![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
gastvrijheid is trouwens wel een absolute plicht in de islam. iedere reiziger moet met alle mogelijke vormen van respect, hulp, ondersteuning... worden behandeld. de qur'an wijst daar op heel veel verschillende plaatsen op. kun jij één vers of één hadith geven die deze plicht beperkt door te zeggen dat niet-moslims niet met respect behandeld moeten worden? of ga je deze uitdaging ook uit de weg? vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
31.18 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. 4.56 Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. 4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u. 5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. 5.60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald." 8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen. 9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders. 98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen. 5 - Strijd tegen ongelovigen, joden en christenen. 2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. 4.74 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven. 4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven. 4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; 4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u 4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk. 5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet 8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af." 9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begrijpt toch wel dat het er in het hoofd van een homo-moslim redelijk fanatiek aan toe moet gaan. Alleen het zichzelf wijsmaken dat er met homo's niets aan de hand is in de islam moet al op fanatieke leest gestoeld zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
is er geen bewijs dat moslims die plicht moeten beperken tot andere moslims? geef dat dan eens gewoon toe. dat zou vrij eerlijk zijn. maar nee, het is makkelijker om dat te negeren en het onderwerp te veranderen. stel nu dat ik bij ieder vers dat jij hier opgeeft commentaar geef en zo punt voor punt jouw stelling (wat voor stelling eigenlijk?) weerleg, dan zou je... het negeren en het onderwerp veranderen. dus ik kom terug op mijn vraag. heb je ook maar één bewijs dat de plicht tot gastvrijheid beperkt is tot andere moslims, dat ze met andere woorden bestaat tegenover christenen, joden, vrijzinnigen? geef dan dat bewijs of geef toe dat je er geen hebt. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kan JIJ dan het vers eens tonen waarin staat dat moslims �*lle mensen onderdak en voedsel moeten geven. Ik verander namelijk niet van onderwerp, ik toon aan dat moslims helem�*�*l geen vriendelijke gastvrijheid hoeven te betonen - zoals jij dat zo leuk wil geloven - maar eerder dat ze opdracht kregen om hen een kopje kleiner te maken (wat ze met alle plezier nog steeds doen). Ben je niet een beetje in de war met de kuffars die VERPLICHT worden om elke moslim drie dagen onderdak te geven? Stond in het Verdrag van Omar: http://www.fordham.edu/halsall/source/pact-umar.html (ik ga ervan uit dat U Engels begrijpt): We shall not build, in our cities or in their neighborhood, new monasteries, Churches, convents, or monks' cells, nor shall we repair, by day or by night, such of them as fall in ruins or are situated in the quarters of the Muslims. We shall keep our gates wide open for passersby and travelers. We shall give board and lodging to all Muslims who pass our way for three days. We shall not give shelter in our churches or in our dwellings to any spy, nor bide him from the Muslims. We shall not teach the Qur'an to our children. We shall not manifest our religion publicly nor convert anyone to it. We shall not prevent any of our kin from entering Islam if they wish it. We shall show respect toward the Muslims, and we shall rise from our seats when they wish to sit. We shall not seek to resemble the Muslims by imitating any of their garments, the qalansuwa, the turban, footwear, or the parting of the hair. We shall not speak as they do, nor shall we adopt their kunyas. We shall not mount on saddles, nor shall we gird swords nor bear any kind of arms nor carry them on our- persons. We shall not engrave Arabic inscriptions on our seals. We shall not sell fermented drinks. We shall clip the fronts of our heads. We shall always dress in the same way wherever we may be, and we shall bind the zunar round our waists We shall not display our crosses or our books in the roads or markets of the Muslims. We shall use only clappers in our churches very softly. We shall not raise our voices when following our dead. We shall not show lights on any of the roads of the Muslims or in their markets. We shall not bury our dead near the Muslims. We shall not take slaves who have beenallotted to Muslims. We shall not build houses overtopping the houses of the Muslims. (When I brought the letter to Umar, may God be pleased with him, he added, "We shall not strike a Muslim.") We accept these conditions for ourselves and for the people of our community, and in return we receive safe-conduct. ---------------- Interessant om eens te lezen: het toont PERFECT aan hoe de meeste kolonisten die hier aan komen waaien zich nog steeds menen te kunnen gedragen. Zij zijn nog steeds in dezelfde waan zo te zien. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 mei 2011 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En alhoewel wettelijk verboden staat de overheid er bij en kijkt er naar zonder dat te bestraffen, begrijpe wie kan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
als een volk wordt aangevallen, hebben de mensen die kunnen vechten de plicht om dat volk te verdedigen. als je bij elk van bovenstaande verzen de moeite doet om het hele hoofdstuk te lezen, merk je dat het telkens over dat soort situaties gaat. vrede, redwasp
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
de qur'an is vrij ondubbelzinnig. het gaat niet om zich aangevallen voelen, alleen om die situaties waar men echt militair wordt aangevallen. als iemand mij beledigt en ik voel me aangevallen, dan geeft de qur'an mij een mooie raad: verdraag de beledigingen geduldig en hoop dat het ooit over zal gaan. als iemand mij en de mensen onder mijn bescherming aanvalt met gewapend geweld (zoals vandaag bijvoorbeeld in irak en afghanistan), geeft de qur'an me de raad om de wapens op te nemen en mezelf en mijn omgeving militair te beschermen TOTDAT de ander abereid is om een vredevolle oplossing te zoeken, dan moet ik ONMIDDELLIJK de wapens neerleggen. vrede, redwasp
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Neen, geen hadits, maar feiten! Feiten en nog eens feiten! Dat de islam niet is en doet wat jij zegt. VREDE... My ass.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Contradictie, een boefer kent geen schaamte, hij is profiteur van beroep.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het verschil tussen ons, voor mij was dat een tijdelijke job, gekozen uit miserie omdat ik dakloos was. Voor u is dat een welbewustte en weloverwogen gekozen carriere. Snap je het verschil? Jij bent boeffer, ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij stond mooi in het peloton de driekleur te groeten voor geld. Je kon evengoed gemeente-arbeider, bouwvakker of full-time gangster worden. Maar dat waren blijkbaar ook geen succesverhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben ze niets anders te tonen dan dat?
![]() |
![]() |