![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2161 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn fora waar je altijd je posts kan blijven editen Waarom sluiten ze de edit na een half uur? Ik ga deze vraag eens stellen in suggesties, om Bgf een plezier te doen |
|
|
|
|
|
|
#2162 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2163 | |||||
|
Minister
|
Citaat:
En ik benadrukte dus net dat het eigenlijk niet zo moeilijk is aan werk te geraken. Toegegeven, ik ben nog vrij jong, bijna tram 3. Citaat:
Een uitkering zou je maar maximum een jaar mogen trekken, tenzij in ziekte. Citaat:
Het is u dat dan toeliet zich zes jaar lang te laten uitbuiten. U spreekt daar zo vaag over, ik kan er geen beeld op kleven. Citaat:
Hiermee zeg ik niet dat jij internet steelt. Iedereen heeft recht ingeplugd te zijn, de openbare bibliotheken bieden gratis internet aan. Citaat:
Laatst gewijzigd door Alienation : 6 mei 2011 om 11:45. |
|||||
|
|
|
|
|
#2164 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#2165 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
en meedanst met de rest van de sloganvolgende kritiekloze schapen dan zou je iets typen zoals aliennation typt ver weg van de realiteit en gespijst met zelfcentered zichtpunt gespeend van enig empathisch vermogen tot andere werelden.
|
|
|
|
#2166 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik volg geen slogans. Als U goed oplet ziet U dat ik NET wel meeleef met armen. Maar degene die het zichzelf aandoen (en daar niets aan willen doen) kunnen op weinig sympathie van mij rekenen. |
|
|
|
|
|
|
#2167 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Hij download niet veel. De goedkoopste aansluitingen voor de kleinste verbruikers werden afgeschaft; en 20-30 euro per maand voor een langdurig zieke is veel geld. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2168 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Met een rekening van 20 tot 30 per maand zouden wij meteen op smallband staan Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik mag ook op wifi van mijn huisbazin misschien valt ze omver als ze mijn downloadvolume ziet Hier op dit eiland is internet erg duur veel duurder |
|
|
|
|
|
|
#2170 |
|
Banneling
|
er schuilt waarheid in clichés maar niet de meeste
en zeker niet de meest toe doende |
|
|
|
|
|
#2171 | |
|
Banneling
|
Citaat:
vanwaar haal je de autoriteit? |
|
|
|
|
|
|
#2172 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#2173 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik zie het al, jij hebt enkel jouw persoonlijke autoriteit in de weegschaal te leggen. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 12:10. |
|
|
|
|
|
|
#2175 |
|
Minister
|
Ik ben niet zo'n goed christen om dat in realiteit toe te passen Eno.
Maar er mag eindelijk eens wat op lange termijn nagedacht worden, en geld via ramen en deuren buitensmijten is niet zo wijs om te doen. Zeker niet als het om andermans geld gaat waarvan meer en meer genomen wordt. Energie + 30% ja dank u wel! |
|
|
|
|
|
#2176 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We willen geen duits model in vlaanderen en de banken triljoenen schulden kwijtschelden maar de kleintjes hun dop afpakken dan gaan ze naar ocmw of ga je dat ook afpakken |
|
|
|
|
|
|
#2177 | |
|
Minister
|
Citaat:
Mensen die op hun 50 zonder werk vallen en daar jaar en dag voor gewerkt hebben zouden immers langer recht moeten hebben op een uitkering. Beter zou nog zijn vervroegd pensioen en daarin mogen bijklussen zonder het pensioen te verliezen. Want ik ken mensen op vervroegd pensioen en als zij aangegeven zouden bijklussen om hun inkomen te vergroten, komen zij in problemen met hun pensioen. Dit kan anders omdat het om belachelijk lage bedragen gaat. Mensen die liever lui dan moe zijn mogen wat meer stimulans krijgen werk te zoeken, raak ze waar je hen het hardste raakt. Mensen in schulden die jobs pertinent blijven weigeren, horen dan ook niet meer opgenomen te worden in de maatschappij. Hiermee bedoel ik, geld van de maatschappij toegekend krijgen. Het moet ook een vereiste zijn Nederlands te praten, hier enige tijd gewoond te hebben, al enige tijd gewerkt te hebben voor men nog maar recht heeft om zich aan te sluiten op een OCMW of ander hulpmiddel waarvoor de belastingbetaler opdraait. Het OCMW is blijkbaar onderbemand, heeft niet genoeg middelen om iedereen te helpen. Misschien als we een strenger beleid beginnen voeren dat de wachtlijsten beperkter worden. Het OCMW is trouwens verantwoordelijk voor miljarden aan fraudes. Is het sociaal beleid in haar huidige vorm geen open deur voor corruptie en een trekpleister voor migranten uit armere landen? Zoja, is het dan een politiek agenda op lange termijn? |
|
|
|
|
|
|
#2178 |
|
Banneling
|
§ Vele arbeiders hebben zich in het westen te pletter hebben gewerkt voor deze welvaart en hun leven opgeofferd voor deze welvaart en hebben uiteindelijk zelf daardoor geen welzijn bekomen, een soort van zelfcastratie.
|
|
|
|
|
|
#2179 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
60 GB is voor ons (met 2 kinderen die internet intensief gebruiken) voldoende. Mijn zoon met zich wel wat inhouden met zijn games op internet. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2180 |
|
Banneling
|
Het probleem zit veelmeer (dit vooral voor de noordelijke landen van onze planeet) hier:
Volgens de calvinistische principes (jaren 1500) is leven om te werken “het voorbeeld” van de ideale samenleving, de niet werkende schamen zich. In 1500 leefde de mens in een manuele samenleving, nu 500 jaar later leven we in een geautomatiseerde samenleving. De Calvinistische doctrine was natuurlijk in het leven geroepen om een primitief tijdelijk maatschappelijk systeem draaiende te houden. Ons einddoel is een volledig geautomatiseerde economie, hier heeft de mens en zijn totale samenleving zijn hoogste doel bereikt, “zijn einddoel”. De totale samenleving kan zich volledig wijden aan de essentie van het leven zelf. Het uitbuiten van mens door mens gehoord hiermede tot het verleden. Als iedereen in België met een beurtrolsysteem werkt, dan is er misschien 10 uur werk per week noodzakelijk voor of minder, iedereen heeft iets bijgedragen voor de samenleving en er is veel betaalde vrije tijd. Je kan in één dag tien uur werken of 2 dagen van 5 uren, keuze genoeg. Niemand kan een ander individu verwijten van luiheid of gebrek aan motivatie of van geen bijdrage te leveren voor de samenleving. Uiteindelijk was dit het einddoel van een geautomatiseerde economie. Werken of economie is een tijdelijk middel, een werktuig, het mag geen doel op zich zijn, het is een noodzakelijk middel in de tijdsperiode waarin we nu leven! Het is: “het einddoel” de volledig geautomatiseerde samenleving die de mens van hard labeur bevrijd, daardoor zelf zijn tijd kan indelen en doen en laten wat hij wil en daardoor echt vrij kan zijn. Laat ons duidelijk zijn, leven kan uiteraard niet enkel werken zijn, het is vooral “niet” de enige zaligmakende bezigheid. Ongecoördineerd werken en ongecoördineerde consumptie veroorzaken verloren generaties die de zin van het leven gemist hebben. Het is zoals de carrière man of vrouw, die wanneer ze in pensioen gaan, in een zwart gat vallen en een jaar later dood zijn omdat ze zichzelf nutteloos en uitgerangeerd vinden. De werkelijke oorzaak was dat ze niet konden leven zonder werk, ze hadden het niet geleerd om te leven zonder werk, omdat ze uiteraard niets anders kennen, een gebrek aan inzicht in de mogelijkheden die het leven te bieden heeft, meestal door de geconditioneerdheid van het levenslang werken die de stempel op het leven drukt. |
|
|
|