Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2011, 11:43   #2301
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De dommen?
de domheidsgraad moet dan wel enorm veel hoger liggen bij de werklozen dan bij de gemiddelde bevolking

naar het schijnt gaat het over zo'n 60000 per jaar

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 mei 2011 om 11:44.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:03   #2302
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jonge werklozen, pas van school af, moeten maar bij ma en pa blijven wonen. Niks te dop. En als ze met hun diploma niks vinden, gewoon omscholen. Klaar.

En als ze niet willen werken: op zolder bij ma en pa is nog plek. Maar laat de maatschappij er niet voor opdraaien.
Arbeidsherverdeling en vrijetijdsherverdeling verspreiden over de totale bevolking:

Beurtrolsysteem, economie is een middel en geen doel op zich:

Arbeidsherverdeling over de totale bevolking is een middel om werklozen, vensterkijkers, renteniers, rijke, profiteurs, elite, jetset enz. gedwongen (een weinig Stalinisme) aan het werk te zetten, dit om met meer mensen minder werk te moeten leveren, voor meer betaalde vrije tijd en om vroeger op rust te kunnen gaan, dit voor iedereen, ieder individu heeft daardoor dezelfde democratische rechten.
Niemand kan op deze manier anderen verwijten van luiheid, gebrek aan motivatie of geen bijdrage voor de samenleving te leveren, iedereen brengt zijn deel in, simpel en begrijpbaar voor iedereen.
Indien ieder individu (dat kan werken) in België met een beurtrolsysteem zou werken, dan is er misschien 10 uur werk voor iedereen noodzakelijk, iedereen heeft iets bijgedragen voor de samenleving en er is veel betaalde vrije tijd, (geen uitzonderingen toegestaan)

1. Je kan in één dag tien uur werken of 2 dagen van 5 uren, keuze genoeg.
2. Een berg van 1.000 m³ zand wordt met 100 mensen 4 x sneller verzet dan met 25 mensen, de ingewonnen tijd is vrije tijd voor iedereen, de motivatie is hier merkbaar groter.
3. De 75 mensen die vroeger parasiteerde, werden betaald om niets te doen en leveren nu bijdrage voor de samenleving.
4. Vroeger werkte 25 mensen 40 uren per week, (1.000 uren) weinig vrije tijd.
5. Nu werken 100 mensen 10 uur per week, ook (1.000 uren) en meer vrije tijd.

Een beurtrol voor iedereen die “kan” werken is de beste oplossing voor meer betaalde vrije tijd en vroeger op rust te kunnen gaan, dit voor iedereen en niet voor enkele zoals nu het geval is.
Uiteindelijk was dit uiteraard het einddoel van de technologische geautomatiseerde economie.
Internationale fairtrade handelsvoorwaarden dragen bij aan betere leef en werkomstandigheden, een vriendelijker milieu en meer vrije tijd voor ieder individu op onze planeet.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:15   #2303
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Arbeidsherverdeling en vrijetijdsherverdeling verspreiden over de totale bevolking:

Beurtrolsysteem, economie is een middel en geen doel op zich:

Arbeidsherverdeling over de totale bevolking is een middel om werklozen, vensterkijkers, renteniers, rijke, profiteurs, elite, jetset enz. gedwongen (een weinig Stalinisme) aan het werk te zetten, dit om met meer mensen minder werk te moeten leveren, voor meer betaalde vrije tijd en om vroeger op rust te kunnen gaan, dit voor iedereen, ieder individu heeft daardoor dezelfde democratische rechten.
Niemand kan op deze manier anderen verwijten van luiheid, gebrek aan motivatie of geen bijdrage voor de samenleving te leveren, iedereen brengt zijn deel in, simpel en begrijpbaar voor iedereen.
Indien ieder individu (dat kan werken) in België met een beurtrolsysteem zou werken, dan is er misschien 10 uur werk voor iedereen noodzakelijk, iedereen heeft iets bijgedragen voor de samenleving en er is veel betaalde vrije tijd, (geen uitzonderingen toegestaan)

1. Je kan in één dag tien uur werken of 2 dagen van 5 uren, keuze genoeg.
2. Een berg van 1.000 m³ zand wordt met 100 mensen 4 x sneller verzet dan met 25 mensen, de ingewonnen tijd is vrije tijd voor iedereen, de motivatie is hier merkbaar groter.
3. De 75 mensen die vroeger parasiteerde, werden betaald om niets te doen en leveren nu bijdrage voor de samenleving.
4. Vroeger werkte 25 mensen 40 uren per week, (1.000 uren) weinig vrije tijd.
5. Nu werken 100 mensen 10 uur per week, ook (1.000 uren) en meer vrije tijd.

Een beurtrol voor iedereen die “kan” werken is de beste oplossing voor meer betaalde vrije tijd en vroeger op rust te kunnen gaan, dit voor iedereen en niet voor enkele zoals nu het geval is.
Uiteindelijk was dit uiteraard het einddoel van de technologische geautomatiseerde economie.
Internationale fairtrade handelsvoorwaarden dragen bij aan betere leef en werkomstandigheden, een vriendelijker milieu en meer vrije tijd voor ieder individu op onze planeet.
Economie is niet uw ding he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:23   #2304
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Economie is niet uw ding he.
Economie is mijn ding, maar werken is niet u ding, enkel laten werken en veel geld verdienen op kosten van andere!
Niet schrikken dat uw systeem vast loopt!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:27   #2305
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Economie is mijn ding, maar werken is niet u ding, enkel laten werken en veel geld verdienen op kosten van andere!
Economie is niet uw ding want ge hebt er geen jota van begrepen. Maargoed, u denkt van wel. U gelooft enkel uw eigen schrijfsels. Uw spam. Uw zever.
Oud 13 mei 2011, 15:01   #2306
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat is het gemiddelde loon van een werknemer? Tussen de 1500 en 1800€/mnd
Wel, laten we eens rekenen:
Als alleenstaande werkloze kun je, afhankelijk van je laatste job natuurlijk en na verloop van tijd, belanden bij ongeveer 964€ per maand.
Waarvan je, indien je tenminste correct je rekeningen betaalt, die totaal ongeveer 749€ bedragen, dus je hebt 215€ en daar moet je van eten.. (en kleding? onvoorziene uitgaven? noppes)
Dat is een verschil met het 'minimumloon' (want je begint NOOIT ergens aan méér) van 530€ per maand.
Huurverhoging op het brutoloon neemt daar al minimum 150€ vanaf. (en als je 'teveel' verdient, bruto uiteraard!! dan kun je gaan verhuizen en privé huren aan 600-800€ want dan vervalt je 'recht' op een sociale woning.)
Vervoerskosten (om te kunnen gaan werken!) met de huidige prijzen en natuurlijk afhankelijk van de afstand en het voertuig (alhoewel tegenwoordig het voordeel van een diesel te verwaarlozen is, ook al!): minimaal 250/300€/maand (en dat is aan de l�*ge kant gerekend)
Dan heb je nog 80€ voordeel voor een m�*�*nd wérken - want aangepaste kleding, schoenen, brood/lunch etc.. tel ik niet mee.
Je gaat belast worden het jaar erop dus, vooruitziend, moet je daar ook rekening mee houden, eventuele hulp zoals voordelen medische kosten vallen weg, dus meerkost want dan moet je de volle pot betalen.

En vergéét het dat werklozen over allerlei ‘sociale voordelen’ beschikken, d�*�*r komt zelfs een leefloner amper voor in aanmerking, zo smerig zijn ze dan wel: met grote tam-tam aankondigen w�*t er allemaal aan voordelen te krijgen is, alleen…..kan bijna NIEMAND daarvan genieten omdat de voorwaarden bel�*chelijk lage inkomsten vereisen.

Met al die aanpassingen van regeltjes en kromme redeneringen die enkel dienen om de indruk te wekken dat de ‘overheid’ het toch zo goed met de mensen voorheeft én zelfs ‘eraan werkt’ snijden ze echter in eigen vlees (verminderde koopkracht, slinkende economie) en d�*t is niet erg, ware het niet dat de werkmens de dupe is van die bedrieglijke praktijken!
En breek mij hélemaal niet de bek open over bedrog zoals de ‘activa-kaart’ voor oudere werklozen want dat is een nog schandaliger verhaal waar de overheid (opnieuw) haar eigen wetten aan de laars lapt!

Begrijp je het zo een beetje? Werklozen worden in een situatie gedwongen waar ze geen kant uitkunnen want om een overbrugging te kunnen maken tussen een ‘beginloon’ (?!) en een later, hoger loon heb je die financiële overbrugging nodig in de vorm van een spaarcentje…dat werklozen niet hébben. Daarom ook dat sommige werklozen schulden maken als ze gaan werken omdat het loon niet toereikend is.

Dé oorzaak ligt bij de belangenverstrengeling tussen politiek en bedrijven die elkaar de hand boven het hoofd houden om, hebzuchtig als ze zijn, hun gigantische winsten te behouden en zelfs nog te vergroten terwijl de belastingbetaler voor de faktuur opdraait, uiteraard is dan de werkloze de perfecte zondebok om met de vinger te wijzen.
Ook al om het 'gepeupel' tegen elkaar op te jutten zodat de aandacht afgeleid wordt van de miljoenen die de hebzuchtige elite onder elkaar verdelen!
Bij mij is dat andersom. Als ik niet werk kom ik niet toe met een uitkering.
Als ge alleen zijt betaalt ge zeker niet meer dan 400 euro huur he. Er zijn zelfs op te knappen appartementen van tegen de 350 euro.
Dan uw rekeningen erbij en ge komt op een kleine 800 euro.
Wel u houdt dan nog 800 euro over om eten te kopen, kledij, transport, ...

Mahja als ge maar 1000 euro krijgt kunt ge daar natuurlijk niet met rondkomen. Dan moet je al studio zoeken voor enkele honderd euro's in de maand en niet teveel verbruiken want de portemonnee kan dat niet dragen.

U maximaliseert de zaak in mijn mening. Want moesten we het echt beter hebben op de dop, zou elke werkmens zijn werk laten staan en op een uitkering leven. Het is net door te werken dat mensen nu hun hoofd boven water kunnen houden. Wie niet werkt wordt eruit gefilterd in het nieuwe systeem.
Wat doe je er anders aan behalve werken?
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 16:23   #2307
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg eens rustig aan Tavek uit hoe U dat als bouwaannemer met uw personeel al 35 jaar doet...
Hij zal het dan wel begrijpen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 16:58   #2308
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Leg eens rustig aan Tavek uit hoe U dat als bouwaannemer met uw personeel al 35 jaar doet...
Hij zal het dan wel begrijpen...
Corse verdient op de rug van zijn metselaars !
Oud 13 mei 2011, 19:23   #2309
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
alienation
Wat doe je er anders aan behalve werken?
de riem dichtsnoeren
wat anders, als je toch geen menselijkbetaald werk kan krijgen?
Oud 13 mei 2011, 21:05   #2310
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
de riem dichtsnoeren
Zoek toch werk, man. Als je meer betaald wilt krijgen, volg dan een opleiding bij de VDAB ofzo. Ze betalen alles en je krijgt nog een uitkering ook.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 21:10   #2311
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Zoek toch werk, man. Als je meer betaald wilt krijgen, volg dan een opleiding bij de VDAB ofzo. Ze betalen alles en je krijgt nog een uitkering ook.

daar zie, onze tovenaar van van werkzoekdheidsoplossingen voor door het systeem uitgerangeerden

kijk, ze hebben de 50 -jarigen eerst vrijgesteld van de arbeidsmarkt, en daarna de 65-jarigen een jaar langer laten werken

dat is toch om de mensen het heen en weer te laten krijgen¿

ik vind dat ze jou moesten aanstellen als wegtovenaar van de werkloosheidsproblemen

loop niet weg!

Voor wat mij betreft: ik was 50, van de arbeidsmarkt vrijigesteld, maar ik heb toch nog werk gezocht vanwege de grauwe misère.

niemand in belgie wou me een vast contract geven met een leefbaar inkomen

dan ben ik maar naar het buitenland gegaan

bij een internationale oplichtersfirma bleek algauw

die vroegen geen perfect cv natuurlijk

op commissie

toen ik het doorhad en niets verkocht, ben ik teruggekeerd

met alle extra-uitgaven van spaargeld dat het mij gekost heeft

echt arm zijn is...

al je geleend geld vruchteloos uitgeven om werk te vinden

dat was nadat ik al mijn spaargeld uitgegeven had om zes jaar onderbetaald en overbelast full time te kunnen doorwerken in een laagsteloonjob

Jaja
lach maar eens goed: hier is iemand die geen waardig betaalde baan meer kon versieren na zijn vijftigste

Zoiets komt ook maar een keer voor in de zoveel honderd jaar in België
een waar fenomeen
Tussen haakjes: sedert ik gepensionneerd ben, is het gedaan met op een laag vuurtje naar de knoppen gaan, dankuwel

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 mei 2011 om 21:31.
Oud 13 mei 2011, 21:48   #2312
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
daar zie, onze tovenaar van van werkzoekdheidsoplossingen voor door het systeem uitgerangeerden

kijk, ze hebben de 50 -jarigen eerst vrijgesteld van de arbeidsmarkt, en daarna de 65-jarigen een jaar langer laten werken

dat is toch om de mensen het heen en weer te laten krijgen¿

ik vind dat ze jou moesten aanstellen als wegtovenaar van de werkloosheidsproblemen

loop niet weg!

Voor wat mij betreft: ik was 50, van de arbeidsmarkt vrijigesteld, maar ik heb toch nog werk gezocht vanwege de grauwe misère.

niemand in belgie wou me een vast contract geven met een leefbaar inkomen

dan ben ik maar naar het buitenland gegaan

bij een internationale oplichtersfirma bleek algauw

die vroegen geen perfect cv natuurlijk

op commissie

toen ik het doorhad en niets verkocht, ben ik teruggekeerd

met alle extra-uitgaven van spaargeld dat het mij gekost heeft

echt arm zijn is...

al je geleend geld vruchteloos uitgeven om werk te vinden

dat was nadat ik al mijn spaargeld uitgegeven had om zes jaar onderbetaald en overbelast full time te kunnen doorwerken in een laagsteloonjob

Jaja
lach maar eens goed: hier is iemand die geen waardig betaalde baan meer kon versieren na zijn vijftigste

Zoiets komt ook maar een keer voor in de zoveel honderd jaar in België
een waar fenomeen
Tussen haakjes: sedert ik gepensionneerd ben, is het gedaan met op een laag vuurtje naar de knoppen gaan, dankuwel
belgie is werkelijk genadig met zijn langdurig werklozen: ze komen nauwelijks boven het leefloon uit.

en dan nog bestaat er een werkloosheidsval.

Ge kunt van hier zien hoe het eraan toegaat in de laagste regionen van de economie.

Heel dat boeltje moet eens opgekuist, ipv de laagsteloners en de langdurig werklozen naar de wanhoop te drijven

Goed, ik heb me goed aangepast en het goed overleefd, maar het zal zeker niet aan de werkgevers, de belastingsdienst, of de sociale zekerheid gelegen hebben

Zestien jaar buiten de normale maatschappij gedwongen als een uitgesloten werkloze arme pallieter geleefd!

En leuk dat het was.

Maar nu is het nog veel leuker

Met maar 300€ per maand meer

een wereld van verschil

van de exclusie en van de rand terug tussen de mensen
terug al eens iets kunnen kopen dat je dringend nodig hebt, buiten eten en onderdak

een pc bv

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 mei 2011 om 21:49.
Oud 14 mei 2011, 00:31   #2313
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, hebt ge al genoeg bijeen om van uw oude dag te genieten ?
Daar heb jij geen zaken mee, snotneus
Citaat:
Belgie, een land waar het mediaan loon 3000 euro bruto is, 80% van de mensen eigenaar is van hun eigen huis, waar er een uitgebouwde gezondheidszorg is, waar men kostenloos naar school kan gaan.
Belziek, een land waar de loonkost het HOOGST is en de pensioenen het LAAGSTE van eu
Belziek, waar de ‘gezondheidszorg’ voor allochtonen/asielzoekers GRATIS is en ONBETAALBAAR geworden voor de autochtonen, die 65 jaar gewérkt hebben!
Belziek, het land waar allochtone 65+ maar één dag hoeven te werken om een VOLWAARDIG pensioen te krijgen, gelijk aan het pensioen van de autochtonen die daar een heel leven hebben moeten voor WERKEN!
Belziek, het land waar de kwaliteit van het onderwijs de dieperik ingaat omdat er steeds méér tijd en geld gaat naar allochtone kinderen die een taalachterstand hebben
Belziek, land van melk en honing, voorbehouden voor vreemd gespuis op de kap van de belgen
Belziek, land van mogelijkheden als je géén autochtoon bent
Belziek, ocmw voor de hele wereld, voor �*l de asielzoekers en criminelen
Nog wat meer?
Citaat:
Nog steeds te veel mij dunkt.
Zéker, alléz nu: 880€ per maand is toch een koud kunstje om rond te komen als je alleenstaande bent, hé?!
Die moeten immers geen huur, electriciteit, verwarming te betalen, die hoeven niet te eten, nietwaar?
Om het dan nog niet over dat “menswaardig” bestaan te hebben hé waar zogezegd iedereen in deze ‘welvaartstaat’ recht op heeft!
Ik daag je uit om eens één maand te leven van 300€ nitwit!
Yep, voor jaloerse egoïsten die geen enkel benul hebben, daar is zelfs 100€ per maand teveel voor.
Jij bent zo’n stuk vreten dat maar wijst naar degenen die de kans niet krijgen om te werken wegens te oud, te duur etc… of al de werklozen (ook de onvrijwillig werklozen, hoevéél zijn er intussen daar wel van bijgekomen onder het MOM van de 'crisis' of téllen die OOK niet?) over één kam scheren.

Akkoord, er zijn genoeg (overwegend �*llochtone) jongeren die niet willen werken, die liever op de kap van de gemeenschap leven en dan on the side drugs dealen, daar verdienen ze fortuinen mee, waarom zouden die nu gaan werken? Maar om iedereen over dezelfde kam te scheren is way te kort door de bocht.

Ipv jaloers je blind te staren op de kloof tussen de werkende (jou misschien?) en de werklozen zou je beter je loontje eens vergelijken met de politieke ‘elite’, die kloof is maar even meer dan 10x zo groot plus cumuls!
Citaat:
Zolang je met dat bedrag kan overleven is het voldoende. Mensen die weigeren te werken moeten niet evenveel hebben als mensen die wel willen werken.
Als belg heb je wel RECHT op een MENSWAARDIG bestaan dus overleven is NIET voldoende!
Werklozen krijgen NIET’ teveel’, werknémers krijgen te WEINIG! DAT is de kern van het probleem!
Citaat:
De werkloosheidsverzekering is bedoeld als verzekering dat je bij tijdelijke werkloosheid niet in de put dondert, niet om beroepswerklozen te onderhouden. En zo zijn er veel in dit land. Ze maken het systeem gewoon kapot.
Dat ze dan maar eens beginnen met ZWARE controles, INDIVIDUEEL en meteen ook maar de leefloners die in 3 gemeenten hun ocmw-steun gaan ophalen elke maand.
Je weet toch dat veruit de meeste beroepswerklozen allochtonen zijn?
Die eerst alleenstaande zijn en na gezinshereniging 'recht' hebben op de uitkering als 'hoofd van gezin' - van misbruik én 'beroepswerkloos' gesproken!
Inderdaad, véél strengere controle!
Citaat:
Ik had het over mensen die in staat zijn te werken, waarvoor er duizenden vacatures beschikbaar zijn, maar het toch weigeren. Het gros van de werklozen.
Duizenden vacatures MIN de ‘reclames’, al ooit van gehoord?! Waarschijnlijk NIET, dan blijven er maar BITTER weinig echte 'vacatures' over..
En beste, indien je als werkloze een job weigert dan word je geschorst, dumbo! Weigeren is geen optie voor een werkloze!
Citaat:
Er zijn momenteel tienduizenden vacatures vrij met weinig vereisten en de werklozenmarkt stikt van werklozen met weinig bekwaamheden. Match die twee al eens met elkaar.
Nu al 10.000den sé!!! én nog wel met "weinig vereisten"...sta mij toe om eens meewarig te glimlachen met deze kemel
Citaat:
Als ge alleen zijt betaalt ge zeker niet meer dan 400 euro huur he. Er zijn zelfs op te knappen appartementen van tegen de 350 euro.
Dan uw rekeningen erbij en ge komt op een kleine 800 euro.
Wel u houdt dan nog 800 euro over om eten te kopen, kledij, transport, ...
Den deze maakt het nog bonter, zie!
Doe d�*t ook eens voor mij: van 964€ eventjes 1600€ maken?? EN m�*�*r 400€ 'rekeningen'? Wow, kan ik daar ook komen wonen?
LEZEN mijn beste of kun je dat niet?

Nog al zo’n arm schaap dat de klepel niet weet hangen…de LONEN zijn te LAAG, de kloof tussen dop en werk moet GROTER gemaakt worden, NIET door élke werkloze in de armoede te duwen maar door MEER NETTO LOON voor de werkenden!!
V�*tten jullie d�*t of NIET?!
Zelfs tweeverdieners geraken stilaan in nauwe schoentjes, ZEGT DAT misschien WAT?!
Of is de hersencapaciteit daarvoor ontoereikend?!
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 01:14   #2314
eno2
Banneling

Standaard

Het discours tegen de allochtonen is hier ongepast
allochtonen zijn ook armen, meer en dieper dan wij
trouwens de hele emigratieproblematiek is een armoedeproblematiek

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2011 om 01:17.
Oud 14 mei 2011, 01:36   #2315
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Niks ongepast, allochtonen weten perfect allerlei achterpoortjes te ge(mis)bruiken waardoor het sociaal systeem uitgezogen wordt ten koste van échte armen.
1 van de véle voorbeelden: een autochtoon die een eigendom heeft kan géén beroep doen op ocmw-steun, in geen énkel geval (bijv overlijden partner en voorlopig blokkering bankrekeningen/wachttijd tot pensioenregeling/onverwachte ziekte/invaliditeit etc..)
de raad die die mensen krijgen is: verkoop je eigendom maar en als d�*t op is dan kom je maar terug.
Een allochtoon krijgt dit zonder enige aarzeling of onderzoek, zelfs al heeft ie een heel dorp in zijn 'thuisland' gebouwd én is ie eigenaar van appartementsblokken waar hij huur van bekomt. (Dit vanwege het feit dat de bank in z'n thuisland, die hem renteloos leent! zogezegd de eigenaar is TOT de afbetaling, n�* 30 jaar!)
D�*t is: discriminatie, bedrog, kapitaalvlucht, belastingontduiking én uitzuiging van sociale voorzieningen.
Voor de overmaking van gelden gebruiken ze zelfs de moskee...
En d�*t allemaal dankzij onze linkse, pamperende politici, natuurlijk in ruil voor kiesvee!
Oud 14 mei 2011, 01:40   #2316
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks ongepast, allochtonen weten perfect allerlei achterpoortjes te ge(mis)bruiken waardoor het sociaal systeem uitgezogen wordt ten koste van échte armen.
1 van de véle voorbeelden: een autochtoon die een eigendom heeft kan géén beroep doen op ocmw-steun, in geen énkel geval (bijv overlijden partner en voorlopig blokkering bankrekeningen/wachttijd tot pensioenregeling/onverwachte ziekte/invaliditeit etc..)
de raad die die mensen krijgen is: verkoop je eigendom maar en als d�*t op is dan kom je maar terug.
Een allochtoon krijgt dit zonder enige aarzeling of onderzoek, zelfs al heeft ie een heel dorp in zijn 'thuisland' gebouwd én is ie eigenaar van appartementsblokken waar hij huur van bekomt. (Dit vanwege het feit dat de bank in z'n thuisland, die hem renteloos leent! zogezegd de eigenaar is TOT de afbetaling, n�* 30 jaar!)
D�*t is: discriminatie, bedrog, kapitaalvlucht, belastingontduiking én uitzuiging van sociale voorzieningen.
Voor de overmaking van gelden gebruiken ze zelfs de moskee...
En d�*t allemaal dankzij onze linkse, pamperende politici, natuurlijk in ruil voor kiesvee!
Ge moet hier niet op de vreemdelingen komen spuwen, daar zijn andere draden voor

echt arm zijn is...
voor alle armen een levensbedreigende toestand, van welke ethnische afkomst dan ook
Oud 14 mei 2011, 01:51   #2317
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Ik spuw op éénieder die bedrog pleegt ten koste van anderen én van ons sociaal systeem, éénder welke etnische afkomst en de échte armen zitten niet in die categorie daar zorgen ze echt wel voor, samen met de 'beleidsmakers' die electoraal afhankelijk zijn van die minderheidsgroep!
De ogen sluiten voor misbruik uit angst als racist bestempeld te worden en geitenwollensokken excuses hebben ons gebracht waar we nu staan: de afgrond!
En de uitverkoop gaat verder...
Oud 14 mei 2011, 05:23   #2318
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
de riem dichtsnoeren
eno,

Geloof me. Ik kom van ver! Ik heb eigenlijk vrij veel van het leven gezien en meegemaakt zonder een dikke nek te willen verkopen.
Ik heb mezelf in verschillende situaties terecht gebracht. Aan sommige dingen kon ik echt niets doen. Ik ken gerust armoede. Werkend met 2 hier, verdienen nu eindelijk na jaren tezamen wat men hoort te verdienen om rond te komen.
Groot streefdoel van ons is geworden: minder uitgeven dan we verdienen.
En dan moet je heel uw levensstijl bekijken en zien wat nodig is. Onderdak, warm water, warmte, eten. En dat kost geld. Daarbovenop hebben de meeste mensen nu een enorm internetverbruik wat ook centen kost, digitale tv daarbovenop.
België is niet goedkoop in haar telecom. Noch in haar energie zoals we allemaal mogen voelen. Het is niet normaal meer.
Ze pakken maar, ze pakken maar en ze smijten ermee.
En de werkmens zijn beloning is just nikske! Vakantiegeld waar hem zelf voor werkt en een dertiende maand als ge geluk hebt.

Laat dien Bart Dewever het maar is doen. Ik denk dat hij nog echt een man van het volk is. Maar macht kan een man veranderen. En macht is een politiek agenda geworden. We are being sucked out to the marrow. En dan kunt ge gewoon niet langs de zijlijn blijven toekijken he. Ge moet U als volk laten horen en laten zien dat ge het anders wilt. Er zijn nu eenmaal drastische beslissingen nodig om onze toekomst te garanderen. Of zijn we al 5 over 12?
Natuurlijk dat de werklozen die een uitkering toegereikt krijgen hier tegenin protest gaan.
Oud 14 mei 2011, 05:31   #2319
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Den deze maakt het nog bonter, zie!
Doe d�*t ook eens voor mij: van 964€ eventjes 1600€ maken?? EN m�*�*r 400€ 'rekeningen'? Wow, kan ik daar ook komen wonen?
LEZEN mijn beste of kun je dat niet?

Nog al zo’n arm schaap dat de klepel niet weet hangen…de LONEN zijn te LAAG, de kloof tussen dop en werk moet GROTER gemaakt worden, NIET door élke werkloze in de armoede te duwen maar door MEER NETTO LOON voor de werkenden!!
V�*tten jullie d�*t of NIET?!
Zelfs tweeverdieners geraken stilaan in nauwe schoentjes, ZEGT DAT misschien WAT?!
Of is de hersencapaciteit daarvoor ontoereikend?!

U kaartte aan dat U met werken een 1500 (ik maakte daar 1600 van) zou verdienen. En dat U dan minder zou overhouden met te werken dan met een uitkering. Ik deed de optel som om U te laten zien dat ge dus met werken wel degelijk veel meer overhoudt.

Waarom spreekt U als werkloze over hoe het is en luistert U niet beter naar zij die wel werken? Ik wil ook meer loon. Ik vind het een schande voor wat ik belast wordt.
Ik zie dan liever een mindergoede sociale zekerheid, maar wel supergoede verzekeringen die dan misschien alle medische kosten dekken
Het leven is duur geworden, daar twist niemand over. Maar moest iemand niet werken komt die wel in nauwere schoentjes te staan.

Waar hoort ge de werkmens ontkennen dat hij meer wil verdienen?
Meer is altijd welkom, maar als ge iet of wat bij uwe stand blijft leven, komt dat wel goe zeker?
Oud 14 mei 2011, 05:38   #2320
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Ik spuw op éénieder die bedrog pleegt ten koste van anderen én van ons sociaal systeem, éénder welke etnische afkomst en de échte armen zitten niet in die categorie daar zorgen ze echt wel voor, samen met de 'beleidsmakers' die electoraal afhankelijk zijn van die minderheidsgroep!
De ogen sluiten voor misbruik uit angst als racist bestempeld te worden en geitenwollensokken excuses hebben ons gebracht waar we nu staan: de afgrond!
En de uitverkoop gaat verder...
Maar zou het dan niet goed zijn dat men gepast werk voor U kan aanbieden?
Zelfs voor minder-validen, aangepast werk. Werk voor iedereen die kan werken.
In elke branche Massale interne bedrijfsopleidingen enzovoort.

Moesten er minder zuigen van het sociale systeem, zou U misschien meer dan 950 krijgen. Misschien willen we het beide hetzelfde maar hebben we de juiste middenweg nog niet gevonden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be