![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"lijkt" Bij de spa'sten rommelt het ook. Heb je Erik De Bruyn al in Terzake gezien ? Of Gennez om uit te leggen dat deze dissident schadelijk is voor haar partij ? Andere partijen die zulke shit meemaken komen idd niet zo snel op TV, want die bestrijden is minder belangrijk voor de media. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat is geen klaagzang, gewoon vaststelling van een feit.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het nog relevant om het VB uit te nodigen in een televisiestudio? Ze zeggen al 30 jaar hetzelfde, en er komt nooit wat niets bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De huidige gematigd-rechtse partij is net zo groot geworden omdat het VB al 30 niets aan de problemen van het volk heeft gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een aankondiging gezien van die VB-1 mei "viering". Niks van enige inhoud was vermeld, enkel de locatie en de sprekers. Inhoud? dat is zoals hierboven gezegd steeds en telkens, al jaren, hetzelfde: Splitsing sociale zekerheid + Vlaamse onafhankelijkheid + Waals PS-profitariaat en vakbondsprofitariaat. Telkens weer zijn het deze drie zaken die tot in den treure herhaald worden. Over globaliseringsproblematiek? Niks! Over sociaal overleg dat moet hervormd worden in solidaristische zin? Niks! Over gescheiden sociale zekerheidsstelsels voor Vlamingen en voor vreemdelingen? Niks! Over het profitariaat van het financieel kapitalisme? Niks! Over het schandaal genaamd notionele intrestaftrek? Niks! Over fiscale fraude? Niks! Over de bankwereld die de staatskassen (en dus ons allemaal) heeft opgelicht? Niks! Over een nationalistische sociale en economische politiek? NIKS!Enz enz... Het VB is geëvolueerd (of wil dat toch) naar een "fatsoenlijk" rechtse partij die wil meespelen in het spel, welnu, dat ze dan ook ophouden de werkmensen een rad voor de ogen te draaien met valse 1 mei-vieringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() .
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 1 mei 2011 om 22:28. Reden: du |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Waar is dan het 'nieuwe' ? Toch niet in sympathiebetuigingen voor het VMO en oude kameraden ? In de inhoud wellicht, maar je weet ook dat succes in de werving afhangt van imago, perceptie en uiterlijke stijl. Het succes van de N-VA is het succes van De Wever, niet van hun partijprogramma en nog minder van de stijl van de andere N-VA'ers genre Bourgeois of Jambon, omdat die niet het charisma van hun voorzitter hebben. Zonder De Wever haalt N-VA ook maximum 10 %. In die zin is het N-SA volgens mij een gemiste kans (voor wie die kans wilde grijpen bedoel ik), omdat het zich al teveel verbrand heeft aan oude stijlen en retoriek. Ik denk heel objectief gezien wel dat een volledig nieuwe beweging wél succesvol zou kunnen zijn, maar dan met écht nieuwe gezichten, nieuwe verrassende en fijngevonden slogans. Een volgende generatie jonge twintigers misschien, die opgegroeid zijn in de jaren negentig en die er voor het eerst in slagen om zich op geen enkele, maar dan ook geen enkele schijn van 'nostalgie' te laten betrappen. Nieuwe wereld = nieuwe politiek nodig. Tot zolang zie ik het Vlaams Belang nog een belangrijke rol spelen, het is nu niet dat de huidige partijleiding al hoogbejaard is. Het VB zal trouwens enkele procenten recupereren die het in 2007 en 2009 aan het nu zieltogende LDD verloren was. En met een goeie 10 % kan het perfect zijn rol als zweeppartij en opjager van de anderen blijven spelen.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 1 mei 2011 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je verwacht dan van een politieke partij dat ze jaarlijks hun standpunten volledig veranderen?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten ze dus dankbaar zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze anders verwoorden of anders brengen kan ook al helpen.
Laatst gewijzigd door bgf324 : 2 mei 2011 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie moet kapot, op hoeveel verschillende manieren wil je het horen?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U hebt wel een punt dat het VB geen echte zuil heeft. Ik meen me te herinneren da ik enkele jaren geleden reeds op dit forum gepleit heb voor een grotere sociale implanting van het VB, met een eigen vakbond enzovoort. Het gebrek aan zo'n zuil is dus iets wat ik het VB aanwrijf. Niettemin blijkt de basis-VB-kiezer redelijk trouw te blijven aan zijn partij, zelfs nu de De Wever-hype op zijn hoogtepunt is. Daarnaast is het feit dat figuren als Guy d'Haeseleer belangrijker worden in de partij, ook hoopvol (recent aangesteld tot nationaal secretaris). Reeds bij de verkiezingen van 2007, toen de score van d'Haeseleer in Ninove vér boven het VB-gemiddelde lag, was dit mij duidelijk. Zelfs in het rampjaar 2010 behield het VB in Ninove de score van 21%. Ik ben zelf niet van de regio, maar die man blijkt door zijn actieve inzet in het verenigingsleven, zijn volkse karakter en zijn sociale bewogenheid een heleboel kiezers aan zich gebonden te hebben, die zelfs in deze N-VA-tijden grotendeels op het VB blijven stemmen. Zoals ik in 2007 reeds zei: dat is de weg die het VB verder moet inslaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het leidt zeker en vast tot een bewustvorming bij de Vlaamse bevolking, maar ook niet meer dan dat. In de huidige constellatie zijn er twee uitkomsten mogelijk: ofwel wordt de N-VA opzij gezet, ofwel geeft de N-VA alsnog toe. Indien de N-VA blijft vasthouden aan haar onderhandelings-strategie, komt de Vlaamse onafhankelijkheid dus geen stap dichterbij. De N-VA bewijst dagelijks dat enkel de VB-aanpak de enige zaligmakende is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch ... Er komen dingen bij hoor ... |
|
![]() |
![]() |