![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar vind je in godsnaam recepten voor broodbeleg allerhande?
Wat zoek ik; Recepten voor allerlei soorten snijworst, rollades, salades, choco,... Probleem is dat wanneer je zoekt op bv salami je een hele trits recepten krijgt waar salami in verwerkt zit maar geen recepten voor salami. Iemand?
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ga je charcutier worden? me dunkt dat je daar de nodige recepten te pakken kan krijgen.
choco moet te vinden zijn. krabsalades (doos krab, mayonaise, gekookte geprakte eieren, beetje zure augurkjes) lijkt me evident, vleessalades (hesp, soepvlees) mayo, zure uitjes, augurkjes voor soepvlees wat fijngesnipperde ui eronder vissalade: même chose (gekookte vis, of doos tonijn, zalm) iets zuur + mayo + kappertjes aardappelsalade: kook ongeschilde aardappelen + eieren. Pel en snij de gekookte aardappelen en voeg terwijl ze nog warm zijn gesneden augurkjes en zure uitjes toe + deel azijnvocht + mayo + kappertjes + eieren + komkommer/gekookte boontjes etc. nog leuk recept voor aardappelsalade http://www.smulweb.nl/1117647/koken/...rdappel-salade Wat te denken van taboulé? http://www.smulweb.nl/928531/koken/r...ouscous-salade (ik voeg er het sap van een appelsien en een glas witte wijn aan toe) Rollade braden, afkoelen en snijden. Varkensgebraad braden, afkoelen en snijden ga je een buffet maken? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 mei 2011 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Couscous ben ik niet gek van, net als van aardappelsalade. Kip-curry en krabsla, hespensla ed, krijg ik wel gemaakt. Ik ben echter op zoek naar wat kleine aanpassinkjes. Niet kip-curry maar kip-... Je kan natuurlijk gaan experimenteren maar wat tips zijn altijd welkom. En verder; hier valt kip nogal in de smaak. Ik denk dus een gepocheerde kippeworst te maken die ik met allerlei spul erbij verschillende smaken kan geven. Maar hou doe je dat? Binden met eiwit? Of gelatine? En hoeveel? En de kip; koken in bouillon of aanbraden of nog iets anders? Blenderen? Net zo voor hespenworst. Hoe zit dat? En salami. Enzovoort...
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Zo maken we de kiphawaï salade op het werk:
gebakken kip in stukjes plukken, stukjes hard gekookt ei, kleine stukjes ananas, mayo + ketchup, en alles mengen. Geen gekookte kip gebruiken en geen cocktailsaus gebruiken, anders valt de smaak totaal niet te vergelijken.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Zet alle ingrediënten op tafel en laat servieten drukken met receptjes op als voorbeeld en laat iedereen naar eigen smaak en goedbevinden experimenteren. Bespaart je al een hoop werk en zever en zorgt voor gespreksstof en amusement bij hopen. Kan natuurlijk wel uitdraaien in een stevige ...
... FOODFIGHT ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() http://www.smulweb.nl/1380049/koken/...izo-zelf-maken
Hier is veel op te vinden... bvb Recept Pittige chorizo zelf maken |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Vergeet het gehaktbrood niet, maak hem provencaals..... zaalig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Als ik ergens ga eten zie ik er weinig fun in om zelf te gaan koken. Bovendien duurt het +- 3 dagen voor je een salami kan eten als je hem zelf maakt dacht ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar blijft Xenophon nu met z'n recept voor schuifworst/schuifkaas ???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand die aan kip-samurai denkt?
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neem een "Dagobert" in je gamma op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat zijn recepten voor salami? Ga je zelf worsten draaien? Ik eet vegan belegde broodjes Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2011 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die ananas op pizza smijten of in van die salakes.... Marginaal vettig en gortig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |