![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kwestie is te kunnen huwen overeenkomstig hun geaardheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2011 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als hetro's mogen huwen overeenkomstig hun geaardheid, en homo's worden uitgesloten om te huwen overeenkomstig hun geaardheid is dit discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het huwelijk is altijd een zaak geweest tussen man en vrouw met het oog op de kinderen die men uit zo'n relatie kan verwachten. Procreatie is immers in het voordeel van de groep. Zonder procreatie gaat de groep binnen één generatie voorgoed verloren. Daarom wordt het huwelijk ook terecht gevierd binnen de groep. Het homohuwelijk houdt met dit gegeven geen enkele rekening. Het gaat hun om de financiële rechten die gehuwde parners krijgen en die zij ook willen hebben. Een geldkwestie dus. Die mogen ze ook hebben van mij. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Homoseksuelen hebben evenveel recht op de financiële voordelen die een huwelijk met zich meebrengt binnen hun relatie. Die financiële rechten zijn ook maar dingen die men later aan het traditionele huwelijk heeft toegevoegd en dan nog niet eens overal en altijd. Het zijn maar bijkomstigheden. Maar ik ben er tegen dat men het huwelijk als antropologisch gegeven laat verworden tot niet meer dan een contract met financiële voordelen. Het huwelijk is voor mij veel meer dan dat. Het is meer dan een geldkwestie; in sé is het zelfs geen geldkwestie. Het is puur menselijk procreatief gedrag, net zoals bijvoorbeeld het feit dat mensen ritueel hun doden begraven, en creatief kunst maken. Dieren doen dat niet, zul je wel weten. Nooit heb ik ooit maar van één homoseksueel gehoord of gelezen dat het hem/haar daarom te doen is. Steeds gaat het hun om de financiële rechten, erfrechten enz... waarin zij zich gediscrimineerd voelen. Surf maar eens rond. Maar dit zijn slechts bijkomstigheden die met een huwelijk gepaard gaan. De essentie van het huwelijk ligt elders. En zo maakt men de diepere betekenis van het huwelijk eigenlijk stuk vind ik. Mensen beginnen openlijk te beweren dat het huwelijk niks meer met procreatie te maken heeft. Maar dat is dan niet meer dan hun persoonlijke invulling van het huwelijk of hun persoonlijke visie op het huwelijk die zij slechts als een 'relatievorm' zien. De werkelijkheid is anders. Het huwelijk is niet ergens uitgevonden of zo. Het is typerend menselijk procreatief gedrag overal en door alle tijden heen. Het toestaan van het homohuwelijk omwille van de rechten die huwelijkspartners krijgen is het ontkennen en ontwaarden van het bestaan van het huwelijk als procreatief menselijk gedrag. U kunt dit geen goede reden vinden om tegen het homohuwelijk te zijn. Dat mag. Mijn mening is geen wet en we mogen gelukkig van mening verschillen in onze samenleving. Maar voor mij is dat wel een goede reden. Een objectieve reden gezien de vaststellingen over wat het huwelijk eigenlijk is bij de volledige mensheid, altijd en overal. Maar dat heb ik al gezegd. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2011 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2285 | |
Banneling
|
![]() Wat is er zo verschillend aan een hetro die wil huwen overeenkomstig zijn/haar geaardheid en een homo die wil huwen overeenkomstig zijn/haar geaardheid?
Enkel die geaardheid. Jij wenst toch niet te discrimineren op basis van geaardheid Citaat:
Maar dat veranderd geen sikkepit aan : Als hetro's mogen huwen overeenkomstig hun geaardheid, en homo's worden uitgesloten om te huwen overeenkomstig hun geaardheid is dit discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2286 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien eens wat moeite doen om te lezen wat er staat. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2011 om 21:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wel degelijk hetzelfde en wel om de hierboven aangehaalde reden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik legde al diverse keren uit waarom. Als jij vindt dat het wel hetzelfde is, leg dan ook eens uit waarom je dat vindt.Er is een verschil tussen gediscrimineerd worden op grond van seksuele geaardheid en niet kunnen huwen met de partner naar keuze Raf. Anders blijf je klinken als een stampvoetend klein kind dat zijn gedachtje niet krijgt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 mei 2011 om 06:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat werd al meermaals en door verschillende mensen aangetoond, Paulus. Uw reden is niet objectief omdat ze gebaseerd is op verkeerde aannames, zoals bijvoorbeeld uw aanname dat het huwelijk de relatie beschermt en niet de partners, of op een uiterst enge en hoogstpersoonlijke interpretatie van wat u "objectieve waarnemingen" noemt, zoals bijvoorbeeld uw stelling dat het huwelijk ontstaan is met het oog op procreatie, waarmee u voorbij gaat aan alle andere facetten die bijgedragen hebben aan het ontstaan van het huwelijk en die minstens even belangrijk zijn. Maar de belangrijkste factor waarom uw reden niet objectief is, is het feit dat u uit dit alles een knoert van een drogredenering distilleert, namelijk een beroep op traditie. Zelfs �*ls het zo zou zijn dat het huwelijk "overal ter wereld en door alle tijden heen, die relaties [zijn] waarvan men procreatie verwacht (man-vrouw dus), beschermd erkend en gevierd werden door de gemeenschap waartoe ze behoorden", dan is het vasthouden aan die traditie niet objectief. U hecht dan immers een waardeoordeel aan die traditie en dat waardeoordeel, Paulus, is hoogst subjectief, laat dat duidelijk zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé, vooruit dan: als hetero's mogen huwen overeenkomstig hun geaardheid en homo's worden uitgesloten om te huwen overeenkomstig hun geaardheid, is dat een duidelijk geval van discriminatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2291 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen verkeerde aanname dus. Citaat:
Citaat:
Bijgevolg toont u niet enkel aan dat u geen redens kan duiden waarom mijn redens niet objectief zouden zijn, maar stelt u uw eigen subjectiviteit ten toon. Je hebt dus geen gegronde redens om mijn 'objectieve redens' subjectief te vinden. Dat kan ook niet, want dat is niet zo. Mijn mening is gegrond in objectieve waarnemingen zonder enig vooroordeel. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pedofielen bijvoorbeeld, mogen ook niet huwen met de partner van hun keuze. Tenminste niet in ons land. En dat is maar goed ook uiteraard. Daar zijn goede en objectieve redenen voor om die partnerkeuze niet toe te laten. Maar laten we wel wezen. Dit is geen discrminatie. En dat is ook zo voor homoseksuelen. Er zijn goede en objectieve redenen voor om die partnerkeuze niet toe te laten. Die redenen werden hier al uitvoering uit de doeken gedaan en zal ze in deze postings eens niet herhalen. Maar het punt is: Dit is geen discriminatie. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2294 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wel degelijk een verkeerde aanname!
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn al zo vaak bij naam genoemd, Paulus. En u heeft ze al even vaak genegeerd. Huwelijken werden en worden aangegaan om het familievermogen te beschermen; om het familievermogen uit te breiden; om politieke overwegingen; om economische overwegingen; om romantische overwegingen; om emotionele overwegingen;...
![]() |
![]() |
![]() |
#2296 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U doet wel degelijk een beroep op traditie, zèlfs al noemt u dat zelf niet zo. Waarom anders heeft u in de loop van dit topic al ten minste honderd keer deze mantra herhaald? U doet dat omdat u wil aantonen dat u deze traditie genegen bent (= waardeoordeel), dat u m.a.w. aan die traditie wil vasthouden. Citaat:
Nee, dat is ze niet, zoals ik hierboven onomstotelijk heb aangetoond. Uw mening is wel degelijk gebaseerd op uw eigen subjectieve "waarnemingen", voor zover die al accuraat zouden zijn.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2298 |
Banneling
|
![]() De grootste tegenstanders zijn meestal de grootste "zondaars"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2299 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee ik lieg niet.
Ik heb nooit gezegd dat de partners niet beschermd werden. In de quote die u aanhaalt staat dat ook niet. Zij is inerdaad verkeerd als zij zegt dat niet de relatie maar de partners beschermd worden, want dat is niet zo. ook de relatie wordt beschermd door het huwelijk. Afgezien daarvan doet het feit of het huwelijk partners en/of relatie zou beschermen niks ter zake in mijn betoog. Ook dat werd al tot in den treure gezegd. Ik heb zelfs woordelijk gezegd dat als Artisjok een peobleem heeft met het woordje 'beschermd' dat het gerust mag weggelaten worden. Kijk maar. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2190 Het is dan nog dezelfde posting waaruit u selectief citeert. Het is dus onmogelijk dat u daarover zou gekeken hebben. Ik hoef mij niet tot dergelijke praktijken te gaan verlagen om de schijn te wekken dat ik een punt zou hebben Raf. U echter, doet dat verschillende keren in deze thread. En dat is niet omdat je gelijk hebt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 mei 2011 om 13:48. |
![]() |
![]() |