![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen ook praten over
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() schampschot, nooit van gehoord zeker?
![]() |
#323 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgens de meest recente officiële versie is het 1km.
(Agent op motorkap; bochten, werkzaamheden, verkeerstafels inbegrepen; ik heb het wel vanaf het treinstation berekend; zie de rode cirkel). Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 06:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Staatssecretaris
|
![]() Hij is blijkbaar ook een agent-007 geweest.
Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 06:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Staatssecretaris
|
![]() Is het nu aangeraden om vanaf heden de chauffeurs niet te controleren voor een vergunning om mensen van/naar de luchthaven te brengen, maar direct 2 keer waarschuwingsschoten te lossen en onmiddelijk de chauffeur neer te schieten i.p.v. voor een taxivoertuig te gaan staan?
En hoe werkt dat vergunning eigenlijk? Veronderstel een taxi die een klant van Hasselt naar Gent brengt. Onderweg krijgt de klant een oproep (gsm) en zegt tegen de taxichauffeur "Kunnen we onderweg even naar de luchthaven rijden? Ik moet daar een vriend oppikken". Chauffeur: "Neen [zie de foto hieronder: "Blijf maar dromen!" of "Nee, dank u!"], ik mag het niet doen; ik ga hier ergens (tankstation, pechstrook) moeten stoppen, je moet verder met een taxi, die vergunning [monopolie] heeft om je naar de luchthaven te brengen en je kan je vriend daar oppikken". ...?? ![]() Werkt dat zo? Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 06:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan je omvergereden worden en op de motorkap belanden. Daar moet je geen universitair voor zijn om dat te snappen.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren toevallig gehoord op radio 1.
![]() |
![]() |
#328 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er werd VERTICAAL geschoten, wat duidelijk maakt dat de agent niet de bedoeling had iemand te verwonden, maar enkel de bestuurder aan te manen te stoppen. Alsook om de passagier niet in gevaar te brengen.
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 12 mei 2011 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al heb ik de indruk dat ze gewoon wat de boel willen omdraaien om anderen wat op te jutten. Dit is het soort volkje die tegen alles van een ander is omdat hij op andere vlakken niet met hen eens is. Belachelijk puberiaal natuurlijk, maar ja...
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn hier niet in het Wilde Westen, dacht ik! Die chauffeur moet zich aan de regels houden als iedereen. Punt uit.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 12 mei 2011 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het gewoon modern, correct, civiel, verstandelijk om een pv per post naar de chauffeur te sturen, die geen vergunning heeft om aan de luchthaven te staan te wachten, net als het gedaan wordt voor het snel rijden, verkeerd parkeren, enz. Volgens mij hoef je niet een bewapende agent van de federale politie naar de plaats te sturen, waar o.a. de taxichauffeurs volgens het verkeersreglement (borden en wegmarkeringen: TAXI) mogen staan te wachten, om daar een vergunning-controle uit te voeren. Vergunning-controle kun je volgens mij ook uitvoeren zonder dat je de vergunning van een chauffeur vraagt (om te tonen). Let op, ik zeg in elk geval niet dat de chauffeur een agent mag omverrijden ofzo of dat een agent geen controle mag uitvoeren. Ik spreek over evaluatie van de ethiek in het algemeen en het bestrijden van monopolie in elk geval. Ofwel moeten ze in het verkeersreglement (in het algemeen) en in de theorie en examenvragen theorie Rijbewijs B duidelijke beschrijving vermelden over specifieke plaatsen voor de taxi's en/of bussen (o.a. Luchthaven in Zaventem) waar ook de taxichauffeurs niet mogen parkeren en/of stil staan die geen vergunning ervoor hebben (klassieke monopolie). Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De wagen kon blijven zigzaggen tot de agent van de motorkap afvloog? Met alle gevolgen vandien?
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie als taxichauffeur gaat werken hoort te weten wat wel of niet mag, dat moet niet in een theoretisch rijbewijs opgenomen worden, omdat de meeste mensen dit niet halen met de bedoeling taxichauffeur te worden! Die man had geen vergunning, maar dat verklaart zijn reactie totaal niet, zelfs dan rij je geen agent omver, sleur je die niet mee op je motorkap om vervolgens uit te stappen en nog de man te lijf te gaan, wanneer je dit wel doet hoor je in de bak, en daarom wordt de chauffeur aangeklaagd voor doodslag, zeer terecht! Van mij mogen ze ineens zijn relschoppende collega's hun vergunning als taxichauffeur afnemen, te gek voor woorden dat er nog rel werd geschoprt alsof de shauffeur het slachtoffer was. Opkuisen die boel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#337 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wie is rechts nu? Ik of jij? Wat is belangrijker? Een boete voor het ontbreken van een vergunning of het overlijden van een agent van de federale politie of het overlijden van een taxichauffeur? Bovendien; de taxichauffeur zou sowieso moeten zigzagen (zie bord A1C hieronder) Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over een vergunning die belangrijker is dan een mensenleven, want dan kunnen die agenten nooit meer hun werk doen, en moet niemand nog een vergunning hebben. Trouwens, voor een auto staan die eerst achteruit moet rijden om je daarna overhoop te rijden is wel veilig, maar ligt de schuld bij de chauffeur
![]() |
![]() |
#339 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als die taxichauffeur en die agent zichzelf aan de regels houden, is er geen vuiltje aan de lucht. Helaas deed die taxichaufeur het niet. Eneuh, de doodstraf omdat die agent een kans zou gehad hebben die taxichauffeur door zijn kop te knallen.... hoeveel mensen kan je niet doodrijden met een auto?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 mei 2011 om 09:31. |
|||
![]() |
![]() |