Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2011, 21:54   #261
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Overkomt me regelmatig. Ik wacht altijd tot ik er zelf uit moet, en tegen dan zijn ze meestal weg. Desnoods zou ik hem natuurlijk moeten laten wegslepen. Maar voorlopig zal dat met een wasrekje niet hoeven; dat kan ik nog net aan. En dat dat rekje afkomstig is van mohammedanen, zal in vrijwel alle gevallen volstrekt irrelevant zijn.

In de zeer uitzonderlijke gevallen waarin het wél relevant is (minachting voor de ongelovige enz.), verandert dat wat mij betreft ook niets: ik beschouw gehoorzaamheid aan de koran als een maatschappelijk probleem waar ik niet voor wil opdraaien en waar ik mijn nageslacht niet mee wil opschepen. Dus lever ik kritiek op de koran, of hij nou wangedrag met wasrekjes bevordert of niet.

Vermoedelijk heeft degene die het wasrekje voor die deur heeft gezet, gewoon gedacht: "wie eruit wil, schuift het wel even opzij". En dat doe ik dan ook. Wel ietwat exotisch als redenering, maar in mijn ogen absoluut onschuldig.

Tenzij het door de koran geïnspireerd zou zijn, natuurlijk. Dan zou dat rekje een onverwachte bestemming krijgen.
En vanwaar de koran in dit verhaal?
Probleem draait voor een groot deel op respect, of toch het gebrek er aan ...
Je kwakt je spullen niet voor een ander z'n deur.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 22:33   #262
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
6 dagen later staat die persoonlijke aanval er nog steeds.
Het is nochtans geen paasvakantie meer en vorige week donderdag heeft het geregend.

--
Kan het zijn dat het voorbehouden is aan de volgende generatie van de (bijkomende) moderatoren? M.a.w. om aan de nieuwelingen uit te leggen (in de praktijk) wat een persoonlijke aanval is en om aan te tonen hoe je een post verwijdert (met de reglementaire gevolgen ervan).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 mei 2011 om 22:36.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 22:43   #263
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Draad geopend op 21 April 2011, 06:02

Staat dat wasrekje er nog?
Ja en neen. Het is aan duveltje382 om te "beslissen". Hij kan zijn buren vragen om het wasrekje voorlopig te laten staan om nog eigen was erop te hangen en hij kan vragen om het wasrekje nooit meer voor zijn deur te zetten omdat hij het recht heeft om te vragen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 mei 2011 om 22:45.
Oud 2 mei 2011, 22:58   #264
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En vanwaar de koran in dit verhaal?
Probleem draait voor een groot deel op respect, of toch het gebrek er aan ...
Je kwakt je spullen niet voor een ander z'n deur.
Misschien omdat de koran vol staat met 'respect' voor anders- en niet-gelovigen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 23:02   #265
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Draad geopend op 21 April 2011, 06:02

Staat dat wasrekje er nog?
Volgens artisjok heeft 't vorige donderdag geregend, misschien die dag weer wel...? Wie weet?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 23:06   #266
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@louis1949
Dit is een persoonlijke aanval.
Als je dit een persoonlijke aanval vindt vraag ik mij welke kwalificatie we aan onderstaande post moeten geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila
Nogal. Zwaar genoeg zelfs voor de doodstraf. Al kan ik me voorstellen dat u, eveneens nazi zijnde, daar niet mee instemt.
En o ja, die post staat er ook nog altijd.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 mei 2011 om 23:31.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 23:31   #267
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vinden de Marrokanen het normaal om een wasrek met was op voor mijn deur te plaatsen,waar zijn de normen en waarden nog?

Mss is dat een hint
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 23:49   #268
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Serieus?
DE Marokkanen vinden dat normaal.
Appartementen van Marokkanen zijn dan ook te herkennen aan het wasrek(je?) dat voor de deur van de buren staat.Bedankt om hier duidelijk te maken waar deze draad over gaat.
Moest dat nu nog het enige zijn ...Helaas ! Dit voorval is er slechts één uit duizenden, en van de minst erge...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 05:48   #269
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als je dit een persoonlijke aanval vindt
Ik heb dat niet uitgevonden.
Dit betekent dat wij elke opmerking die op de persoon is gericht in plaats van op het bericht zelf kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval.
http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 05:57   #270
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Moest dat nu nog het enige zijn ...Helaas ! Dit voorval is er slechts één uit duizenden, en van de minst erge...
Ik zei het toch dat dit thema een demagogie is !?
'... slechts één uit duizenden ...'
Hmm.
D.w.z. dus;
"Duizenden Marokkanen plaatsen een wasrekje met een was op voor de deur van duveltje382"

of

"Duizenden Marokkanen plaatsen een wasrekje met een was op voor de deur van de buren"

Klopt het? Niet éh?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 mei 2011 om 06:00.
Oud 3 mei 2011, 09:46   #271
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Duveltje houdt hier een aantal forummers goed voor de gek: een wasrekje voor z'n deur, vervolgens pathetisch om "normen en waarden" schreeuwen, en dan maar eens kijken of wij allemaal dom genoeg zijn om dit voorvalletje serieus te nemen.

Af en toe een draad als deze en er hoeft in België nooit meer een regering te komen. Te veel belangrijker zaken!
Oud 3 mei 2011, 09:59   #272
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Misschien omdat de koran vol staat met 'respect' voor anders- en niet-gelovigen?
Mss is dat idd een belangrijk aspect in onze verrijkte samenleving, respect... Men vraagt wel om respect te hebben voor andere culturen, gewoontes en weet ik veel wat nog allemaal , maar men vergeet dat die "nieuwkomers" ook wel eens respect mogen hebben voor wat hier is, wat hier de gewoonte is en voor al wie hier leeft ...

Wat hier vooral jammer is , is dat de hele mogelijkheid tot discussie naar de kloten gaat doordat enkele linkse sukkels een hoop gespam zien als een deftig antwoord, waardoor er nog steeds geen mogelijkheid is om dingen uit te praten, tot een vergelijk te komen en om een keertje te zien of er niets kan gedaan worden om de situatie te verbeteren ... M.a.w., waarom meer en meer mensen iets tegen allochtonen hebben : omdat linksgezinde kwieten elke vorm van overleg uit de weg gaan en denken dat ze geweldig goed bezig zijn... Jammer voor die paar allochtonen die het wel goed voorhebben, zij boeten voor de slechten ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 17:17   #273
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
zij boeten voor de slechten ...
Ik denk dat wij harder boeten. Mijn hele leefomgeving is verloederd door ons migratiebeleid. Ik heb in mijn jeugdjaren niets dan een aftakeling van mijn omgeving waargenomen.
Toen de Kosovo vluchtelingen erbij kwamen was het hek helemaal van de dam. Toen vond men het nodig hun snot uit te spuwen in ons openbaar zwembad.
Vuile verkleedhokjes achter te laten.
De speeltuinen in massa aantallen over te nemen en onze kinderen uit de weg duwen.
Kermissen vonden het na tijd niet meer aantrekkelijk met hun beste kramen langs te komen.
Sluikstort achter elke hoek.
De lijst gaat eindeloos door.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 17:34   #274
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Mss is dat een hint
Dat ze hun beddegoed staan uit te schudden van op 't 2de verdiep, terwijl ge aan het 'BBQ' en zijt in de tuin, is eveneens uiterst verfijnd en hygiënisch!!!!

Ondanks het echt gebeurde feiten zijn, kan ik er nog om lachen. Kwestie van 'mood' mss.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 18:58   #275
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ik denk dat wij harder boeten. Mijn hele leefomgeving is verloederd door ons migratiebeleid. Ik heb in mijn jeugdjaren niets dan een aftakeling van mijn omgeving waargenomen.
Toen de Kosovo vluchtelingen erbij kwamen was het hek helemaal van de dam. Toen vond men het nodig hun snot uit te spuwen in ons openbaar zwembad.
Vuile verkleedhokjes achter te laten.
De speeltuinen in massa aantallen over te nemen en onze kinderen uit de weg duwen.
Kermissen vonden het na tijd niet meer aantrekkelijk met hun beste kramen langs te komen.
Sluikstort achter elke hoek.
De lijst gaat eindeloos door.
Momenteel: 'Laken-foor - (Kermis)' (1020 BRUSSEL nabij; 1080 MOLENBEEK) - Wel leuk te zien hoe al die patattenzakMoslima's zich een zitje proberen te veroveren in de enige en dan nog wel... één: 'Baby-Scooter'.

In beter tijden hadden we DRIE echte stoere en zelf gevaarlijke AUTOSCOOTERS voor wij: dappere Westerlingen.

Hierbij moet men ook wel billijk kunnen toegeven dat ons onbekwaam Politiekgedoe soms ook zorgt voor enige kijkpret op 'n achtergrond van miserie!!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 20:09   #276
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat niet uitgevonden.
]
Maar je gaat wel mekkeren over een zogezegd persoonlijke aanval die dan nog niet eens tegen jou gericht was.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 mei 2011 om 20:09.
Oud 3 mei 2011, 20:47   #277
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar je gaat wel mekkeren over een zogezegd persoonlijke aanval die dan nog niet eens tegen jou gericht was.
Dan zal haar avatar een soort linkse sheriffster voorstellen ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 20:54   #278
artisjok
Banneling

Standaard

Gelieve verder te roddelen en te kommeren per PM.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 21:47   #279
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve verder te roddelen en te kommeren per PM.
Sinds wanneer meen jij het recht te hebben andere forumleden te zeggen wat ze moeten doen en laten?
Oud 3 mei 2011, 23:14   #280
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik zei het toch dat dit thema een demagogie is !?
'... slechts één uit duizenden ...'
Hmm.
D.w.z. dus;
"Duizenden Marokkanen plaatsen een wasrekje met een was op voor de deur van duveltje382"

of

"Duizenden Marokkanen plaatsen een wasrekje met een was op voor de deur van de buren"

Klopt het? Niet éh?
Duizenden marrokkanen maken autochtonen het leven zuur op de één of andere manier...Klopt als een bus.
Dat stom wasrek is er maar ééntje - en een kleintje - uit de lange lijst, gaande van onbeleefdheid en beledigingen tot en met diefstal , moord en verkrachtingen, het alles gekruid met een stevige rochel in uw gezicht...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be