Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2011, 23:45   #81
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nu de kleinere mpv<> suv:
http://www.euroncap.com/small_mpv.aspx
enkele zijn idd heel redelijk (Toyota Verso 69 %), enkele andere vallen weer uit de toon < 40 %.
toch nog redelijk gemidddelde van 53 % op 14 kleine mpv´s.
bij de pre 2009 ratings: 36 sterren op 32 = 1,12 ster/small mpv
- 4 met 3 sterren
- 14 met 2 sterren
- 6 met 1 ster
- 8 zonder ster

tegen small off road:
http://www.euroncap.com/small_off_road_4_4.aspx
enkele matig tot redelijke (X1 64 %), 2 van de 10 duidelijk onder de 40 %.
De rest nipt onvoldoende. gemiddeld toch nog ~ 48 % op 10 small SUV´s
bij de pre 2009 rating toch nog: 26 sterren op 18 small Suvs =1,44 sterren per small suv
- 5 met 3 sterren.
- 8 met 2 sterren.
- 5 met 1 ster.
Telfout in beide gemaakt maar er veranderd i.p. niets, SUV´s ´winnen´ nog iets duidelijker.
moet 46 sterren/32 mpv zijn of 1,44 sterren per kleine mpv.
moet 36 sterren/18 suv zijn of 2 sterren per kleine suv.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 april 2011 om 23:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 05:13   #82
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
1.Ik deel uw binaire visie op de samenleving niet, en vermijd om mensen in te delen in hokjes, zo van de "wereldwijze provincialen" tegen de "wereldvreemde stadsmussen", of de "stadskinderen" tegen de normale kinderen enzovoort.
Voor mij zijn automobilisten die uit Vlaanderen hier in Brussel komen rondrijden ook gewoon mensen, en dus zeker geen crapuul. Maar sommige mensen gedragen zich in de openbare ruimte spijtig genoeg als crapuul, of nog erger. Als dagelijks fietser 2.(ik heb inderdaad geen auto, als dat mag) kom ik tot mijn spijt bijna dagelijks met dat soort hooligans in contact: mensen die er geen seconde voor terugdeinzen om met het leven van anderen te spelen om toch maar nog net door een rood licht te glippen of 2 seconden eerder thuis te zijn. Dat soort uitschot, dat soort terroristen, die vinden in mij hun ergste vijand. Vorige week heb ik nog zo ene te stekken gehad, die zal het zich nog een tijdje herinneren. Mensen die zich kunnen gedragen respecteer ik, en het zou bijvoorbeeld nooit bij mij opkomen om die mensen hun banden te gaan plat zetten om een in mijn ogen foute autokeuze (SUV).

Los van het probleem van baldadig rijgedrag 3.mogen automobilisten voor mij gerust verantwoordelijk gehouden worden voor de uitstoot aan vervuiling die ze teweeg brengen. Ze brengen daarmee immers de gezondheid van anderen in gevaar. Die verantwoordelijkheid kan maar op één manier ingepeperd worden, en dat is via de portemonnee. Zwaar belasten dus die diesels en oude wrakken van auto's die als rijdende rookbommen door de straten rijden.
1. nope u plaatst niemand in vakjes..zoals aso's met een SUV..
2. dat was wel heel duidelijk...
3. uiteraard moet de immobiele stadsmus dan meebetalen aan het feit dat alle producten en diensten voor den stadsmens van ergens verder weg moeten komen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 08:22   #83
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
1. nope u plaatst niemand in vakjes..zoals aso's met een SUV..
2. dat was wel heel duidelijk...
3. uiteraard moet de immobiele stadsmus dan meebetalen aan het feit dat alle producten en diensten voor den stadsmens van ergens verder weg moeten komen..
En het openbaar vervoer de werkelijke kost laten doorrekenen.
Oud 28 april 2011, 08:28   #84
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

http://www.deredactie.be/permalink/1.1011964

Er zijn toch noch normale mensen in ons land. Teveel op dit forum vertoeven doet me daar soms aan twijfelen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 08:51   #85
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

Er zijn toch noch normale mensen in ons land. Teveel op dit forum vertoeven doet me daar soms aan twijfelen.
Citaat:
Nu is er een enquête gehouden bij zo'n 1.000 Vlamingen over hun ideeën en verwachtingen voor de Vlaamse ruimte in 2050.

Een normale enquete vinden die wat wetenschappelijke uitstraling en dus waarde heeft is al wat moeilijker..

Citaat:
Uit de enquête blijkt dat de meesten beseffen dat we duurzamer moeten gaan leven en duurzamer met energie moeten omspringen. Zo hoopt 62 procent van de ondervraagden dat we in 2050 minder onderweg moeten zijn om te gaan werken, winkelen of sporten
Supertendensieuze conclusies..tuurlijk wil bijna iedereen minder lang in de auto zitten voor dagdagelijkse taken, dat heeft geen zak te maken met duurzamer leven..

lees de vragen eens en zie hoe je door bepaalde keuzevraagstellingen op voorhand een uitslag kan voorspellen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 28 april 2011 om 09:02.
Oud 28 april 2011, 08:52   #86
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
En het openbaar vervoer de werkelijke kost laten doorrekenen.
Geen Steve Stunt subsidies meer..
Wegentaks voor de fietsende stadmens..
Oud 28 april 2011, 09:03   #87
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Een normale enquete vinden die wat wetenschappelijke uitstraling en dus waarde heeft is al wat moeilijker..
Want een wetenschappelijk ondervraging heeft steeds een paar honderdduizend deelnemers ...
Meer en meer mensen beginnen op allerlei vlakken aan de lijve te ondervinden dat het zo niet meer verder kan en dat er dringend serieuze veranderingen moeten plaatsvinden en zijn bereid om gedrag en verwachtingspatronen aan te passen. Enkel een minderheid pure belgen (je fait ce que je vous),hardcore NVA-LDD-VLD-VB slag heeft het nog niet door en wenst zich niet aan te passen aan de veranderende leefomgeving.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 09:17   #88
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dan heb je het waarschijnlijk over die zin in het rood.

Citaat:
Een grote meerderheid vindt ook dat er meer moet worden geïnvesteerd in openbaar vervoer. 62 procent vindt dat de autocentra autovrij moeten zijn tegen 2050 en 64 procent wil niet dat er bij de heraanleg van wegen meer aandacht zou gaan naar auto's.
Een autocentrum dat autovrij moet zijn, hoe gek kunnen ze het verzinnen!
Oud 28 april 2011, 09:18   #89
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Want een wetenschappelijk ondervraging heeft steeds een paar honderdduizend deelnemers ...
Meer en meer mensen beginnen op allerlei vlakken aan de lijve te ondervinden dat het zo niet meer verder kan en dat er dringend serieuze veranderingen moeten plaatsvinden en zijn bereid om gedrag en verwachtingspatronen aan te passen. Enkel een minderheid pure belgen (je fait ce que je vous),hardcore NVA-LDD-VLD-VB slag heeft het nog niet door en wenst zich niet aan te passen aan de veranderende leefomgeving.
Een enquete heeft zelden een grote wetenschappelijke waarde net omdat er altijd de klassieke marginale 874 mensen worden bevraagd.

Citaat:
Een grote meerderheid wil ook dat de stadscentra autovrij worden gemaakt
Dit was de vraag waar men bovenstaande conclusie heeft uit getrokken :

Citaat:
In ideale vlaanderen van 2050:
zijn verplaatsingen met de auto binnen de stad een uitzondering
dit is iets hélemaal anders dan stadscentra autovrij maken hoor..tunnelvisie noemt men dat..men ziet wat men wil zien..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 28 april 2011 om 09:19.
Oud 28 april 2011, 09:19   #90
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga nooit op reis.
Ik ben dus een goed voorbeeld.
Oud 28 april 2011, 13:09   #91
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mentale stap is voor een heleboel mensen dan ook zeer groot. We zitten met twee naoorlogse generaties (de babyboomers en generatie X) die opgegroeid zijn met de idee dat luxueus en verkwistend leven een doodnormale levensstijl is. Zij hebben veelal riant gebouwd, ver weg van de stad, stoken van oktober tot april �* volonté met mazout, stellen zich niet teveel vragen bij hun 2 dieselauto's op de oprit, gaan 2 keer per jaar met het vliegtuig of met de auto op vakantie, eten elke dag vlees en zijn nu hard aan het twijfelen tussen een privé-sauna in de kelder of een zwembad in de tuin (of beide). Ik maak er een karikatuur van natuurlijk en ik neem het die mensen trouwens ook niet kwalijk dat ze zo zijn opgevoed, maar het is wel zo dat die generaties (waarvan ik zelf trouwens deel uitmaak) een sterke neiging tot verkwisting hebben meegekregen met de papfles, en het zal extreem moeilijk zijn om hen nog op andere gedachten te brengen. Ik stel daarom op korte termijn vooral hoop in een aanpak via sterke financiële motivatie (zwaar taxeren van verspilling, belonen van matigheid), en daarnaast denk ik dat het vooral de jonge generatie is, die op school veel meer inzicht krijgt in wat er fout loopt, die het in zich zal hebben om de omslag te maken.
Oud 28 april 2011, 13:19   #92
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben steeds maar 1 band plat gezet. ( dus je kan je band vervangen en naar een benzinepomp rijden waar je hem gratis kan oppompen) En anders als je daar te lui voor bent of er niet opkomt vraag je eens rond bij de buren , er zal altijd wel iemand nog een voetpomp hebben. Als je voor zo iets naar vtb vab of touring moet bellen snap ik niet hoe je het geld verdient om zo'n suf te kunnen betalen. Er is niets beschadigt aan die wagens.

ps voor alle duidelijkheid ik lag vannacht gewoon in mijn bed
Een band aflaten als hij op het voertuig zit kan het stalen geweven binnenframe van de band beschadigen en later voor problemen of ongelukken zorgen, met alle gevolgen vandien!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 14:03   #93
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Een band aflaten als hij op het voertuig zit kan het stalen geweven binnenframe van de band beschadigen en later voor problemen of ongelukken zorgen, met alle gevolgen vandien!
En net bij een scherpe drempel een klapband vooraan... oei een stadsterritoriumfietser tegen het trottoir smakkend...

Laatst gewijzigd door Micele : 28 april 2011 om 14:05.
Oud 28 april 2011, 15:08   #94
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Neemt niet weg dat je met je fikken van andermans gerief moet blijven.
De lucht is van iedereen. Van de SUVende asocialen die vinden dat ze het recht hebben om hem buitensporig te vergiftigen. Maar evenzeer van De Volgende Generatie, die hem verplaatst van de binnenzijde naar de buitenzijde van de band
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 15:29   #95
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De lucht is van iedereen. Van de SUVende asocialen die vinden dat ze het recht hebben om hem buitensporig te vergiftigen. Maar evenzeer van De Volgende Generatie, die hem verplaatst van de binnenzijde naar de buitenzijde van de band
Tot er eens een SUVer de binnenzijde van een van die hippies naar de buitenzijde verplaatst.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 17:27   #96
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot er eens een SUVer de binnenzijde van een van die hippies naar de buitenzijde verplaatst.
Nochthans heb ik geen suv en toch denk ik ook spontaan aan gebroken kaakjes en armpjes als ik die aso zever lees (van uw voorganger )..
Oud 28 april 2011, 22:49   #97
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah maar dan beperkt hij zich niet langer tot het collectieve bezit genaamd lucht, maar komt hij "aan andermans gerief" en daar had u zo-even nog heftige morele bezwaren tegen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 23:08   #98
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

http://www.gva.be/oost-vlaanderen/ha...s-de-lijn.aspx

Weer een jeep minder
Je ziet waar het openbaar vervoer allemaal goed voor is.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 23:23   #99
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
http://www.gva.be/oost-vlaanderen/ha...s-de-lijn.aspx

Weer een jeep minder
Je ziet waar het openbaar vervoer allemaal goed voor is.
Voor zoiets:

Lijnbus rijdt huis binnen in Vilvoorde: 4 gewonden

04/01/10, 16u10

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...gewonden.dhtml
Oud 28 april 2011, 23:37   #100
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De mentale stap is voor een heleboel mensen dan ook zeer groot. We zitten met twee naoorlogse generaties (de babyboomers en generatie X) die opgegroeid zijn met de idee dat luxueus en verkwistend leven een doodnormale levensstijl is. Zij hebben veelal riant gebouwd, ver weg van de stad, stoken van oktober tot april �* volonté met mazout, stellen zich niet teveel vragen bij hun 2 dieselauto's op de oprit, gaan 2 keer per jaar met het vliegtuig of met de auto op vakantie, eten elke dag vlees en zijn nu hard aan het twijfelen tussen een privé-sauna in de kelder of een zwembad in de tuin (of beide). Ik maak er een karikatuur van natuurlijk en ik neem het die mensen trouwens ook niet kwalijk dat ze zo zijn opgevoed, maar het is wel zo dat die generaties (waarvan ik zelf trouwens deel uitmaak) een sterke neiging tot verkwisting hebben meegekregen met de papfles, en het zal extreem moeilijk zijn om hen nog op andere gedachten te brengen. Ik stel daarom op korte termijn vooral hoop in een aanpak via sterke financiële motivatie (zwaar taxeren van verspilling, belonen van matigheid), en daarnaast denk ik dat het vooral de jonge generatie is, die op school veel meer inzicht krijgt in wat er fout loopt, die het in zich zal hebben om de omslag te maken.
Matigheid, of het grijze, eentonige, eenzijdige en saaie, doorsnee leventje van alleman. Iedereen hetzelfde, niemand afgunstig...

Wel, feel free om dat leventje te leiden; ik beleef mijn leven liever op mijn eigen manier, en andermans waardeoordeel daarover is even irrelevant een waardeloos als dat stof dat hier iets verder op straat lag. Ongelooflijk wat een moeiallen vele mensen toch willen zijn...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be