Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2011, 09:14   #2161
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom kan jij niet repliceren op mijn post.
http://forum.politics.be/showthread....19#post5408419
Dat doe ik juist wél.

Jij zegt:
In je voorbeelden worden alle personen toch ook gelijk behandeld.
Toch is er sprake van discriminatie tenzij men kan aantonen dat er een objectieve reden is om dit beleid te rechtvaardigen

Dus vraag ik aan jou om 'een objectieve reden' te definiëren.

Waarom doe ik dat? Omdat ik volgens mij al ettelijke malen die objectieve reden gegeven heb. Volgens jou is dat niet zo.

Daarom vraag ik jou om 'objectieve redenen' te definiëren en u zo te bewijzen dat de objectieve redenen die ik aanhaal weldegelijk in objectieve redenen zijn, zowel in jouw als in mijn visie. Zowel ik jou als in mijn definitie van 'objectieve redenen'.

Dus voor de zevende keer...

Definieer 'objectieve redenen'.

Tot zo lang ben jij het die blok staat. Maar ik begrijp het wel natuurlijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 09:16   #2162
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Mensen als Paulus, .................... Tot dan!
U reageert op mijn persoon ipv inhoudelijk te agumenteren.

Meer hoeft daarover niet gezegd te worden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 mei 2011 om 09:39.
Oud 7 mei 2011, 09:18   #2163
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, dat weet ik wel. En als u mijn tekst gelezen had, wist u het ook.
Neen dat weet u niet.

Zelfs niet mocht u uzelf God wanen.

Niemand kan kijken in het hart van iemand anders.

Paulus.
Oud 7 mei 2011, 09:20   #2164
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is wel het geval.

Irrelevant. Het gaat om huwen met iemand van hetzelfde geslacht.
U verandert weer van onderwerp.

Geaardheid is geen huwelijksvoorwaarde. Noch in theorie, noch in de praktijk.

Er is nog nooit iemand het huwelijk geweigerd op grond van zijn geaardheid en men alle geaardheden in de huwelijkse staat terug in onze samenleving. Dat is de theorie en de praktijk in de realiteit.

In het andere geval had u een punt.

Niet dus.

Paulus.
Oud 7 mei 2011, 09:21   #2165
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw semantische spelletjes pakken geen verf, Paulus. Tot 2003 konden twee mannen niet met elkaar trouwen. Dat twee heteroseksuele mannen dat ook niet konden, heeft NIETS te betekenen, want die hadden daar ook helemaal geen behoefte aan, waar homoseksuele mannen die behoefte wèl hadden.

Er is nog nooit iemand het huwelijk geweigerd op grond van zijn geaardheid en men alle geaardheden in de huwelijkse staat terug in onze samenleving. Dat is de theorie en de praktijk in de realiteit.

Niet dus.

Spartel maar verder.

Paulus.
Oud 7 mei 2011, 09:22   #2166
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die al lang beantwoord werd. De reden waarom u daar naar blijft vragen, in plaats van op de essentie in te gaan, is voor iedereen hier wel duidelijk, denk ik.
Waar?

Tot zo lang blijft de reden waarom het antwoord uitblijft ook heel duidelijk voor mij.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 mei 2011 om 09:25.
Oud 7 mei 2011, 10:06   #2167
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen dat weet u niet.

Zelfs niet mocht u uzelf God wanen.

Niemand kan kijken in het hart van iemand anders.

Paulus.
Men hoeft daarvoor niet in het hart van iemand anders te kijken, Paulus. Een bevraging kan volstaan, zoals uit de door mij eerder aangebrachte tekst ten overvloede blijkt.

Ja, ik weet dat dus wel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 10:11   #2168
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet dus.

Paulus.
U bent degene die van onderwerp verandert, Paulus, of dat toch probeert. U reageert niet op wat er gezegd wordt, maar blijft de kwatsj die u zichzelf ingeprent heeft als een mantra herhalen.

De facto werden er wel degelijk mensen op grond van hun geaardheid geweigerd.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 mei 2011, 10:12   #2169
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar?

Tot zo lang blijft de reden waarom het antwoord uitblijft ook heel duidelijk voor mij.

Paulus.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2125

Citaat:
Oud 7 mei 2011, 10:49   #2170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Deze draad is precies een film met Errol Flyn.

Met Paulus in de rol van Flyn, met de verbale sabel in de hand hakt hij links en rechts zijn tegenstrevers tegen de grond.
Oud 7 mei 2011, 11:12   #2171
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men hoeft daarvoor niet in het hart van iemand anders te kijken, Paulus. Een bevraging kan volstaan, zoals uit de door mij eerder aangebrachte tekst ten overvloede blijkt.

Ja, ik weet dat dus wel.
Neen, want het gaat om mensen die zichzelf tegenspreken en liegen. En d�*t is wél bewezen.

De ene keer zeggen ze zus en de andere keer zo.

Maar dat doet er niet toe. Feit is dat zij ondanks hun homoseksuele geaardheid weldegelijk konden trouwen, net zoals iemand anders. Naar hun geaardheid werd nooit gevraagd, laat staan dat het een voorwaarde zou geweest zijn.

Er is dus geen sprake van discriminatie op grond van geaardheid, waar u meer schermt als was het een argument. Een leugen dus.

En daar ging het om.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 mei 2011 om 11:13.
Oud 7 mei 2011, 11:14   #2172
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan Artisjok om dat te beamen. Zelfs u zult moeten toegeven dat dit niet zo moeilijk is.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 mei 2011 om 11:20.
Oud 7 mei 2011, 11:16   #2173
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent degene die van onderwerp verandert, Paulus, of dat toch probeert. U reageert niet op wat er gezegd wordt, maar blijft de kwatsj die u zichzelf ingeprent heeft als een mantra herhalen.

De facto werden er wel degelijk mensen op grond van hun geaardheid geweigerd.
Bewijsvoering graag ipv loze beweringen.

Wie werd waar en wanneer op grond van zijn seksuele geaardheid het huwelijk geweigerd in zijn toenmalige vorm?

Ik bied u openlijk mijn excuses aan indien je zo iemand kan duiden.

Tot zo lang zien we wel wie hier kwatsj, die hij zichzelf heeft ingeprent, als een mantra herhaalt, als was het enige argumentatie....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 mei 2011 om 11:20.
Oud 7 mei 2011, 11:28   #2174
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is geen objectief vast te stellen feit. Dat is wat u er van maakt.
Op welke manier of in welk opzicht, is de vaststelling dat overal ter wereld en door alle tijden heen, die relaties waarvan men procreatie verwacht (man-vrouw dus), beschermd erkend en gevierd werden door de gemeenschap waartoe ze behoorden, subjectief volgens u?

Of: wie maakt hier de dingen anders als wat ze zijn?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 mei 2011 om 11:38.
Oud 7 mei 2011, 12:19   #2175
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doe ik juist wél.

Jij zegt:
In je voorbeelden worden alle personen toch ook gelijk behandeld.
Toch is er sprake van discriminatie tenzij men kan aantonen dat er een objectieve reden is om dit beleid te rechtvaardigen

Waarom doe ik dat? Omdat ik volgens mij al ettelijke malen die objectieve reden gegeven heb. Volgens jou is dat niet zo.

Daarom vraag ik jou om 'objectieve redenen' te definiëren en u zo te bewijzen dat de objectieve redenen die ik aanhaal weldegelijk in objectieve redenen zijn, zowel in jouw als in mijn visie. Zowel ik jou als in mijn definitie van 'objectieve redenen'.

Dus voor de zevende keer...

Paulus.
Waarom je dat doet, omdat je blok staat.
Je vertelt ettelijke keren dat er geen sprake is van discriminatie omdat iedereen gelijk behandeld wordt.
Dan geef je zelf voorbeelden; waarin iedereen gelijk behandeld wordt; maar er toch mogelijk sprake is van discriminatie :
Voorbeelden van indirecte discriminatie: een vertaalbureau eist dat alle sollicitanten voor een baan als vertaler over een rijbewijs beschikken, aangezien er af en toe werk bij klanten moet worden bezorgd of opgehaald. Hierdoor kunnen sommige gehandicapten niet solliciteren. Aangezien autorijden geen belangrijke vereiste is voor deze baan, wordt deze specifieke groep mensen in feite door het bedrijf gediscrimineerd, tenzij het bedrijf kan aantonen dat er een objectieve reden is om deze maatregel te rechtvaardigen.

Een warenhuis verbiedt zijn werknemers om een hoofdbedekking te dragen wanneer ze klanten helpen. Deze regel heeft tot gevolg dat mensen die vanwege hun geloofsovertuiging het hoofd willen bedekken, zoals moslimvrouwen, niet in deze winkel kunnen werken. Deze groep mensen wordt indirect gediscrimineerd door het warenhuis, tenzij men kan aantonen dat er een objectieve reden is om dit beleid te rechtvaardigen.
Daar gaat je argumentatie : "Er is geen discriminatie want iedereen wordt gelijk behandeld".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 13:00   #2176
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom je dat doet, omdat je blok staat.
Je vertelt ettelijke keren dat er geen sprake is van discriminatie omdat iedereen gelijk behandeld wordt.
Dan geef je zelf voorbeelden; waarin iedereen gelijk behandeld wordt; maar er toch mogelijk sprake is van discriminatie :
Voorbeelden van indirecte discriminatie: een vertaalbureau eist dat alle sollicitanten voor een baan als vertaler over een rijbewijs beschikken, aangezien er af en toe werk bij klanten moet worden bezorgd of opgehaald. Hierdoor kunnen sommige gehandicapten niet solliciteren. Aangezien autorijden geen belangrijke vereiste is voor deze baan, wordt deze specifieke groep mensen in feite door het bedrijf gediscrimineerd, tenzij het bedrijf kan aantonen dat er een objectieve reden is om deze maatregel te rechtvaardigen.

Een warenhuis verbiedt zijn werknemers om een hoofdbedekking te dragen wanneer ze klanten helpen. Deze regel heeft tot gevolg dat mensen die vanwege hun geloofsovertuiging het hoofd willen bedekken, zoals moslimvrouwen, niet in deze winkel kunnen werken. Deze groep mensen wordt indirect gediscrimineerd door het warenhuis, tenzij men kan aantonen dat er een objectieve reden is om dit beleid te rechtvaardigen.
Daar gaat je argumentatie : "Er is geen discriminatie want iedereen wordt gelijk behandeld".
In de voorbeelden staat overduidelijk -ik heb het in het vetjes gezet- tenzij er een objectieve reden is om dit te rechtvaardigen.

Dus voor de achtste keer nu al...

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 mei 2011 om 13:02.
Oud 7 mei 2011, 14:57   #2177
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In de voorbeelden staat overduidelijk -ik heb het in het vetjes gezet- tenzij er een objectieve reden is om dit te rechtvaardigen.

Dus voor de achtste keer nu al...

Paulus.
Kan je eerst eens klaar en duidelijk bevestigen dat je "Ze worden gelijk behandeld dus is er geen discriminatie" niet correct is.
Oud 7 mei 2011, 14:59   #2178
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan Artisjok om dat te beamen. Zelfs u zult moeten toegeven dat dit niet zo moeilijk is.

Paulus.
Waarom moet ik dat beamen?
Het komt uit Van Dale.
Oud 7 mei 2011, 16:28   #2179
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je eerst eens klaar en duidelijk bevestigen dat je "Ze worden gelijk behandeld dus is er geen discriminatie" niet correct is.
"ze"?

In bepaalde gevallen is er inderdaad sprake van indirecte discriminatie als men bewust ongelijke gevallen gelijk behandelt goed wetende dat men daardoor mensen of groepen uitsluit.

Bij gelijke gevallen is er bij gelijke behandeling nooit sprake van discriminatie.

Zeg ik het duidelijk genoeg?

Citaat:
Waarom moet ik dat beamen?
Het komt uit Van Dale.
Omdat het mij gaat om een consensus over wat wij onder 'objectieve redenen' moeten verstaan. Ik heb een sterk vermoeden dat als ik mijn 'objectieve redenen' aanbreng, u zult beweren dat zij niet objectief zijn. Raf doet dat namelijk ook en hij zegt er niet eens bij waarom. Zo kunnen we bezig blijven natuurlijk.

Dus voor de negende keer nu al...

Definieer 'objectieve redenen', of verklaar u akkoord met Van Dale, maar ik wil zekerheid omtrent uw visie hierover.

De thread duurt nu al lang genoeg met uw spelletjes.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 mei 2011 om 16:29.
Oud 7 mei 2011, 16:58   #2180
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
"ze"?

In bepaalde gevallen is er inderdaad sprake van indirecte discriminatie als men bewust ongelijke gevallen gelijk behandelt goed wetende dat men daardoor mensen of groepen uitsluit.

Bij gelijke gevallen is er bij gelijke behandeling nooit sprake van discriminatie.

Zeg ik het duidelijk genoeg?
Neen, dat zeg je niet duidelijk genoeg.
Je stelde ettelijke malen dat "iedereen gelijk behandeld wordt, dus er is geen discriminatie".
Kan je nu duidelijk stellen dat dit niet correct is.

Citaat:
Omdat het mij gaat om een consensus over wat wij onder 'objectieve redenen' moeten verstaan. Ik heb een sterk vermoeden dat als ik mijn 'objectieve redenen' aanbreng, u zult beweren dat zij niet objectief zijn. Raf doet dat namelijk ook en hij zegt er niet eens bij waarom. Zo kunnen we bezig blijven natuurlijk.

Dus voor de negende keer nu al...

Definieer 'objectieve redenen', of verklaar u akkoord met Van Dale, maar ik wil zekerheid omtrent uw visie hierover.

De thread duurt nu al lang genoeg met uw spelletjes.

Paulus.
Ja, ik ga akkoord met wat Van Dale schrijft. We spreken toch hetzelfde Nederlands.

Ik vind het eigenaardig dat je nu een definitie nodig hebt.
Hier had je dat ook niet nodig.
http://forum.politics.be/showthread....82#post5003882
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be