![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2181 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het calvinisme legt zeer sterk de nadruk op 'onophoudelijke menselijke bezigheid', een koortsachtig streven naar activiteit, werken en prestaties. Volgens Erich Fromm (van de Frankfurter Schule) is dit koortsachtig streven “niet” het resultaat van een innerlijke kracht en / of zelfvertrouwen, het zou eerder gaan om een wanhopige poging om te ontsnappen aan de angst. Onmachtgevoelens worden door bezeten bezigheid te boven gekomen (= dwangneurose). Bij de Grieken werd dit probleem (in iedere maatschappij moet er toch een beetje gewerkt worden) opgelost door slavenarbeid (binnen zo'n maatschappij was arbeid de vrije mens onwaardig). Calvinisme = innerlijke arbeidsdwang (die mensen tot hun eigen slavendrijver maakt). Zonder deze innerlijke dwang (die irrationeel is) had het kapitalisme zich niet kunnen ontwikkelen. |
|
|
|
|
|
|
#2182 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2183 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Wantrouwen is dat ook. Citaat:
Het is geen goedkope "hobby" he. Ik hoor niet blowers gedurig herhalen: Liever iemand dat een jointje rookt dan iemand dat uit zijn bek naar alcohol stinkt en over je schouder heen komt zagen. Ik ervaar dat zo. Maar natuurlijk was dat een tien jaar geleden anders. Omdat de meeste blowers zo'n keurige mensen zijn die zich wel kunnen plaatsen in de maatschappij is de taboe grotendeels doorbroken. Het blowen zette mij vroeger aan vakantie- weekendwerk te doen, omdat mijn zakgeld die hobby niet kon financieren. Al heb ik intussen wel meer dan een miljoen oude BEF de lucht ingeblazen, it was totally worth it! |
||
|
|
|
|
|
#2184 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn moeder (probeerde) door te geven "luiheid is het oorkussen van de duivel." |
|
|
|
|
|
|
#2185 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Inside job: · De Wolstreet boys, verslaaft aan cocaïne en prostitutie! · De financiële terroristen. · We dansen tot de muziek stopt. · De muziek is gestopt, maar ze dansen nog met het geld van de belastingbetaler. · Wolstreet Government, de werelddictators. · 3 miljoen huizen onteigent in de VS, de westerse wereld in een catastrofale crisis! · Blijven geloven in het neoliberalime (de Wolstreet boys), dan staan we zeer sterk. http://www.sonyclassics.com/insidejob/ Zeer interessant: http://www.insidejob.com/video/6273742:Video:1613 Bet Against the American Dream: http://vimeo.com/10815824 Maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet! Business is pickpocket; Business is Business, kassa kassa! http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv |
|
|
|
|
|
|
#2186 |
|
Minister
|
En wat is de link met mijn post Corse?
|
|
|
|
|
|
#2187 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zijn dat niet de clichés die nog altijd welig tieren? Of bedoel je dat die clichés niet kloppen met de realiteit? |
|
|
|
|
|
|
#2188 |
|
Minister
|
Ze stemmen niet overeen met hetgene ik meemaak als blower.
Natuurlijk zijn er nog mensen dat zo denken, maar hebben wij hen mooi ongelijk getoond he! |
|
|
|
|
|
#2189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
mensenliefde en eigenbelang liggen dicht bijeen en soms opeen Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 13:15. |
|
|
|
|
|
|
#2190 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
meeleven zoals rijke dames die arme negertjes voeden zeker, allemaal braaf zolang die gasten maar afhankelijk blijven en u zich verheven kunt voelen. wat ik opmerk uit uw schrijven is dat u weinig weet heeft omtrent depressies en afkomt met 'oplossingen' die gewoon mensen in het gareel (iets onzinnig aanschaffen als digitale tv bijvoorbeeld) en juist op onnodige kosten dwingen om toch maar het idee na te jagen van te mogen meedoen met de rest van de schapen in de maatschappij. Er is niks mis met een depressie, er is iets mis met een maatschappij die mensen de tijd niet laat stil te staan.
|
|
|
|
#2191 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2192 |
|
Minister
|
The dude. Integendeel. Ik wil net dat ze NIET afhankelijk zijn.
U leest dingen die ik niet zeg. Beter tussen mijn lijnen door lezen. Er is helemaal niets mis met een depressie, maar daar jaren aan vasthangen en niet werken daardoor zegt toch al iets. Ik jaag niemand op onnodige kosten, waar zeg ik voor hen digitale TV af te schaffen en noem maar op? |
|
|
|
|
|
#2193 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik ben niet bezig met chemische troep. En als ik problemen krijg, kan ik inderdaad naar een instantie gaan die me wil helpen. Maar omdat ik werk, zal ik die zelf moeten betalen vriend |
|
|
|
|
|
|
#2194 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2195 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Dat zeggen alle verslaafden Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2196 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Allemaal eens "adictos a la pereza" lezen van alicia misrahi zal wel vertaald zijn. |
|
|
|
|
|
|
#2197 | ||
|
Minister
|
[quote=eno2;5444433]
Citaat:
En al was ik verslaafd, wat zou jou dat storen? Ik denk dat U ook zou beginnen klagen moest U mede afdragen voor mijn roes. En maakt U dat dan geen hypocriet? Citaat:
Reken eens uit wat een dagje in het ziekenhuis kost. We hebben hier wel een hospitalisatie, maar aan de laatste rekening te zien is dat toch niet geheel gratis. Ik denk ook niet dat mijn verzekering daarin tussenkomt. Ik ben er trouwens van overtuigd dat ik zonder "drugs" kan. Maar mijn koffie smaakt zo goed 's ochtends, mijn sigaret na het avondmaal smaakt tien keer zo goed, en mijn joint voor het slapengaan is de perfecte dagafsluiter. Als ik mij er voor in het zweet zet (werken), mag dat toch al eens he? |
||
|
|
|
|
|
#2198 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik had ooit 20000bf dop en het ocmw gaf toen 19000bf Wat is dan het verschil? Waarover zijn we dan bezig. 1000bf Mij ging je niet veel pijn doen met mijn dop afpakken. Citaat:
Je mag behoorlijk wat bijklussen met pensioen, meer dan dat een dopper krijgt. Citaat:
Citaat:
door de verrechtsing komt dat zeker binnen schot bouw dan al maar de nodige gevangenissen bij we kunnen niet alles naar nederland sturen Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 13:42. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#2199 | |