![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar stel dat ze hout zou snijden... Dan zouden als gevolg van het toepassen van uw redenatie op de geallieerde strijdkrachten elke Engelse, Franse, Nederlandse, Belgische, Amerikaanse, Italiaanse ... soldaat die aan de kant van de geallieerden vocht persoonlijk mee aansprakelijk zijn voor de bestialiteiten die de (door de Oostfronters bekampte) soviets aanrichtten. Leuk om te weten dat u Churchill persoonlijk verantwoordelijk acht voor de verkrachtingen en moorden die de soviets in Duitstland begingen. Om nog te zwijgen van de tientallen miljoenen slachtoffers in de sovietstaten zelf. En dat schorremorie beschouwt u als de 'goeden' in die oorlog? Van mij mag dat hoor. Waanzin is niet strafbaar... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn opmerkingen gingen dan ook niet over oostfronters maar over u, de politicus die u bent. De oostfronters vonden zichzelf terug aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Zij traden in dienst van Nazi-Duitsland. Nazi-Duitsland was een vijand van zowel Vlaanderen als Belgie. Als ze ergens schuldig aan zijn is het op zijn minst aan dát. Hoe schuldig ze zijn laat ik aan anderen om te beoordelen. Nogmaals, die oostfronters zou je nog het voordeel van de twijfel kunnen gunnen over wat ze wisten en niet wisten, hoe bewust ze waren of hoe naief. Toevallig was er vorige week op de Nederlandse tv een documentaire waarin NL-oostfronters werden geinterviewd. Het gehele spectrum was te zien, van wereldvreemde puber tot aan die-hard-nazi. De meeste wisten toch echt wel wat er aan de hand was maar zoals ik al zei, er waren ook misleidden. In ieder geval waren ze niet laf, ze gingen zélf. Verder is ieder verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Ook zij. Maar u weet in ieder geval wél wat er is gebeurd en u zou, volgens uw eigen zeggen, desondanks dezelfde keuze maken: Kiezen voor de moordenaars van uw volk, de vijanden van Vlaanderen, van Belgie. Dat maakt u schuldiger dan uw vader. Maar hij g�*ng tenminste nog zelf, u loopt met uw eigen ijdele politieke zelf te paraderen met een vlagje op een weide, proberend stemmen te halen. U poneert gratuite en onzinnige stellingen op een webstekje. En waar uw vader tenminste nog rechtlijnig ging ''Voor Vlaanderen'' (althans dat dácht hij misschien) maakt u gemene zaak met ''Serge'' van het Super-Belgicistische en Franstalige Front National. Waar er nog getwijfeld kan worden óf uw vader fout was �*n de oorlog, is er bij u geen enkele twijfel over: U bént fout ná de oorlog. Sterker nog, échte oostfronters zouden de grond bespugen waar u loopt. Edit: Op 4 mei heeft Rost van Tonningen, de zoon ván, een controversiele rede gehouden tijdens de dodenherdenking. Controversieel want ''de zoon van''. Het publiek heeft ademloos naar hem geluisterd. Hij heeft zijn leven lang te maken gehad met de consequenties van zijn ouders handelen. Hij heeft zijn moeder altijd omschreven als ''een warme moeder'' maar is vanwege haar politieke ''strijdbaarheid'' en ideeen, waarmee hij het volstrekt niet eens was, op vijftienjarige leeftijd van huis gegaan. Indrukwekkend verhaal en moedig. Chris v.d. Heijden heeft een geschiedkundig boek geschreven over de 2e WO: ''Grijs verleden'' waarmee ik het niet eens ben. Maar wel moedig omdat hij als kind van NSB-ouders wist welke kritiek hij kon verwachten (en overigens n�*et kreeg). Geen van beide heeft de daden van hun ouders vergoeilijkt of gebagatelliseerd. Dat zou ook waanzin zijn geweest. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 9 mei 2011 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken persoonlijk heel wat oostfronters en geen enkele daarvan bespuugt de grond waarop ik loop. Met de meesten heb ik zelfs goede banden. Misschien zijn de Oostfronters die u zo goed schijnt te kennen van een ander kaliber... ![]() Ik zou het trouwens niet nodig hebben om mijn ouders af te breken om mijzelf van hun 'schuld' wit te wassen zoals uw 'lichtende voorbeelden'. Mijn ouders hun keuzes waren de hunne en waren wat ze waren. Met de mijne hebben zij geen uitstaans...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 7 October 2005, 15:48
De Oostfronter is niet meer... We zijn intussen 2011, meer dan 5 jaar na het overlijden van 'de oostfronter' Dat 'de oostfronter' zich van kamp vergiste, daar kan jij weinig aan doen, en wil ik hem zelfs best nog vergeven ook. Wat ik niet begrijp is dat jij deccennia na zijn dubieuze wapenfeiten en vijf jaar na zijn dood, zijn lijk blijft opwarmen om het samen met een al even dubieus geachtengoed te bewieroken. Dat vind ik persoonlijk dégoutant.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 mei 2011 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik eer hier mijn vader in zijn aspect van Oostfronter in die zin dat dit een respectbetuiging is aan alle Oostfronters en aan hun strijd tegen het godeloze bolsjewisme van Stalin. Met de rest van mijn relatie met mijn vader heeft dit niets te maken en dat is ook niets dat ik met jullie wens te delen. In onze mening over het Oostfrontgebeuren konden wij elkaar perfect vinden en deelde ik zijn inzichten. En ik ben nog steeds niet van mening veranderd. Een monster als Stalin bekampen is geen schande maar een eer. De repressie was een schandvlek op onze geschiedenis en zal nooit uitgewist kunnen worden. 70 jaar later lopen er nog steeds gekende moordenaars, verkrachters, plunderaars en brandstichters rond zonder zelfs maar door de staat verontrust te worden. Een staat die zelfs actief aan die heksenjacht en inquisitie deelnam. En toch blijf ik geloven dat er hoop is. Wanneer het mogelijk is dat op een Ijzerwake een Weerstander en een Oostfronter met elkaar hun eretekens uitwisselen in het besef dat beiden vóór Vlaanderen bereid waren het grootste offer te brengen, elk op hun eigen wijze... In het besef dat beiden de keerzijde vormen van éénzelfde Vlaamse medaille... Dan is er voor Vlaanderen hoop. Indien nu ook de Dewevers en Dewinters elkaar de hand zullen reiken zal Vlaanderen een onslaanbare tegenspeler worden voor zowel Wallonië als België en zal Vlaanderen zijn rechtmatige plaats als natie in Europa en de wereld kunnen claimen. Er is voor Vlaanderen hoop!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haast alle Oostfronters waren landverrraders die hun bloed gingen offeren voor de vlaamse zaak.... ze hadden wellicht totaal niet door dat ze Hitler gingen helpen ? Al die Oostfronters en bijna al hun nazaten kwamen daarna terecht in partijen als het VB en nu ook N-VA. Met zulke mensen wil ik alvast niet geassocieerd worden, ik zou dus nooit voor N-VA en al helemaal niet voor het VB stemmen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 10 mei 2011 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joris, reacties die beginnen met een persoonlijke aanval, klasseer ik direct verticaal.
![]() |
![]() |
#589 | |
|
![]() Citaat:
Er gingen in eerste instantie meer dan twee maal zoveel Waalse vrijwilligers naar het oostfront dan Vlaamse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Minister-President
|
![]() Één ding staat vast. Indoctrinatie en éénzijdige belichting van de geschiedenis door links en Belgisch proletariaat verdeelt hier de Vlamingen.
Je hoeft het met mijn mening over de Oostfronters niet eens te zijn. Maar door je mening daarover maar in één keer heel Vlaanderen overboord te gooien maakt enkel Albert de koning der Walen en op zéér jonge kereltjes belustte Di Ruppo blij... Het Koningshuis dat tijdens diezelfde oorlog dubbel spel speelde met zowel de geallieerden als met de Duitsers en de leider van de grootste bende maffioso die er in België rondloopt. Veel betere keus uiteraard ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
|
![]() Citaat:
Dat vele van die 'zwarten' uit de oorlog bij VU, en later bij VB en NVA terechtkwamen klopt ook. Wat ik wel moet toegeven was dat op het moment dat ik, lang geleden toen ik nog toekomst zag in een onafhankelijk Vlaanderen, met een bus VU-leden naar het zangfeest trok, ik mij daar niet thuis voelde. Want om er echt bij te horen moest je van 'zwarte' afkomst zijn. Die verheerlijking van verraders(diegenen die bewust kozen tegen het eigen land) van het eigen volk was de eerste stap die mij er toe aangezet heeft afstand te nemen van Vlaams nationalisme. Laatst gewijzigd door pajoske : 11 mei 2011 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaanderen onstond en eindigde niet met WOII Vlaanderen is het eindresultaat van duizenden jaren cultuur en geschiedenis. En het Vlaanderen van heden heeft echt wel meer aspecten dan de zogenaamde strijd tussen zwarten en witten. Ik heb evenveel respect voor een overtuigde 'witte' als voor een overtuigde 'zwarte' die beiden vanuit een Vlaamse reflex hun daden stelden. Ik heb enkel verachting voor diegenen die zich als wit of zwart profileerden (en nog profileren) maar geen enkele ideologische inhoud hebben. Het VB dweept trouwens niet met wit noch zwart maar ageerde enkel tegen de repressie en de onterechte veroordelingen van overtuigde vlamingen. Ik zal trouwens nooit mijn VB activiteiten met die van de Oostfronters mengen. Dit zijn twee totaal verschillende zaken die enkel een raakpunt hebben in wat ik de Vlaamse zaak zou noemen. Het Oostfrontergebeuren is een respectbetuiging voor mensen die hun leven veil hadden voor het Bestrijden van Stalin met de expliciete bedoeling om hem buiten West Europa te houden. Zou u liever een Parijse Muur gehad hebben in plaats van een Berlijnse? Het Vlaams Belang streeft naar een onafhankelijke toekomst voor Vlaanderen binnen een Europa der Volkeren en vraagt in weze niet meer of minder dan de rechten die de Aboriginals in Australië en de Indianen in Amerika vragen. Respect voor hun volk, cultuur, geschiedenis en natie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
|
![]() Kijk dat klopt nu net niet. Vlaanderen zoals we het nu kennen (Het bestuurlijke gewest Vlaanderen) is het eindresultaat van politieke handel, waarbij door de eeuwen heen zelden of nooit rekening gehouden werd met de inwoners. Wat jij schrijft klopt voor een gedeelte van dat gewest, maar niet voor gans Vlaanderen. Dat Limburg nu bij Vlaanderen hoort is bv hoofdzakelijk te danken aan de bestuurlijke herindeling door de Fransen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zouden we liever Hitler aan de macht hebben dan Stalin ?...ik kies als democraat voor geen van beiden .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of dat Vlaanderen een meerwaarde heeft voor zijn bewoners als Natie (één volk, één staat) is iets anders. Dat hangt af van een verbondenheid die er binnen een bepaalde bevolikingsgroep bestaat. België is geen Natie. Je kan in België niet spreken over één volk, één staat. Daarvoor zijn er te veel verschillen tussen Walen en Vlamingen, over de aangehechte Duitsers nog niet eens gesproken... Wallonië zou een Natie kunnen zijn. Vlaanderen zou dat kunnen zijn. Padanië zou dat kunnen zijn... En die zouden op een veel betere en ongedwongere manier elkaar kunnen vinden binnen een Europa der volkeren dat op zijn beurt daardoor een veel sterkere cohesie zou kunnen dan het huidige nagenoeg éénzijdig links gecontroleerde Europa dat in weze wars is van elk cultureel en geschiedkundig onderscheid. Zelfs in zijn bepalingen van wat 'streekproducten' zijn ziet men die intrinsieke verachting voor de afzonderlijk culturele en historische aspecten van de aangesloten landen. Dat men als Natie een eigenheid en zelfstandigheid nastreeft houdt geenszins in dat je je dan automatisch zou afzetten tegen deel uitmaken van zelfs een wereldorde of wie weet ooit in een verre toekomst een intergalactische orde. Het respect voor de waarde die een volk heeft is hier het cruciale punt. Vindt u dat de Amerikaanse Indianen, de Aboriginals, de Afrikaanse stammen, de zuidamerikaanse indianen géén rechten zouden mogen hebben of zich zouden mogen verweren tegen overheersing door Amerikaanse, Europese, Aziatische... uitbuiters? Indien u vindt dat die mensen rechten hebben... op welke basis zou u diezelfde rechten aan de Vlamingen dan ontkennen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Russen en de geallieerden beeindigden de oorlog in een rush om elk van hun kant zoveel mogelijk terrein nog binnen te halen. De voorstelling dat Berlijn het einddoel was in al lang achterhaald. De plannen voor een Europese invasie van West Europa door de Russen zijn ook al lang gekend. Rusland heeft tot 60 jaar na de oorlog trouwens nog vele Europese landen bezet. Turkije bezet tot op vandaag Grieks grondgebied. Die feiten liggen trouwens ten gronde aan de koude oorlog en het Ijzeren Gordijn. Dat u voor geen van beiden kiest is uw zaak. Ik kies trouwens ook voor noch Rusland, noch Duitsland. Ik kies voor Vlaanderen...
|
![]() |
![]() |