![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() schaak-mat
|
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop gewoon dat Di Rupo het formateurschap aan De Wever laat. Dan nemen de Vlamingen voor de zoveelste keer het initiatief. De Franstaligen zullen op hun achterste poten gaan staan en opnieuw elk voorstel afblokken. Dat wordt dan het hoogtepunt van een debacle van een jaar waarbij Bart De Wever op een meesterlijke wijze zal aantonen dat de franstaligen geen akkoord willen sluiten. Enkel de grootste negationisten zullen dan nog de schuld in de schoenen van NVA proberen schuiven maar zullen uiteraard falen. Op het eerste zicht zou ik denken dat Elio zo dom niet is, maar ik heb al meer verschoten van Elio. Ik had hem veel te hoog ingeschat. Erg snugger is de man niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 mei 2011 om 10:53. |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zomin als het tegengesproken is dat CD&V en Groen! aandrongen op de behandeling van de financieringswet. |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het werd zelfs in "vertrouwelijke" briefvorm overgemaakt aan Wouter Beke, één van de weinig schriftelijke bewijzen van schuldbekentenis en meteen ook de druppel voor Wouter Beke. Hier heeft hij zichzelf vastgereden, en merkwaardig ook Louis Lawijt is er zelfs stil van geworden. en toen waren ze weer bij af Laatst gewijzigd door Jakko : 13 mei 2011 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elio laat heel de boel crashen voor een geldstroom van 0,03% van het BBP. En dan zijn hier effectief mensen die durven beweren dat het de NVA is die de boel verziekt. Hoe lang gaan die mensen dat eigenlijk nog durven volhouden?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus inderdaad, er was een afspraak tussen 2 mensen, maar ik weet niet hoe dat bindend zou zijn voor de andere partijen. De NV-A is verder ook de enige van de partijen (inclusief die van Di Rupo) die zich daar wel aan heeft gehouden. Dus, ALLE andere partijen BEHALVE de N-VA vragen iets, maar toch is dat Bart De Wever zijn schuld. Leg dat eens uit? |
|
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Tegen 2025 wel te verstaan.
Laatst gewijzigd door Jakko : 13 mei 2011 om 11:28. |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Begin met zo'n mensen eens aan een besparingsronde van 20 miljard. |
|
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja natuurlijk. Vergeten vermelden, my mistake.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is trouwens al van dag 1 na de verkiezingen zo. Als N-VA zich niet kon vinden met zijn coalitiepartners to be dan hadden ze al lang de onderhandelingen moeten weigeren. N-VA is niet alleen verantwoordelijk voor zichzelf maar ook voor de andere partijen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is dit allemaal een uitloper van de wanpolitiek van Guy Verhofstadt die, als toekomstig staatsman, ook eens een staatshervorming op zijn palmares moest hebben in een tijd dat die niet echt nodig was. Nu is het wel nodig en nu kunnen we niet. |
|
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie van de top van de partijen heeft er zich openlijk, on-the-record en publiekelijk EDR beschuldigd van het systematisch terugkomen op zijn beloftes ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon je hebt gelijk. BDW is een grote leugenaar, pleegt woordbreuk en valt voor geen haar te vertrouwen. Kunnen we nu dan terug on topic gaan en het hebben over de vooruitgang die Beke geboekt heeft maar die Elio allemaal teniet heeft gedaan omdat hij het niet zag zitten om het Waals gewest 70 miljoen euro te laten besparen tegen 2025?
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat behoort tot de zou-journalistiek, ik wil niet zeggen dat ik het onmogelijk acht dat EDR dergelijke uitspraken heeft gedaan. Het punt waar het echter over struikelt is nog het beste verwoord door de Maureaux van de PS ( niet tegengesproken door EDR) dat ze zich hebben teruggetrokken in de loopgraven. Dat is deel van de échte problematiek van de huidige politieke deadlock.
|
![]() |
![]() |
#175 |
Burgemeester
|
![]() Weet u ik had er eigenlijk nooit vertrouwen in, in het bekende scenario van Dirupo premier, om een grotere hervorming te bereiken maar nu totaal niet meer om een of andere reden (wie snapt het nog en dan ben je zeker niet meer mee) stel u voor dat hij premier zou worden. Dit had ik aan zien komen nog voor de verkiezingen en daarom ben ik niet gaan stemmen. Het was gewoon compleet zinloos deze keer, trouwens de eerste keer dat ik dit deed. Kijk eens nuchter naar de resultaten wie was aan de kant geschoven? Cd&v Wie is er aan de macht (we mogen hier al spreken van jaren) cd&v. Is dat dan normaal of zo?
|
![]() |
![]() |
#176 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 13 mei 2011 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie: over een mogelijke verandering in de geldstroom met 0,03, indien Wallonië economisch geen vooruitgang zou boeken! Anders gezegd: ze gaan ervan uit dat tot in 2025 het Waalse beleid totaal ondoeltreffend zal blijken te zijn. En dan maar reclame maken over het Marshall plan dat toch zo goed werkt (met dank aan de Vlaamse transferts).
|
![]() |
![]() |
#180 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan zijn de onderhandelingen begonnen, en waren de andere partijen niet akkoord met die overeenkomst. Einde verhaal. Ik snap nog steeds niet hoe je dat de schuld van BDW kan vinden (vergeleken met pakweg Di Rupo, die z'n eigen partij niet eens meekreeg), laat staan woordbreuk. De publieke beschuldiging van EDR is inderdaad een feit, net zoals de uitbundige stortvloed aan publieke beschuldigingen die daarop zijn gevolgd, maar hopelijk zijn we in staat om dat te toetsen aan de werkelijkheid, en te verwerpen bij gebreke. Citaat:
Begrijp ik het goed dat als Elio formateur wordt, dat hij ook verantwoordelijk wordt voor de standpunten en uitspraken van de N-VA? Citaat:
![]() |
|||
![]() |