. ooit al stilgestaan bij mensen die er veel meer bij verdienen met niet te werken? Zolang de sociale zekerheid niet absoluut gekoppeld is aan arbeidstijd met enkel de uitzondering van arbeidsongevallen, zal er steeds misbruik zijn.
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoeveel mensen zijn al gelynched door de haatvolle teksten die je massaal in de koran terug vindt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil met plezier 'lokhomo' spelen, als dat helpt om crapuul van te straat te halen. Oppakken en heropvoeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo voelen die kereltjes zich oppermachtig en blijven gewoon doorgaan, ze hebben toch carte blanche. Wáár moeten ze gestoken worden, alle gevangenissen zit bomvol met hun oudere broertjes of neven!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |