![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2181 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zelfs geen marokkaantjes van atheistische of christelijke ouders. Maar volgens Edina is dat normaal. |
|
|
|
|
|
|
#2182 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Edina heeft in het topic dat daar wel over gaat met engelengeduld uitgelegd wie er welke voorwaarden kan stellen; en uitgelegd waarom. Je kan daar in dat topic verder discussiëren. |
|
|
|
|
|
|
#2183 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In bepaalde gevallen is er inderdaad sprake van indirecte discriminatie als men bewust ongelijke gevallen gelijk behandelt goed wetende dat men daardoor mensen of groepen uitsluit. Bij gelijke gevallen is er bij gelijke behandeling nooit sprake van discriminatie. Citaat:
Op welke manier of in welk opzicht, is de vaststelling dat overal ter wereld en door alle tijden heen, die relaties waarvan men procreatie verwacht (man-vrouw dus), beschermd erkend en gevierd werden door de gemeenschap waartoe ze behoorden, niet objectief als reden volgens u? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 mei 2011 om 18:02. |
||
|
|
|
|
|
#2184 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(trouwens IK heb dit draadje geopend om te discussieren waarom mannen geen recht zouden hebben op hun eigen biologisch kind, maar ondertussen is de draad gekaapt geworden). |
|
|
|
|
|
|
#2185 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom kom je hier "Maar volgens Edina is dat normaal." huilen. Dit is toch achterbaks om zo achter haar rug haar mening hier zo leugenachtig weer te geven. Citaat:
Dat mag je niet meer beweren, of je moet voor jezelf nog de driehoek gebruiken. Laatst gewijzigd door artisjok : 7 mei 2011 om 18:27. |
||
|
|
|
|
|
#2186 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Mag ik nog zeggen dat ik vind dat die regels discriminatoir zijn of moet ik daarvoor in het aparte draadje posten? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2187 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Dat blijkt toch niet uit de voorbeelden die je zelf gaf : Voorbeelden van indirecte discriminatie: een vertaalbureau eist dat alle sollicitanten voor een baan als vertaler over een rijbewijs beschikken, aangezien er af en toe werk bij klanten moet worden bezorgd of opgehaald. Hierdoor kunnen sommige gehandicapten niet solliciteren. Aangezien autorijden geen belangrijke vereiste is voor deze baan, wordt deze specifieke groep mensen in feite door het bedrijf gediscrimineerd, tenzij het bedrijf kan aantonen dat er een objectieve reden is om deze maatregel te rechtvaardigen. Citaat:
Het zijn de partners die beschermd worden; bij scheiding of overlijden van één van de partners. Er wordt voorzien dat de ene partner de andere niet op straat kan zetten zonder middelen van bestaan en bezittingen kan toe-eigenen en bij overlijden voorziet de staat een weduwepensioen en later een overlevingspensioen gebaseerd op de bijdragen van de overleden partner. |
||
|
|
|
|
|
#2188 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En kunnen we nu weer verder? Citaat:
Natuurlijk wordt de relatie beschermd. Niemand anders kan met de partners trouwen zo lang zij getrouwd zijn. Dat is weldegelijk een bescherming van de relatie. Maar dat heeft niks met mijn objectieve redenen te maken. De bescherming van de partners is afhankelijk van samenleving tot samenleving door de tijden heen. Dat zijn allemaal regels die pas later er bij kwamen om het reeds bestaande huwelijk enige juridische omkadering te geven. Dat staat los van de essentie van het huwelijk die wel gelijk is overal en door alle tijden heen. Het antropologisch gegeven. Dus voor de tweede keer nu (ik hoop dat het weer geen tien keer wordt): Paulus.Op welke manier of in welk opzicht, is de vaststelling dat overal ter wereld en door alle tijden heen, die relaties waarvan men procreatie verwacht (man-vrouw dus), beschermd erkend en gevierd werden door de gemeenschap waartoe ze behoorden, niet objectief als reden volgens u? |
|||
|
|
|
|
|
#2189 | |||||
|
Banneling
|
Neen, niet juist
Bij gelijke gevallen is er bij gelijke behandeling nooit sprake van discriminatie; beweer jij. Dat blijkt toch niet uit de voorbeelden die je zelf gaf : Voorbeelden van indirecte discriminatie: een vertaalbureau eist dat alle sollicitanten voor een baan als vertaler over een rijbewijs beschikken, aangezien er af en toe werk bij klanten moet worden bezorgd of opgehaald. Hierdoor kunnen sommige gehandicapten niet solliciteren. Aangezien autorijden geen belangrijke vereiste is voor deze baan, wordt deze specifieke groep mensen in feite door het bedrijf gediscrimineerd, tenzij het bedrijf kan aantonen dat er een objectieve reden is om deze maatregel te rechtvaardigen. Citaat:
Dit heb je immers zelf aangetoond met de voorbeelden die je gaf. Citaat:
De rechten en plichten die de wettelijk bepaald zijn, slaan op de partners; niet op het huwelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zijn de partners die beschermd worden; bij scheiding of overlijden van één van de partners. Er wordt voorzien dat de ene partner de andere niet op straat kan zetten zonder middelen van bestaan en bezittingen kan toe-eigenen en bij overlijden voorziet de staat een weduwepensioen en later een overlevingspensioen gebaseerd op de bijdragen van de overleden partner. |
|||||
|
|
|
|
|
#2190 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarom nu voor de derde keer (ik hoop dat het geen tien keer wordt): Je mag het woordje "beschermd" schrappen als u dat bezwaarlijk vindt.Op welke manier of in welk opzicht, is de vaststelling dat overal ter wereld en door alle tijden heen, die relaties waarvan men procreatie verwacht (man-vrouw dus), beschermd erkend en gevierd werden door de gemeenschap waartoe ze behoorden, niet objectief als reden volgens u? Paulus. |
|||||||
|
|
|
|
|
#2191 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Definieer wettelijk huwelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat er procreatie verwacht wordt; is jouw visie; daar is niets objectief aan. Traditie is ook al geen reden. Dat is een puur conservatieve visie. Vertel mij eens hoe dit een reden voor wat dan ook zou kunnen zijn. Een reden impliceert een doel dat men wil bereiken. Wat is het doel dat je wil bereiken? |
||||||
|
|
|
|
|
#2192 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gevallen die gelijk zijn.
Citaat:
Citaat:
Ik dus. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is geen kwestie van "visie". Dat is een vaststelling. Een antropologisch gegeven. Zelf bij culturen waar homoseksualiteit als een verhoogde status wordt gezien bestaat het huwelijk enkel tussen man-vrouw-koppels. 100% Objectief volgens de uitleg van Van Dale aan het woordje 'objectief' geeft. Citaat:
Enfin, je moet het zelf maar weten. Ik vraag het je nu nog één keer -dat is dan de vierde keer weeral- en wil u nog altijd niet antwoorden,... .... dan kan ik niet anders dan concluderen dat u eigenlijk geen redelijk gesprek wil/kan voeren -iets wat ook door andere forummers wordt beweert- en dan stopt het hier voor mij. Niemand zal mij kunnen verwijten dat ik niet van goede wil ben geweest. De vraag is niet zo moeilijk dacht ik. Ik mag aannemen dat iemand van uw forumkaliber van zichzelf wel weet, waarom zij iets vindt of vindt van niet. Voor de laatste keer dus: Ik heb het woordje "beschermd" weggelaten deze keer.Op welke manier of in welk opzicht, is de vaststelling dat overal ter wereld en door alle tijden heen, die relaties waarvan men procreatie verwacht (man-vrouw dus), erkend en gevierd werden door de gemeenschap waartoe ze behoorden, niet objectief als reden volgens u? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 mei 2011 om 12:49. |
|||||||
|
|
|
|
|
#2193 | ||||||||
|
Banneling
|
Definieer "gevallen die gelijk zijn".
Citaat:
Definieer "wettelijk huwelijk". Citaat:
Ik vraag daar al weken naar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnet ging het daar niet over. Weet je nog wel wat je verteld? Citaat:
Je herinnert je nog de voorbeelden die je aanhaalde? Citaat:
Dat er procreatie verwacht wordt; is jouw visie; daar is niets objectief aan. Traditie is ook al geen reden. Dat is een puur conservatieve visie. Vertel mij eens hoe dit een reden voor wat dan ook zou kunnen zijn. Een reden impliceert een doel dat men wil bereiken. Wat is het doel dat je wil bereiken? |
||||||||
|
|
|
|
|
#2194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb nochtans mijn best gedaan voor u, meer dan voor iemand anders zelfs. We komen er niet uit zoals we bezig zijn en ik weet niet meer, hoe we er verder wel zouden uitkomen. Wat ik wel weet is dat ik objectieve redens heb om tegen het homohuwelijk te zijn. Dat mag ik in alle eerlijkheid en met de hand op het hart zeggen. Uw oordeel daarover, ligt volgens mijn mening, al van te voren vast en dat bemoeilijkt onze communicatie, tot het uiteindelijk onmogelijk wordt. Het is geen normaal gesprek meer wanneer elke simpele vraag zo veel keer gesteld moet worden en er uiteindelijk, alleen maar nog meer vragen als reactie komen. Zo werkt dat niet. Dat is in feite een weglopen van de thread in zijsporen die nergens toe leiden. Dat is discuteren om te discuteren. Niet om van elkaar te leren en verschillende visies beter te kunnen begrijpen ten einde 'rijker' te worden, maar gewoon discuteren om te discuteren omdat je het leuk vindt om te discuteren op zich. Pas op, dat mag. Het is hier een discusieforum en daar mag ook voor de lol gediscuteerd worden. Wat niet mag is iemand uitschelden voor homofoob zonder gegronde reden en tegelijkertijd zonder inhoudelijk te willen praten over de waaroms van meningen. Zie het niet als een dreigement maar als een laatste kans. Zo is het ook bedoeld. Maar zo je tegen volgende week nog steeds niet op de vraag wil antwoorden, hoef je van mij geen verdere reacties meer te verwachten. En dat zou jammer zijn. Ergens moet een streep getrokken worden en ik wil eerlijk met je zijn. We kunnen niet blijven doorgaan op deze manier. Dat leidt nergens toe. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 mei 2011 om 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#2195 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2196 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat was hier al duidelijk. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2092 |
|
|
|
|
|
|
#2197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik snap gewoon niet dat jij met zoiets stoms durft uitpakken om te beweren dat ik blok zou staan. Enfin. Ik had iets anders van je verwacht. Een simpel antwoord op de vraag bijvoorbeeld, op welke manier of in welk opzicht, de vaststelling dat overal ter wereld en door alle tijden heen, die relaties waarvan men procreatie kan verwachten (man-vrouw dus), erkend en gevierd werden door de gemeenschap waartoe ze behoorden, niet objectief zou zijn als reden volgens u? Ik heb me nu weer laten verleiden om het nog maar eens, voor de zesde keer, er naar te vragen. De waarheid is dat u mij willens nillens van homofobie wil beschuldigen. En om dat te doen moet u mij, volgens uw eigen spelregels, kunnen aanwrijven dat ik geen objectieve redens zou hebben om tegen het homohuwelijk te zijn. En daarom zijn mijn redens niet objectief volgens u. Een andere reden komt niet naar voor uit deze thread. Ook niet al vraag ik er 100 keer naar vrees ik. En dat hoef ik niet te nemen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 mei 2011 om 18:53. |
|
|
|
|
|
|
#2198 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik hoop dat het de laatste keer is; en je deze keer wel mijn antwoord wil lezen. |
|
|
|
|
|
|
#2199 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U gaat toch niet beweren dat deze vaststelling anders zou zijn mocht ik een ander visie hebben of zo? Dat is toch onzin?! Mijn visie staat daar totaal los van. Vriendschapsrelaties bijvoorbeeld, die ik in een bepaald opzicht zeker even waardevol acht, werden nooit op die wijze door de diverse samenlevingen bekeken. Het gaat enkel om die relatie waarvan men procreatie kan verwachten. Deze vaststelling staat los van welke visie ook. Citaat:
En bij mijn weten is deze traditie -als je het als een traditie wil zien- weldegelijk verantwoord. Want mocht het traditionele huwelijk onverantwoord zijn, dan is het homohuwelijk dat evenzeer. En het lijkt me nogal onzinning om het huwen 'onverantwoord menselijk gedrag' te gaan noemen en teglijkertijd pleiten voor een uitbreiding er van naar andere relatievormen. Citaat:
Het doel dat ik wil bereiken is aan de kaak te stellen dat u mij zonder gegronde reden van homofobie beschuldigt. Mijn redens om tegen het homohuwelijk te zijn, zijn volkomen objectief en hebben niks met angst of minachting voor homosekuelen te maken. Het huwelijk is altijd een zaak geweest tussen man en vrouw met het oog op de kinderen die men uit zo'n relatie kan verwachten. Procreatie is immers in het voordeel van de groep. Zonder procreatie gaat de groep binnen één generatie voorgoed verloren. Daarom wordt het huwelijk ook terecht gevierd binnen de groep. Het homohuwelijk houdt met dit gegeven geen enkele rekening. Het gaat hun om de financiële rechten die gehuwde parners krijgen en die zij ook willen hebben. Een geldkwestie dus. Die mogen ze ook hebben van mij. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Homoseksuelen hebben evenveel recht op de financiële voordelen die een huwelijk met zich meebrengt binnen hun relatie. Die financiële rechten zijn ook maar dingen die men later aan het traditionele huwelijk heeft toegevoegd en dan nog niet eens overal en altijd. Het zijn maar bijkomstigheden. Maar ik ben er tegen dat men het huwelijk als antropologisch gegeven laat verworden tot niet meer dan een contract met financiële voordelen. Het huwelijk is voor mij veel meer dan dat. Het is meer dan een geldkwestie; in sé is het zelfs geen geldkwestie. Het is puur menselijk procreatief gedrag, net zoals bijvoorbeeld het feit dat mensen hun doden begraven, en kunst maken. Dieren doen dat niet, zul je wel weten. Nooit heb ik ooit maar van één homoseksueel gehoord of gelezen dat het hem/haar daarom te doen is. Steeds gaat het hun om de financiële rechten, erfrechten enz... waarin zij zich gediscrimineerd voelen. Surf maar eens rond. Maar dit zijn slechts bijkomstigheden die met een huwelijk gepaard gaan. De essentie van het huwelijk ligt elders. En zo maakt men de diepere betekenis van het huwelijk eigenlijk stuk vind ik. Mensen beginnen openlijk te beweren dat het huwelijk niks meer met procreatie te maken heeft. Maar dat is dan niet meer dan hun persoonlijke invulling van het huwelijk of hun persoonlijke visie op het huwelijk die zij slechts als een 'relatievorm' zien. De werkelijkheid is anders. Het huwelijk is niet ergens uitgevonden of zo. Het is typerend menselijk procreatief gedrag overal en door alle tijden heen. Het toestaan van het homohuwelijk omwille van de rechten die huwelijkspartners krijgen is het ontkennen en ontwaarden van het bestaan van het huwelijk als procreatief menselijk gedrag. U kunt dit geen goede reden vinden om tegen het homohuwelijk te zijn. Dat mag. Mijn mening is geen wet en we mogen gelukkig van mening verschillen in onze samenleving. Maar voor mij is dat wel een goede reden. Een objectieve reden gezien de vaststellingen over het huwelijk bij de volledige mensheid, altijd en overal. Nogmaals, we kunnen en mogen daarin van mening verschillen. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Wat niet kan en wat niet mag is mij van homofobie beschuldigen omdat ik tegen het homohuwelijk zou zijn. Mijn redenen hiervoor hebben immers niks met mijn persoonlijke gevoelens tegenover homoseksuelen te maken. Mijn redenen om tegen het legaliseren van het homohuwelijk te zijn liggen elders. En daarom hoef ik deze valse beschuldigingen en kwetsende beledigingen niet te nemen. Meer nog; ik vind het ronduit nogal beangstigend voor onze samenleving, dat men blijkbaar mensen gaat beschuldigen met een andere mening, zonder het waarom van die mening te kennen. Zeker gezien de vurigheid waarmee mensen dit menen te mogen doen. Dt fenomeen kwam al vaker voor in de geschiedenis, maar is nog nooit goed afgelopen. Daarom beangstigt het me. Ik word zonder meer beschuldigd van homofobie. Ik moet mijn mening verantwoorden en dat wordt dan streng gewikt en gewogen en misschien, heel misschien wordt ik vrijgepleit alsof ik ergens van vrijgepleit zou moeten worden. Alsof mijn diepe eerlijke mening, gefundeerd op objectieve waarnemingen en vaststellingen, welke ik aan niemand opdring, een misdaad zou kunnen zijn. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 mei 2011 om 22:59. |
|||||
|
|
|
|
|
#2200 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat maar komen, Grietje!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|