Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2011, 06:27   #61
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Israel heeft ook de oorlog gestart in 1948 en de Palestijnen beroofd. Een volledige terugtrekking en een schadevergoeding eisen lijkt me op zijn plaats.
U bent niet echt op de hoogte :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisc...orlog_van_1948

Citaat :
In januari 1948 kwam een Arabisch vrijwilligerslegioen de Palestijnen te hulp. Het was de bedoeling de Joodse aanwezigheid in Palestina te elimineren. De moefti Amin al-Hoesseini van Jeruzalem riep openlijk op tot uitroeiing van alle Joden in Palestina.

Lijkt erg op de "Endlösung" nietwaar ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 27 april 2011 om 06:27.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 07:51   #62
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Citaat :
In januari 1948 kwam een Arabisch vrijwilligerslegioen de Palestijnen te hulp. Het was de bedoeling de Joodse aanwezigheid in Palestina te elimineren. De moefti Amin al-Hoesseini van Jeruzalem riep openlijk op tot uitroeiing van alle Joden in Palestina.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest een Israëliet tot zoiets oproepen.
Los daarvan ben ik niet akkoord met wat de Israëlieten daar bezig zijn.
Oud 27 april 2011, 12:27   #63
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Laat ik grijs nou 'n vreselijk lelijke, afschuwelijke kleur vinden!

Oh ja, xenofobie bestaat, de moslims kunnen en willen maar niet wennen aan ons!

Probeer hen dus maar aan 't verstand te brengen om 'vreedzaam' naast ons te leven zonder hùn 'cultuur' ( ) door onze strotten te douwen.
Uw visie op de feiten is nogal eenzijdig. Overigens heeft dit niets te zien met de Palestijnse kwestie, dit is geen religieuze kwestie, maar een nationale. Christelijke Palestijnen worden net zo goed onderdrukt door Israel, en net zo goed door orthodoxe Joden als door atheïstische of Russissche Joden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 12:31   #64
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar jongen toch, wat je allemaal uitkraamt.
Wij, naieve Europeanen hebben 't koekoeksei binnengehaald ('t mohamedaanse koekoeksei), lees dit eens!
Maar soit, ik ga hier niet verder op in, doe dat maar in 1 of ander anti-Israël-draadje, zijn er genoeg van.
Ik ben ook niet voor Islam of eender welke religie, maar U overdrijft, er zijn ook veel christelijek fundamentalisten, ga maar eens naar de VS of Afrika.
Dat gezegd zijnde, ik vind wel dat de staat harder moet optreden tegen radicale Islam. Imam's die uit Saudi arabië komen om haat te zaaien moeten het land uitgezet worden. Ook moet er eens onderzoek gedaan worden naar misbruik van kinderen binnen de Islamitische en Joodse organisaties, dat is een taboe, onterecht, en iedereen gelijk voor de wet. Liefst tergelijkertijd, dan kunnen ze niemand beschuldigen van antisemitisme of anti-Islam motivaties.
Oud 27 april 2011, 12:36   #65
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In het teken van het toenemende anti-semitisme. Anders kan ik het niet zien.
Ik dacht dat België na WWI wel iets geleerd zou hebben, maar de geschiedenis vervaagt snel ..... dat blijkt.
Opkomen voor de rechten van een onderdrukt volk en antisemitisme hebben niets met elkaar te zien, dat zou U toch moeten weten. Goed, de Palestijnse zaak krijgt wat meer aandacht dan de zaak van andere onderdrukte volkeren, maar dat neemt niet weg dat het een volk is dat onderdrukt werd en wordt door de Joodse staat. Etnische zuivering, bezetting, rechteloosheid etc. en de gevolgen daarvan zijn de realiteit waarin de palestijnen moeten leven.
Oud 27 april 2011, 12:39   #66
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het gebruikelijke pro-Palestijnse geouwehoer, dat over de ruggen van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en de echte apartheid in Zuid-Afrika gaat. Werkelijk misselijkmakend.
Wat ik echt misselijkmakend vind is dat het tragische lot van de Holocaustslachtoffers misbruikt wordt om misdaden tegen een ander volk goed te praten. Er bestaan trouwens groepen van Holocaustsurvivors die als leuze hebben "not in my name".
Wat ik ook veelzeggend vindt is dat de rechterzijde in Nederland, die altijd de mond vol hebben van vrijheid, de onderdrukking van de Palestijnen steunen. Erger zelfs, Wilders steunt de politieke partijen die een genocide of toch tenminste etnische zuivering willen doorvoeren tegen de Palestijnen (deze die nog niet etnisch gezuiverd werden in 1948), ze noemen dat "transfer"...
Oud 27 april 2011, 12:41   #67
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Bas Luyten vergelijkt Israel met Nazi-Duitsland en het Zuid-Afrika van 1948 tot 1994. Dat getuigt van een groot gebrek aan kennis en geen enkel historisch besef. De Palestijnen moeten blij zijn dat ze nog kans maken op een eigen staat na 3 verloren oorlogen, die ze samen met hun Arabische buren zijn begonnen. Landen als Duitsland, Oostenrijk en Servie hebben grote gebieden verloren na oorlogen, die zij startten.
Israel is de oorlog van 1967 en 1955 gestart, volgens uw logica mocht Israel dus niet meer bestaan en moeten de Joden in eeuwige slavernij leven...

Laatst gewijzigd door tomm : 27 april 2011 om 12:41.
Oud 27 april 2011, 12:42   #68
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Al hun standpunten, werkelijk allemaal, staan in functie van de vijand: België.
Ja, daar vrees ik ook voor. Straks gaan ze de situatie van de Palestijnen of de Koerden in Turkije nog vergelijken met die van de Vlamingen... dat zou pas beschamend zijn...
Oud 27 april 2011, 12:45   #69
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de '1 ondeelbaar land-optie' zal Israël op KT verdwijnen.
Klopt. MAAR wat willen de Israeli dan wel? Ze willen de Jordaanoever behouden maar niet de bevolking... kan niet hé. Als ze op korte termijn niet vlug akkoord gaan met een palestijnse staat op de Westelijke Jordaanoever dan zal die "ene staat" optie steeds meer de enige mogelijkheid worden, vermits er steeds meer Joden in de Westelijke Jordaanoever gaan wonen. De Palestijnen zullen heus niet weggaan en ze zullen ook niet ineens stoppen met kinderen maken, hoezeer ze ook gepest worden door de bezetter.
En een nieuwe etnische zuivering of genocide tegen de palestijnen zoals in 1948 is in 2011 geen optie denk ik...

Laatst gewijzigd door tomm : 27 april 2011 om 12:49.
Oud 27 april 2011, 13:20   #70
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De westelijke Jordaanoever moet ontruimd worden voor de "Palestijnen" aka Feddahen - de benaming die ze oorspronkelijk hadden. Israël weg uit de westbank en de Gaza terug naar Israël. De Gaza strook is de plaagstrook van het M-O.

Maar nogmaals - het hele vredesproces is verpest en vertroebeld door 50 jaar buitenlandse (lees VS) politiek. En niet te vergeten van straatrover Arafat!!! en zijn bankiers (met drie dikke uitroeptekens).
Het zal dus utopie en een gepasseerd station blijken, nu en in de toekomst.

Het zou dan echter het laatste offer moeten zijn ten behoeve van een volledige s.h.v. aan beide zijden en een meedogenloze sanctie/vergelding als er ook nog maar een (georganiseerde) Arabische moordactie in Israël plaats zou vinden.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 27 april 2011 om 13:22.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 14:25   #71
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Citaat :

Ze zijn er massaal naartoe getrokken en hebben overal nederzettingen neergepland. In 1878 was nog geen 3% van de bevolking daar Joods.
Dit rechtvaardigt de verzetsacties van het arabische volk, net zoals vele West-Europeanen in het verzet gingen toen Duitsland dit gebied in 1940 kwam bezetten.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 27 april 2011 om 14:28.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 18:17   #72
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest een Israëliet tot zoiets oproepen.
Los daarvan ben ik niet akkoord met wat de Israëlieten daar bezig zijn.

Er zijn altijd mensen die vanalles roepen . Dat wat Wilders + aanhang roept is ook niet wat Nederlanders roepen.
En denkt u nu echt dat er geen Israelieten zijn geweest die een dergelijke oproep deden ???

In oorlogen wordt altijd opgeroepen tot het uitroeien van de vijand. Waar het om gaat is wat er concreet plaatsvind.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 19:09   #73
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Uw visie op de feiten is nogal eenzijdig. Overigens heeft dit niets te zien met de Palestijnse kwestie, dit is geen religieuze kwestie, maar een nationale. Christelijke Palestijnen worden net zo goed onderdrukt door Israel, en net zo goed door orthodoxe Joden als door atheïstische of Russissche Joden.

Dit - de 'palestijnse' kwestie - heeft alles te zien met religie!

Of beter gezegd; 'n ideologie die geen joden duldt en al zeker niet in hun midden!

Bovendien is dat 'er zijn ook palestijnse kristenen' 'n emo-argument, van; laten we dat maar telkens weer gebruiken om de tere Europese zieltjes voor ons te winnen, want er worden ook kristenen onderdrukt door Israël hoor.

Hoeveel kristenen lopen er nog rond daarginds? Minder dan 2 %, worden ze net zo goed behandeld als de Kopten in Egypte...en álle kristenen in mohamedaanse landen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 19:15   #74
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook niet voor Islam of eender welke religie, maar U overdrijft, er zijn ook veel christelijek fundamentalisten, ga maar eens naar de VS of Afrika.
Dat gezegd zijnde, ik vind wel dat de staat harder moet optreden tegen radicale Islam. Imam's die uit Saudi arabië komen om haat te zaaien moeten het land uitgezet worden. Ook moet er eens onderzoek gedaan worden naar misbruik van kinderen binnen de Islamitische en Joodse organisaties, dat is een taboe, onterecht, en iedereen gelijk voor de wet. Liefst tergelijkertijd, dan kunnen ze niemand beschuldigen van antisemitisme of anti-Islam motivaties.
Toevallig woon ik niet in Afrika of de VS, ik had 't over 'Europa', die fundi-kristenen in de VS en Afrika, volgen die de leer van Christus?

Islam �*s radicaal, die imams uit SA die komen om 'haat te zaaien', zoals jij 't noemt, prediken enkel wat hun koran hen voorschrijft en wat hun profeet hen heeft voorgedaan, zij volgen dus wel degelijk de leer van mohamed in tegenstelling tot fundi-kristenen die n�*et 't voorbeeld en de leer van hun kristus volgen.

Ook bestaat er geen 'misbuik van kinderen' in islamitische kringen, je trouwt gewoon met 't kind en 't is géén kindermisbruik.
Oud 27 april 2011, 19:16   #75
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. MAAR wat willen de Israeli dan wel? Ze willen de Jordaanoever behouden maar niet de bevolking... kan niet hé. Als ze op korte termijn niet vlug akkoord gaan met een palestijnse staat op de Westelijke Jordaanoever dan zal die "ene staat" optie steeds meer de enige mogelijkheid worden, vermits er steeds meer Joden in de Westelijke Jordaanoever gaan wonen. De Palestijnen zullen heus niet weggaan en ze zullen ook niet ineens stoppen met kinderen maken, hoezeer ze ook gepest worden door de bezetter.
En een nieuwe etnische zuivering of genocide tegen de palestijnen zoals in 1948 is in 2011 geen optie denk ik...
Dat zullen we moeten afwachten.
Oud 27 april 2011, 19:18   #76
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn er massaal naartoe getrokken en hebben overal nederzettingen neergepland. In 1878 was nog geen 3% van de bevolking daar Joods.
Dit rechtvaardigt de verzetsacties van het arabische volk, net zoals vele West-Europeanen in het verzet gingen toen Duitsland dit gebied in 1940 kwam bezetten.
Jongen, ze woonden er al eeuwen voordat er ook maar sprake was van islam of mohamedanen, ken je geschiedenis, of wil jij enkel maar zo ver teruggaan in de geschiedenis als 't jou schikt?
Oud 27 april 2011, 19:34   #77
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongen, ze woonden er al eeuwen voordat er ook maar sprake was van islam of mohamedanen, ken je geschiedenis, of wil jij enkel maar zo ver teruggaan in de geschiedenis als 't jou schikt?
Ook toen hebben ze bevolking er verjaagd.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 27 april 2011 om 19:34.
Oud 27 april 2011, 19:37   #78
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook toen hebben ze bevolking er verjaagd.
Ja hoor, joden hebben door de eeuwen heen niks anders gedaan dan andere volkeren wegjagen, opjagen, vervolgen, onderdrukken, uitroeien...

Vertel jij me eens, waarom kunnen islamieten met niemand samen- of naast leven die niet islamiet is? Overal ter wereld!
Oud 27 april 2011, 20:01   #79
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ja hoor Zeikstraal, mn sgatje, waar was je nou zo lang, 'k begon je alweer te missen!
Oud 27 april 2011, 20:20   #80
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor, joden hebben door de eeuwen heen niks anders gedaan dan andere volkeren wegjagen, opjagen, vervolgen, onderdrukken, uitroeien...

Vertel jij me eens, waarom kunnen islamieten met niemand samen- of naast leven die niet islamiet is? Overal ter wereld!
Is dat aan de orde? Niet-arabieren hebben, als zij dat wensen, daar niets te zoeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be