![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenslotte is het beter dat haatzaaiers zoals Zeikstraal (en vele anderen, maar forumleden mag ik niet bij naam noemen), de N-SAers, de monomaniaken, de bashers allerhande, vanuit hun kinderkamer (al bij al marginaal belangrijke) fora vervuilen met hun gelul, dan dat ze op straat komen en geweld plegen tegen hun haatobjecten. Ze zijn hier de laatste tijd wat strenger. Dat juich ik uiteraard toe. Wat misschien zou helpen is het aantal threads die een forumlid kan openen beperken (bv maximum 1 per dag en maximum 10 per maand). Dat zal misschien al het aantal waardeloze zuiver provocatieve threads wat inperken. Enige discipline van de forumleden zou ook wel helpen. Waarom steeds opnieuw ingaan op manifeste provocaties van Pindar, Zeikstraal en cs? We weten intussen dat ze niks zinnigs te vertellen hebben. Er niet op reageren, desnoods de zoveelste dubbelnick aan de moderatie melden, wie weet geven ze het ooit op. En de negeerlijst gebruiken natuurlijk. Niks belachelijker dan de ellenlange discussies tussen twee forumleden die elkaar wederzijds verwijten dat ze niet correct discussiëren. Probleem is dat de meeste mensen nog altijd geloven dat ze hier anderen kunnen overtuigen. Dat lukt zelden. Bezie een forum als een plek waar je de interessante andersdenkenden leest en aanhoort, en het wordt ineens leefbaar.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 28 april 2011 om 10:34. |
|
|
|
|
|
|
#4202 | |||||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Deze dus politiek en dus herhaal ik even uit een vorig gepostte tekst: Citaat:
Citaat:
Nee nee je hebt gelijk... Met welke van deze vier "soorten" for... mensen heb je het meest problemen: Antisemieten, racisten, xenofoben of NWO believers? 5je mag er even van uit gaan dat die groepen nooit overlappen...eeeuhhhh). Citaat:
Citaat:
En een programmatje ondekken dat de dubbele draden opspoort... want pffffff... Citaat:
Je hebt gelijk natuurlijk maar niet op zo een dingen ingaan betekent dus ook dat je op termijn elke discussie uiteindelijk gaat weigeren... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#4203 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als ik de vraag correct begrijp, bedoel je "problemen in rl". Moeilijk te beantwoorden. Last heb ik er nog niet van gehad. Ik zie er dan ook heel "westers" uit, loop gewoon gekleed rond (maar met smaak natuurlijk Citaat:
Ik heb er zelfs wat van geleerd, over architectuur bijvoorbeeld. Maar daar de believers nooit inhoudelijk op mijn argumenten ingingen werd ik het stilletjes aan beu. Nu Bin Laden dood is verwacht ik een nieuwe lading BS ("hij was al jaren dood", "toch toevallig dat het net nu gebeurt", "er zitten anomalieën in het relaas over zijn dood", etc ad nauseum). Ik zal het aan de collega's NWO-agenten op dit forum overlaten zich met deze BS bezig te houden. Citaat:
Wie nu nog in (bv) de 9/11-inside job theorie gelooft, moet gewoon leren de beschikbare informatie kritisch te lezen en te begrijpen. Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 2 mei 2011 om 07:35. |
|||||
|
|
|
|
|
#4204 |
|
|
Geloof je dat de waarheid vertelt wordt ivm de dood van Osama?
|
|
|
|
#4205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar allez, even toch mijn huidig vermoeden posten. Ik denk wel dat Bin Laden gisteren door de Amerikanen in Abbottabad werd gedood. (Er zijn een aantal overlevenden die in het huis woonden, we zullen de komende dagen wel zien hoe het met hen zit, en dat zal wellicht wat meer zekerheid geven.) Anderzijds lijkt het me aannemelijk dat de details over de operatie en de zoektocht zoals nu gekend slechts deels kloppen, en misschien wel voor een deel flagrant onwaar zijn. Ook hier zullen we in de komende jaren misschien meer over vernemen, of misschien niet.
|
|
|
|
#4206 | ||||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Ooit werd me eens gevraagd van wie ik het meest hield van Oma 1 of oma 2. Van oma 1 kreeg ik het meeste snoepjes dus zei ik oma 1... rolala wat een spel was dat. Sinds dien antwoord ik altijd rond zo een vragen... jij ook? En zo ja wanneer leerde jij het? the hard way zoals largo_w of gewoon uit jezelf? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enfin om een lang verhaal kort te maken; merk je zelf niet dat je anders naar discussies hier kijkt dan in het verleden? Merk je zelf niet dat je veel neutraler en aan de oppervlakte probeert te blijven door "andersdenkenden te lezen en te aanhoren"?
|
|
|
|
|
#4207 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De ergsten vind ik de hypocriete antisemieten die denken dat het niet opvalt. Gelukkig zijn dan meestal forumleden die voor de rest ook weinig zinnigs te vertellen hebben, en daar heeft god de negeerlijst voor bedacht. Citaat:
Citaat:
Zoals ik voorspelde heeft de dood van Bin Laden aanleiding gegeven tot een aantal "pareltjes", zowel van de gebruikelijke conspiracisten als van een aantal anderen. Ongelooflijk hoe een aantal leugens, urban legends en totaal onlogische theorieën maar blijven herhaald worden. Maar goed, zoals gezegd laat ik de discussie ten gronde (nu ja) aan de collega's over. Citaat:
Soms kriebelt het natuurlijk om toch te reageren (gisteren bijvoorbeeld). Ik weet uit ervaring dat het dan niet bij die éne reactie zal blijven. En dus laat ik het liever zo ...
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 3 mei 2011 om 10:37. |
|||||
|
|
|
|
|
#4208 | |||||||||
|
|
Citaat:
Hoe gaat het nog met firestone junior 2? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat was je afstudeerrichting in secundair?
|
|
|
|
|
#4209 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goed, dank je. 10, waarvan enkele wel inmiddels permanent verbannen. Citaat:
Economie-Wiskunde.
|
|
|
|
#4210 |
|
Minister
|
Hoe zou je de term virtuele cocooning uitleggen aan iemand die het niet begrijpt?
|
|
|
|
|
|
#4211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Virtuele cocooning: Zich op een Internetforum terugtrekken in een knus subforum of thread, zonder zich al te veel aan te trekken van de crapuleuze of debiele inhoud die elders te vinden is. Anders dan bij echte cocooning sluit men zich echter niet volledig af van de rest van het forum: zich vrolijk maken over de debiliteiten die elders verschijnen hoort bij dat virtuele cocooning. Voorbeelden: hier of hier.
|
|
|
|
#4212 |
|
Minister
|
Altijd leuk, om herkend te worden.
Vooral als het gaat om de leidster van de NWO. Kun je de huidige politieke situatie in België uitleggen in 2 zinnen? |
|
|
|
|
|
#4213 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Zelfs in twee woorden: onterechte angsten. In twee zinnen: De Vlamingen vrezen Brussel te "verliezen" als Brussel een normaal statuut krijgt. De Franstaligen vrezen dat ze financiële responsabilisering niet aankunnen.
|
|
|
|
#4214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op 7 juni 2011, dus over een maandje, is het twee jaar geleden dat de draad "Firestone de eerste gedwongen forummer (-ster) van de week" is begonnen.
Van een lange week gesproken... |
|
|
|
|
|
#4215 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#4216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(Mochten er Pindarachtigen meelezen:
|
|
|
|
#4217 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Vlamingen vrezen Brussel te "verliezen" als Brussel een normaal statuut krijgt.
Brussel als "Vlaamse" stad is hoe dan ook "verloren" (wat dat ook moge betekenen). Een +/- volwaardig en tweetalig Brussels gewest, samen met het afschaffen van onnozelheden als taalfaciliteiten of inschrijvingsrechten in Vlaanderen en Wallonië, is in het voordeel van alle Belgen, inclusief de Vlaamse Brusselaars (of Brusselse Vlamingen). De Franstaligen vrezen dat ze financiële responsabilisering niet aankunnen. Ik zie geen enkele reden waarom net de Franstaligen (of de Walen) niet in staat zouden zijn hun financieel huishouden goed te beheren. Nu halen ze voordelen uit de debiele superingewikkelde semifederale Belgische constructies, en ze vrezen (imho onterecht) dat ze niet zonder de "Vlaamse manna" kunnen. Als landen als Griekenland en Portugal willens nillens hun financieën in orde kunnen brengen, zal dat de Franstaligen/Walen ook wel lukken. En op termijn is dat wel degelijk in hun voordeel.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 9 mei 2011 om 10:04. |
|
|
|
|
|
#4218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaat het Nederlands nog op een deftige manier aangeleerd worden als Brussel het onderwijs moet organiseren? Het is nu niet dat het Franstalig onderwijs gekend staat voor hoogstaand talenonderwijs hé. wat doen we met de andere talen die in Brussel gesproken worden? Krijg jij PB's van Ana List om te vragen wat je vandaag eet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#4219 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe dan ook lijkt het me een enorm nadeel de taal van je streek niet redelijk goed te beheersen. Als je stinkrijk bent zal het wel lukken (en dat soort "inwijkelingen" zijn dan weer goed voor de gemeentelijke financieën), maar de meeste gewone mensen zullen het wel moeten leren (en als ze het niet doen: hun probleem). Citaat:
Het voorstel van Vande Lanotte bijvoorbeeld liet onderwijs bij de gemeenschappen: Citaat:
Citaat:
Brussel is en blijft een tweetalige stad (Frans, Nederlands). Thuis en onder elkaar spreken de mensen wat ze willen (duh), maar de overheden, het onderwijs, etc zijn in het Frans en in het Nederlands. (Uiteraard worden in de scholen ook andere talen onderwezen.) Ik kan toch moeilijk confidentiële informatie zomaar op het forum posten!
|
|
|
|
#4220 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Colloque Singulier ...
|
|
|