Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2011, 08:09   #61
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik heb bijna nooit last van de flikken. Alle boetes die ik gekregen heb de laatste jaren waren terecht. Wel vaak muggenzifters en klootzakken tegengekomen bij de flikken maar nooit SS'ers of dergelijke. Politiestaat is zwaar overdreven. Vergelijk eens met landen waar flikken te lax zijn (Zuid-Afrika) of te streng (sommige delen van VS).
Volgens mij hebben we hier een redelijk goed evenwicht.
²
Oud 11 mei 2011, 08:16   #62
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Het gaat over het geld
Ik zit bijna zonder inkomen
en jij?
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 08:18   #63
Valentine Julien
Burgemeester

Standaard

kijk als van 50 euro in de week moet rond komen om te eten Als je op het ocmw staat als alleenstaande moeder met 2 kinderen, als je geschrost ben van de dop, als je al jaren zonder werk zit edm dan is dat onredelijk dat je 5 keer per week een bioete van 50 euro tot 200 tegenkomt
Het gaat daar over!
En wat is terecht ?
Oud 11 mei 2011, 08:19   #64
Valentine Julien
Burgemeester

Standaard

50 euro is 2000 franc
200 euro is 8000 frans!
Oud 11 mei 2011, 08:19   #65
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Het is redelijk makkelijk is om boetes te vermijden en het bespaart je een hoop geld. Ik heb mijn lesje geleerd en al bijna een jaar geen boete meer gehad, terwijl ik er vroeger wel om de paar weken of maanden een had.
Je hebt wel een punt dat sommige boetes buiten proportie zijn.
Dat is echter niet de fout van de politie-agent.

Laatst gewijzigd door Snerror : 11 mei 2011 om 08:21.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 08:20   #66
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
Het gaat over het geld
Ik zit bijna zonder inkomen
en jij?
Citaat:
kijk als van 50 euro in de week moet rond komen om te eten Als je op het ocmw staat als alleenstaande moeder met 2 kinderen, als je geschrost ben van de dop, als je al jaren zonder werk zit edm dan is dat onredelijk dat je 5 keer per week een bioete van 50 euro tot 200 tegenkomt
Het gaat daar over!
En wat is terecht ?
Wacht eens effekes, hoe krijg jij 5 keer per week een boete van 50 tot 200 euro?

Oh ja, ik zit momenteel niet zonder inkomen, want ik verdien meer op mijn werk, dan ik zou hebben aan het ocmw

Laatst gewijzigd door plakker : 11 mei 2011 om 08:20.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 08:23   #67
Valentine Julien
Burgemeester

Standaard

Jij zit weinig op de weg das duidelijk!
Er zijn ontzettend veel onredelijke regels die ook al probeer je je er aan te houden niet lukken!

Mensen die in de financiele problemen geraken geraken daar niet meer uit door dat cumulatief effect.
Dat is bekend

En wat is jouw inkomen?
Ik had graag antwoord op mijn vraag
Al si k 6000 euro per maand zou hebben zoals de politici die die regels bedenken...
dan was 50 euro niks
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!!
www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie.
Oud 11 mei 2011, 08:28   #68
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Het zou idd wel eerlijker zijn om boetes te baseren op inkomsten zoals in sommige scandinavische landen. Het moet natuurlijk wel mensen aanzetten om zich aan de wet te houden. Over welke regels heb je het dan? Sommige mensen slagen er in om heel hun leven geen enkele boete te krijgen.
Oud 11 mei 2011, 08:34   #69
giserke
Banneling

Standaard

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 08:39   #70
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn ontzettend veel onredelijke regels die ook al probeer je je er aan te houden niet lukken!

Mensen die in de financiele problemen geraken geraken daar niet meer uit door dat cumulatief effect.
Dat is bekend

En wat is jouw inkomen?
Al si k 6000 euro per maand zou hebben zoals de politici die die regels bedenken...
dan was 50 euro niks
Die regels gelden voor iedereen, mocht het aan het systeem liggen, dan was iedereen nu in uw situatie.
Dat is echter niet het geval.
Mijn inkomen is zeker geen 6000 euro, wees gerust.
50 Euro is voor mij ook veel geld, net als voor elke gewone werkende mens, maar door niet te werken en te wachten tot u het geld gebracht wordt gaat je nooit uit uw situatie halen.
Oud 11 mei 2011, 08:42   #71
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Agent in opspraak na mogelijk overdreven geweld

Agent timmert man in elkaar met wapenstok

dinsdag 10 mei 2011, 05u00Auteur: Robin De Becker
Ricardo kreeg twintig hechtingen aan zijn kaak en verloor enkele tanden.

UKKEL/ZAVENTEM - Een Zaventemse agent is in opspraak gekomen nadat hij mogelijk overdreven geweld zou hebben gebruikt tegen de 27-jarige Ricardo Henriquez. Die was zaterdag op de Weiveldlaan onderweg naar het asielcentrum 127bis toen hij in elkaar werd getimmerd met een wapenstok.

Twintig hechtingen, drie verloren en een hoop gebroken tanden. Dat is de trieste balans van een politieoptreden, zaterdag op de weg naar het asielcentrum 127bis. Daar was op dat moment het festival Steenrock, volop aan de gang, een festival tegen gesloten asielcentra. Ook Ricardo Henriquez (27) van Chileense origine was daar op weg naartoe. 'Ik ga wel vaker naar het asielcentrum als er acties plaatsvinden', doet Ricardo zijn verhaal. 'Ook ditmaal besloot ik naar Steenokkerzeel te trekken. Ik kon meerijden met een bestelwagen aan het Meiserplein, samen met Gilles, een man die ik net had leren kennen. Maar toen moesten we van de bestuurder plots uit de bestelwagen aan een tankstation. Er was politie op komst en de bestuurder wenste geen problemen. Daarom besloten we om onze weg te voet verder te zetten naar het festival.'

Even later stopte de politie effectief bij Ricardo en Gilles. De twee agenten stapten uit en spraken hen aan. 'Ze vroegen me in het Nederlands om mijn identiteitspapieren. Die had ik echter niet mee. Ik had enkel een verblijfsvergunning mee. Toen vroegen de agenten om mijn rugzak leeg te maken en mij te fouilleren. Ik vertelde hen dat ik hen niet begreep, maar ze vertikten het om in het Frans te praten. Hij overlegde even met zijn collega en plotseling haalde hij zijn wapenstok boven en haalde keihard uit in mijn gezicht. Ik viel op de grond en zag dat mijn tand eruit was gevallen. Ik schreeuwde naar de agent dat hij moest stoppen, maar kreeg nog een aantal rake klappen. Ik verloor er drie tanden door en mijn kaak scheurde open.'

Ook Gilles bevestigt Ricardo's verhaal. 'De agent bracht hem geen zorgen toe. Integendeel, hij ging op hem zitten en boeide hem. Het was verschrikkelijk.' Enkele omstaanders zagen het allemaal gebeuren. 'Daarom is de agent toch maar gestopt met meppen', volgens Ricardo. 'Ik ben blij dat er getuigen zijn die mijn verhaal kunnen bevestigen. Er zijn bovendien foto's genomen en anderen hebben het gefilmd met hun gsm. Vervolgens moest ik naar het ziekenhuis waar ik onmiddellijk werd geopereerd. Mijn kaak bleek gebroken op verschillende plaatsen en ik heb twintig hechtingen gekregen.'

Ricardo laat het hier niet bij. 'Ik ga met mijn advocaat klacht indienen bij het ComitéP.'

Bij de lokale politie bevestigen ze dat er geweld werd gebruikt. 'Er is een proces verbaal opgesteld en overgemaakt aan het parket', aldus Wendy Biesmans van de politie. 'Er wordt ook een intern onderzoek opgestart. Dat is echter standaardprocedure wanneer er politiegeweld wordt gebruikt.'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6T39UKL5

Tja de flikken krijgen zo een kwalijke reputatie. Worden ze echt rascistisch?
Ik ben de laatste om te ontkennen dat er tuig en racisten zitten bij de pliesie..

Maar zo'n linkiewinkie anarchisten verhaaltje moet men zeven keer ronddraaien alvorens een conclusie te trekken..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 08:44   #72
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat is bekend

En wat is jouw inkomen?
dan was 50 euro niks
Ik reed vroeger 80 a 90 duizend Km per jaar, dit gedurende drie jaar (ik ben ondertussen van werk verandert) Van de vijf boetes die ik in mijn leven gekregen heb zijn er twee door overdreven snelheid,.... hoe kom jij dan in godsnaam aan zoveel boetes? Als je een beetje rekening houd met het verkeersreglement dan kom je er niet aan tenzij met veel tegenslag of wanneer je constant 10 km/h te snel rijd,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 08:50   #73
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is bekend

En wat is jouw inkomen?
dan was 50 euro niks
Ik heb vorig jaar 2 boetes gehad van 50 euro en het waren 2 boetes die ik kreeg terwijl ik wist dat ik me niet aan de regels hield, dan hoef ik natuurlijk niet te zeuren en gewoon betalen. Als jij echter de wegcode niet machtig bent, dan hoor je daar gewoon niet. Het is me trouwens een raadsel hoe jij met jouw budget een auto kan betalen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 08:51   #74
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb vorig jaar 2 boetes gehad van 50 euro en het waren 2 boetes die ik kreeg terwijl ik wist dat ik me niet aan de regels hield, dan hoef ik natuurlijk niet te zeuren en gewoon betalen. Als jij echter de wegcode niet machtig bent, dan hoor je daar gewoon niet. Het is me trouwens een raadsel hoe jij met jouw budget een auto kan betalen.
En pc + internet

Laatst gewijzigd door plakker : 11 mei 2011 om 08:51.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 08:55   #75
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
En pc + internet
Dat is niet moeilijk,.... als je van het ocmw trekt kan je naast je uitkering ook nog in het zwart gaan werken. Welke boete gaan ze je nog geven? Je bezit immers niks.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 09:16   #76
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat daar over!
En wat is terecht ?
5 keer per week een boete van 50 tot 200 euro???
Gemiddeld is dit 5 maal per week een boete van 125 euro of 625 euro per week.

Wel ik ben niet arm, maar dat kan ik zelfs niet betalen.
Mag ik vragen waarom je deze boetes kreeg?
Oud 11 mei 2011, 09:17   #77
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het zou idd wel eerlijker zijn om boetes te baseren op inkomsten zoals in sommige scandinavische landen. Het moet natuurlijk wel mensen aanzetten om zich aan de wet te houden. Over welke regels heb je het dan? Sommige mensen slagen er in om heel hun leven geen enkele boete te krijgen.
Sommige mensen slagen erin om heel veel materiele dingen te hebben en toch niets te verdienen (officieel).
Oud 11 mei 2011, 09:21   #78
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dat is niet moeilijk,.... als je van het ocmw trekt kan je naast je uitkering ook nog in het zwart gaan werken. Welke boete gaan ze je nog geven? Je bezit immers niks.
inderdaad, als je je uitkering in het begin niet zou willen verliezen (wat 'k kan begrijpen) zou ik ook een periode in 't zwart werken, om een buffer op te bouwen, maar daarna moet je toch je leven verder in handen nemen hoor, wie wil nu zo leven, telkens met je kin tot aan het water, hopend niet te verzuipen. Maar werken, neen, dat is te zwaar voor mij...
Oud 11 mei 2011, 09:46   #79
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je een voorbeeld geven?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 17:06   #80
vechtscheiding
Vreemdeling

Standaard

Dien NOOIT een klacht bij comité P AUB , Je wordt heel je leven gepest en gestalkt en ik kan het weten na weekelijkse confrontaties met politie en rechtbanken .
http://www.vechtscheiding.eu
vechtscheiding is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be