![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommige woorden betekenden iets gans anders . Voorbeeld , het woord TROTS wordt vandaag niet altijd neatief aanzien . Nostradamus meldde in een bepaald kwatrijn : De zwarte trotse kwaadaardige misbruikt haar . In Nostradamus tijd betekende trots aldus heel negatief , nu niet meer . Letterlijk lezen van Nostradamus levert enkel onbegrijpelijke zinnen op , vandaar ; interpretaties zoals men ook De Bijbel interpretatief heeft overgenomen uit het Hebreeuws . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nostradamus stelt dat er 2 zullen doorvechten , maar zich ook gaan overgeven aan Iraanse en barbaarse leiders . Zijn dit Bush en Blair ? Stel dat Amerika de strijd staakt . De Arabieren zetten de oliekraan dicht om Europa economisch plat te leggen . Iran en Libye maken kernwapens aan . Als dat gebeurd gaat kafferke vlug politiek asiel aanvragen in Amerika . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() ![]() Komaan mensen, even logisch nadenken!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() Tja ik houd me eerlijk gezegd zo niet bezig met zijn voorspellingen en weet er bijna niets van.
Ik geloof wel echter in de mogelijkheid dat hij een ziener was en dingen naar de tijdsgeest verwoord heeft. Het feit dat er vele gebeurtenissen merkwaardige parallellen vertonene met zijn voorspellingen is wat mij betreft niet louter toeval. Maaar niets dat in ons leven gebeurt is wat dat betreft louter toeval. Het doet mij alvast een grand design vermoeden, hoe ziek dat ook mag zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan ook niet begrijpen dat ook maar één regel van Nostradamus eeuwen later door sommigen nog steeds au sérieux genomen wordt.
Niets van zijn profetieën blijkt later uitgekomen te zijn zoals hij het beweerde. Voor de slechte verstaanders : niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is gewoon inlegkunde vh zuiverste soort. Citaat:
op de moment dat hij een beetje concreet begint te worden, bvb jaartallen, gaat hij compleet in de mist. bij nostradamus werkt men andersom. Pas als er iets gebeurt begint men naar kwatrijnen te zoeken die op die gebeurtenis zouden kunnen slaan. na de nodige (her)interpretaties noemen we het dan een voorspelling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() wel, zolang we de regenboog zien is alles in orde
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Soit, de reden dat ik dit topic eigenlijk opduikelde ... was hetvolgende al vermeld? ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() 2006 + het 7-jarig rijk vd antichrist = 2013
de a-christ heeft al laten verstaan at 2013 zn laatste jaar zou kunnen zijn en als hij ten onder gaat sleurt hij iedereen mee |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zeg niet dat het juist is. Ik vind wel dat het een enorme prestatie is dergelijke (volumes van) teksten te kunnen opstellen die zoveel betrekking zouden kunnen hebben. Voorts is het - denk ik - de laatste vermelding van onze regio ... als "flanders" ... zou hij een splitsing voorzien hebben en door de Q gemixt hebben? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nostradamus leefde ergens in de 16e eeuw en toen was er nog geen sprake van belgie. beweren dat hij het heeft over Belgische koningen is fantasie. je moet het zowieso al zoeken bij vlaamse keizers en al die koningen die ons bestuurd hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementslid
|
![]() Ik kan ook vage voorspellingen maken. Geef ze daarna genoeg tijd en er zijn altijd wel snullen die die zo gaan interpreteren dat ik de toekomst kon voorspellen.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 4 mei 2011 om 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |