Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2011, 15:28   #361
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wereldvreemd zijn is u niet vreemd. Wat er vooral veel kost is u zelfs vreemd.

Op wie zijn dak liggen ze?
Elk gezin in deze regio betaald er +- 100 euro voor. Maar kom je stampt liever op een vluchteling, een persoon die tracht voor zichzelf en zijn gezin een veilig onderkomen te zoeken. Over lafheid gesproken?
100 euro per jaar vs jaarlijks duizenden euro's. Zonnepanelen waren fout. de deuen opzetten voor criminaliteit en profitariaat niet. Indien we enkel diegene die echt een veilig onderkomen zoeken ok, maar is turkije, marokko, oost europa, ... onveilig? Ik dacht het niet.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 16:03   #362
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
100 euro per jaar vs jaarlijks duizenden euro's. Zonnepanelen waren fout. de deuen opzetten voor criminaliteit en profitariaat niet. Indien we enkel diegene die echt een veilig onderkomen zoeken ok, maar is turkije, marokko, oost europa, ... onveilig? Ik dacht het niet.
En wat is profetariaat? De bonuscultuur is er een grote van, waarom hoor ik rechts daar nooit over...? De lafaarden zwijgen daarover, durven ze niets te zeggen "angst?". Of past het niet in het plaatje dat ze ons voorstellen, het plaatje van de stoute asielzoekers, deze ouders met vaak kinderen zijn geen profetariaat beste bol. Deze mensen zijn vluchtelingen lees (vluchten).

Waarom vluchten ze denk je?

Tip

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 17:47   #363
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En wat is profetariaat? De bonuscultuur is er een grote van, waarom hoor ik rechts daar nooit over...? De lafaarden zwijgen daarover, durven ze niets te zeggen "angst?". Of past het niet in het plaatje dat ze ons voorstellen, het plaatje van de stoute asielzoekers, deze ouders met vaak kinderen zijn geen profetariaat beste bol. Deze mensen zijn vluchtelingen lees (vluchten).

Tip

Lol en hoveel denk je dat die mensen met hun bonus bijdragen tot het systeem denk je? Indien iemand een bonus krijgt van 100.000 euro kun je er 8 jaar één immigrant mee onderhouden. daarenboven heeft de ene er jarenlang voor gewerkt terwijl de profiterende immigrant nooit gewerkt heeft en nooit wil werken, behalve dan wat rondlopen op straat en mensen lastigvallen. Dat hun kinderen lastpakken zijn, en het slecht doen op school kan hun ook geen bal schelen.

Maar ja de bonussen zjn slecht hé...

Is dat een foto uit Turlkijke of Marokko? En dan nog als ze vluhten, dan is het minste dat ze kunnen doen dankbaar zijn wat betekent zich aanpassen, kinderen opvoeden en gaan werken, met andere woorden, bijdragen en blij zijn dat ze hier mogen verblijven. Niet de inwoners van het land waar ze verblijven lastigvallen, hun cultuur willen opleggen...

En tenslotte, waarom willen ze dan telkens terug "op vakantie" naar het land dat ze ontvlucht zijn?

Laatst gewijzigd door Bollywood : 3 mei 2011 om 17:49.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 19:04   #364
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Lol en hoveel denk je dat die mensen met hun bonus bijdragen tot het systeem denk je? Indien iemand een bonus krijgt van 100.000 euro kun je er 8 jaar één immigrant mee onderhouden. daarenboven heeft de ene er jarenlang voor gewerkt terwijl de profiterende immigrant nooit gewerkt heeft en nooit wil werken, behalve dan wat rondlopen op straat en mensen lastigvallen. Dat hun kinderen lastpakken zijn, en het slecht doen op school kan hun ook geen bal schelen.

Maar ja de bonussen zjn slecht hé...

Is dat een foto uit Turlkijke of Marokko? En dan nog als ze vluhten, dan is het minste dat ze kunnen doen dankbaar zijn wat betekent zich aanpassen, kinderen opvoeden en gaan werken, met andere woorden, bijdragen en blij zijn dat ze hier mogen verblijven. Niet de inwoners van het land waar ze verblijven lastigvallen, hun cultuur willen opleggen...

En tenslotte, waarom willen ze dan telkens terug "op vakantie" naar het land dat ze ontvlucht zijn?

Dank u om mijn openingsthread te bewijzen..., je bent een schoolvoorbeeld van een kerel vol met vooroordelen.
Oud 3 mei 2011, 22:55   #365
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Tip

Ze zijn op de vlucht voor de radicale uitbuiting door de machthebbers in het Midden-Oosten, Zuid-Oost Azie en Noord-Afrika, die hun geld gebruiken om Afrika leeg te zuigen.

http://www.informationclearinghouse....ticle24965.htm

Billionaires and Mega-Corporations Behind Immense Land Grab in Africa

Het past natuurlijk niet in je haat-plaatje, maar dat is irrelevant.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 11:12   #366
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ze zijn op de vlucht voor de radicale uitbuiting door de machthebbers in het Midden-Oosten, Zuid-Oost Azie en Noord-Afrika, die hun geld gebruiken om Afrika leeg te zuigen.

http://www.informationclearinghouse....ticle24965.htm

Billionaires and Mega-Corporations Behind Immense Land Grab in Africa

Het past natuurlijk niet in je haat-plaatje, maar dat is irrelevant.

Mijn haatplaatje??? Je had mss beter een deel van die tekst gepost, de onwetenden op dit forum en voornamelijk in I&I hebben daar nood aan.

Bvb (Ik zal het kort houden)

Citaat:
"The foreign companies are arriving in large numbers, depriving people of land they have used for centuries. There is no consultation with the indigenous population. The deals are done secretly. The only thing the local people see is people coming with lots of tractors to invade their lands.
bron http://www.informationclearinghouse....ticle24965.htm
Oud 4 mei 2011, 14:23   #367
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tip

U mag gerust uitleggen wat er volgens u fout is aan mensen die omdat ze hard werken een bonus ontvangen, die trouwens voor de gemiddelde werknemer vaak niet meer is dan een 1200 tot 1400 euro op jaarbasis.

En ja, goed gezien, wereldwijd ontvluchten mensen armoede, maar economische vluchtelingen vallen niet onder de conventie van Geneve en uiteraard kunnen wij niet iedere economische vluchteling gaan opvangen, te meer omdat het vaak gaat over mensen die hier helemaal niet kunnen meedraaien. Of denkt u dat wij het geweten van de wereld moeten zijn?
Ga eens kijken in Afrika, hoe een kleine groep zich schaamteloos verrijkt op de kap van hun medeburgers, dat hoort u aan te klagen, u maakt mij niet wijs dat wij ook alle economische vluchtelingen moeten onderhouden!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 15:16   #368
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U mag gerust uitleggen wat er volgens u fout is aan mensen die omdat ze hard werken een bonus ontvangen, die trouwens voor de gemiddelde werknemer vaak niet meer is dan een 1200 tot 1400 euro op jaarbasis.

En ja, goed gezien, wereldwijd ontvluchten mensen armoede, maar economische vluchtelingen vallen niet onder de conventie van Geneve en uiteraard kunnen wij niet iedere economische vluchteling gaan opvangen, te meer omdat het vaak gaat over mensen die hier helemaal niet kunnen meedraaien. Of denkt u dat wij het geweten van de wereld moeten zijn?
Ga eens kijken in Afrika, hoe een kleine groep zich schaamteloos verrijkt op de kap van hun medeburgers, dat hoort u aan te klagen, u maakt mij niet wijs dat wij ook alle economische vluchtelingen moeten onderhouden!
Er is toch niemand die je probeert wijs te maken dat wij ook alle economische vluchtelingen moeten onderhouden.

Maar het is al te gemakkelijk alle schuld te leggen bij die kleine groep die zich schaamteloos verrijkt op de kap van hun medeburgers.

Onze multinationals en onze overheden spelen daar ook een rol.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 15:20   #369
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er is toch niemand die je probeert wijs te maken dat wij ook alle economische vluchtelingen moeten onderhouden.

Maar het is al te gemakkelijk alle schuld te leggen bij die kleine groep die zich schaamteloos verrijkt op de kap van hun medeburgers.

Onze multinationals en onze overheden spelen daar ook een rol.
Volgens de conventie van Geneve hoeven we geen enkele economische vluchteling te onderhouden!
En evenmin zijn internationale bedrijven verantwoordelijk voor het wanbeleid in veel landen, dat zijn die landen in de eerste plaats zelf!
Onder overheid is verantwoordelijk voor het beleid hier, niet buiten onze grenzen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 15:27   #370
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de conventie van Geneve hoeven we geen enkele economische vluchteling te onderhouden!
En evenmin zijn internationale bedrijven verantwoordelijk voor het wanbeleid in veel landen, dat zijn die landen in de eerste plaats zelf!
De multinationals zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden : het niet naleven van mensenrechten en arbeidsrechten.
Citaat:
Onder overheid is verantwoordelijk voor het beleid hier, niet buiten onze grenzen!
Buitenlandse zaken; buitenlandse handel, internationale betrekkingen, bilaterale akkoorden, lid van de NAVO, van de UNO,...betreft allemaal beleid buiten onze grenzen.
Onze overheid heeft daar toch wel een verantwoordelijkheid!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 16:20   #371
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Deze mensen worden dus door ons regime de dood ingejaagd. En bovendien e worden er namelijk teruggestuurd naar landen in oorlog , de verantwoordelijk van hun dood ligt dan evengoed bij het westen waar de toelating om op veilige grond te verblijven geweigerd werd. Zijn wij daar de dupe van??.. Ja, daar zit je juist, maar wij zijn evengoed verantwoordelijk daar wij dit systeem in stand houden.

Kleine toelichting... heb je enig idee hoeveel voedsel wij elke dag weggooien?
Oud 4 mei 2011, 16:29   #372
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze mensen worden dus door ons regime de dood ingejaagd. En bovendien e worden er namelijk teruggestuurd naar landen in oorlog , de verantwoordelijk van hun dood ligt dan evengoed bij het westen waar de toelating om op veilige grond te verblijven geweigerd werd. Zijn wij daar de dupe van??.. Ja, daar zit je juist, maar wij zijn evengoed verantwoordelijk daar wij dit systeem in stand houden.

Kleine toelichting... heb je enig idee hoeveel voedsel wij elke dag weggooien?
o djeezes! toch niet het eten van al die kinnekes ginder in de brousse zeker? Ik moest ook altijd van mijn papa heel mijn bord leegeten omdat anders die kinnekes ginder geen eten kregen. jij ook?

en gelukkig hebben ze in Zimbabwe (ken je dat land?) alle witte smerige racisten buitengekieperd en al hun landerijen verwoest. Nu kunnen alle zwarte Zimbabwezekes samen gezellig onder mekaar zitten hongerlijden, want blijkbaar weten ze zelf niet eens hoe ze graan moesten verbouwen..... Maar ze zijn tenminste van die blanke kolonisten vanaf hé.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2011 om 16:30.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 17:06   #373
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
o djeezes! toch niet het eten van al die kinnekes ginder in de brousse zeker? Ik moest ook altijd van mijn papa heel mijn bord leegeten omdat anders die kinnekes ginder geen eten kregen. jij ook?

en gelukkig hebben ze in Zimbabwe (ken je dat land?) alle witte smerige racisten buitengekieperd en al hun landerijen verwoest. Nu kunnen alle zwarte Zimbabwezekes samen gezellig onder mekaar zitten hongerlijden, want blijkbaar weten ze zelf niet eens hoe ze graan moesten verbouwen..... Maar ze zijn tenminste van die blanke kolonisten vanaf hé.

Is dat uw repliek? Voor zulke onzin te verkopen hoef je niet op een forum te gaan, toogpraat kan je overal verkopen.
Oud 4 mei 2011, 17:14   #374
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De multinationals zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden : het niet naleven van mensenrechten en arbeidsrechten.

Buitenlandse zaken; buitenlandse handel, internationale betrekkingen, bilaterale akkoorden, lid van de NAVO, van de UNO,...betreft allemaal beleid buiten onze grenzen.
Onze overheid heeft daar toch wel een verantwoordelijkheid!

Zeer juist...., de ongelijkheid is gegroeid in alle facetten van het leven het inkomen, onderwijs, milieu, gezondheidszorg, recreatie, kinderopvang, vervoer en huisvesting zijn de echte zorgen van het volk. De werknemers vandaag de dag krijgen te maken met torenhoge voedsel-en gasprijzen, de toenemende persoonlijke schuld en de dreiging van verlies van hun job. In de ontwikkelingslanden gaat het evengoed van kwaad naar erger. Kindjes in de handen van misbruikers ..,..de mensensmokelaars enz ... Wie geen geld heeft is de pineut in heel dit verhaal . Men kan het draaien en keren zoveel ze willen ,het groot kapitaal is het het vergif in deze wereld. Het is idd een internationaal probleem en enkel door internationale samenwerking af te dwingen kan men dit voor een groot deel oplossen . Maar in de eerste plaats moet men stoppen hypocriet te doen en hun hoofdjes uit het zand halen . Ze sturen deze mensen de dood in . Deze mensen negeren en nastampen is walgelijk en immoreel .
Oud 4 mei 2011, 17:22   #375
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat uw repliek? Voor zulke onzin te verkopen hoef je niet op een forum te gaan, toogpraat kan je overal verkopen.
Ik vrees dat ik aan uw hoogstaand niveau nooit zal kunnen tippen lieverd.
Oud 4 mei 2011, 17:47   #376
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tip

En altijd maar diezelfde zever herhalen, en misschien geloof je het nog zelf ook! Ja, er is reden om te vluchten voor sommige mensen, ja er is honger en oorlog en geweld in de wereld enz en het was de bedoeling vluchtelingen die vervolgd worden en voor hun leven moeten vrezen op te vangen! Alleen, 95% van al diegenen die hier als vreemdelingen rondlopen beantwoorden niet aan die criteria, en dat zal jij ook wel weten! 95% en wellicht nog meer komen naar hier omdat er hier meer te rapen valt dan in hun eigen land!
En dat is niet de bedoeling, en daar moet een eind aan komen. Met de zielige hypocriet uit te hangen komen we niet verder!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 18:05   #377
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En altijd maar diezelfde zever herhalen, en misschien geloof je het nog zelf ook! Ja, er is reden om te vluchten voor sommige mensen, ja er is honger en oorlog en geweld in de wereld enz en het was de bedoeling vluchtelingen die vervolgd worden en voor hun leven moeten vrezen op te vangen! Alleen, 95% van al diegenen die hier als vreemdelingen rondlopen beantwoorden niet aan die criteria, en dat zal jij ook wel weten! 95% en wellicht nog meer komen naar hier omdat er hier meer te rapen valt dan in hun eigen land!
En dat is niet de bedoeling, en daar moet een eind aan komen. Met de zielige hypocriet uit te hangen komen we niet verder!

Hypocriet???... uit de lucht gegrepen cijfertjes gebruiken om uw leugens toch maar wat geloofwaardigheid proberen te geven. .... ik ben blij dat ik er nog om kan lachen.
Oud 4 mei 2011, 18:12   #378
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hypocriet???... uit de lucht gegrepen cijfertjes gebruiken om uw leugens toch maar wat geloofwaardigheid proberen te geven. .... ik ben blij dat ik er nog om kan lachen.
volgens mij werden idealisten zoals jij vroeger missionaris om ter plekke te proberen om de mensen wat bij te leren in naam van Jezeke.
Misschien is dat toch nog iets voor U?
Oud 4 mei 2011, 18:19   #379
Wisord
Banneling

Standaard

Geen persoonlijk gezever AUB.
Oud 4 mei 2011, 18:59   #380
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Lach maar. Ga eens in brussel een avondwandelingetje maken in -om wat te zeggen- schaarbeek, sint joost ten node... Die 95% van Andev vindt ik -ook al moge hij het uit zijnen duim zuigen- belange niet slecht gegokt.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be