Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2011, 10:33   #4201
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Welke aanpak zou jij dan prefereren als het gaat om modereren? Bij de minste persoonlijke aanval, eruit? Of gewoon posts doen verdwijnen die niet gepast zijn?
Het Internet is groot, en er is ruimte voor allerlei soorten fora.
Tenslotte is het beter dat haatzaaiers zoals Zeikstraal (en vele anderen, maar forumleden mag ik niet bij naam noemen), de N-SAers, de monomaniaken, de bashers allerhande, vanuit hun kinderkamer (al bij al marginaal belangrijke) fora vervuilen met hun gelul, dan dat ze op straat komen en geweld plegen tegen hun haatobjecten.

Ze zijn hier de laatste tijd wat strenger. Dat juich ik uiteraard toe.
Wat misschien zou helpen is het aantal threads die een forumlid kan openen beperken (bv maximum 1 per dag en maximum 10 per maand).
Dat zal misschien al het aantal waardeloze zuiver provocatieve threads wat inperken.

Enige discipline van de forumleden zou ook wel helpen. Waarom steeds opnieuw ingaan op manifeste provocaties van Pindar, Zeikstraal en cs?
We weten intussen dat ze niks zinnigs te vertellen hebben. Er niet op reageren, desnoods de zoveelste dubbelnick aan de moderatie melden, wie weet geven ze het ooit op.
En de negeerlijst gebruiken natuurlijk. Niks belachelijker dan de ellenlange discussies tussen twee forumleden die elkaar wederzijds verwijten dat ze niet correct discussiëren.

Probleem is dat de meeste mensen nog altijd geloven dat ze hier anderen kunnen overtuigen. Dat lukt zelden.
Bezie een forum als een plek waar je de interessante andersdenkenden leest en aanhoort, en het wordt ineens leefbaar.

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 april 2011 om 10:34.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 16:48   #4202
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het Internet is groot, en er is ruimte voor allerlei soorten fora.
Politieke, sportieve, educatieve,...
Deze dus politiek en dus herhaal ik even uit een vorig gepostte tekst:
Citaat:
...Gaat het zo in elke partij, met elke politicus? Misschien wel, we moeten er maar eens op beginnen te letten. Dat is het dus, helaas, wat de politiek mensen doet.
Citaat:
Tenslotte is het beter dat haatzaaiers zoals Zeikstraal (en vele anderen, maar forumleden mag ik niet bij naam noemen), de N-SAers, de monomaniaken, de bashers allerhande, vanuit hun kinderkamer (al bij al marginaal belangrijke) fora vervuilen met hun gelul, dan dat ze op straat komen en geweld plegen tegen hun haatobjecten.
Ik zie ze liever klopt krijgen van de politie op straat dan steeds opnieuw die rommel te moeten horen... heb ik minder last van.
Nee nee je hebt gelijk...
Met welke van deze vier "soorten" for... mensen heb je het meest problemen: Antisemieten, racisten, xenofoben of NWO believers? 5je mag er even van uit gaan dat die groepen nooit overlappen...eeeuhhhh).
Citaat:
Ze zijn hier de laatste tijd wat strenger. Dat juich ik uiteraard toe.
Ja ik ook hoe strenger hoe beter...
Citaat:
Wat misschien zou helpen is het aantal threads die een forumlid kan openen beperken (bv maximum 1 per dag en maximum 10 per maand).
Dat zal misschien al het aantal waardeloze zuiver provocatieve threads wat inperken.
nice one... voorstellen!
En een programmatje ondekken dat de dubbele draden opspoort... want pffffff...

Citaat:
Enige discipline van de forumleden zou ook wel helpen. Waarom steeds opnieuw ingaan op manifeste provocaties van Pindar, Zeikstraal en cs?
Waar is de tijd dat firestone uren kon praten over het al dan niet gesabotteerd zijn van de twin towers of het wel of niet bestaan van een geheime wereldorde die iedereen onder dwang houdt... aaah good times .
Je hebt gelijk natuurlijk maar niet op zo een dingen ingaan betekent dus ook dat je op termijn elke discussie uiteindelijk gaat weigeren...
Citaat:
We weten intussen dat ze niks zinnigs te vertellen hebben. Er niet op reageren, desnoods de zoveelste dubbelnick aan de moderatie melden, wie weet geven ze het ooit op.
Jah die dubbelnicks... waar is m'n draadje gebleven? Was toch handig...
Citaat:
En de negeerlijst gebruiken natuurlijk. Niks belachelijker dan de ellenlange discussies tussen twee forumleden die elkaar wederzijds verwijten dat ze niet correct discussiëren.

Citaat:
Probleem is dat de meeste mensen nog altijd geloven dat ze hier anderen kunnen overtuigen. Dat lukt zelden.
Dono Vlijmscherp werd toch overtuigd van het feit dat Franstaligen stoute boeven zijn... je ziet soms lukt het wel... Maar je hebt natuurlijk gelijk (weeral).
Citaat:
Bezie een forum als een plek waar je de interessante andersdenkenden leest en aanhoort, en het wordt ineens leefbaar.
Een mede-forummer hier omschreef dit forum ooit eens als "een laboratorium" waar je proefjes doet... leek me wel gepast. Ook jouw beschrijving lijkt gepast andersdenkenden lezen en aanhoren al ben ik natuurlijk wat meer provocerend dan jou dus dan kies ik toch liever voor dat labo...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 07:34   #4203
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie ze liever klopt krijgen van de politie op straat dan steeds opnieuw die rommel te moeten horen... heb ik minder last van.
De politie heeft al werk genoeg met criminelen. Voor mij blijven die onnozelaars beter aan hun monitor gekluisterd, de ijdele hoop koesterend dat hun getokkel de wereld zal veranderen.

Citaat:
Met welke van deze vier "soorten" for... mensen heb je het meest problemen: Antisemieten, racisten, xenofoben of NWO believers? 5je mag er even van uit gaan dat die groepen nooit overlappen...eeeuhhhh).
Da's zoiets als "Van wie hou je het meest, van mama of van papa?", maar dan negatief.
Als ik de vraag correct begrijp, bedoel je "problemen in rl".
Moeilijk te beantwoorden. Last heb ik er nog niet van gehad. Ik zie er dan ook heel "westers" uit, loop gewoon gekleed rond (maar met smaak natuurlijk ). Ik geef dus niet meteen aanleiding aan antisemieten, racisten of xenofoben om me lastig te vallen. Soms een debiel belegen antisemitisch vooroordeel dat naar boven komt, meer heb ik niet meegemaakt. NWO believers ben ik maar heel zelden tegengekomen.

Citaat:
Waar is de tijd dat firestone uren kon praten over het al dan niet gesabotteerd zijn van de twin towers of het wel of niet bestaan van een geheime wereldorde die iedereen onder dwang houdt... aaah good times .
Good times inderdaad!
Ik heb er zelfs wat van geleerd, over architectuur bijvoorbeeld.
Maar daar de believers nooit inhoudelijk op mijn argumenten ingingen werd ik het stilletjes aan beu.
Nu Bin Laden dood is verwacht ik een nieuwe lading BS ("hij was al jaren dood", "toch toevallig dat het net nu gebeurt", "er zitten anomalieën in het relaas over zijn dood", etc ad nauseum). Ik zal het aan de collega's NWO-agenten op dit forum overlaten zich met deze BS bezig te houden.

Citaat:
Je hebt gelijk natuurlijk maar niet op zo een dingen ingaan betekent dus ook dat je op termijn elke discussie uiteindelijk gaat weigeren...
Ja maar, ik ben er op ingegaan. Ik zie echter het nut niet van in duizend keer dezelfde nepargumenten te weerleggen.
Wie nu nog in (bv) de 9/11-inside job theorie gelooft, moet gewoon leren de beschikbare informatie kritisch te lezen en te begrijpen.

Citaat:
Een mede-forummer hier omschreef dit forum ooit eens als "een laboratorium" waar je proefjes doet... leek me wel gepast. Ook jouw beschrijving lijkt gepast andersdenkenden lezen en aanhoren al ben ik natuurlijk wat meer provocerend dan jou dus dan kies ik toch liever voor dat labo...
Het ene sluit het andere niet uit.

Laatst gewijzigd door Firestone : 2 mei 2011 om 07:35.
Oud 2 mei 2011, 13:33   #4204
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Geloof je dat de waarheid vertelt wordt ivm de dood van Osama?
Oud 2 mei 2011, 13:58   #4205
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Geloof je dat de waarheid vertelt wordt ivm de dood van Osama?
Het is een beetje vroeg om daar een gefundeerde mening over te hebben. Berichtgeving onmiddellijk n�* een belangrijke gebeurtenis zit vaak vol foutjes, al dan niet opzettelijk.

Maar allez, even toch mijn huidig vermoeden posten.

Ik denk wel dat Bin Laden gisteren door de Amerikanen in Abbottabad werd gedood.
(Er zijn een aantal overlevenden die in het huis woonden, we zullen de komende dagen wel zien hoe het met hen zit, en dat zal wellicht wat meer zekerheid geven.)

Anderzijds lijkt het me aannemelijk dat de details over de operatie en de zoektocht zoals nu gekend slechts deels kloppen, en misschien wel voor een deel flagrant onwaar zijn.

Ook hier zullen we in de komende jaren misschien meer over vernemen, of misschien niet.
Oud 3 mei 2011, 09:48   #4206
largo_w

Standaard

Citaat:
De politie heeft al werk genoeg met criminelen. Voor mij blijven die onnozelaars beter aan hun monitor gekluisterd, de ijdele hoop koesterend dat hun getokkel de wereld zal veranderen.
Een paar forumnicks komen in me op...
Citaat:
Da's zoiets als "Van wie hou je het meest, van mama of van papa?", maar dan negatief.
Van wie hou jij het meest? Mama of papa?
Ooit werd me eens gevraagd van wie ik het meest hield van Oma 1 of oma 2. Van oma 1 kreeg ik het meeste snoepjes dus zei ik oma 1... rolala wat een spel was dat. Sinds dien antwoord ik altijd rond zo een vragen... jij ook? En zo ja wanneer leerde jij het? the hard way zoals largo_w of gewoon uit jezelf?
Citaat:
Als ik de vraag correct begrijp, bedoel je "problemen in rl".
Of op een forum... onbelangrijk was algemeen bedoeld want die groepen overlappen toch heel vaak.
Citaat:
Moeilijk te beantwoorden. Last heb ik er nog niet van gehad. Ik zie er dan ook heel "westers" uit, loop gewoon gekleed rond (maar met smaak natuurlijk ). Ik geef dus niet meteen aanleiding aan antisemieten, racisten of xenofoben om me lastig te vallen. Soms een debiel belegen antisemitisch vooroordeel dat naar boven komt, meer heb ik niet meegemaakt. NWO believers ben ik maar heel zelden tegengekomen.
En hier op het forum dan... hier gok ik dat je alle categorieën wel al minstens eens hebt mogen lezen...
Citaat:
Good times inderdaad!
Ik heb er zelfs wat van geleerd, over architectuur bijvoorbeeld.
Ja je leert er steeds wel wat... da's waar. Maar de vraag is natuurlijk of dat leren de moeite en tijd wel waard was?
Citaat:
Maar daar de believers nooit inhoudelijk op mijn argumenten ingingen werd ik het stilletjes aan beu.
ja je hebt gelijk en ik citeer even van een veel slimmere forummer dan mezelf:
Citaat:
Niks belachelijker dan de ellenlange discussies tussen twee forumleden die elkaar wederzijds verwijten dat ze niet correct discussiëren.
Uiteindelijk waren die discussies niet meer dan bovenstaande natuurlijk... goed dat je ermee ophield.
Citaat:
Nu Bin Laden dood is verwacht ik een nieuwe lading BS ("hij was al jaren dood", "toch toevallig dat het net nu gebeurt", "er zitten anomalieën in het relaas over zijn dood", etc ad nauseum). Ik zal het aan de collega's NWO-agenten op dit forum overlaten zich met deze BS bezig te houden.
Ga je er nog veel lezen? in die NWO-draden? (ik weet zelf niet of er nog actieve zijn maar dat zal wel...)
Citaat:
Ja maar, ik ben er op ingegaan. Ik zie echter het nut niet van in duizend keer dezelfde nepargumenten te weerleggen.
Wie nu nog in (bv) de 9/11-inside job theorie gelooft, moet gewoon leren de beschikbare informatie kritisch te lezen en te begrijpen.
wie toen in die theorie geloofde moest leren de beschikbare informatie kritisch te lezen... dat was toch je basisstelling.

Enfin om een lang verhaal kort te maken; merk je zelf niet dat je anders naar discussies hier kijkt dan in het verleden? Merk je zelf niet dat je veel neutraler en aan de oppervlakte probeert te blijven door "andersdenkenden te lezen en te aanhoren"?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 3 mei 2011, 10:27   #4207
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van wie hou jij het meest? Mama of papa?
Ooit werd me eens gevraagd van wie ik het meest hield van Oma 1 of oma 2. Van oma 1 kreeg ik het meeste snoepjes dus zei ik oma 1... rolala wat een spel was dat. Sinds dien antwoord ik altijd rond zo een vragen... jij ook? En zo ja wanneer leerde jij het? the hard way zoals largo_w of gewoon uit jezelf?
Toen ik klein was wist ik me geen raad met deze vraag, en verder dan blozen en verveeld rondkijken kwam ik niet.
Citaat:
En hier op het forum dan... hier gok ik dat je alle categorieën wel al minstens eens hebt mogen lezen...
Ja, je vindt al die groepen hier terug, het lijkt hier soms wel op Stormfront-Light.
De ergsten vind ik de hypocriete antisemieten die denken dat het niet opvalt. Gelukkig zijn dan meestal forumleden die voor de rest ook weinig zinnigs te vertellen hebben, en daar heeft god de negeerlijst voor bedacht.
Citaat:
Uiteindelijk waren die discussies niet meer dan bovenstaande natuurlijk... goed dat je ermee ophield.
Er werden wel degelijk argumenten aangebracht, maar inderdaad, goed dat ik ermee ophield.
Citaat:
Ga je er nog veel lezen? in die NWO-draden? (ik weet zelf niet of er nog actieve zijn maar dat zal wel...)
Ze bestaan nog altijd, en met dezelfde zever als weleer. Af en toe ga ik nog lezen.
Zoals ik voorspelde heeft de dood van Bin Laden aanleiding gegeven tot een aantal "pareltjes", zowel van de gebruikelijke conspiracisten als van een aantal anderen. Ongelooflijk hoe een aantal leugens, urban legends en totaal onlogische theorieën maar blijven herhaald worden.
Maar goed, zoals gezegd laat ik de discussie ten gronde (nu ja) aan de collega's over.

Citaat:
Enfin om een lang verhaal kort te maken; merk je zelf niet dat je anders naar discussies hier kijkt dan in het verleden? Merk je zelf niet dat je veel neutraler en aan de oppervlakte probeert te blijven door "andersdenkenden te lezen en te aanhoren"?
Geen idee, ik lees het gewoon veel minder dan vroeger.
Soms kriebelt het natuurlijk om toch te reageren (gisteren bijvoorbeeld). Ik weet uit ervaring dat het dan niet bij die éne reactie zal blijven. En dus laat ik het liever zo ...

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 mei 2011 om 10:37.
Oud 3 mei 2011, 15:53   #4208
largo_w

Standaard

Citaat:
Toen ik klein was wist ik me geen raad met deze vraag, en verder dan blozen en verveeld rondkijken kwam ik niet.
Probeer het eens met firestone junior 1 anders ... gewoon om te lachen.
Hoe gaat het nog met firestone junior 2?
Citaat:
Ja, je vindt al die groepen hier terug, het lijkt hier soms wel op Stormfront-Light.
In alle vormen en kleuren .
Citaat:
De ergsten vind ik de hypocriete antisemieten die denken dat het niet opvalt. Gelukkig zijn dan meestal forumleden die voor de rest ook weinig zinnigs te vertellen hebben, en daar heeft god de negeerlijst voor bedacht.
Hoeveel mensen zitten op je negeerlijst...? ik gebruikte het nooit tot onlangs een forummer me echt op de zenuwen is beginnen werken. Vroeger had ik die laten verbannen... maar dat heeft me hier niet zo populair gemaakt. Eigenlijk zou ik het meer moeten gebruiken... probleem is dat je de bucht nog leest als je niet ingelogd bent en hier gewoon wil lezen. Mjah... dan gebruik ik de aloude techniek van zelf negeren.
Citaat:
Er werden wel degelijk argumenten aangebracht, maar inderdaad, goed dat ik ermee ophield.
Quand t'y penses...
Citaat:
Ze bestaan nog altijd, en met dezelfde zever als weleer. Af en toe ga ik nog lezen.
Citaat:
Soms kriebelt het natuurlijk om toch te reageren (gisteren bijvoorbeeld). Ik weet uit ervaring dat het dan niet bij die éne reactie zal blijven. En dus laat ik het liever zo ...
Jij hebt met NWO discussies wat ik heb met communautaire discussies denk ik... interesting.
Citaat:
Zoals ik voorspelde heeft de dood van Bin Laden aanleiding gegeven tot een aantal "pareltjes", zowel van de gebruikelijke conspiracisten als van een aantal anderen. Ongelooflijk hoe een aantal leugens, urban legends en totaal onlogische theorieën maar blijven herhaald worden.
Maar goed, zoals gezegd laat ik de discussie ten gronde (nu ja) aan de collega's over.
discussies "ten gronde" ...
Citaat:
Geen idee, ik lees het gewoon veel minder dan vroeger.
idem... is dan ook fameus tijdverlies vaak...

Wat was je afstudeerrichting in secundair?
Citaat:
Oud 3 mei 2011, 16:31   #4209
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer het eens met firestone junior 1 anders ... gewoon om te lachen.

Citaat:
Hoe gaat het nog met firestone junior 2?
Goed, dank je.

Citaat:
Hoeveel mensen zitten op je negeerlijst...?
10, waarvan enkele wel inmiddels permanent verbannen.
Citaat:
ik gebruikte het nooit tot onlangs een forummer me echt op de zenuwen is beginnen werken. Vroeger had ik die laten verbannen... maar dat heeft me hier niet zo populair gemaakt. Eigenlijk zou ik het meer moeten gebruiken... probleem is dat je de bucht nog leest als je niet ingelogd bent en hier gewoon wil lezen. Mjah... dan gebruik ik de aloude techniek van zelf negeren.
Hoe dan ook, soms is het volgende een verademing:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Clipboard01.jpg
Bekeken: 197
Grootte:  122,3 KB
ID: 80348

Citaat:
Wat was je afstudeerrichting in secundair?
Economie-Wiskunde.
Oud 5 mei 2011, 22:07   #4210
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bah, chapeau.

Gezien de meestal miserabele inhoud van de "ernstige" subfora is dit hier weinig anders dan virtuele cocooning.
Hoe zou je de term virtuele cocooning uitleggen aan iemand die het niet begrijpt?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 07:12   #4211
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Hoe zou je de term virtuele cocooning uitleggen aan iemand die het niet begrijpt?
Wie we hier hebben!

Virtuele cocooning:
Zich op een Internetforum terugtrekken in een knus subforum of thread, zonder zich al te veel aan te trekken van de crapuleuze of debiele inhoud die elders te vinden is.
Anders dan bij echte cocooning sluit men zich echter niet volledig af van de rest van het forum: zich vrolijk maken over de debiliteiten die elders verschijnen hoort bij dat virtuele cocooning.
Voorbeelden: hier of hier.
Oud 8 mei 2011, 18:26   #4212
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Altijd leuk, om herkend te worden.
Vooral als het gaat om de leidster van de NWO.

Kun je de huidige politieke situatie in België uitleggen in 2 zinnen?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 07:23   #4213
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd leuk, om herkend te worden.
Vooral als het gaat om de leidster van de NWO.
De NWO bestaat niet, en ik ben nog lang niet de leidster ervan.

Citaat:
Kun je de huidige politieke situatie in België uitleggen in 2 zinnen?
Ja.

Zelfs in twee woorden: onterechte angsten.

In twee zinnen:

De Vlamingen vrezen Brussel te "verliezen" als Brussel een normaal statuut krijgt.
De Franstaligen vrezen dat ze financiële responsabilisering niet aankunnen.
Oud 9 mei 2011, 09:29   #4214
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Op 7 juni 2011, dus over een maandje, is het twee jaar geleden dat de draad "Firestone de eerste gedwongen forummer (-ster) van de week" is begonnen.

Van een lange week gesproken...
Oud 9 mei 2011, 09:30   #4215
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NWO bestaat niet, en ik ben nog lang niet de leidster ervan.

Ja.

Zelfs in twee woorden: onterechte angsten.

In twee zinnen:

De Vlamingen vrezen Brussel te "verliezen" als Brussel een normaal statuut krijgt.
waarom zouden dat onterechte angsten zijn?
Oud 9 mei 2011, 09:52   #4216
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Op 7 juni 2011, dus over een maandje, is het twee jaar geleden dat de draad "Firestone de eerste gedwongen forummer (-ster) van de week" is begonnen.

Van een lange week gesproken...
Typisch voorbeeld van tijdsdilatatie: een zoveelste bewijs dat de relativiteitstheorie klopt!

(Mochten er Pindarachtigen meelezen: )
Oud 9 mei 2011, 10:03   #4217
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom zouden dat onterechte angsten zijn?
Brussel als "Vlaamse" stad is hoe dan ook "verloren" (wat dat ook moge betekenen).
Een +/- volwaardig en tweetalig Brussels gewest, samen met het afschaffen van onnozelheden als taalfaciliteiten of inschrijvingsrechten in Vlaanderen en Wallonië, is in het voordeel van alle Belgen, inclusief de Vlaamse Brusselaars (of Brusselse Vlamingen).

Ik zie geen enkele reden waarom net de Franstaligen (of de Walen) niet in staat zouden zijn hun financieel huishouden goed te beheren. Nu halen ze voordelen uit de debiele superingewikkelde semifederale Belgische constructies, en ze vrezen (imho onterecht) dat ze niet zonder de "Vlaamse manna" kunnen.
Als landen als Griekenland en Portugal willens nillens hun financieën in orde kunnen brengen, zal dat de Franstaligen/Walen ook wel lukken.
En op termijn is dat wel degelijk in hun voordeel.

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 mei 2011 om 10:04.
Oud 9 mei 2011, 10:34   #4218
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel als "Vlaamse" stad is hoe dan ook "verloren" (wat dat ook moge betekenen).
Een +/- volwaardig en tweetalig Brussels gewest, samen met het afschaffen van onnozelheden als taalfaciliteiten of inschrijvingsrechten in Vlaanderen en Wallonië, is in het voordeel van alle Belgen, inclusief de Vlaamse Brusselaars (of Brusselse Vlamingen).

Ik zie geen enkele reden waarom net de Franstaligen (of de Walen) niet in staat zouden zijn hun financieel huishouden goed te beheren. Nu halen ze voordelen uit de debiele superingewikkelde semifederale Belgische constructies, en ze vrezen (imho onterecht) dat ze niet zonder de "Vlaamse manna" kunnen.
Als landen als Griekenland en Portugal willens nillens hun financieën in orde kunnen brengen, zal dat de Franstaligen/Walen ook wel lukken.
En op termijn is dat wel degelijk in hun voordeel.
waar zit de "incentive" voor de Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen, om Nederlands te leren?

Gaat het Nederlands nog op een deftige manier aangeleerd worden als Brussel het onderwijs moet organiseren? Het is nu niet dat het Franstalig onderwijs gekend staat voor hoogstaand talenonderwijs hé.

wat doen we met de andere talen die in Brussel gesproken worden?

Krijg jij PB's van Ana List om te vragen wat je vandaag eet?
Oud 9 mei 2011, 11:04   #4219
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waar zit de "incentive" voor de Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen, om Nederlands te leren?
Als ze geen Nederlands willen leren zullen ze problemen krijgen bij hun contacten met de lokale overheden, zullen ze voor onderwijs en werk naar Brussel of Wallonië moeten.
Hoe dan ook lijkt het me een enorm nadeel de taal van je streek niet redelijk goed te beheersen. Als je stinkrijk bent zal het wel lukken (en dat soort "inwijkelingen" zijn dan weer goed voor de gemeentelijke financieën), maar de meeste gewone mensen zullen het wel moeten leren (en als ze het niet doen: hun probleem).

Citaat:
Gaat het Nederlands nog op een deftige manier aangeleerd worden als Brussel het onderwijs moet organiseren? Het is nu niet dat het Franstalig onderwijs gekend staat voor hoogstaand talenonderwijs hé.
Er stond niet voor niets "Een +/- volwaardig en tweetalig Brussels gewest".

Het voorstel van Vande Lanotte bijvoorbeeld liet onderwijs bij de gemeenschappen:

Citaat:
Het model van Vande Lanotte voorziet overigens niet in een overheveling van onderwijs of cultuur naar het Brussels Gewest. "Als we in die richting verder willen gaan, botsen we op de grenzen van het huidige model van gemeenschappen en gewesten," stelt de ex-bemiddelaar. "Een gedifferentieerd beleid binnen één grondgebied (het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) is zinvol en aanvaardbaar op het vlak van onderwijs, cultuur en welzijn, maar niet inzake sociale rechten. Die rechten mogen niet verschillen voor inwoners van hetzelfde gewest."

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...er-gewesten’
Citaat:
wat doen we met de andere talen die in Brussel gesproken worden?
Volgens mij moeten we daar niks mee doen.
Brussel is en blijft een tweetalige stad (Frans, Nederlands). Thuis en onder elkaar spreken de mensen wat ze willen (duh), maar de overheden, het onderwijs, etc zijn in het Frans en in het Nederlands.
(Uiteraard worden in de scholen ook andere talen onderwezen.)

Citaat:
Krijg jij PB's van Ana List om te vragen wat je vandaag eet?
Ik kan toch moeilijk confidentiële informatie zomaar op het forum posten!
Oud 9 mei 2011, 13:58   #4220
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan toch moeilijk confidentiële informatie zomaar op het forum posten!
Colloque Singulier ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be