Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2011, 22:25   #181
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Deze ruzie zou zijn onstaan op't strand door een vechtpartij tussen een groepje allochtone jongeren en ene van het plaatselijk personeel (een domeinwachter) die tussen zou gekomen zijn in wat aan het uitmonden was naar een groeps-aanranding van een meisje van 15. Toen deze de politie erbij riepen voor een standaard interventie (2 combies) hadden die gasten hun vriendjes ge-smst. Maar zelfs allochtone kinderen die daar waren deden mee.

Ik snap niet waarom daar geen cameras hangen endergerlijke om de gasten te filmen, of tenminste iets van omheining zodat je daar niet zomaar buiten of binnen kan.
Een wat?!

Zeg me aub dat uw bronnen niet deugen...

Van zo'n "nieuws" (en het feit dat dit niet aangehaald wordt in de media) ga ik dus koken ...
Ik weet niet hoeveel van die meldingen ik nog met lede ogen aan kan zien.

Hoelang duurt het voordat wij eens massaal in opstand komen tegen het volk dat al onze vrijheden afpakt en verworvenheden waar het mee van mag profiteren tegen ons gebruikt of misbruikt??

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 22:25.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 22:28   #182
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat domein is nu gratis toegankelijk en is het altijd geweest.
Ik zou het liefst zo houden.
Een omheining rond een gratis domein is dom.

Dat domein is (vergis ik me?) een provinciaal domein:
maar waarom zouden mensen van andere provincies daar niet eens mogen komen (al of niet als ze eens op familiebezoek zijn in die andere provincie)?
Dat zou toch wederzijds mogen zijn, tussen alle provinciale domeinen ...

Het is aan onze politieke overheden, aan onze politie, aan ons gerecht .... om de dingen zo te laten gelijk onze cultuur is.
En niet te wijzigen zoals ongewenste elementen onze cultuur trachten te sturen in een richting die wij niet wensen.

Het is toch wel triest, dat als daar een paar bakvisjes liggen te zonnen, dat die dermate lastig gevallen worden (eens plagen, tot daartoe), dat er sprake kan zijn van groepsaanranding;
dat de redders onvoldoende gerespecteerd worden als ze dit wangedrag willen corrigeren;
dat dan private bewaking nodig is, wat een boel geld kost, maar ook niet gerespecteerd wordt;
en dan de politie moet komen .... en die moet ook 'gedogen' wegens de overmacht van het getal.

Links mag mij eens zeggen: wat als er straks uitsluitend aangenaam gezwommen en gezonnebaad kan worden in dure, private, elitaire clubs .. ?? Zal dat onze cultuur worden ????
Goede post!

Zo'n omheining kost geld.
Wie mag dat betalen?

De dieren (kruipenden die te groot zijn om door de omheining te kunnen) zijn er de dupe van, naast de lokale inwoners waarvan allicht een deel zal moeten omlopen om er binnen te geraken.
Een omheining om de beesten buiten te sluiten, waarmee je de dieren en inwoners raakt en waarvan ik het kostenplaatje niet eens wil zien...
Daarnaast nog extra personeel (beveiliging), wie mag dat betalen?

Valt het nog iemand op dat we bereid zijn tot allerhande maatregelen (die nog net binnen het wettelijke vallen) waarbij we collateral damage voor lief nemen, om overlast door een bende wilden (= jongeren die zoiets doen, daarvoor heb ik geen ander woord over, sorry) te beperken?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 22:29.
Oud 26 april 2011, 22:30   #183
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Een wat?!

Van zo'n "nieuws" (en het feit dat dit niet aangehaald wordt in de media) ga ik dus koken ...
Verschiet je toch niet van bij dit onding.

AANBEVELINGEN VOOR DE BERICHTGEVING OVER ALLOCHTONEN.

1. VERMELD NATIONALITEIT, GEBOORTELAND, ETNISCHE AFKOMST, HUIDSKLEUR, RELIGIE OF CULTUUR ALLEEN ALS DEZE INFORMATIE RELEVANT IS VOOR HET BERICHT
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 22:31   #184
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Als dat gehomologeerd is niet ... maar bij de meeste vacatures is nederlands een vereiste.
Dat leren ze snel.
En ze willen misschien nog werken tegen een lager loon ook.
Oud 26 april 2011, 22:31   #185
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Verschiet je toch niet van bij dit onding.

AANBEVELINGEN VOOR DE BERICHTGEVING OVER ALLOCHTONEN.

1. VERMELD NATIONALITEIT, GEBOORTELAND, ETNISCHE AFKOMST, HUIDSKLEUR, RELIGIE OF CULTUUR ALLEEN ALS DEZE INFORMATIE RELEVANT IS VOOR HET BERICHT
Ik weet het ...

Exact die tekst heb ik laatst opgesnord en gequote voor een politicus van de linkse zijde die zijn beklag deed over het feit dat de afkomst te pas en te onpas vermeld zou worden in artikels .............

Ooit kon ik me vinden in die maatregel.
Toen dacht ik nog dat wij werkelijk discrimineerden, waardoor zij gefrustreerd raakten en tegenreageerden, wat tot nog meer discriminatie leidde.

Mijn ogen zijn echter geopend ... Zij komen hier met de culturele gebruiken van ginder, springen zo ongelofelijk in het oog in onze samenleving in het algemeen (statistieken) en bij ieder Belgisch/Vlaams individu daarvan en bijgevolg ontstaan er stereotypes ... die helaas keer op keer bevestigd worden.
Toen zelfs in het nieuws door een socioloog verkondigd werd dat de criminaliteit was toegenomen maar ook gewelddadiger vormen aannam en dit vermoedelijk was door het feit dat er nieuwe of niet-Belgen uit heel andere culturen waarin geweld een zeer normaal en levensnoodzakelijk gebruik is, viel ik bijna omver ...

We weten het nu zo goed als allemaal, het is wetenschappelijk aangetoond, we zien het dagdagelijks, dagdagelijks vallen er slachtoffers, kunnen we ervoor opdraaien, zij het direct door fysieke of materiële (of emotionele ) beschadigingen van onszelf te bekostigen, zij het indirect, via belastingsgeld of een verminderde bijstand voor al wie werkelijk kansarm is ...
Hoe lang nog voor politici actie ondernemen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 22:36.
Oud 26 april 2011, 22:40   #186
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Voor knelpuntberoepen moet het zeker kunnen.
Ik heb de indruk dat - ondanks de hoge werkloosheid - bijna alle beroepen knelpuntberoepen zijn tegenwoordig.
Vroeger zou ik het volmondig met je eens zijn. Tegenwoordig weet ik het niet zeker.

Ik zou zeggen: ja voor knelpuntberoepen. Dan mogen buitenlanders hier gerust aangeworven worden (dan wel via een procedure in het thuisland), de job komen invullen en een inkomen naar onze normen innen. Maar eens het knelpuntberoep is opgelost, kan men misschien beter elders werk gaan zoeken? Al is het voor een firma allicht verlieslatend om een ervaren werkkracht terug naar huis te sturen.

Het probleem is dat de invulling van de (meeste) beroepen een soort slingerbeweging maakt: is er een tekort, dan stuurt de overheid bij of stuurt de samenleving zichzelf bij (meer studenten kiezen voor het vak, omscholing, bijscholing, betere verloning/werkomstandigheden/... ). Tegen de groep verpleegkundigen die vandaag de schoolbanken weer opgegaan is omdat een job in de zorg zekerheid biedt bijvoorbeeld, kan je moeilijk zeggen: het was allemaal voor niets, morgen komen er pakweg een miljoen Chinese verpleegkundigen aan ...

Dat klopt overigens. Ik heb ook die indruk. Maar het verbaast me weinig, gezien de meerprijs voor een universitair diploma tussen werkloosheidsuitkering (alleenstaande) en eerste job bv. iets van een 300 euro per maand bedraagt...
Niet iedereen heeft een universitair diploma (waarbij de looncurve snel stijgt en de discrepantie met de uitkering vergroot).
Daarnaast is er een heel groot tekort aan technisch, vooral laaggeschoold, personeel. Ook dat verbaast me niet gezien het enorme potentieel aan mensen die deze beroepen zouden moeten uitvoeren (laaggeschoolde mannen waarbij zelfs een kennis van het Nederlands of wat dan ook niet belangrijk is maar die enkel die specifieke handelingen moeten kunnen) zich liever met andere zaken bezighouden... Zie dit topic.
Diezelfde groep mannen die zich zelfs niet willen engageren voor een technische opleiding, al past die vaak perfect bij hun profiel, is spijtig genoeg bijna afwezig in zwaardere opleidingen ...
Iets wat de Nederlandse Moslima overigens sterk voelt, want er zijn er meer en meer die verder gaan studeren maar geen partner vinden gezien er gewoon bijzonder weinig hoogopgeleide Moslim-mannen zijn... (en indien wel strookt de scholingsgraad van de Moslima en de daarbijhorende zelfstandigheid niet met hun ideeën).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 22:45.
Oud 26 april 2011, 22:47   #187
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

zijn er hier eigenlijk mensen die al ooit eens in hofstade geweest zijn? Want hier wordt alweer eens veel geluld over vanalles (omheiningen? De laatste keer dat ik er was, zo'n 3 maand geleden, was het provinciaal domein nog steeds omheind)
Ah. Misschien dat ze het strand willen omheinen? Is het dat? Dan mogen die mij eens uitleggen hoe ze met een omheining (waar geplaatst?) het deel van het strand toegankelijk voor het publiek gaan afsluiten van de rest van vijvers, waar er officieel niet gezwommen mag worden, de wandelwegen omheen die vijvers, en de zeilclub recht tegenover het strand.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 22:53   #188
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ene of andere wereldvreemde snul van een straathoekwerker doet alleszins een poging dit weeral goed te praten.

‘het is allemaal de schuld van uitsluiting’. Uitsluiting op school, op de arbeidsmarkt, op het werk…
En waar lees je dat dan? Want hier heb ik dat nog niet gezien.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 22:56   #189
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedere allochtoon die op een eerlijke manier zijn brood komt verdienen is welkom.
Zo zijn ze allemaal ooit naar hier gekomen...
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 23:09   #190
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een wat?!

Hoelang duurt het voordat wij eens massaal in opstand komen tegen het volk dat al onze vrijheden afpakt en verworvenheden waar het mee van mag profiteren tegen ons gebruikt of misbruikt??
Ik heb net een toffe film gezien. Een western uit 1943 waar 3 mensen verkeerdelijk gelynched werden. Niet door mensen, maar door zulke haatvolle reacties zoals hierboven.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 23:14   #191
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Zo zijn ze allemaal ooit naar hier gekomen...
Niet allemaal. Als men Zwartberg, of in Henegouwen gaat kijken zal men wel wat gastarbeiders tegen komen. Maar u gaat me toch niet zeggen dat heel Brussel af stamt van gastarbeiders?

En zowiezo moet men hard optreden tegen allochtoon en autochtoon crapuul. Als ze zelf geen werk vinden, vinden wij wel werk voor hen.
Oud 26 april 2011, 23:20   #192
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een wat?!

Die bronnen deugen wél degelijk...

Ik woon in de buurt ervan,en heb het domein waar ooit de mechelse jeugd massaal kwam zwemmen én zonnen zien overnemen door de allochtone jeugd ,voornamelijk uit het brusselse afkomstig...

Autochtone meisjes die daar momenteel nog durven naartoe te gaan roepen automatisch problemen over zich af...

En het politieke bestel laat maar betijen...

Toen camping tip destijds de deuren sloot werd daar al hetgeen er nog op die camping stond kompleet vernield, van caravans en chaletjes tot en met de héle cantine toe in een vandalistische bui ...

Tja, de jonkies verveelden zich blijkbaar....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 23:22   #193
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb net een toffe film gezien. Een western uit 1943 waar 3 mensen verkeerdelijk gelynched werden. Niet door mensen, maar door zulke haatvolle reacties zoals hierboven.
Natuurlijk mijn beste, gaat u dus maar mét uw vriend eens een dagje zonnen én zwemmen in hofstade...

Eens kijken of u nadien nog dezelfde mening bent toegedaan...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 23:24   #194
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

In Antwerpen nemen ze al hun voorzorgen om het gespuis tijdelijk van straat te houden.

Bron: GvA.

Samenscholingsverbod in Borgerhout tijdens Barca - Real.
http://www.gva.be/antwerpen/borgerho...arca-real.aspx
Oud 26 april 2011, 23:27   #195
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze zelf geen werk vinden, vinden wij wel werk voor hen.
Lol, en als ze niet willen werken ? .. ooit al stilgestaan bij mensen die er veel meer bij verdienen met niet te werken? Zolang de sociale zekerheid niet absoluut gekoppeld is aan arbeidstijd met enkel de uitzondering van arbeidsongevallen, zal er steeds misbruik zijn.
Oud 26 april 2011, 23:29   #196
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel mensen zijn al gelynched door de haatvolle teksten die je massaal in de koran terug vindt?
Oud 26 april 2011, 23:30   #197
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Natuurlijk mijn beste, gaat u dus maar mét uw vriend eens een dagje zonnen én zwemmen in hofstade...

Eens kijken of u nadien nog dezelfde mening bent toegedaan...
Ik wil met plezier 'lokhomo' spelen, als dat helpt om crapuul van te straat te halen. Oppakken en heropvoeden.
Oud 26 april 2011, 23:31   #198
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoeveel mensen zijn al gelynched door de haatvolle teksten die je massaal in de koran terug vindt?
Veel. Maar we moeten tonen dat we boven bestialiteiten staan, en brutaliteiten op rechtvaardige (maar strenge) manier aanpakken.
Oud 26 april 2011, 23:33   #199
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
In Antwerpen nemen ze al hun voorzorgen om het gespuis tijdelijk van straat te houden.

Bron: GvA.

Samenscholingsverbod in Borgerhout tijdens Barca - Real.
http://www.gva.be/antwerpen/borgerho...arca-real.aspx
Waarom geen permanent samenscholingsverbod voor allochtonen in héél België ? En permanent toegangsverbod op domeinen en andere pretparken ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 23:36   #200
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel. Maar we moeten tonen dat we boven bestialiteiten staan, en brutaliteiten op rechtvaardige (maar strenge) manier aanpakken.
Dat is nu juist 't probleem, er wordt helemaal niks gedaan.

Zo voelen die kereltjes zich oppermachtig en blijven gewoon doorgaan, ze hebben toch carte blanche.

Wáár moeten ze gestoken worden, alle gevangenissen zit bomvol met hun oudere broertjes of neven!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be