Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2011, 19:02   #2241
eno2
Banneling

Standaard

[quote=freelancer;5446493]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Bonen? Worteltjes?
Of patatten?
Ja,patatten, dat was het.

Maar nu weet ik niet meer of die oogst voor of na de airweten kwam.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 23:08   #2242
eno2
Banneling

Standaard

test (mislukt)

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 mei 2011 om 23:16.
Oud 12 mei 2011, 02:43   #2243
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Arm zijn is tegenwoordig niet zo moeilijk, immers, �*lles wordt duurder, de prijzen swingen de pan uit maar in verhouding krijg/verdien je géén euro meer.

Arm zijn is oa elke maand voor de keuze staan om voedingswaren te kopen of die laatste rekening te betalen...nogal een leuke keuze hé

In het programma 'rekening in 't rood' op VT4 tonen ze steevast mensen die door eigen schuld in de patatten zitten, �*llemaal in schuldbemiddeling en dan maar j�*nken terwijl er NIET gerept wordt over die mensen die géén schuld hebben opgebouwd maar die het steeds moeilijker krijgen de eindjes aan elkaar te knopen, om op 't einde van de maand nog ETEN te hebben!
Wat die vuilbakken-etenden, die getoond worden, per maand hebben om van te leven, d�*t blijft er niet over voor een alleenstaande werkloze!

Veel alleenstaanden die geen werk vinden (jaja, is mogelijk wegens te oud, te duur, overgekwalificeerd etc...) en het noodgedwongen moeten doen met de aalmoes van een werkloosheidsuitkering staat het water aan de lippen.

En d�*t terwijl asielzoekers worden verwend, financiële steun krijgen terwijl de regering zélf notabene in 2005 dat had 'afgeschaft' - terwijl allochtonen en asielzoekers de ocmw's uitzuigen tot op het bot door bij 3 gemeenten tegelijk steun te trekken élke maand waarvoor ocmw-medewerkers de ZWIJGPLICHT hebben ipv MELDINGSPLICHT voor deze fraude!
De (bewuste?) g�*ten in onze wetten waarvan allochtonen veelvuldig ge(mis)bruik maken door de voorkeuren allerhande die hen toegestaan worden gelden niet voor autochtonen.

Werkzoekenden mogen géén euro bijverdienen om hun situatie draaglijker te maken (met uitzondering van allochtonen, die lappen �*lles aan hun laars) om geen honger te lijden maar politici cumuleren dat het een lieve lust is, met DUIZENDEN euro's per maand bovenop hun vette wedde!

En d�*n maar télkens met de vinger wijzen naar de 'doppers' die geen menswaardig bestaan meer kennen, alleen "alles-ontzeggend", een 'beschaafd' land onwaardig!
Pure manipulatie want de kloof tussen werkNEMER en dopper is véél kleiner dan de kloof tussen werknemer en graai-politici!!
Dat is een kwestie van aandacht-afleiden en de bevolking tegen elkaar op te zetten - verdeel-en-heers tacktiek
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 06:30   #2244
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Prachtig verhaal Oma,.
Ik vind het wel knap hoe ge uw verhaal getuigt en daar met wat peper overheen gaat.
Ik heb toch wat aan mijn mening moeten schaven. Onlangs in gesprek met mijn beste maat.
Die jongen heeft armoede gekend (past op ik ook), en we waren bezig over vroeger en onze huidige situatie. En ik vroeg hem, ja maar waarom ging je dan niet werken? En hij zei dat het moeilijk te doen was zonder een adres. Kon zijn adres ook nergens zetten door deurwaarders achter zijn gat.
Toen viel mijne nikkel hoe veelal armoede bij eigen volk ontstaat die wel werklustig zijn, maar simpelweg niet kunnen.
Die jongen kreeg geen enkele hulp van het OCMW.
Het systeem zit niet meer juist in mekaar voor de huidige samenleving.
En daarom moet er dringend een nieuwe "verdeel en heers tactiek" komen.

Onze welvaart moet terug verdeeld worden aan hen die het toekomt.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 08:59   #2245
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
test (mislukt)
Spijtig...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:42   #2246
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Prachtig verhaal Oma,.
Ik vind het wel knap hoe ge uw verhaal getuigt en daar met wat peper overheen gaat.
Ik heb toch wat aan mijn mening moeten schaven. Onlangs in gesprek met mijn beste maat.
Die jongen heeft armoede gekend (past op ik ook), en we waren bezig over vroeger en onze huidige situatie. En ik vroeg hem, ja maar waarom ging je dan niet werken? En hij zei dat het moeilijk te doen was zonder een adres. Kon zijn adres ook nergens zetten door deurwaarders achter zijn gat.
Toen viel mijne nikkel hoe veelal armoede bij eigen volk ontstaat die wel werklustig zijn, maar simpelweg niet kunnen.
Die jongen kreeg geen enkele hulp van het OCMW.
Het systeem zit niet meer juist in mekaar voor de huidige samenleving.
En daarom moet er dringend een nieuwe "verdeel en heers tactiek" komen.

Onze welvaart moet terug verdeeld worden aan hen die het toekomt.
De welvaart komt toe aan deze die ze creeert. Als je werkloos thuis zit, schep je geen toegevoegde waarde. Helaas.

Zoekt werk !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 12:29   #2247
eno2
Banneling

Standaard

echt arm zijn is... alle welvaartsschepping noodgedwongen moeten overlaten aan een zichzelf verrijkende elite
Oud 12 mei 2011, 12:31   #2248
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De welvaart komt toe aan deze die ze creeert. Als je werkloos thuis zit, schep je geen toegevoegde waarde. Helaas.

Zoekt werk !
Iemand die zich zo weinig kan inleven in andere situaties getuigt eerder van armoede van geest. Ook wel een echte armoede...
Oud 12 mei 2011, 12:36   #2249
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
oma.
terwijl allochtonen en asielzoekers de ocmw's uitzuigen tot op het bot door bij 3 gemeenten tegelijk steun te trekken élke maand waarvoor ocmw-medewerkers de ZWIJGPLICHT hebben ipv MELDINGSPLICHT voor deze fraude!
bron?

Ik ga er niet op reageren , maar me eerst informeren
Oud 12 mei 2011, 12:39   #2250
eno2
Banneling

Standaard

De echt -arm -zijn-versie om welvaart (voor een ander ) te creëren is
full time werken onder de armoedegrens

en weet je hoe die gastjes-in-de-slappe-was op die kwalijke combinatie van ondernemers-en staatsuitbuiting reageren?

Op de man , natuurlijk, door het slachtoffer uit te lachen omdat hij niet in staat is de kost te verdienen.....

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2011 om 12:44.
Oud 12 mei 2011, 12:46   #2251
freelancer
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is niet kunnen/willen inzien wat armoede is...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 13:04   #2252
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
echt arm zijn is... alle welvaartsschepping noodgedwongen moeten overlaten aan een zichzelf verrijkende elite
tot de rollen eens omgedraaid worden

revoluties , bloedbaden, samenlevingen in anomie en groeiende kloven tussen arm en rijk zouden vermeden kunnen worden met het implementeren van een rechtvaardiger toegang en verdeling.
Oud 12 mei 2011, 13:10   #2253
eno2
Banneling

Standaard

Veel geniale armen hebben enorm maar noodgedwongen gratis bijgedragen aan het creëren van schoonheid, filosofie kunst en wetenschap cultuur, aan alle terreinen van de samenleving eigenlijk, en aan welvaart in de loop van hun ellendig bestaan

denk aan vincent en karel, aan van gogh en marx

Het is daarom een vorm van pathologisch narcisme van de slappe-was-elite om het creëren van welvaart en de resultaten daarvan allen voor zich op te eisen.

en ook een achterlijk bigotte stelling natuurlijk dat zij de welvaartscreatie alleen voor hun rekening zouden nemen.
Ja, op de rug van de armen, dat wel.
Managers en ondernemers die lageloners afjakkeren en uitbuiten, dat wel, the race to the bottom voor meer winst, dat wel

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2011 om 13:15.
Oud 12 mei 2011, 13:16   #2254
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Iemand die zich zo weinig kan inleven in andere situaties getuigt eerder van armoede van geest. Ook wel een echte armoede...
There is no such thing as a free lunch.
Oud 12 mei 2011, 13:17   #2255
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
tot de rollen eens omgedraaid worden

revoluties , bloedbaden, samenlevingen in anomie en groeiende kloven tussen arm en rijk zouden vermeden kunnen worden met het implementeren van een rechtvaardiger toegang en verdeling.
De overgrote meerderheid van de maatschappij leeft in welvaart. Dankzij het systeem. Er komen geen bloedbaden of revoluties.

U hebt zich aan te passen.
Oud 12 mei 2011, 16:01   #2256
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Zoekt werk !
Bent U nu tegen mij bezig of in het algemeen?
Ik werk en wil dat er nog mensen werken. En wil een heel nieuw sociaal beleid zien dat minder migratie aantrekt. Liever een beleid waarvan mensen vertrekken dan een beleid waarin ze toestromen met boten, vliegtuigen, vrachtwagens vol.
Ja die mensen zijn ook echt arm, dat is jammer. Maar je moet daarom geen andere maatschappij mee trekken door een ander ervoor te laten opdraaien.
Het is geen waanidee aan te nemen dat we allemaal in de minderheid komen te staan als er NU geen acties volgen. Birth control voor niet Europeaanse culturen zou al een begin zijn.

Er is dringend een herstructurering nodig in alles.
Politici, houdt de Vlaming tevreden of het zal U duur komen te staan!
Er is niet veel meer nodig of de bevolking komt op het straat. En dan zal het niet jullie frietrevolutie jeugd zijn neen.
Oud 12 mei 2011, 16:15   #2257
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

@ Alienation:
“verhaal”…néé, bittere realiteit, helaas!
Werken gaan als alleenstaande werloze is tegenwoordig geen optie meer omdat je dan financieel erop �*chteruit gaat!
Oorzaak: de ondermaatse netto-lonen die géén gelijke tred houden met de prijsstijgingen zodat zelfs de woon-werk verplaatsingskost NIET gedekt wordt, berekeningen van huur in een sociale woning op het BRUTO-loon: dus verhoging etc…...
En ‘ten �*lle prijze’ toch gaan werken (om de stempel van schande/werkloze niet te dragen door onwetenden?!) om dan honger te moeten lijden omdat het inkomen dan vermindert ipv verméérdert?
F* you
Bovendien is het ocmw bevooroordeeld én discriminerend want een autochtoon die hulp nodig heeft zal éérst zijn ‘eigendom’ (huisje waar hij jaren voor heeft moeten zwoegen) moeten opeten voor hij in aanmerking kan komen voor steun, alwaar de allochtoon (met meerdere vastgoeden in thuisland) zonder énige vorm van onderzoek elke steun wordt toegezegd.
@eno2
Citaat:
bron?
Ik ga er niet op reageren , maar me eerst informeren
Ocmw- en ziekenfonds bedienden die zwijgplicht wordt opgelegd.
Citaat:
D�*�*r zit het ‘m…rechtvaardig en verdeling maar buitensporige hebzucht en machtsgeilheid verhindert d�*t al jaren
@Tavek
Citaat:
Zoekt werk !
Mijn ‘toegevoegde waarde’ bedraagt 25 jaar gewérkt, de jouwe?
Citaat:
De overgrote meerderheid van de maatschappij leeft in welvaart. Dankzij het systeem. Er komen geen bloedbaden of revoluties.
Overgrote meerderheid? In wélk land leef jij?
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 17:06   #2258
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
@ Alienation:
“verhaal”…néé, bittere realiteit, helaas!
Werken gaan als alleenstaande werloze is tegenwoordig geen optie meer omdat je dan financieel erop �*chteruit gaat!
Oorzaak: de ondermaatse netto-lonen die géén gelijke tred houden met de prijsstijgingen zodat zelfs de woon-werk verplaatsingskost NIET gedekt wordt, berekeningen van huur in een sociale woning op het BRUTO-loon: dus verhoging etc…...
En ‘ten �*lle prijze’ toch gaan werken (om de stempel van schande/werkloze niet te dragen door onwetenden?!) om dan honger te moeten lijden omdat het inkomen dan vermindert ipv verméérdert?
F* you
Bovendien is het ocmw bevooroordeeld én discriminerend want een autochtoon die hulp nodig heeft zal éérst zijn ‘eigendom’ (huisje waar hij jaren voor heeft moeten zwoegen) moeten opeten voor hij in aanmerking kan komen voor steun, alwaar de allochtoon (met meerdere vastgoeden in thuisland) zonder énige vorm van onderzoek elke steun wordt toegezegd.
Ik begrijp niet hoe een job minder kan verdienen dan een uitkering?
Dat alles duurder is geworden is niemand onopgemerkt voorbij gegaan neen.
Oud 12 mei 2011, 17:33   #2259
eno2
Banneling

Standaard

echt arm zijn is... overal moeten betalen (miljardairs komen overal gratis, als ze er al niet voor betaald worden)

Hoe meer je bezit en hoe meer inkomen je hebt, hoe meer reuzenpampers je aangereikt worden.

Of moet er een tekeningetje bij van de reuzenpampers?

Er is zogezegd niet iets zoals een gratis ontbijt, maar vanaf een zeker niveau van hand -en spandiensten aan het casonokapitalisme wordt de hoorn des overvloeds over je uitgestort ... op kosten van de belastingsbetaler.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2011 om 17:34.
Oud 12 mei 2011, 18:00   #2260
eno2
Banneling

Standaard

De decielspanning in belgië in 2006 bedroeg 18
Dat betekent dat de 10% meestverdieners 18 keer meer inkomen hebben dan de 10% laagsverdieners.

Moet een beetje aan gesleuteld worden zodat iedereen kan blijven werken, ook de laagstverdienenden

14 aug 2010 ... Het aantal armen van onze wereld bedraagt ongeveer de helft van de totale wereldbevolking

Maar ja, die verdienen ook niet beter want ze dragen niks bij aan de welvaartcreatie....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be