Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2011, 19:50   #181
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het kan mij niet schelen dat ik in jouw ogen afgunstig overkom.
Het kan me wel schelen dat miljoenen mensen creperen in armoede.
Kan jou dat schelen?
Zolang er kansen zijn, en die zijn er, in west europa, kan me dat niks schelen. Als deze mensen nu verboden werd op naar ziekenhuizen te gaan of naar school te gaan, of bepaalde jobs uit te oefenen...ja, dan steun ik u. Maar ze willen of kunnen niet, en sorry, waarom is dat mijn verantwoordelijkheid dan ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 19:51   #182
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Waar heb je dat gelezen?
In jouw posts. Of hoe moet ik jouw "als ik iets zou doen zou het toch niets opbrengen"-allusies anders interpreteren?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 19:51   #183
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Schaf de wachtuitkering af?
Ja.
Oud 14 mei 2011, 19:53   #184
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand vraagt je om luizakken te onderhouden.
Nee? Ik mag dus onbeperkt inkomen verwerven, zonder dat daar enige bijdrage of belasting afmoet en zonder dat jij gaat beginnen janken over onrecht en what not?
Oud 14 mei 2011, 19:53   #185
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Een vreemde is een vriend die je nog niet ontmoet hebt.
Ik kies mijn vrienden zelf wel. De staat hoeft dat niet te doen voor mij.
Oud 14 mei 2011, 19:55   #186
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En dan de dop op omdat ze diplomas hebben zonder toekomst.

Fantastisch !
Een diploma is een serieuze ruggensteun akkoord. Maar genoeg mensen van de stille generatie of de babyboomers hebben het toch ook kunnen maken in het leven? Een groot deel van die mensen heeft maar tot 14 of 16 jaar school gelopen. Handenarbeid zal er altijd zijn en zulke beroepen blijven we nodig hebben ook al leven we in een hoogtechnologisch tijdperk.

Laatst gewijzigd door Frost : 14 mei 2011 om 19:55.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 19:56   #187
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
En die vuile clochard van om de hoek, kan die aan de vrienden komen die hem financieel en mentaal een duwtje in de rug geven?

EDIT: en jouw vrienden waren voor je ze ontmoette ook vreemdelingen. Stel dat de vrienden die je nu hebt, waarmee je veel hebt meegemaakt en zo, je eigenlijk nooit hebt ontmoet en dus vreemdelingen zijn. Dus zou je nog steeds die vreemdelingen, die nu je vriend zijn, geld geven?

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 14 mei 2011 om 20:10.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 20:00   #188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
In jouw posts. Of hoe moet ik jouw "als ik iets zou doen zou het toch niets opbrengen"-allusies anders interpreteren?
Ik schreef zo geen allusie.
Ik schreef dat als ik weggeef wat ik over heb; er niets wezenlijks verandert; Het systeem moet veranderen.

Begrijp jij zo slecht wat een ander schrijft? Of doe je dit opzettelijk?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 20:02   #189
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee? Ik mag dus onbeperkt inkomen verwerven, zonder dat daar enige bijdrage of belasting afmoet en zonder dat jij gaat beginnen janken over onrecht en what not?
Neen. Jouw bijdragen en belastingen gaan niet naar de luizakken.
Onderwijs; is dat voor de luizakken?
Zieken, zijn dat luizakken?
Oud 14 mei 2011, 20:05   #190
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang er kansen zijn, en die zijn er, in west europa, kan me dat niks schelen. Als deze mensen nu verboden werd op naar ziekenhuizen te gaan of naar school te gaan, of bepaalde jobs uit te oefenen...ja, dan steun ik u. Maar ze willen of kunnen niet, en sorry, waarom is dat mijn verantwoordelijkheid dan ?
Citaat:
Dat die meeste mensen toch nog naar school kunnen gaan, komt doordat de staat voor jouw je vrienden kiest.
Wees blij, anders zou het je kunnen schelen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 14 mei 2011 om 20:06.
Oud 14 mei 2011, 20:12   #191
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik schreef zo geen allusie.
Ik schreef dat als ik weggeef wat ik over heb; er niets wezenlijks verandert; Het systeem moet veranderen.

Begrijp jij zo slecht wat een ander schrijft? Of doe je dit opzettelijk?
Nee, ik begrijp heel goed wat je schrijft
Ik begrijp goed genoeg dat je je verschuilt achter excuses om toch maar niets te doen. Do as I say, don't do as I do... Je hebt grote ideetjes over wat er moet gebeuren, maar als voorbeeld fungeren, gaat je een stap te ver.
Oud 14 mei 2011, 20:16   #192
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik begrijp heel goed wat je schrijft
Ik begrijp goed genoeg dat je je verschuilt achter excuses om toch maar niets te doen. Do as I say, don't do as I do... Je hebt grote ideetjes over wat er moet gebeuren, maar als voorbeeld fungeren, gaat je een stap te ver.
Neen, ik heb geen grote ideeën over wat er moet gebeuren. Over wat ik kan doen.
Ik vroeg het jou. Maar je gaf geen antwoord.
Oud 14 mei 2011, 20:19   #193
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Jouw bijdragen en belastingen gaan niet naar de luizakken.
Onderwijs; is dat voor de luizakken?
Zieken, zijn dat luizakken?
Mijn bijdragen en belastingen gaan ook naar luizakken. Ze gaan ook naar hen die zich gezellig in de hangmat genesteld hebben en niet van zin zijn daar uit te komen, en niet alleen naar zij die tussen twee jobs in even steun nodig hebben. Ze gaan via OCMW-fundings ook naar mensen die het nodig vinden boven hun stand te leven, en niet alleen naar zij die het echt nodig hebben. Ze gaan naar veel te dure ambtenaren en hun hoge pensioenen, niet naar de pensioenen van doorsnee werknemers die daarmee zelfs niet eens hun zorg kunnen funden.

En, alsof dat alles nog niet genoeg is, moet het volgens the likes of you allemaal nog verder gaan. Uitmuntende beloningen voor uitmuntende prestaties mogen niet, die moeten verdeeld worden over iedereen. Zowel voor zij die maar wat aanmodderen als voor hen die het verschil maken. Hoge lonen voor belangrijke jobs of jobs met hoge verantwoordelijkheden mogen niet; die moeten verdeeld worden over iedereen. Zowel zij die voor een easy leventje kiezen, als zij die er effectief voor werken.

Dus jawel, ik betaal via mijn bijdragen en belastingen wel degelijk voor de luizakken, en als het aan jou/jullie lag zou ik dat enkel en alleen nog veel meer doen.
Oud 14 mei 2011, 20:24   #194
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb geen grote ideeën over wat er moet gebeuren. Over wat ik kan doen.
Ik vroeg het jou. Maar je gaf geen antwoord.
Het antwoord staat er nochtans.
Doe eens iets, ipv erover te zagen. Kies eens een sukkelaar uit, en onderhoud hem/haar met je eigen middelen ipv hier te preken.

Je bent begaan met die miljoenen die elders ter wereld creperen? Wel, reduceer je uitgaven tot wat echt noodzakelijk is, en onderhoud met hetgeen je overhoudt enkele van die miljoenen. Het verandert op de macro-schaal inderdaad niets, maar rechtvaardigt dat "niets doen" terwijl iets doen het verschil zou kunnen maken voor minstens 1 mens?

Of, als je het zelfs niet eens zo ver wil zoeken: kijk eens in je vriendenkring of in je familie. Ongetwijfeld zit er ook daar wel iemand die het niet zo breed heeft. Ondersteun hem/haar eens. Moeilijk is dat niet, toch?
Oud 14 mei 2011, 20:41   #195
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn bijdragen en belastingen gaan ook naar luizakken. Ze gaan ook naar hen die zich gezellig in de hangmat genesteld hebben en niet van zin zijn daar uit te komen, en niet alleen naar zij die tussen twee jobs in even steun nodig hebben. Ze gaan via OCMW-fundings ook naar mensen die het nodig vinden boven hun stand te leven, en niet alleen naar zij die het echt nodig hebben. Ze gaan naar veel te dure ambtenaren en hun hoge pensioenen, niet naar de pensioenen van doorsnee werknemers die daarmee zelfs niet eens hun zorg kunnen funden.

En, alsof dat alles nog niet genoeg is, moet het volgens the likes of you allemaal nog verder gaan. Uitmuntende beloningen voor uitmuntende prestaties mogen niet, die moeten verdeeld worden over iedereen. Zowel voor zij die maar wat aanmodderen als voor hen die het verschil maken. Hoge lonen voor belangrijke jobs of jobs met hoge verantwoordelijkheden mogen niet; die moeten verdeeld worden over iedereen. Zowel zij die voor een easy leventje kiezen, als zij die er effectief voor werken.

Dus jawel, ik betaal via mijn bijdragen en belastingen wel degelijk voor de luizakken, en als het aan jou/jullie lag zou ik dat enkel en alleen nog veel meer doen.
Ja, je bijdragen gaan ook naar luizakken. Er bestaat immers geen perfect systeem die dit uitsluit.

Maar jij schreef "Nee? Ik mag dus onbeperkt inkomen verwerven, zonder dat daar enige bijdrage of belasting afmoet"
Jij denkt dus dat al je bijdragen en belastingen enkel en alleen naar luizakken gaat.
Jij denkt dus dat al die zieken luizakken zijn. Jij denkt dus dat alle werklozen luizakken zijn.

Neen, ik vraag niet dat jij nog meer bijdraagt.
Ik vraag een systeem die geen armoede veroorzaakt en in stand houdt.
Oud 14 mei 2011, 20:42   #196
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het antwoord staat er nochtans.
Doe eens iets, ipv erover te zagen. Kies eens een sukkelaar uit, en onderhoud hem/haar met je eigen middelen ipv hier te preken.

Je bent begaan met die miljoenen die elders ter wereld creperen? Wel, reduceer je uitgaven tot wat echt noodzakelijk is, en onderhoud met hetgeen je overhoudt enkele van die miljoenen. Het verandert op de macro-schaal inderdaad niets, maar rechtvaardigt dat "niets doen" terwijl iets doen het verschil zou kunnen maken voor minstens 1 mens?

Of, als je het zelfs niet eens zo ver wil zoeken: kijk eens in je vriendenkring of in je familie. Ongetwijfeld zit er ook daar wel iemand die het niet zo breed heeft. Ondersteun hem/haar eens. Moeilijk is dat niet, toch?
Je schrijft zelf dat dat niets verandert.
Heb je nog zo'n lumineuze ideeën?
Oud 14 mei 2011, 20:43   #197
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, je bijdragen gaan ook naar luizakken. Er bestaat immers geen perfect systeem die dit uitsluit.

Maar jij schreef "Nee? Ik mag dus onbeperkt inkomen verwerven, zonder dat daar enige bijdrage of belasting afmoet"
Jij denkt dus dat al je bijdragen en belastingen enkel en alleen naar luizakken gaat.
Jij denkt dus dat al die zieken luizakken zijn. Jij denkt dus dat alle werklozen luizakken zijn.

Neen, ik vraag niet dat jij nog meer bijdraagt.
Ik vraag een systeem die geen armoede veroorzaakt en in stand houdt.
Uitkeringen beperken in de tijd, en verhogen voor die kortere tijd. Mensen in de shit tussen twee jobs in worden daardoor gered.

Luizakken: byebye !
Oud 14 mei 2011, 20:44   #198
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat die meeste mensen toch nog naar school kunnen gaan, komt doordat de staat voor jouw je vrienden kiest.
Wees blij, anders zou het je kunnen schelen.
De staat doet juist niks voor de mensen die meer willen zijn als de middenmaat.
Oud 14 mei 2011, 20:48   #199
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je schrijft zelf dat dat niets verandert.
Heb je nog zo'n lumineuze ideeën?
Je zou dus zelfs iemand in jouw vriendenkring/familie niet ondersteunen, enkel omdat het niets verandert?
Oud 14 mei 2011, 20:50   #200
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitkeringen beperken in de tijd, en verhogen voor die kortere tijd. Mensen in de shit tussen twee jobs in worden daardoor gered.

Luizakken: byebye !
Enige tijd geleden ging het in het nieuws over de hoge werkloosheid in Spanje.
De uitkeringen zijn beperkt in de tijd en bedragen slechts een 500 euro.
Toch is de werkloosheid er veel hoger.
Allemaal luizakken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be