Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2011, 13:49   #101
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Belgische kankerpatiënten in de armoede gedreven ...

ons "bestuur" heeft andere prioriteiten...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...lzoekers.dhtml

415.000.000 € ofte 16.700.760.000 oude Bfr....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 18:15   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht

Zijn Belgische kankerpatiënten in de armoede voor jou een prioriteit?

Stem dan voor een partij/politici die wel de juiste prioriteiten stellen en zich het lot aantrekken van zieken die in de armoede gedreven worden.

Welke partij/politici stel je voor?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 18:31   #103
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Dat vind ik wraakroepend en ziekmakend!!

De lezersreacties liegen er niet om ...
99% van de (echte) Vlamingen heeft hierover zijn gedacht, waarom de SPA en de PS dan niet?
Ik heb zelfs weet van Nieuwe Belgen die tegen de asielwaanzin zijn, omdat ze vrezen dat ze daardoor zelf minder gratis geld zullen ontvangen. Zelfs zij beseffen dat er minder voor hen overblijft indien de taart in steeds kleinere stukjes moet worden verdeeld.
Oud 3 mei 2011, 18:31   #104
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Stem dan voor een partij/politici die wel de juiste prioriteiten stellen en zich het lot aantrekken van zieken die in de armoede gedreven worden.

Wel, ik vermoed dat het alvast niet de standaard zelfbenoemde "democratische" partijen zijn, die de prioriteiten bij het "eigen volk" leggen nietwaar? Voor dié partijen is het "ander volk" de prioriteit. Zelfs voor een IVF behandeling die eigen volk maar zelf moet betalen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 18:56   #105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Dat vind ik wraakroepend en ziekmakend!!

De lezersreacties liegen er niet om ...
99% van de (echte) Vlamingen heeft hierover zijn gedacht, waarom de SPA en de PS dan niet?
Ik heb zelfs weet van Nieuwe Belgen die tegen de asielwaanzin zijn, omdat ze vrezen dat ze daardoor zelf minder gratis geld zullen ontvangen. Zelfs zij beseffen dat er minder voor hen overblijft indien de taart in steeds kleinere stukjes moet worden verdeeld.
Ik vind het ook wraakroepend; een draad over "Belgische kankerpatiënten in de armoede gedreven" wordt misbruikt om haat te spuien tegenover een andere bevolkingsgroep.

Hoeveel van de forumgebruikers die hier gepost hebben zouden werkelijk begaan zijn met de situatie waarin zieken belanden?
Oud 3 mei 2011, 19:01   #106
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook wraakroepend; een draad over "Belgische kankerpatiënten in de armoede gedreven" wordt misbruikt om haat te spuien tegenover een andere bevolkingsgroep.

Hoeveel van de forumgebruikers die hier gepost hebben zouden werkelijk begaan zijn met de situatie waarin zieken belanden?
De meesten hier. Het is schrijnend om te zien dat ouderen geen geld hebben voor een volwaardige oude dag ene en deftige gezondheid terwijl toekomstig kiesvee dat liever lui is en een uitkering ontvangt wel gratis de medische kosten verstrekt krijgen

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 3 mei 2011 om 19:02.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 19:03   #107
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Wel, ik vermoed dat het alvast niet de standaard zelfbenoemde "democratische" partijen zijn, die de prioriteiten bij het "eigen volk" leggen nietwaar? Voor dié partijen is het "ander volk" de prioriteit. Zelfs voor een IVF behandeling die eigen volk maar zelf moet betalen.
Snel even opgezocht hoe de partij van het "eigen volk" dat allemaal gaat oplossen.

http://www.vlaamsbelang.org/21/5/

Gezondheidszorg. De medische overconsumptie in ons land - en dan vooral in Wallonië - dreigt de kosten van de gezondheidszorg onbeheersbaar te maken. Naast de splitsing van de sociale zekerheid moeten er maatregelen komen die leiden tot een meer verantwoorde medische consumptie.

Of bestaat er ook een iets uitgebreidere versie van het programma, waarbij de plannen voor de verbetering van de gezondheidszorg niet op een bierkaartje passen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 19:25   #108
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor mij wel, net als alle ander Belgische patiënten, gepensioneerden, kinderen met 50 in een klas...noem maar op. Al de Vlaamse/Belgische aboriginals die het beleid "van kwaad naar erger" blijven ondergaan.

Welke partij stel je voor?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 19:41   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij wel, net als alle ander Belgische patiënten, gepensioneerden, kinderen met 50 in een klas...noem maar op. Al de Vlaamse/Belgische aboriginals die het beleid "van kwaad naar erger" blijven ondergaan.

Welke partij stel je voor?

1. Wie moet de crisis betalen? Niet wij, maar de miljonairs
2. Recht op brugpensioen, werk voor jongeren
3. Een wettelijk pensioen van minstens 1.000 euro
4. Winstgevende bedrijven verbieden af te danken, op straffe van sancties
5. Nieuwe banen in de gezondheidszorg, het onderwijs en bij de overheid
6. Energie: verlaag de btw op energie van 21 % naar 6 %, op kosten van Electrabel
7. Waarom splitsen? Is ons landje nog niet klein genoeg?
8. Geneesmiddelen 50 tot 90 % goedkoper via het echte kiwimodel. Gratis naar
de huisarts zoals bij Geneeskunde voor het Volk
9. De aarde vrijwaren voor de toekomstige generaties.
Laat de grootste vervuilers de zwaarste lasten dragen
10. Milieu: een ambitieus plan om de woningen te isoleren
11. Spaargeld veilig op de openbare bank
12. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
Voor een rechtvaardig belastingstelsel
13. Notionele interesten? Integraal afschaffen
14. Fiscale fraude en speculatie echt bestrijden:
het bankgeheim opheffen, fiscale paradijzen en speculatiefondsen verbieden
15. Behoud van de index. Een minimumloon van 1.500 euro
16. De werkloosheid bestrijden, niet de werklozen
17. Tegen de armoede: een gegarandeerd minimuminkomen van 1.024 euro per maand
18. Meer geld voor een kwaliteitsvol en toegankelijk openbaar onderwijs
19. Wetenschappelijk onderzoek: openbaar en in dienst van de maatschappelijke noden
20. Steun aan het vrijetijdsleven op mensenmaat. Van sportverenigingen,
over jeugdhuizen en muziekgroepen tot wandelclubs en seniorenverenigingen
21. Degelijke en aangepaste instellingen voor mensen met een handicap
22. Vaste en betaalbare tarieven voor huishuur
23. Trein, tram, bus: betaalbaar en bereikbaar openbaar vervoer
24. Behoud van de lokale postkantoortjes. Voor een bereikbare en betaalbare postdienst
25. De gelijkheid man/vrouw opnieuw op de agenda
26. Een betere bescherming van de vakbondsafgevaardigden.
Het stakingsrecht vrijwaren tegen dwangsommen en lock-out
27. Meer inspraak in het bestuur, zowel hier als in Europa
28. De beste sociale verworvenheden veralgemenen naar alle landen
van de Europese Unie
29. Oude Belgen, nieuwe Belgen, allemaal Belgen. Gelijke rechten voor iedereen
30. Niemand is illegaal. Wie duurzaam in het land verblijft, verdient ook alle kansen
31. Maatregelen tegen kleine criminaliteit. Voorkomen is beter dan bestraffen
32. Garanties voor voedselveiligheid in de landbouw
33. Een actieve vredespolitiek is nodig. Geen medewerking aan de Navo-oorlogen.
Solidariteit met Palestina
34. Geef de landen van het Zuiden de kans om op eigen benen te staan
35. Internationale solidariteit met de landen die werken aan sociale rechtvaardigheid.
De nieuwe wind in Latijns-Amerika als inspiratie
http://www.pvda.be/fileadmin/users/n...gramma2010.pdf
Oud 3 mei 2011, 20:41   #110
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Jij alvast niet, dat is duidelijk.

Jij vindt het belangrijker dat België sinterklaas speelt voor iedereen die hier aan komt gespoeld, is het niet artisjok?
Ik moet je wel iets vertellen wat je allicht niet graag wil horen: de ècht armen, geraken hier nooit. Mensen betalen er duizenden euro's voor over om hier te geraken. En mensen met zoveel geld, noem ik niet arm ...
Er is maar één grote winnaar van deze Belgische verrottingspolitiek waarbij het de bevolking die een betere toekomst wil (en dus ook degenen waar de potentie lag om voor een betere toekomst te vechten in eigen land) van arme landen leegzuigt: de mensenhandel. De maffia.
België zou gestraft moeten worden omdat het eigenlijk op deze manier de mensenhandel bijzonder erg ondersteunt of ervoor zorgt dat de vraag naar mensenhandel zeer groot is / mensenhandelaars kunnen afkomen bij hun potentiële klanten met een onweerstaanbaar aanbod: �*lles gratis!
Misschien is die link met de maffia niet zo toevallig ... De P.S. weet u wel ... Di Rupo ... Ik begin zodadelijk nog te denken dat ...

Hoeveel wil je er nog binnenlaten vraag ik me af Artisjok eigenlijk? Momenteel is één op tien Belgen vreemdeling, wist je dat?
Vergeet daarbij niet dat het een politiek is zonder einde die werkt als een communicerend vat: hoe groter wij onze deuren openzetten en hoe meer geld we ernaar smijten, hoe sneller wij van onze welvaart en rijkdom af zullen zijn...
Iedereen arm. Is het dat wat u wil? Dan hebben degenen die nu het geluk hebben op de juiste plek geboren te worden niets meer en ... de anderen ook niet ... er is immers geen juiste plek meer om geboren te worden waar welvaart heerst...

Overigens nogmaals dank om uw onbegrip over overheidsfinanciën ten toon te spreiden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2011 om 20:42.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 20:48   #111
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij alvast niet, dat is duidelijk.

Jij vindt het belangrijker dat België sinterklaas speelt voor iedereen die hier aan komt gespoeld, is het niet artisjok?
Waaruit zou dit dan moeten blijken?
Graag citaat met link.
Oud 3 mei 2011, 21:02   #112
Groentje-18

Standaard

Wat een belachelijk populisme. Ik wist niet dat de PVDA zo was. Bedankt om me eraan te herinneren dat ik daar nooit op moet stemmen.

Citaat:

1. Wie moet de crisis betalen? Niet wij, maar de miljonairs
Wat een plat populisme. Helaas zijn alle miljonairs net vertrokken naar Genève of de Malediven voor u het wetsvoorstel indient. Jammergenoeg dus ook de luxe aankopen die ze hier deden en de tewerkstelling die ze hier aan duizenden mensen boden. De failliete achterblijvende Belgen danken u ...

2. Recht op brugpensioen, werk voor jongeren
Er is werk voor "jongeren" te over. Ze verkiezen enkel de werkloosheidsuitkering of het leefloon. Niet onbegrijpelijk als je ziet hoe hoog die uitkeringen zijn.
Hoe gaat u dat eerste betalen?

3. Een wettelijk pensioen van minstens 1.000 euro

Op wiens kost? Hoe gaat u dat samen betalen met alle asielzoekers en alle nieuwe Belgen die hier binnenkomen? Er komt een enorme generatie gepensioneerden af en tegelijkertijd komen er nieuwe gepensioneerden wereldwijd binnen die nooit hebben bijgedragen. Zelfs zonder die laatste factor kunnen we de pensioenen al niet meer betalen in 2015..

4. Winstgevende bedrijven verbieden af te danken, op straffe van sancties
Slechte werknemers behouden dus en niet mee innoveren. Gedaan meegroeien met de concurrentie, gedaan innovatie. Gedaan met de winst. Of: hoe stimuleren we bedrijven om ofwel niemand, ofwel gewoon iedereen te ontslaan?
Dat laatste is voor het bedrijf overigens geen probleem hoor. Gewoon ander vehicuul opstarten.

5. Nieuwe banen in de gezondheidszorg, het onderwijs en bij de overheid

ROFL. Wie gaat dat betalen?
En wie gaat daar werken? Uw nieuwe Belgen misschien? Bij de overheid worden die massaal gecreëerd hoor: ocmw's, cgkr's, fedasil, andere vreemdelingeninstanties, ... En in de gezondheidszorg geraken de banen nu al niet ingevuld (verpleegkundigentekort, zegt u dat iets?

6. Energie: verlaag de btw op energie van 21 % naar 6 %, op kosten van Electrabel

Akkoord, maar ik heb nog een beter idee voor die prijzen.

7. Waarom splitsen? Is ons landje nog niet klein genoeg?

De grootte is plots een argument ?

8. Geneesmiddelen 50 tot 90 % goedkoper via het echte kiwimodel. Gratis naar
de huisarts zoals bij Geneeskunde voor het Volk

Overconsumptie van geneeskunde in de hand werken zodat ons sociale zekerheidssysteem volledig onbetaalbaar wordt. Waarom we daar niet eerder aan gedacht hebben?

Vraag raad aan Pieke over uw kiwimodel... Ik vrees wel dat u nadien rood ziet als een tomaat.

9. De aarde vrijwaren voor de toekomstige generaties.
Laat de grootste vervuilers de zwaarste lasten dragen

Logisch. Toch als je die taxen investeert in de aarde, en niet in bv. meer huizen bouwen voor meer asielzoekers

10. Milieu: een ambitieus plan om de woningen te isoleren

Op kosten van wie?

11. Spaargeld veilig op de openbare bank

Huh? Veilig? En mag het nog iets opbrengen ook?

12. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.

Zoals nu dus gebeurt.
Alleen denk ik dat je weinig sterke schouders kan blivjen motiveren om OCMW van de hele wereld te blijven. Artisjok, voor de zoveelste maal: de meeste van mijn vrienden en kennissen zijn hooggeschoold: allen denken eraan België te verlaten als het zo verder gaat. Ze vinden het niet zo grappig dat ze per maand duizend euro moeten betalen aan de overheid die volledig naar vreemdelingen gaat terwijl de wegen vol gaten zitten, de verlichtingspalen omvallen en hun zieke grootmoeder geen geld heeft om zout op haar aardappelen te doen.

Voor een rechtvaardig belastingstelsel
13. Notionele interesten? Integraal afschaffen
14. Fiscale fraude en speculatie echt bestrijden:
het bankgeheim opheffen, fiscale paradijzen en speculatiefondsen verbieden

Ga jij zeggen wat ze op de Kaaimaneilanden moeten doen? Succes! P.S.: In case you've missed it: bankgeheim is afgeschaft...

15. Behoud van de index. Een minimumloon van 1.500 euro

Alle export vanuit België stopt dus onmiddellijk met zeer veel faillissementen als gevolg. De zorgen over de hoogte van het minimumloon zullen dan snel verdwenen zijn, om ruimte te maken over zorgen over de werkloosheidsuitkering.
Jij hebt echt geen enkel zicht op macro-economie hé?

16. De werkloosheid bestrijden, niet de werklozen

Ze iedere maand betalen en begeleiden naar een job, wat een straf. Hoe durven we?

17. Tegen de armoede: een gegarandeerd minimuminkomen van 1.024 euro per maand

Ik wou dat ik dat ooit zou zien... ik krijg er niet eens de helft van. Mustafa hiertegenover echter ... Maar goed, volledig Afrika, Azië en Oost-Europa is momenteel onderweg naar hier omdat ze gehoord hebben over een minimuminkomen van 900 euro per maand (het leefloon) voor een gezinshoofd of alleenstaande (800 euro dan)... Enig idee wat een minimuminkomen van nog eens honderd euro meer zal doen met de asielcentra?

18. Meer geld voor een kwaliteitsvol en toegankelijk openbaar onderwijs

Waar haal je het geld?

19. Wetenschappelijk onderzoek: openbaar en in dienst van de maatschappelijke noden

Je bent compleet maf, tenzij je het w.o. zo snel mogelijk wil stoppen.
Ik heb de indruk dat ik alle maatregelen om ons land zo snel mogelijk over de kop te doen gaan wel gezien heb.

20. Steun aan het vrijetijdsleven op mensenmaat. Van sportverenigingen,
over jeugdhuizen en muziekgroepen tot wandelclubs en seniorenverenigingen
21. Degelijke en aangepaste instellingen voor mensen met een handicap

En genoeg plaats vooral ... alsook in bejaardentehuizen.
Maarja, genoeg plaats om alle asielzoekers die 900 euro willen vangen per maand want ze hebben er verdorie vijfduizend voor betaald om naar hier te komen, op te vangen is véééééééééééééééééééééél belangrijker natuurlijk ...

Begin uw ziekenhuizen overigens ook maar te vergroten. Dankzij ons asielbeleid zitten we met 11 miljoen mensen momenteel. Die capaciteit hebben we niet! Of wil u een jaar wachten voor een levensreddende operatie of kankerbehandeling?

22. Vaste en betaalbare tarieven voor huishuur

Jij wist tot voor kort niet eens van het bestaan van sociale verhuurkantoren. Uw partij blijkbaar ook niet ...
De sociale woningen lijken me dan ook vrij betaalbaar. Gratis bovendien... want iets betalen aan iemand van wie je geld krijgt noem ik niet betalen eerlijk gezegd.

23. Trein, tram, bus: betaalbaar en bereikbaar openbaar vervoer

Op wiens kost? Moet overigens ook zeer sterk uitgebreid want we zijn met te veel. En extra beveiligd, want onder de nieuwe bevolking zijn zeer veel amokmakers.

24. Behoud van de lokale postkantoortjes. Voor een bereikbare en betaalbare postdienst

Geeuw. Als jij het betaalt, geen probleem. Ga gewoon niet op de boerenbuiten wonen zou ik zeggen... als je per se een postkantoor langs je deur wilt

25. De gelijkheid man/vrouw opnieuw op de agenda

Ik geef toe dat dit hoog nodig is nu we groepen hebben binnengelaten die de gelijkwaardigheid (gelijkheid ??? wil je ons allemaal opereren? ) staalhard ontkennen.

26. Een betere bescherming van de vakbondsafgevaardigden.

ROFLOL!!!!!!!!!

Het stakingsrecht vrijwaren tegen dwangsommen en lock-out

ROFLOL!!!

27. Meer inspraak in het bestuur, zowel hier als in Europa
28. De beste sociale verworvenheden veralgemenen naar alle landen
van de Europese Unie
29. Oude Belgen, nieuwe Belgen, allemaal Belgen. Gelijke rechten voor iedereen

Dat is al het geval. Of neen ... sorry... nieuwe Belgen zijn voorrangsburgers. Ik ben het ermee eens dat oude Belgen minstens gelijke rechten moeten krijgen als nieuwe Belgen!

30. Niemand is illegaal. Wie duurzaam in het land verblijft, verdient ook alle kansen

Definieerbaar duurzaam? Wat met mensen die legaal zijn maar hier allesbehalve duurzaam verblijven?

31. Maatregelen tegen kleine criminaliteit. Voorkomen is beter dan bestraffen

Vertel me eens hoe u dat gaat doen. Het heeft ons al - ik schat maar wat - één miljard gekost om dit te voorkomen, denk maar aan alle projecten gericht op kansengroepen. Er is overigens weer zo'n kandidaatstelling van de overheid open waarbij ze iedereen met goede ideeën om dit te bestrijden vraagt om zich te melden, dan krijg je geld om het te verwezenlijken ... Misschien iets voor jou, Artisjok?

32. Garanties voor voedselveiligheid in de landbouw

Liefst.

33. Een actieve vredespolitiek is nodig. Geen medewerking aan de Navo-oorlogen.
Solidariteit met Palestina
34. Geef de landen van het Zuiden de kans om op eigen benen te staan

Door niet de halve bevolking eruit te zuigen?

35. Internationale solidariteit met de landen die werken aan sociale rechtvaardigheid.
De nieuwe wind in Latijns-Amerika als inspiratie
http://www.pvda.be/fileadmin/users/n...gramma2010.pdf
Oud 3 mei 2011, 21:09   #113
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
De meesten hier. Het is schrijnend om te zien dat ouderen geen geld hebben voor een volwaardige oude dag ene en deftige gezondheid terwijl toekomstig kiesvee dat liever lui is en een uitkering ontvangt wel gratis de medische kosten verstrekt krijgen
2

Als je de lezersreacties op al de nieuwsberichten waarin wordt aangekondigd hoeveel geld en/of middelen er nu weer naar de nieuwe Belgen, toekomstige Belgen, integratiediensten, allerhande projecten, ... gaan, bekijkt, wordt duidelijk hoe de gemiddelde Belg hierover denkt en hoe gevoelig dit onderwerp ligt...

Hoe is het dan mogelijk dat onze politici hier stoïcijns doof voor blijven?
Oud 3 mei 2011, 21:26   #114
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
2

Als je de lezersreacties op al de nieuwsberichten waarin wordt aangekondigd hoeveel geld en/of middelen er nu weer naar de nieuwe Belgen, toekomstige Belgen, integratiediensten, allerhande projecten, ... gaan, bekijkt, wordt duidelijk hoe de gemiddelde Belg hierover denkt en hoe gevoelig dit onderwerp ligt...

Hoe is het dan mogelijk dat onze politici hier stoïcijns doof voor blijven?
Als ik de lezersreacties lees die on-topic zijn; merk ik dat er veel onwetendheid is.
Krijg je niet gewoon je loon uitbetaald als je ziek bent of wa? Sowieso het eerste jaar toch gewoon? Tijdens je herstel moet je je niet zorgen hoeven maken om geld. Wanneer begrijpen ze dat nou toch eens.
60% van je loon maximum.
Ondanks de miljarden die op decennia verzameld werden door 'kom op tegen kanker' en andere acties. Blijkt dat die centjes dus niet gebruikt worden/werden voor de kankerpatiënten zelf, maar voor een ander zogezegd 'goed doel'. Als het voor kankerpatiënten gebruikt word, dan vermoed ik dat het enkel voor de 'rijke' en 'beroemde' patiënten gaat zodat de media via die beroemdheden reclame kan maken met de vraag om toch maar te blijven 'storten' op die rekeningen.
Kom op tegen kanker gebruikt het geld voor onderzoek en uit het artikel :
'Twee jaar geleden werden door het fonds 854 mensen geholpen, in 2010 waren dat er 1.900 patiënten."
De lezers die reageren lezen zelfs het artikel niet!
Iedereen heeft toch een hospitalisatieverzekering de dag van vandaag? Het is toch al langer duidelijk dat het zonder écht niet lukt mocht je ziek worden. De kostprijs hoef je niet als excuus te gebruiken: als je ze op tijd aanvraagt, kom je met 100 euro per jaar toe voor een goede basisverzekering.
Gezien de bitter weinig on-artikel reacties; vermoed ik dat het de gebruikelijke reageerders zeer weinig kan schelen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 mei 2011 om 21:27.
Oud 3 mei 2011, 21:31   #115
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als ik de lezersreacties lees die on-topic zijn; merk ik dat er veel onwetendheid is.
Krijg je niet gewoon je loon uitbetaald als je ziek bent of wa? Sowieso het eerste jaar toch gewoon? Tijdens je herstel moet je je niet zorgen hoeven maken om geld. Wanneer begrijpen ze dat nou toch eens.
60% van je loon maximum.
Ondanks de miljarden die op decennia verzameld werden door 'kom op tegen kanker' en andere acties. Blijkt dat die centjes dus niet gebruikt worden/werden voor de kankerpatiënten zelf, maar voor een ander zogezegd 'goed doel'. Als het voor kankerpatiënten gebruikt word, dan vermoed ik dat het enkel voor de 'rijke' en 'beroemde' patiënten gaat zodat de media via die beroemdheden reclame kan maken met de vraag om toch maar te blijven 'storten' op die rekeningen.
'Twee jaar geleden werden door het fonds 854 mensen geholpen, in 2010 waren dat er 1.900 patiënten."
Iedereen heeft toch een hospitalisatieverzekering de dag van vandaag? Het is toch al langer duidelijk dat het zonder écht niet lukt mocht je ziek worden. De kostprijs hoef je niet als excuus te gebruiken: als je ze op tijd aanvraagt, kom je met 100 euro per jaar toe voor een goede basisverzekering.
Gezien de bitter weinig on-artikel reacties; vermoed ik dat het de gebruikelijke reageerders zeer weinig kan schelen.
Leer lezen Artisjok, er stond:

Citaat:

De lezersreactie (?) die jij hier quote, lijkt me geen vraag te zijn over inkosmtenverlies bij ziekte. Tenzij uw reactie van een nieuwe of toekomstige Belg kwam die zijn ziekenverlof al wou plannen, voordat hij werk heeft?

De lezersreacties op het artikel over kankerpatiënten heb ik niet gelezen en interesseert me ook weinig. Ik weet wat ik daarbij denk en wat ik voel, en dat is genoeg voor mij om te reageren.

Jij gaat er allicht vanuit dat ik daar een unicum in ben las ik in vorige posts. Ik denk en hoop van niet. Maar dat is enkel wishful thinking langs mijn kant. Misschien ben ik een unicum, want overal waar ik kijk blijft het oorverdovend stil op dat vlak ... terwijl ik dat artikel genoeg reden vind om op de barricades te kruipen.

Vind jij het feit dat er mogelijk zo weinig verbondenheid heerst onder de Belgen, een reden om de Belgen te discrimineren op basis van hun reeds voor generaties terug Belg zijn?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2011 om 21:32.
Oud 3 mei 2011, 21:34   #116
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, hangt af van je contractstatus. Een arbeider moet eerst een dag afgeven en na 2 weken is hetd e zeiekenfonds die je betaalt.

Citaat:
60% van je loon maximum.
Is geen volledig loon. Als je maar 1000 euro verdiend dan weet je het wel.

Citaat:
1900 patienten kregen een maximum van 1250 euro per jaar. Zeer leuk als je rekening meer dan 1000 euro per maand is.

Nee, niet iedereen heeft een hospitalisatieverzekering en deze dekt ook niet alles.

Citaat:
Uw kennis van het echte leven is beperkt , zeer beperkt.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 21:36   #117
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Nee, hangt af van je contractstatus. Een arbeider moet eerst een dag afgeven en na 2 weken is hetd e zeiekenfonds die je betaalt.

Is geen volledig loon. Als je maar 1000 euro verdiend dan weet je het wel.

1900 patienten kregen een maximum van 1250 euro per jaar. Zeer leuk als je rekening meer dan 1000 euro per maand is.

Nee, niet iedereen heeft een hospitalisatieverzekering en deze dekt ook niet alles.

Uw kennis van het echte leven is beperkt , zeer beperkt.
2

Voor reeds arme groepen biedt de hospitalisatieverzekering overigens geen enkele meerwaarde...
De overheid dekt dan sowieso al quasi alles (wat wettelijk dekbaar is).

Uit bijzonder goede bron weet ik dat dat veel te weinig is en je dan nog steeds met torenhoge rekeningen (remgeld en medicijnen waarvan nauwelijks iets wordt terugbetaald) kunt achterblijven...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2011 om 21:36.
Oud 3 mei 2011, 21:38   #118
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De lezersreacties op het artikel over kankerpatiënten heb ik niet gelezen en interesseert me ook weinig. Ik weet wat ik daarbij denk en wat ik voel, en dat is genoeg voor mij om te reageren.
Het verwondert me niet dat het je niet interesseert.

Citaat:
Jij gaat er allicht vanuit dat ik daar een unicum in ben las ik in vorige posts. Ik denk en hoop van niet. Maar dat is enkel wishful thinking langs mijn kant.
Wat een zever verkoop je hier nu weer.
Aangezien het "enkel wishful thinking" is; stop er mee.
Oud 3 mei 2011, 21:41   #119
Groentje-18

Standaard

Citaat:
60% van je loon maximum.
Trouwens Artisjok ...

Ik ben eens gaan kijken wat de reacties op dat artikel zijn ...
Jij ook, dus je weet allicht wat er hier gaat komen. Ik merk dan ook op dat je bijzonder selectief gequote hebt. Lees even met me mee wat de mensen die reageerden ervan dachten:

Lezer x:

Citaat:
Als je ziet waar wél allemaal geld voor is, dan is dit een regelrechte schande. En gezien het vele geld dat van het loon wordt afgehouden, én daarbij nog vele bijdragen en premies verplicht te betalen... vinden toch nog mensen het 'normaal' dat we ook nog eens betalen voor een hospitalisatie?? Wij hebben ook hospitalisatie, just in case, maar ik vind dit niet normaal gezien de enorme bedragen dat we al afdragen!!
Lezer y:
Citaat:
En dit ondanks de verplichte zieke verzekering , het ziekenfonds , dat als er moet terug betaald worden altijd maar meer behandelingen en geneesmiddelen schrapt. . Asielzoekers moeten niets uit eigen zak betalen. . Dat doet het ziekenfonds voor hen met geld dat zij bij hun leden halen.

Lezer z:

Citaat:
We moeten terug naar de Liberal waarden van ieder voor zich. Het socialistisch systeem van solidariteit is onhaalbaar geworden. Gewoon alles privatizeren en deze die niets afdragen, hebben dan gekozen voor hun eigen onheil.
(Mijn reactie op vetgedrukte: niet moeilijk, we zaten al met ene moeilijke demografische situatie (vergrijzing). Als je dan nog eens de hele wereld op onze kosten van basisbehoeften wil voorzien...)

Lezer a:

Citaat:
Is eigenlijk heel begrijpbaar als je leest dat dit onland(met torenhoge schulden)nog steeds ocmw van de hele wereld wil blijven spelen!
Lezer b:

Citaat:
Onze knappe kopstukken geven liever 500 euro per dag + opvang in een hotel + nog een advocaat erbij die de weg wijst waar ze overal met hun handje kunnen gaan openstaan aan asielzoekers en andere illegalen ipv eigen mensen met medische en daardoor financiële problemen te helpen.
Lezer c:

Citaat:
Het is een schande dat zieke mensen moeten proberen te overleven. . En niets nutten hier alles krijgen
Lezer d:

Citaat:
Dit is al decennia lang zo: als ge kanker hebt kunt ge uw spullen beginnen verkopen en als't lang duurt zijt ge uw huis kwijt. En als dat nog niet genoeg is komen ze bij uw kinderen loonbeslag doen. Een goeie sociale zekerheid? Dat proberen ze u wijs te maken. We hebben een goeie OCMW en werkloosheidsstelsel voor de profiteurs, maar als je als werkende mens ziek valt kan je alles verkopen waar je ooit voor gewerkt hebt. Idem als ge naar een rusthuis moet. Dan pluimen ze uw kinderen erbij!

...
Oud 3 mei 2011, 21:46   #120
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Het verwondert me niet dat het je niet interesseert.

Wat een zever verkoop je hier nu weer.
Aangezien het "enkel wishful thinking" is; stop er mee.
Dat jij denkt dat de meeste mensen zich het lot van mensen die deze verschrikkelijke ziekte moeten meemaken niet aantrekken, zegt veel over jou ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be