![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier wordt vermoed dat die chauffeur moslim is. Ik las zijn naam, afkomst of geloofsbelijdenis nog nergens. Jij wél? Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2011 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft eigen overtuigingen/religie/geloof. Als jij (of ik) iedereen verplicht om naar jou (of naar mij) te luisteren omdat we de enige waarheid kennen, en te geloven naar wat jij gelooft (of naar wat ik geloof), dan zijn we helemaal niet goed bezig; zelfs als we het met een goede bedoeling doen. Met een goede bedoeling kun je anderen respecteren, negeren en/of je leven doorleven. Uitleggen kun je niet. Je kan heel moeilijk of onmogelijk een overtuigende uitleg aanvaarden en je kan heel moeilijk of onmogelijk een overtuigende uitleg geven rond een religie/levensovertuiging/geloof die tegenstrijdig is met hetgeen wat er met een overtuigende uitleg geprobeerd wordt te verplichten om te aanvaarden. Levensovertuiging = ik ben zeker dat ik gelijk heb! Met een zogenoemde "overtuigende uitleg" kun je mensen redelijk diep kwetsen; vooral als je hun overtuiging/religie/geloof op een ruwe, wilde en asociale wijze boycot. Meer kun jij hoogstwaarschijnlijk niet. Daarmee zal je zeker niks winnen. Liever dus etiquetteregels beetje te respecteren om met mensen te kunnen omgaan; dat is niet verplicht. Je kan ook je leven doorleven zonder dat je iets doet daaromtrent. Ik heb een heel goede vriend ("Jehovah's getuigen"); hij heeft (lang geleden) echt geprobeerd om een overtuigende uitleg te geven dat ik niet gelijk heb en dat ik moet geloven naar wat hij gelooft, omdat hij daarmee mijn leven wil redden. Ik heb hem 2-3 keer gevraagd om het nooit meer te doen, omdat ik het omgekeerde ook niet doe (mijn overtuiging verplichten). En hij doet dat echt niet meer. We kunnen al lang met elkaar probleemloos omgaan. Laatst gewijzigd door QuasiX : 14 mei 2011 om 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt tegenargumenten en/of antwoorden of je hebt geen tegenargumenten en/of antwoorden. - Ik heb zeker en vast onvoldoende bewijzen gezien/gelezen om te aanvaarden (louter mijn mening) dat de chauffeur 15-20 jaar effectieve celstraf moet krijgen voor wat hij hoogstwaarschijnlijk niet gedaan heeft. Laatst gewijzigd door QuasiX : 14 mei 2011 om 01:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je moet vooreerst 100% zeker zijn dat het een poging tot doodslag was. Ik ben 0% zeker dat het een poging tot doodslag was. Even herinneren wanneer je 15 jaar oud was, en dan 16, 17, 18, 19 en 20. En dat zal waarschijnlijk iets zeggen. Dat is niet het geval denk ik toch (m.a.w. geen poging tot doodslag). Laatst gewijzigd door QuasiX : 14 mei 2011 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Staatssecretaris
|
![]() En als ik geen bewijzen heb (maar wel logische redeneringen voorlopig op basis van de bestaande bewijzen) dat het geen poging tot doodslag was en als je geen bewijzen hebt dat het wel een poging tot doodslag was, betekent nog helemaal niet dat het een poging tot dooslag was. Iemand 15-20 jaar opsluiten omdat het waarschijnlijk een poging tot doodslag was is een gruwelijke misdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat kan ik inderdaad. Ik heb deze draad niet begonnen. Ik zou het niet beginnen. Ik zou afwachten. Maar aangezien dat de draad begonnen was en aangezien reeds aantal meningen, heb ik ook interesse gehad om mijn mening te posten. Verder zal ik zelf beslissen (of ik wil afwachten of mijn mening blijven te posten), Steve. Dank voor je begrip.
Laatst gewijzigd door QuasiX : 14 mei 2011 om 02:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel merk ik op dat je de vragen die ik jou stel negeert, zou je ook zo reageren, dezelfde vragen stellen, mocht het over een autochtone Belg gaan? Bovendien spreek je jezelf tegen, je erkent wel dat de chauffeur in de fout is maar minimaliseert tegelijkertijd de feiten, wanneer je een agent die je controleert met je auto opschept, daarmee doorrijdt en vervolgens later uitstapt om de man te lijf te gaan is dat poging tot doodslag, mee eens of niet? Dat zijn namelijk de feiten en daarom klaagt het parket hem aan, bovendien is er de getuigenis van de klant die deze visie ondersteunt,dus hoezo heeft de chauffeur " het hoogstwaarschijnlijk niet gedaan"? Mij lijkt bewezen dat het inderdaad om poging tot doodslag gaat , tenzij u denkt dat de man de agent even de omgeving wilde laten zien met een gratis rit op de motorkap? Kunt u dit keer de vragen duidelijk beantwoorden zonder gedraai? Anders wordt deze discussie zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
lees nog eens: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alice : 14 mei 2011 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Banneling
|
![]() waarom zou ze daar moeten gaan werken,omdat jij dat wil?dus alleen als taxichauffeur brussel kan je verantwoordelijk zijn ,zie jij nu echt niet in wat een hoop nonsens je hier post ,ben jij eigenlijk een puber of wat?in alle geval geen normaal volwassen weldenkend mens,er schort echt iets aan jou
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Banneling
|
![]() en de mensen die hun vlucht missen door die relschoppers ,geen probleem voor jou?ikke en de rest kan stikken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Meer zelfs; mijn vragen stimuleren deze discussie, maar de vraag is nu of sommigen willen antwoorden kennen op die vragen of niet. Citaat:
Ik had geen idee (in het begin) over de origine van de chauffeur. Voor mij is het gelijk. Citaat:
Ik heb twee gatjes gezien in de voorruit (precies waar de chauffeur zit) van de taxiwagen. Zegt dat niks? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 14 mei 2011 om 12:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Banneling
|
![]() och nu begrijp ik het.
Volgens Quasix was de agent van plan om de brave taxichauffeur dood te schieten, en daarom vond die taxichauffeur er niks beters op om uit pure zelfverdediging die agent op te scheppen en er 4 km mee te gaan joyriden. Zoiets? |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor xenofoben en racisten bestaan er geen bewijzen. Ze willen maximaliseren. Bewijzen hebben ze niet nodig om iemand die andere origine heeft 15-20 jaar naar de cel te smeten. Laatst gewijzigd door QuasiX : 14 mei 2011 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |