![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Belgische kankerpatiënten in de armoede gedreven ...
ons "bestuur" heeft andere prioriteiten... http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...lzoekers.dhtml 415.000.000 € ofte 16.700.760.000 oude Bfr.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stem dan voor een partij/politici die wel de juiste prioriteiten stellen en zich het lot aantrekken van zieken die in de armoede gedreven worden. Welke partij/politici stel je voor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat vind ik wraakroepend en ziekmakend!! ![]() De lezersreacties liegen er niet om ... 99% van de (echte) Vlamingen heeft hierover zijn gedacht, waarom de SPA en de PS dan niet? ![]() Ik heb zelfs weet van Nieuwe Belgen die tegen de asielwaanzin zijn, omdat ze vrezen dat ze daardoor zelf minder gratis geld zullen ontvangen. Zelfs zij beseffen dat er minder voor hen overblijft indien de taart in steeds kleinere stukjes moet worden verdeeld.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Wel, ik vermoed dat het alvast niet de standaard zelfbenoemde "democratische" partijen zijn, die de prioriteiten bij het "eigen volk" leggen nietwaar? Voor dié partijen is het "ander volk" de prioriteit. Zelfs voor een IVF behandeling die eigen volk maar zelf moet betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel van de forumgebruikers die hier gepost hebben zouden werkelijk begaan zijn met de situatie waarin zieken belanden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ratatosk : 3 mei 2011 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
http://www.vlaamsbelang.org/21/5/ Gezondheidszorg. De medische overconsumptie in ons land - en dan vooral in Wallonië - dreigt de kosten van de gezondheidszorg onbeheersbaar te maken. Naast de splitsing van de sociale zekerheid moeten er maatregelen komen die leiden tot een meer verantwoorde medische consumptie. Of bestaat er ook een iets uitgebreidere versie van het programma, waarbij de plannen voor de verbetering van de gezondheidszorg niet op een bierkaartje passen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Welke partij stel je voor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.pvda.be/fileadmin/users/n...gramma2010.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() Jij alvast niet, dat is duidelijk. Jij vindt het belangrijker dat België sinterklaas speelt voor iedereen die hier aan komt gespoeld, is het niet artisjok? Ik moet je wel iets vertellen wat je allicht niet graag wil horen: de ècht armen, geraken hier nooit. Mensen betalen er duizenden euro's voor over om hier te geraken. En mensen met zoveel geld, noem ik niet arm ... Er is maar één grote winnaar van deze Belgische verrottingspolitiek waarbij het de bevolking die een betere toekomst wil (en dus ook degenen waar de potentie lag om voor een betere toekomst te vechten in eigen land) van arme landen leegzuigt: de mensenhandel. De maffia. België zou gestraft moeten worden omdat het eigenlijk op deze manier de mensenhandel bijzonder erg ondersteunt of ervoor zorgt dat de vraag naar mensenhandel zeer groot is / mensenhandelaars kunnen afkomen bij hun potentiële klanten met een onweerstaanbaar aanbod: �*lles gratis! Misschien is die link met de maffia niet zo toevallig ... De P.S. weet u wel ... Di Rupo ... Ik begin zodadelijk nog te denken dat ... Hoeveel wil je er nog binnenlaten vraag ik me af Artisjok eigenlijk? Momenteel is één op tien Belgen vreemdeling, wist je dat? Vergeet daarbij niet dat het een politiek is zonder einde die werkt als een communicerend vat: hoe groter wij onze deuren openzetten en hoe meer geld we ernaar smijten, hoe sneller wij van onze welvaart en rijkdom af zullen zijn... Iedereen arm. Is het dat wat u wil? Dan hebben degenen die nu het geluk hebben op de juiste plek geboren te worden niets meer en ... de anderen ook niet ... er is immers geen juiste plek meer om geboren te worden waar welvaart heerst... Overigens nogmaals dank om uw onbegrip over overheidsfinanciën ten toon te spreiden. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2011 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Wat een belachelijk populisme. Ik wist niet dat de PVDA zo was. Bedankt om me eraan te herinneren dat ik daar nooit op moet stemmen.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Als je de lezersreacties op al de nieuwsberichten waarin wordt aangekondigd hoeveel geld en/of middelen er nu weer naar de nieuwe Belgen, toekomstige Belgen, integratiediensten, allerhande projecten, ... gaan, bekijkt, wordt duidelijk hoe de gemiddelde Belg hierover denkt en hoe gevoelig dit onderwerp ligt... Hoe is het dan mogelijk dat onze politici hier stoïcijns doof voor blijven? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Krijg je niet gewoon je loon uitbetaald als je ziek bent of wa? Sowieso het eerste jaar toch gewoon? Tijdens je herstel moet je je niet zorgen hoeven maken om geld. Wanneer begrijpen ze dat nou toch eens.60% van je loon maximum. Ondanks de miljarden die op decennia verzameld werden door 'kom op tegen kanker' en andere acties. Blijkt dat die centjes dus niet gebruikt worden/werden voor de kankerpatiënten zelf, maar voor een ander zogezegd 'goed doel'. Als het voor kankerpatiënten gebruikt word, dan vermoed ik dat het enkel voor de 'rijke' en 'beroemde' patiënten gaat zodat de media via die beroemdheden reclame kan maken met de vraag om toch maar te blijven 'storten' op die rekeningen.Kom op tegen kanker gebruikt het geld voor onderzoek en uit het artikel : 'Twee jaar geleden werden door het fonds 854 mensen geholpen, in 2010 waren dat er 1.900 patiënten." De lezers die reageren lezen zelfs het artikel niet! Iedereen heeft toch een hospitalisatieverzekering de dag van vandaag? Het is toch al langer duidelijk dat het zonder écht niet lukt mocht je ziek worden. De kostprijs hoef je niet als excuus te gebruiken: als je ze op tijd aanvraagt, kom je met 100 euro per jaar toe voor een goede basisverzekering.Gezien de bitter weinig on-artikel reacties; vermoed ik dat het de gebruikelijke reageerders zeer weinig kan schelen. Laatst gewijzigd door artisjok : 3 mei 2011 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De lezersreactie (?) die jij hier quote, lijkt me geen vraag te zijn over inkosmtenverlies bij ziekte. Tenzij uw reactie van een nieuwe of toekomstige Belg kwam die zijn ziekenverlof al wou plannen, voordat hij werk heeft? ![]() De lezersreacties op het artikel over kankerpatiënten heb ik niet gelezen en interesseert me ook weinig. Ik weet wat ik daarbij denk en wat ik voel, en dat is genoeg voor mij om te reageren. Jij gaat er allicht vanuit dat ik daar een unicum in ben las ik in vorige posts. Ik denk en hoop van niet. Maar dat is enkel wishful thinking langs mijn kant. Misschien ben ik een unicum, want overal waar ik kijk blijft het oorverdovend stil op dat vlak ... terwijl ik dat artikel genoeg reden vind om op de barricades te kruipen. Vind jij het feit dat er mogelijk zo weinig verbondenheid heerst onder de Belgen, een reden om de Belgen te discrimineren op basis van hun reeds voor generaties terug Belg zijn?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2011 om 21:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, niet iedereen heeft een hospitalisatieverzekering en deze dekt ook niet alles. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Voor reeds arme groepen biedt de hospitalisatieverzekering overigens geen enkele meerwaarde... De overheid dekt dan sowieso al quasi alles (wat wettelijk dekbaar is). Uit bijzonder goede bron weet ik dat dat veel te weinig is en je dan nog steeds met torenhoge rekeningen (remgeld en medicijnen waarvan nauwelijks iets wordt terugbetaald) kunt achterblijven...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2011 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aangezien het "enkel wishful thinking" is; stop er mee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Ik ben eens gaan kijken wat de reacties op dat artikel zijn ... Jij ook, dus je weet allicht wat er hier gaat komen. Ik merk dan ook op dat je bijzonder selectief gequote hebt. Lees even met me mee wat de mensen die reageerden ervan dachten: Lezer x: Citaat:
Citaat:
Lezer z: Citaat:
Lezer a: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
...
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Dat jij denkt dat de meeste mensen zich het lot van mensen die deze verschrikkelijke ziekte moeten meemaken niet aantrekken, zegt veel over jou ...
![]() |