Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2011, 05:41   #321
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Dat is geen instinct. Een mens kan een instinct hebben in een barmoeder; het kan. Daarna is het onmogelijk. Praat liever over reflexen, reactie, psychologie, biologie van een mens, dan over zijn "instinct".
We kunnen ook praten over
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 05:42   #322
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
1) Nogmaals, waar haal je die feiten vandaan.
2) Wat wil je daarmee bedoelen? 2 waarschuwingsschoten, waarvan 1 de taxichauffeur raakt?
schampschot, nooit van gehoord zeker?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 05:58   #323
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Volgens de meest recente officiële versie is het 1km.
(Agent op motorkap; bochten, werkzaamheden, verkeerstafels inbegrepen; ik heb het wel vanaf het treinstation berekend; zie de rode cirkel).

Naam: bna1.gif
Bekeken: 89
Grootte: 23,4 KB

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 06:18.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 06:00   #324
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
schampschot, nooit van gehoord zeker?
Hij is blijkbaar ook een agent-007 geweest.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 06:17.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 06:09   #325
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Is het nu aangeraden om vanaf heden de chauffeurs niet te controleren voor een vergunning om mensen van/naar de luchthaven te brengen, maar direct 2 keer waarschuwingsschoten te lossen en onmiddelijk de chauffeur neer te schieten i.p.v. voor een taxivoertuig te gaan staan?

En hoe werkt dat vergunning eigenlijk?

Veronderstel een taxi die een klant van Hasselt naar Gent brengt. Onderweg krijgt de klant een oproep (gsm) en zegt tegen de taxichauffeur "Kunnen we onderweg even naar de luchthaven rijden? Ik moet daar een vriend oppikken".
Chauffeur: "Neen [zie de foto hieronder: "Blijf maar dromen!" of "Nee, dank u!"], ik mag het niet doen; ik ga hier ergens (tankstation, pechstrook) moeten stoppen, je moet verder met een taxi, die vergunning [monopolie] heeft om je naar de luchthaven te brengen en je kan je vriend daar oppikken". ...??



Werkt dat zo?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 06:38.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 06:44   #326
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Dus die taxi reed hem éérst omver, stopte dan reed achtyeruit terug vooruit om hem op te scheppen en na 4km schoot de agent 2X langs de voorruit op de chauffeur?

Damn, die agent heeft zijn roeping gemist. Circus Ronaldo zoekt nog volk.


Natuurlijk kan je omvergereden worden en op de motorkap belanden.

Daar moet je geen universitair voor zijn om dat te snappen.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 06:54   #327
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
En hoe werkt dat vergunning eigenlijk?

Veronderstel een taxi die een klant van Hasselt naar Gent brengt. Onderweg krijgt de klant een oproep (gsm) en zegt tegen de taxichauffeur "Kunnen we onderweg even naar de luchthaven rijden? Ik moet daar een vriend oppikken".
Chauffeur: "Neen [zie de foto hieronder: "Blijf maar dromen!" of "Nee, dank u!"], ik mag het niet doen; ik ga hier ergens (tankstation, pechstrook) moeten stoppen, je moet verder met een taxi, die vergunning [monopolie] heeft om je naar de luchthaven te brengen en je kan je vriend daar oppikken". ...??


Werkt dat zo?
Neen, als je een taxi belt om je af te zetten of op te pikken aan de luchthaven, dan mag die taxi dat. Wat die taxi niet mag doen, en waarvoor de vergunningen eigenlijk dienen, is aan de luchthaven staan te wachten zonder een afspraak en klanten te ronselen.

Gisteren toevallig gehoord op radio 1.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 08:12   #328
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
600m, 2km, 4km , ...

En dan die schoten? Schoot hij op de man? Waar zat die klant toen?
Zouden die bruuske manoeuvres voor of NA het schot in de schouder zijn?
Die klant zat logischerwijs vanachter of naast de bestuurder.
Er werd VERTICAAL geschoten, wat duidelijk maakt dat de agent niet de bedoeling had iemand te verwonden, maar enkel de bestuurder aan te manen te stoppen.
Alsook om de passagier niet in gevaar te brengen.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 12 mei 2011 om 08:13.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 08:16   #329
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Walgelijke reacties hier, verschrikkelijk dat er toch mensen zijn die zulk crapuul willen goedpraten, wansmakelijk...

Als je een politieagent probeert te vermoorden zullen ze je proberen tegen te houden, desnoods met dodelijk geweld...is toch logisch?
Voor de meeste mensen wel.
Al heb ik de indruk dat ze gewoon wat de boel willen omdraaien om anderen wat op te jutten.
Dit is het soort volkje die tegen alles van een ander is omdat hij op andere vlakken niet met hen eens is. Belachelijk puberiaal natuurlijk, maar ja...
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 08:19   #330
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Is het nu aangeraden om vanaf heden de chauffeurs niet te controleren voor een vergunning om mensen van/naar de luchthaven te brengen, maar direct 2 keer waarschuwingsschoten te lossen en onmiddelijk de chauffeur neer te schieten i.p.v. voor een taxivoertuig te gaan staan?



Werkt dat zo?
Is het nu aangeraden om politieagenten op te scheppen en ermee rond te rijden als men aangemaand wordt te stoppen voor controle?
We zijn hier niet in het Wilde Westen, dacht ik!
Die chauffeur moet zich aan de regels houden als iedereen. Punt uit.
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 12 mei 2011 om 08:20.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 08:48   #331
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is het nu aangeraden om politieagenten op te scheppen en ermee rond te rijden als men aangemaand wordt te stoppen voor controle?
We zijn hier niet in het Wilde Westen, dacht ik!
Die chauffeur moet zich aan de regels houden als iedereen. Punt uit.
Blijkbaar is er niets aan de hand wanneer het slachtoffer een agent is, toch volgens de vreemde redenering van sommige forummers hier.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:02   #332
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is het nu aangeraden om politieagenten op te scheppen en ermee rond te rijden als men aangemaand wordt te stoppen voor controle?
Dat heb ik niet gezegd.
Ik vind het gewoon modern, correct, civiel, verstandelijk om een pv per post naar de chauffeur te sturen, die geen vergunning heeft om aan de luchthaven te staan te wachten, net als het gedaan wordt voor het snel rijden, verkeerd parkeren, enz.

Volgens mij hoef je niet een bewapende agent van de federale politie naar de plaats te sturen, waar o.a. de taxichauffeurs volgens het verkeersreglement (borden en wegmarkeringen: TAXI) mogen staan te wachten, om daar een vergunning-controle uit te voeren. Vergunning-controle kun je volgens mij ook uitvoeren zonder dat je de vergunning van een chauffeur vraagt (om te tonen). Let op, ik zeg in elk geval niet dat de chauffeur een agent mag omverrijden ofzo of dat een agent geen controle mag uitvoeren. Ik spreek over evaluatie van de ethiek in het algemeen en het bestrijden van monopolie in elk geval.

Ofwel moeten ze in het verkeersreglement (in het algemeen) en in de theorie en examenvragen theorie Rijbewijs B duidelijke beschrijving vermelden over specifieke plaatsen voor de taxi's en/of bussen (o.a. Luchthaven in Zaventem) waar ook de taxichauffeurs niet mogen parkeren en/of stil staan die geen vergunning ervoor hebben (klassieke monopolie).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 09:11.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:07   #333
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, als je een taxi belt om je af te zetten of op te pikken aan de luchthaven, dan mag die taxi dat. Wat die taxi niet mag doen, en waarvoor de vergunningen eigenlijk dienen, is aan de luchthaven staan te wachten zonder een afspraak en klanten te ronselen.

Gisteren toevallig gehoord op radio 1.
Bedankt voor de info.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:15   #334
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Volgens mij hoef je niet een bewapende agent van de federale politie naar de plaats te sturen, waar o.a. de taxichauffeurs volgens het verkeersreglement (borden en wegmarkeringen: TAXI) mogen staan te wachten, om daar een vergunning-controle uit te voeren. Vergunning-controle kun je volgens mij ook uitvoeren zonder dat je de vergunning van een chauffeur vraagt (om te tonen). Let op, ik zeg in elk geval niet dat de chauffeur een agent mag omverrijden ofzo of dat een agent geen controle mag uitvoeren. Ik spreek over evaluatie van de ethiek in het algemeen en het bestrijden van monopolie in elk geval.
Had de agent niet bewapend geweest, hoe was het in dit geval dan afgelopen?
De wagen kon blijven zigzaggen tot de agent van de motorkap afvloog?
Met alle gevolgen vandien?
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:16   #335
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Dat heb ik niet gezegd.
Ik vind het gewoon modern, correct, civiel, verstandelijk om een pv per post naar de chauffeur te sturen, die geen vergunning heeft om aan de luchthaven te staan te wachten, net als het gedaan wordt voor het snel rijden, verkeerd parkeren, enz.

Volgens mij hoef je niet een bewapende agent van de federale politie naar de plaats te sturen, waar o.a. de taxichauffeurs volgens het verkeersreglement (borden en wegmarkeringen: TAXI) mogen staan te wachten, om daar een vergunning-controle uit te voeren. Vergunning-controle kun je volgens mij ook uitvoeren zonder dat je de vergunning van een chauffeur vraagt. Let op, ik zeg in elk geval niet dat de chauffeur een agent mag omverrijden ofzo of dat een agent geen controle mag uitvoeren. Ik spreek over evaluatie van de ethiek in het algemeen en het bestrijden van monopolie in elk geval.

Ofwel moeten ze in het verkeersreglement (in het algemeen) en in de theorie en examenvragen theorie Rijbewijs B duidelijke beschrijving vermelden over specifieke plaatsen voor de taxi's en/of bussen (o.a. Luchthaven in Zaventem) waar ook de taxichauffeurs niet mogen parkeren en/of stil staan die geen vergunning ervoor hebben (klassieke monopolie).
Dat mag u denken, net zoals bij andere overtredingen mag een agent u aanhouden wanneer hij dit nodig acht, u klets behoorlijk uit uw nek en probeert recht te breien wat krom is.
Wie als taxichauffeur gaat werken hoort te weten wat wel of niet mag, dat moet niet in een theoretisch rijbewijs opgenomen worden, omdat de meeste mensen dit niet halen met de bedoeling taxichauffeur te worden!

Die man had geen vergunning, maar dat verklaart zijn reactie totaal niet, zelfs dan rij je geen agent omver, sleur je die niet mee op je motorkap om vervolgens uit te stappen en nog de man te lijf te gaan, wanneer je dit wel doet hoor je in de bak, en daarom wordt de chauffeur aangeklaagd voor doodslag, zeer terecht!
Van mij mogen ze ineens zijn relschoppende collega's hun vergunning als taxichauffeur afnemen, te gek voor woorden dat er nog rel werd geschoprt alsof de shauffeur het slachtoffer was.
Opkuisen die boel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:20   #336
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mag u denken, net zoals bij andere overtredingen mag een agent u aanhouden wanneer hij dit nodig acht, u klets behoorlijk uit uw nek en probeert recht te breien wat krom is.
Wie als taxichauffeur gaat werken hoort te weten wat wel of niet mag, dat moet niet in een theoretisch rijbewijs opgenomen worden, omdat de meeste mensen dit niet halen met de bedoeling taxichauffeur te worden!

Die man had geen vergunning, maar dat verklaart zijn reactie totaal niet, zelfs dan rij je geen agent omver, sleur je die niet mee op je motorkap om vervolgens uit te stappen en nog de man te lijf te gaan, wanneer je dit wel doet hoor je in de bak, en daarom wordt de chauffeur aangeklaagd voor doodslag, zeer terecht!
Van mij mogen ze ineens zijn relschoppende collega's hun vergunning als taxichauffeur afnemen, te gek voor woorden dat er nog rel werd geschoprt alsof de shauffeur het slachtoffer was.
Opkuisen die boel
!
jamaar, 't zijn er van die soort die een slechte jeugd hebben gehad, gediscrimineerd worden en geen toekomst hebben. Dan mag je niet optreden en de wet desnoods met geweld afdwingen hoor.
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:21   #337
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Had de agent niet bewapend geweest, hoe was het in dit geval dan afgelopen?
De wagen kon blijven zigzaggen tot de agent van de motorkap afvloog?
Met alle gevolgen vandien?
Ik praat over evaluatie van de ethiek, beste rechtse plakker. Staan ook bewapende agenten op de autosnelwegen om wagens te stoppen om te controleren? In elk geval is het gevaarlijk om voor een voertuig te staan. Het is nu bewezen feit toch !?

Wie is rechts nu? Ik of jij?

Wat is belangrijker? Een boete voor het ontbreken van een vergunning of het overlijden van een agent van de federale politie of het overlijden van een taxichauffeur?

Bovendien; de taxichauffeur zou sowieso moeten zigzagen (zie bord A1C hieronder)

Naam: bna1.gif
Bekeken: 162
Grootte: 23,4 KB

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 09:26.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:24   #338
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik praat over evaluatie van de ethiek, beste rechtse plakker. Staan ook bewapende agenten op de autosnelwegen om wagens te stoppen om te controleren? In elk geval is het gevaarlijk om voor een voertuig te staan. Het is nu bewezen feit toch !?

Wie is rechts nu? Ik of jij?

Wat is belangrijker? Een boete voor het ontbreken van een vergunning of het overlijden van een agent van de federale politie of het overlijden van een taxichauffeur?
Ik wist niet dat het hier over links of rechts ging.
Het gaat niet over een vergunning die belangrijker is dan een mensenleven, want dan kunnen die agenten nooit meer hun werk doen, en moet niemand nog een vergunning hebben.
Trouwens, voor een auto staan die eerst achteruit moet rijden om je daarna overhoop te rijden is wel veilig, maar ligt de schuld bij de chauffeur
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:27   #339
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik wist niet dat het hier over links of rechts ging.
Het gaat niet over een vergunning die belangrijker is dan een mensenleven, want dan kunnen die agenten nooit meer hun werk doen, en moet niemand nog een vergunning hebben.
Trouwens, voor een auto staan die eerst achteruit moet rijden om je daarna overhoop te rijden is wel veilig, maar ligt de schuld bij de chauffeur
Ik heb mijn post aangepast.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:30   #340
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik praat over evaluatie van de ethiek, beste rechtse plakker.
Met ethiek koop ik geen brood.

Citaat:
Staan ook bewapende agenten op de autosnelwegen om wagens te stoppen om te controleren? In elk geval is het gevaarlijk om voor een voertuig te staan. Het is nu bewezen feit toch !?
Het voertuig is een klomp materiaal, exact even gevaarlijk als een rotsblok in rust. Alleen, een voertuig kan voortbewogen worden naar willekeur van een bestuurder.


Citaat:
Wat is belangrijker? Een boete voor het ontbreken van een vergunning of het overlijden van een agent van de federale politie of het overlijden van een taxichauffeur?
Ik zal je graag eens horen zeiken over het ontbreken van een vergunning voor het opslaan van dioxines.

Als die taxichauffeur en die agent zichzelf aan de regels houden, is er geen vuiltje aan de lucht. Helaas deed die taxichaufeur het niet.

Eneuh, de doodstraf omdat die agent een kans zou gehad hebben die taxichauffeur door zijn kop te knallen.... hoeveel mensen kan je niet doodrijden met een auto?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 mei 2011 om 09:31.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be